Jump to content



Photo

Cum Sa Indrepti O Bara De Directie La Atv Fara A O Demonta


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,455 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 12 March 2018 - 11:48 PM

hi.gif

 

Buna seara tuturor,

 

Vreau sa initiez o serie de tutoriale despre cum sa repari cate un lucru pe la atv, cu exemplificare pe Can-Am.

Suntem deja multi cei care calarim Can-Am uri si cu totii stim ca senzatiile tari au si "back-stage-ul" lor unde se prepara sau se repara urmarile minunilor ce ne pun zambetul pe buze.

Ma astept ca si alti colegi sa ajute in procesul asta prin topicuri, postari sau comentarii; e evident ca e spre binele tuturor si se poate realiza doar cu sprijinul nostru, al tuturor.

Christian, daca va prinde popularitate si vei considera de ajutor toata treaba pentru lume, m-as bucura sa se transforme intr-o sectiune "DYI-Can-Am" din cadrul "Self Service".

 

Azi voi incepe cu o operatiune relativ simpla dar foarte folositoare cand te trezesti departe de casa, fara scule multe la tine si cu directia descentrata.

Can-Am ul are din fabrica pe post de veriga slaba pe partea de directie, barele de directie. Sunt slabute, iar servo-ul in combinatie cu un bolovan, un mal de pamant sau o denivelare mai rasarita, poate sa le indoaie.

Sunt multi care au patit asta, poate deveni periculos daca se intampla la o viteza mai mare.

 

Se mai poate intampla inca un lucru si anume sa iasa efectiv bieletele din rotule, dar asta e mai rar si probabil dupa ceva uzura ignorata.

Exista doua modalitati pentru a evita asta, le voi documenta intr-o postare ulterioara.

 

Bun, acum hai sa va spun ce se poate face cand se intampla departe de casa si fara posibilitatea sau dorinta de a o demonta pentru a o indrepta sau o schimba.

A. Tot ce va trebuie este un lemn ca mana de gros si lung de un metru jumate si o chinga.

Chinga o legati de roata pe partea opusa "v-ului" format de bara indoita, pe partea exterioara a rotii.

Bagati lemnul sub chinga ca sa formati o parghie cu care sa reusiti sa fortati roata spre a intinde bara.

Prin mai multe miscari indreptati cat de mult bara, verificand mereu pozitia.

Atentie sa nu smulgeti bieletele - fortati cu simt.

Daca e nevoie, pozitionati cealalta roata langa un copac sau un mal de pamant care sa opuna rezistenta.

 

B. Daca aveti pe cineva sa va ajute, poate chiar un al doilea atv dotat cu troliu sunteti norocosi.

Pozitionati al doilea atv in spatele celui cu probleme si treceti cablul troliului pe sub primul atv - atentie pe unde trece cablul sa nu rupeti sau indoiti ceva.

Infasurati de cateva ori chinga peste bara indoita si pe urma prindeti carligul de la troliu de ea.

Incepti sa trageti cu troliul urmarind atent ce se intampla.

Atentie sa nu smulgeti bieletele si sa nu se rasuceasca bara indoita.

Folositi un lemn cu care sa tineti bara sa nu se rasuceasca.

 

C. Combinati cele de mai sus astfel incat sa aduceti roata intr-o pozitie acceptabila pentru a va indrepta usor spre casa.

Nu cautati perfectiunea, procedura si rezultatele sunt departe de ea.

Ganditi-va ca "si mai binele e dusmanul binelui." Cand aveti un rezultat acceptabil pentru a merge drept si a lua curbe cat de cat, porniti usor la drum, pe cea mai usoara varianta de traseu.

 

 

Nu uitati ca o bara indreptata are o rezistenta mult mai mica si se va indoi intr-un obstacol mult mai mic.

Nu in ultimul rand, anuntati pe cineva care va poate ajuta, prezentati-i situatia in care va aflati si care e traseul vostru spre casa.

 

Pun aici si un film cu toata treaba, facut acasa in linistea gainilor, pentru exemplificare.

Conditiile din teren sunt departe de astea, dar si adrenalina este alta smile.png.

 

 

https://www.youtube....h?v=LWn8ZL9YkKo

 

 

Inca o data, invit colegii sa adauge comentarii, recomandari sau pareri personale. Criticile argumentate sunt si ele bine primite.

 

 

Attached File  IMG-20180305-WA0005.jpg   271.55KB   0 downloads


Edited by iusau, 12 March 2018 - 11:53 PM.

  • 0

#2 pretorian

pretorian

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 674 posts
  • Gender:Male
  • Location:Berceni City
  • Interests:umblatu' pe coclauri
  • Nume real:Cristi
  • Telefon:0744961681
  • Marca ATV:Can Am 1000R MAX LTD
  • Numar ATV:B-131-DSC

Posted 13 March 2018 - 07:58 AM

Salut,

 

 am aplicat varianta A cât şi varianta B  de câteva ori cu succes thumbsup.gif , părerea mea,că varianta B 

e mult mai uşor de pus in practică. Bine Iuliu thumbup.gif


  • 0

#3 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,942 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 13 March 2018 - 08:13 AM

buna initiativa Iusau! , bun topicul

ti-as sugera sa fie doar un singur topic cu self service-uri pt astfel de probleme, (probleme simple ce se pot rezolva din topor pe legheleu), ca asa pe paragrafe, s-ar putea sa se piarda in timp....

deci gandeste-te la un titlu sugestiv, il fac si pinned, si atunci toti posesorii de CanAm vor vedea tot timpul chestii simple si utile de reparatii de urgenta!


  • 0

#4 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4,186 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 13 March 2018 - 11:00 PM

Iuliu, buna initiativa ai avut, chiar lipsea acest "capitol" ....prin urmare la sugestia ta l-am si "construit" !


  • 0

#5 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,455 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 13 March 2018 - 11:39 PM

Multumesc Christian,exact la asta ma gandeam si eu.
Promit sa mai vin si cu alte subiecte in zona asta si de cate ori voi putea cu cate un film.
  • 0

#6 dbdd

dbdd

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 147 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Nume real:Alin Oros
  • Telefon:0736xxxxxx
  • Marca ATV:Can Am 650 max

Posted 16 March 2018 - 12:59 PM

Bravo Iuliu! Bine explicat si pe intelesul tuturor!


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto