Jump to content



Photo

Alegerea Unui Atv + Intrebare Asfalt


  • This topic is locked This topic is locked
9 replies to this topic

#1 Crb

Crb

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 3 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cristian
  • Telefon:.
  • Marca ATV:Nu detin inca

Posted 19 June 2018 - 07:47 AM

Buna ziua!

Numele meu este Cristi si sunt nou pe aceasta comunitate. Experienta mea in domeniul ATV-urilor este extrem de mica dar as dori achizitia unui ATV. 

 

Initial (acum ceva luni) am plecat de la ideea achizitiei unui CF 450, apoi am zis ca mai pun ceva si iau 550-ul. Totusi, dupa ce am facut calculele m-am stabilit la un buget de 6000 eur (cu tot cu inmatriculare, achizitie acesorii, echipament, etc). In acest buget am zis ca mai bine ma incadrez sa iau un CF moto X8 intr-o stare buna, am parasit si aceasta idee, am mai pus 1000 euro la buget, si am ajuns sa ma gandesc la un TGB 1000 cu servo (second, vechi de max 2 ani cu pana in 2-3000 km, stare buna). Chiar daca sunt incepator, cel mai probabil ma voi opri pe acest model deoarece imi place mai mult cum arata, are diferentialul blocabil si pe fata (nu stiu daca ma va ajuta vreodata), are motorul ceva mai mare si are servo reglabila. Deasemenea, am intes ca in ciuda motorului mai mare ar consuma mai putin decat cf-ul x8 (nu pot sti sigur asta).

 

Daca unul din membrii competenti de pe aceasta comunitate isi poate gasi 2-3 minute sa imi dea un sfat/parere de tot ce am scris mai sus, sfatul va fi bine primit si apreciat. 

 

Deasemenea, in mintea mea este putin neclara problema cu atv-ul pe asflat. Am citit pe alocuri ceva topicuri despre acest subiect (nu am gasit prea multe totusi, posibil sa nu fi cautat cu atentie). Am inteles ca ATV-ul pe asflat consuma mai repede cauciucurile si la viteze mari se poate rasturna in curbe. Acestea sunt singurele probleme pe care le are ATV-ul cu asflatul? Nu planuiesc sa merg pe asflat mult cu el (max 10-20 km/iesire), sunt din zona Brasovului si avem multe dealuri pe care sa ma plimb, dar as dori sa fiu stapan si pe aceasta problema. 

 

Multumesc pentru timpul acordat si imi cer scuze daca abordez probleme ce au mai fost abordate in trecut. 


Edited by Crb, 19 June 2018 - 07:49 AM.

  • 0

#2 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,095 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 19 June 2018 - 08:09 AM

...........Am inteles ca ATV-ul pe asflat consuma mai repede cauciucurile si la viteze mari se poate rasturna in curbe. ..........

mda, bine ai auzit....

 

 

PS. bine ai venit in aceasta comunitate!


  • 1

#3 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 19 June 2018 - 08:26 AM

 

Daca unul din membrii competenti de pe aceasta comunitate isi poate gasi 2-3 minute sa imi dea un sfat/parere de tot ce am scris mai sus, sfatul va fi bine primit si apreciat. 

 

 

Salut,

hai sa stabilim ce inseamna in acceptiunea ta "membrii competenti de pe aceasta comunitate". Dupa ce definim acest termen, vedem si ce facem mai departe.


  • 1

#4 Crb

Crb

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 3 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cristian
  • Telefon:.
  • Marca ATV:Nu detin inca

Posted 19 June 2018 - 08:39 AM


 

Scuze, nu m-am exprimat bine, dar am realizat pana si eu ca pe alocuri (in unele topicuri) sunt oameni care sunt paraleli cu acest domeniu dar totusi vorbesc ca și cum ar fi stăpâni pe domeniu. Nu doresc sa fiu arogant, scuze pentru exprimarea aceasta. Desigur, as dori sa aflu o parere de la acei dintre voi care pot sa imi spuna o parere bazata pe experienta, dar in cele din urma voi fi foarte bucuros sa aud orice parere. 


Edited by apriliacluj, 19 June 2018 - 09:08 AM.
NU da QUOTE postului anterior, posteaza direct ce ai de zis!

  • 0

#5 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 19 June 2018 - 11:13 AM

Toti am fost, suntem si, multi dintre noi vom fi in continuare paraleli cu domeniul asta. Ne mai atingem tangential cu el, ne mai intersectam putin, mai picam pe el, etc. Dar asta ne ajuta sa capatam experienta si sa vorbim pe baza ei. Unii mai bine, altii mai rau, cum ne pricepem fiecare. Asa cum si tu nu te-ai exprimat tocmai bine, asa si colegii nostri pot avea scaparile lor. Deci nu avem motive sa ii desconsideram sau sa ii tratam altfel. Banuiesc ca in acceptiunea ta, un "membru competent" nu ar sta de vorba cu unul necompetent, asa-i?

Gata cu morala, hai sa trecem la partea frumoasa a experientei atv-urilor.

 

Pe asfalt nu este o problema daca mergi. toti mergem frecvant cu 60-70 km/h pe asfalt nu este o problema. Daca nu bruschezi franele, directia si acceleratia, este totul in regula. 

in privinta anvelopelor, da, ele se uzeaza mai repede pe asfalt. Asta nu inseamna ca trebuie sa il ocolesti. Mergi pe el ori de cate ori situatia o impune. Anvelopele nu sunt din coca de paine. rezista destul de bine si pe asfalt. Mai ales daca nu il accelerezi in viraje. De exemplu, o anvelopa normala duce undeva pe la 5.000 km pe trasee off. Pe asfalt nu treci de 1.000 km. 

 

Viteza mare in privinta atv-ului: aici este relativ. Orice viteza este mare cand se intampla pocinogul. Altfel zici ca ai fost stapan pe situatie. O viteza pe asfalt in jurulul a 60 km/h este in regula. Dar daca prinzi alunecos pe jos, este mare. ATV-ul are tractiunea spate, si te invarte instant. nici nu apuci sa iti dai seama cand o face. De aceea trebuie sa nu bruschezi sau, "sa reduci viteza pana la evitarea oricarui pericol" sau "sa adaptezi viteza la conditiile de drum" sau "sa pastrezi distanta optima". Este ca aceste definitii suna diferit acum? Parca se inteleg mai bine, asa-i? thumbsup.gif


  • 1

#6 Crb

Crb

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 3 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cristian
  • Telefon:.
  • Marca ATV:Nu detin inca

Posted 19 June 2018 - 11:26 AM

nu avem motive sa ii desconsideram sau sa ii tratam altfel. 

Asa este, scuze inca o data. 

 

Multumesc pentru raspuns!


Din nou, faptul ca sunt incepator si nu ma pricep isi spune cuvantul.

Am inteles ca atv-ul este usor periculos pe asflat din cauza tractiunii spate. Dar, daca ar fi cuplat 4x4, pericolul pe care l-ai prezentat, nu ar fi diminuat? 


  • 0

#7 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 19 June 2018 - 11:35 AM

Ar fi diminuat, sigur ca da. Doar ca o sa puna presiune pe tot mecanismul de directie si tractiune, si nu este necesar. Nu iti face griji cu privire la mersul pe asfalt. Nu iti ridica probleme. Daca este ponderat si responsabil, este totul in regula. Asfaltul este cea mai mica grija a ta.


  • 0

#8 robert_kiran

robert_kiran

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 646 posts
  • Gender:Male
  • Location:Maracineni-Arges
  • Nume real:Roland
  • Telefon:0744------
  • Marca ATV:TGB Blade 1000
  • Numar ATV:De Suceava

Posted 19 June 2018 - 08:57 PM

Jante + cauciucuri asfalt. Eu am un TGB 1000. Ca sa ies pe strada am luat un set de cauciucuri de asfalt + un set de jante. Si am rezolvat problema.
Despre pilotaj pe strada. Daca iei un ATV fara diferential spate (cum era Linhai Anyversary) da, la curbe vei avea probleme, trag ambele roti spate la fel. Si face cam urat in curbe. La cele noi au diferential spate. Daca nu e cuplat, se comporta ca o masina cu tractiune spate, deci nu e chiar asa periculos. Cu TGB-ul actual nu mai am problemele pe care le aveam cu Linhaiurile, deoarece are diferential spate blocabil.
  • 0

#9 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 20 June 2018 - 11:50 AM

Eu nu as duce chiar in asa tragedie conducerea atv-ului pe asfalt cu anvelope dedicate lui, de offroad. Daca nu faci nu stiu cate manevre si nebunii pe asfalt nu o sa se consume nu stiu cat. Primii 300 km i-am facut cu ultimul cf strict pe asfalt, l-am vandut la 2400 km care au fost combinati (teren/asfalt).
Acum care cunoaste cat de cat profilul cst abuzz stie ca are acele adancituri cam de 3 mm care dupa consumare se uniformizeaza crestele de pe anvelope. Mnoh acele adancituri au disparut in acei 2400 km ceea mi se pare chiar putin din totalul crestei care a mai ramas. Si pe teren accidentat se consuma chiar bine avand in vedere suprafetele rugoase si dure si pe unde ne place sa piscam acceleratia. Aceleasi experiente le-am mai avut si cu bh-uri noi si nu mi s-a parut chiar deloc ca se uzeaza exagerat pe asfalt fata de teren.
Clar ca daca se fac anumiti km periodic, ca o naveta sau distante lungi e mai bine cu cele de strada si am in proiect viitor asa ceva, dar nu pentru 20 km dintr-o iesire de 70 km sa tot schimb roti.
Acum cu diferential pe spate (deblocabil, ca mie asa imi place sa ii spun ca pana acum era un grup nu diferential) clar ca se cunosc avantajele insa pana nu au existat era bine si asa, acelasi lucru si cu servo, deja contribuie mult la confortul de a conduce.
  • 0

#10 Laurentiu dvx

Laurentiu dvx

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 2 posts
  • Nume real:Laurentiu Consrantin
  • Telefon:0755506338
  • Marca ATV:Arctic cat
  • Numar ATV:10 XLX

Posted 19 July 2018 - 08:21 AM

Salut Cristi.
Cu banii astia ai putea sa-ti iei ceva o marca de renume, suzuki, yamaha, can-am, eu nu as da niciodata atatia bani pe China.
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto