Salutare tuturor
Ma numesc Tudor, sunt din Cluj, am 30+ ani si sunt proaspatul posesor a unui CF Moto 520s EPS din 2018 (fab 2017). Este primul meu ATV, inainte am mai iesit de 2 ori cu un Linhai M550.
Alegerea acestui atv a fost o conjunctura favorabila: vanzatorul e un prieten al unui prieten (de incredere), pret bun, respectiv a fost folosit doar 6 luni, avand inca 18 luni garantie.
Initial am cautat un 550L pt ca imi place foarte mult cum arata, apoi m-am orientat spre X8/800 deoarece am vazut + citit aici pe forum ca lumea se plictiseste repede de motoarele de 500. Din pacate majoritatea ofertelor de 550L erau la peste 300km distanta, respectiv la X8 am inceput sa am emotii pt ca unii vanzatori (de 550L) ziceau ca X8-urilor le pica motorul (explicatii de tot felul, de la faptul ca 'nu sunt centrate pistoanele' pana la 'e facut sa tina maxim 10000km'); am gasit intre timp explicatie pt problema lor si anume ca filtrul de aer era prost gandit - lasa mizerie sa intre in motor http://cfmoto-forum....w-a-800-engine/
Alta chestie intalnita: unele atv-uri fusesera scufundate, asadar mare atentie la ce cumparati!
Revenind la atv-ul meu, are urmatoarele caracteristici:
- 1300 km
- EPS
- diferential blocabil fata + spate
- frane pe discuri fata-spate
- cauciucuri originale in stare foarte buna
- full led
- distantiere spate
- scut complet plastic (partea centrala pare bine aparata, aparatoarele de brate par slabe)
- stare generala foarte buna - verificat ieri la Authentic Spirit Cluj, unde e in garantie
- nu a fost rasturnat sau scufundat, carenele (originale) in stare buna (zgarieturi superficiale + 2 defecte mai mari)
- bord + electronica complet functionala
- priza + suport remorcare, fara piesa-carlig
L-am scos azi intr-o plimbare prin padure + putina sosea - am facut 30km cu un prieten care are un 520S EPS din 2016. Cateva pareri:
- merge foarte bine, nu joaca/bate, e o clasa peste Linhai
- diferentialul blocabil e o placere pe sosea
- EPS-ul e apreciat, dar spre deosebire de al colegului, parca sacadeaza
- frana de motor e o functionalitate excelenta
O chestie interesanta: dupa ce l-am spalat (jet-wash, la intoarcere, inainte de a-l gresa) parca a devenit mai brutal/puternic, respectiv servo-ul merge mai liniar... nu-mi dau seama daca e doar de la mana mea inghetata sau chiar s-a curatat ceva. Voi verifica data viitoare, in ~10 zile, cand revin din delegatie
Ca si investitii viitoare, in prima faza doresc:
1. sa instalez handguards-uri powermadd
2. sa confectionez aparatoare brate din otel 2-3mm (sa inlocuiesc cele de plastic)
3. si mai caut solutie de spatar + lada spate (second-hand, de marime mica-medie)
Atasez cateva poze si revin saptamanile urmatoare cu pareri (cel cu carena neagra + led-uri, fara handguards-uri e al meu)
PS: am gasit articolul acesta despre imbunatatiri ieftine pt atv: https://web.archive....atv-performance
eu din principiu pun doar benzina 100 (mol/omv - se simte) si probabil nu voi face modificari, dar poate va ajuta...
PS2: citesc forumul de peste o luna - din tot ce am aflat/invatat, sunt multumit cu alegerea facuta, asadar multumesc celor care au impartasit
#1
Posted 19 January 2019 - 06:04 PM
#2
Posted 19 January 2019 - 07:36 PM
Salutare si bine ai venit !.......si uite cum creste comunitatea Clujenilor pasionati de acest hobby .
#3
Posted 20 January 2019 - 01:58 PM
Bine ai venit, sa ai noroc de tractoras!
#4
Posted 20 January 2019 - 02:32 PM
#5
Posted 20 January 2019 - 04:12 PM
O sa se formeze se pare o intreaga comunitate in zona Clujului.
#6
Posted 20 January 2019 - 06:22 PM
Referitor la benzina, baga de 95. Cealalta este pentru motoare ce au alte catalizatoare.
#7
Posted 20 January 2019 - 07:12 PM
Multumesc fain de primire!
Da, cred ca sunt multi atv-isti prin Cluj. Noi inca nu ne-am afiliat, dar Paul (colegul) a mai intalnit o trupa prin zona Feleac/Borhanci-Tufele-Rosii (toti cu can-am). Si mai cunoaste un tip care merge singur (can-am de 10 ani).
Am vazut thread-ul de intalniri, astept sa ne cunoastem "offline", dar ramane pentru mai pentru la primavara - acum e moment bun de ski. Noi cautam plimbari/explorare de locuri faine, nu offroad extrem.
pitesti, multumesc de sfat! Am gasit si discutia: https://atvforum.ro/...zina-95-sau-98/
Din fericire am pus doar jumatate de rezervor de 100
#8
Posted 20 January 2019 - 09:07 PM
la X8 am inceput sa am emotii pt ca unii vanzatori (de 550L) ziceau ca X8-urilor le pica motorul (explicatii de tot felul, de la faptul ca 'nu sunt centrate pistoanele' pana la 'e facut sa tina maxim 10000km');
Am auzit si eu ceva ca X8-urile fabricate vinerea la schimbul 3 ar putea sa aiba asemenea probleme datorita decalibrarii masinariilor care centrau pistoanele.
#9
Posted 20 January 2019 - 11:49 PM
Nu stiu daca ai dreptate in totalitatea, eu auzisem ca cele de marti!?
Edited by apriliacluj, 21 January 2019 - 09:29 AM.
#10
Posted 21 January 2019 - 08:15 AM
Salutare si bine ai venit !
sa ai noroc de ATV, multi km fara evenimente
daca vrei te pot ajuta cu la protectie brate, eu mi-am facut scut intreg
apropo, daca doreste cineva, donez scut plastic cf5002A
#11
Posted 21 January 2019 - 09:56 AM
Bun venit Turor in comunitate si felicitari pentru prezentare!
La Cluj este destul de multa activitate in ATV-veala si grupuri formate pe toate tipurile de iesiri (mai soft / mai hard .. mai pe extrem )
Cu siguranta o sa iti gasesti repede grupul in care sa te integrezi.
Referitor la motorul de 800 de pe CF: intradevar sunt ceva probleme la acest motor din cauza filtrului de admisie aer, dar asta in special la SSV-uri unde pozitionarea mai nefericita a cutiei de la filtru face ca mult praf de sub SSV sa fie aspirat iar filtrul se colmateaza relativ repede. Solutii pentru a preintimpina problema asta sunt: de la a verifica si schimba mai des filtru + curatat interior cutie filtru la a adapta un pre-filtru suplimentar sau repozitiona gura de admisie aer, deasupra benei.
La ATV-uri sunt mai rar intalnite problemele de genul iar cand apar sunt din cauza unei slabe intretineri sau dupa ce ATV-ul a facut scufundari mai adanci decat e cazut si nu s-a verificat la timp ce'a ajuns prin cutia de la filtru ...
Edited by Sergiu, 21 January 2019 - 10:06 AM.
#12
Posted 21 January 2019 - 12:58 PM
.......apropo, daca doreste cineva, donez scut plastic cf5002A
Vezi ca avem un topic special dedicat donatiilor !
#13
Posted 21 January 2019 - 07:01 PM
#14
Posted 22 January 2019 - 09:40 AM
Stie careva daca se potriveste scutul pe 500A?
Ca nu am scut deloc si inca nu am apucat sa ii fac din metal.
#15
Posted 22 January 2019 - 10:46 AM
Din cate am vazut eu scuturile se potrivesc si de la X5 si X6 la cele de 500 carburatie.
#16
Posted 22 January 2019 - 12:27 PM
Haha, e buna faza cu X8-ul.
Serios insa, ma bucur sa confirmati ca nu mai e o problema. Asa, pentru viitor...
grimm, mersi! Accept cu bucurie (trimis mesaj pe privat)
Si daca scuturile sunt compatibile intre modele, ar fi fain sa postam schemele de confectionat
Multumesc inca o data pentru primire, pe cand ma intorc in Cluj: mai multe pareri+poze, respectiv "impins" pe Paul sa-si faca cont si sa prezinte atv-ul lui
#17
Posted 22 January 2019 - 02:13 PM
Haha, e buna faza cu X8-ul.
Serios insa, ma bucur sa confirmati ca nu mai e o problema. Asa, pentru viitor...
Sper ca ai luat-o ca pe o gluma😁👍
Edited by Andrei HD, 22 January 2019 - 02:15 PM.
#18
Posted 22 January 2019 - 05:34 PM
Sper ca ai luat-o ca pe o gluma
Am citit mult forumul (inainte de achizitie)... m-am prins de atmosfera
Edited by tudor4x4, 22 January 2019 - 05:35 PM.
#19
Posted 23 January 2019 - 07:49 AM
Tudor,
din pacate nu pot sa postez schite cu scutul confectionat, pt ca m-am ghidat dupa cele din plastic. In sensul ca le-am folosit pe post de sablon, Insa la proxima gresare le dau jos si iau niste masuratori pentru a face schite, Oricum mai am de modificat ceva la el. La scarite nu au iesit cum trebuie, trebuie sa mai modelez pe ambele parti.
zi faina
Edited by grimm, 23 January 2019 - 07:50 AM.