Jump to content



Photo

Tehnici De Vopsire. Recomandate De Danutlupu


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 17 April 2019 - 10:05 AM

Am deschis acest topic in care am selectat cateva informatii foarte utile prezentate de colegul nostru danutlupu in cadrul unor discutii de pe acest forum.

Le-am selectat si prezentat aici tocmai din dorinta de a fi mai usor accesibile si a nu se pierde informatia.

 

Repet : toate "drepturile de autor" ii revin in exclusivitate colegului danutlupu, caruia ii si multumim cu aceasta ocazie ! 

 

Le gasesti doar in magazinele specializate de vopsele auto, exclus in magazine de bricolaj. Sunt multi producatori care au game complete de produse (pachete) ce difera la calitate si evident pret si cand e vorba de detalii si perfectiune se cauta sa mergi pe aceeasi gama a producatorului ca sa eviti riscuri de incompatibilitate. Asta se traduce prin reactia chimica a unui produs cu solventul altui produs aplicat inainte sau dupa el, reactie care duce la exfolieri.

 

Produsele profesionale au in compozitia lor substanta uscata ce are cu un anumit rol care e dizolvata de solvent si care se transfera pe produsul final cu ajutorul jetului de aer comprimat; solventul se evapora si substanta ramane pe produs si isi face treaba. Peste ea vine la timpul potrivit alta substanta care se leaga chimic de prima si isi face si ea treaba ei. Sprayul 3 in 1 are cate putin din toate substantele astea, mult aer comprimat, ceva solvent si o gramada de liant care sa le tine impreuna pe toate, ceva de genul bors + mamaliga cu branza si friptura + tarta cu inghetata, combinate toate si legate cu gelatina. Delicios nu ? 

 

Ce rol au fiecare:

 

1. Grund, sigilant sau primer.  E primul strat ce se da pe suprafata pregatita, adera cel mai bine la ea si o inchide chimic si mecanic fata de alte straturi, e stratul care formeaza bariera de protectie. Produsul are intaritor iar suprafata trebuie sa fie perfect curatata si degresata, se dau 1 sau 2 maini (f de specificatii) cu timp de aerare sa se evapore solventul.

 

2. Chit cu intaritor. Se da dupa grund si nu direct pe metal cum fac multi pentru ca e higroscopic si trebuie izolat, are rol de a umple imperfectiunile mai mari. Dupa intarire se slefuieste cu grija sa nu se strice stratul de grund. Se folosesc granulatii de la 240-400 pe uscat si 600-1000 pe ud

 

3. Fuller. Este tot cu intaritor si are rolul de a finisa suprafata dupa chit daca e o lucrare cu pretentii sau sunt suprafete mari plane (la masini). Se slefuieste cu abraziv 600-800 uscat si 800-1500 ud.

 

4. Vopsea. In general e simpla dar sunt si cu intaritor, contine doar pigment si solvent, este doar de aspect si nu ofera nicio protectie. 

 

5. Lac. Produs cu intaritor, este bariera finala si cea mai rezistenta. Se dau 2 maini de obicei si abia aici conteaza mana vopsitorului pentru aspectul final.

 

 

In acest sistem rezistenta finala a vopsirii va fi mare, la fel ca la masini. Pentru ca sunt produse 2 K poti sa prepari cat ai nevoie, de obicei se gasesc la cutii de 1 L si mai mari cu intaritorul aferent iar chiturile la cutii de 200 ml, per total produsele la spray sunt mai scumpe raportat la cantitate, de calitate nici nu putem discuta. Foarte important e cat de curat se lucreaza si cum se degreseaza suprafete dupa fiecare operatiune, timpii de aerare dupa aplicare.

 

Ca si producatori locali pentru inceput ar fi Policolor cu gama Klar si cei de la Sinto, au produse decente la preturi mici, sunt multe service-uri care lucreaza cu ei, dar repet sunt doar decente si nu exceleaza. Mai sus ca producatori pe care i-am incercat si au produse bune ar fi Valspar cu gama DeBeer Refinish 500 si 900, Axalta cu Dupont Refinish si Sikkens. 

 

 

Daca e sa vorbim de scule si pistoale, incepem un capitol dureros financiar vorbind, pentru ca un pistol bun e 250-700 EUR, unu mediu + 100 EUR, cele de vopsit caruta cam 200 RON, sub baremul asta nu merita sa te uiti la ele. Eu am invatat pe pielea mea sperand sa gasesc unu ieftin si bun, dar nu exista asa ca dupa cateva luni le-am adunat pe astea, dar de lucrat lucrez doar cu alea bune ca rezultatele difera.

 

post-20524-0-42336100-1555433008_thumb.j

 

La fuller si grunduri se folosesc cele cu duze de 1.8-2.0 mm, vopsea 1,3-1,4 mm si lac 1,2-1,4 mm. Ai putea face un rabat sa folosesti unul comun de 1,3 mm sa zicem doar la lac si vopsea, dar dupa fiecare vopsire trebuie spalat si mai bine decat in mod normal sa nu iasa lacul colorat. 


  • 0

#2 raoulexus

raoulexus

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 282 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:raoulexus
  • Telefon:cu antena
  • Marca ATV:Commander/L200
  • Numar ATV:B881BRB

Posted 17 April 2019 - 10:42 AM

Mulțumim autorului si inițiatorului pentru info prețioase.

Tocmai meșteresc la pragurile metalice pt Commander. După Paște sper sa le montez/testez rezistenta prinderi+suduri si urmeaza etapa vopsire cu un finish mat.

Rog pe danutlupu să-mi recomande o soluție de protectie a pragurilor ce se poate aplica si cu pensula. Rock sliders le sudez din țeava rectangulară 60x40x2mm

Mulțumesc in avans :)
  • 0

#3 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,095 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 17 April 2019 - 11:44 AM

bun topic, de urmarit! thumbsup.gif thumbsup.gif


  • 0

#4 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 17 April 2019 - 02:25 PM

Pentru rugina va recomand convertizorul de rugina Kelfos, am lucrat cu el si face treaba, aici un video https://www.youtube....h?v=rvLilZo7n1M

Am inteles ca in Romania mai vinde cineva si reambalat, de aceea va sfatuiesc sa luati direct de la importator. Ultima data cand am luat era alt pret, acum vad ca s-a scumpit considerabil vedeti poate va combinati la un bidon de 5 sau 25 L ca este ce face cu el la o gospodarie. Aveti aici fisa tehnica  

 

Se poate da atat cu pensula cat si cu rola cu par scurt si aspru pentru lac, iese un aspect mai uniform asa. 

 

Attached File  trafalet-pentru-lac-maner-pvc-lt09835.jpg   23.49KB   0 downloads

 

Va recomand sa polizati suprafata cat se poate sa nu fie solzi de rugina cum e in acel video si sa va uitati sa nu fie afectat materialul in profunzime cum se intampla la unele praguri de masini cand a lucrat coroziunea intercristalina si nu se mai poate face nimic. Metoda se preteaza pe materiale groase "in carne" nu pe table subtiri ca alea multa viata nu mai au odata prinse de rugina si e munca dejeaba.

Daca pragurile sunt goale, se recomanda o spalare cu turbojetul intr-o perioada mai calda si dupa o uscare de cateva zile se aplica prin injectare in praguri cu ajutorul unui pistol de teroson ce are aplicator de ceara (tubul flexibil cu o duza de dispersie). Convertizorul isi face treaba mai bine in prezenta umezelii, dar sa nu fie excesiva, deci dupa spalare asteptati sa se evapore apa, eventual bagati aer comprimat sa accelerati aerarea. 

 

Attached File  0000836_pistol-pentru-antifon-si-ceara.jpeg   20.84KB   0 downloads

 

De multe ori dupa aplicare, rugina pleaca din nou la treaba iar protectia de peste convertizor (straturile de grund, kit, fuller, vopsea si lac) nu fac decat sa o protejeze sa-si faca treaba mai bine si sa distruga tot pe acolo, asa ca e mai bine cateodata sa se dea cu convertizor in 2 straturi si atat. Asta depinde de:

 

1. Materialul pe care se face tratamentul. Daca e de calitate, gros in carne, doar cu rugina superficiala si fara rugina intercristalina, merita sa mergem mai departe cu celelalte straturi 

 

2. Pregatirea materialului. Sunt unele piese de pe care nu se poate scoate prea bine rugina si ma refer aici la unele parti din sasiu la masina la care nu prea ai acces dedat daca demontezi tot, ori nu de multe ori vrem sa facem bucati toata masina asa ca e mai prudent ca in locurile cu multa rugina tip solzi sau cu rugina pe materiale subtiri (tabla) sa se dea doar cu peria si sa se scoata cat de multa rugina dupa care sa se dea cu convertizor periodic (cam odata pe an)

 

3. Modul de folosire a materialului. Stiti ca masinile care stau, mai rau sunt mancate de rugina, asta e pentru ca in mers masina se usuca de la curentii de aer si se ajunge lao pasivizare a fierului, adica prinde un strat de rugina care de fapt actioneaza ca o protectie. E mai complex procesul dar sa se retina ca daca pastram masina sau atv-ul mai uscate vor avea viata mai lunga. Am niste tevi martor care au fost date cu Kelfos, una sta afara in aer liber, vant si ploi, alta e mai dosita tot afara si unele sunt in atelier, la cea care sta in vant s-a stopat procesul de rugina. 

 

La cumparare de noua la masina sau atv, cand avem de-a face cu praguri, e bina sa dati un ochi prin ele cu o camera video cu fir din astea pt telefon, sunt ieftine. Daca aveti pete de rugina dati o baie cu convertizor, daca e curat injectati ceara de cavitati, abmele se pot fac cu acel pistol de teroson, ceara o puteti gasi insa si la spray.

 

Daca e vorba de protectie pe exterior si metalul merita vopsit, recomand ca protectie Raptor. Am facut cateva lucrari cu el si e intradevar foarte rezistent; dar repet, daca nu e pregatita bine suprafata si o ia la lucru rugina pe sub el e nasol.

 

Attached File  20180916_183758.jpg   126.41KB   0 downloadsAttached File  20180916_183825.jpg   230.29KB   0 downloadsAttached File  20180929_160947.jpg   112.73KB   0 downloadsAttached File  20180929_161744.jpg   242.15KB   0 downloadsAttached File  20180929_161356.jpg   152.28KB   0 downloadsAttached File  20180929_161454.jpg   132.22KB   0 downloadsAttached File  20180916_183851.jpg   145.69KB   0 downloads

 

 

Daca va place sa vopsiti si aveti nelamuriri scrieti pe topicul asta. 


  • 2

#5 tudor4x4

tudor4x4

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Nume real:Tudor
  • Telefon:0740xxxxxx
  • Marca ATV:CF Moto 520S

Posted 17 April 2019 - 02:34 PM

Multumim de info!

Protectia Raptor este cea de aici: http://www.u-pol.ro/produse.php ?
Cum se compara cu terosonul? (folosit des in protectia dedesubtului masinii)


  • 0

#6 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 17 April 2019 - 03:00 PM

Aia e https://www.youtube....h?v=AiHVcfshObQ

 

Terosonul (sunt multi care fac produse de tipul asta) e mai subtire ca strat si mult mai fragil, se cojeste mai usor. Unele produse de tip teroson au o tenta mai gumata initial dar cu timpul devin si ele casante si se exfoliaza. Depinde si de cum se aplica daca isi fac treaba, eu am platit acum ceva vreme multi bani pentru o terosonare si am gasit pamant sub teroson, deci s-a facut treaba in bataie de joc si asa lucreaza majoritatea in service, dau terosonul doar asa de culoare si sub el nu fac mai nimic. Anul trecut in toamna mi-am antifonat singur masina, am slefuit pe sub ea 7 zile, am consumat o multime de perii rotative pentru flex ca sa fac luciu metalic, am dat 2 maini de Kelfos si apoi Raptor.

 

Cand se face cald ma bate gandul sa-mi fac carenele la atv cu Raptor.


  • 1

#7 tudor4x4

tudor4x4

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Nume real:Tudor
  • Telefon:0740xxxxxx
  • Marca ATV:CF Moto 520S

Posted 17 April 2019 - 03:02 PM

Multumesc frumos!
Am sa merg pe Raptor si eu (imi fac scut din tabla decapata)
  • 0

#8 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 17 April 2019 - 05:51 PM

Legat de vopsirea cu Raptor, am sa fac un copy-paste de pe alt site unde am scris deja.

 

Daca respectati reteta data, adica pur si simplu adaugati intaritorul in flacon, agitati bine si dati cu pistolul de teroson de la +50 cm si 4 bari, nu aveti ce gresi. In cazul in care schimbati ceva date, e posibil sa apara probleme daca nu aveti experiente cu vopsitul. Hai sa le luam pe rand.

1. Diluantul. 
Desi se spune generic ca accepta diluant acrilic, nu orice diluant e compatibil; produsele slabe nu vor reusi sa dilueze produsul iar la final acesta va ramane gumat si nu se va intari, raman urme pe el si de la dat cu unghia. Se preteaza diluantul pentru produse 2K, eu folosesc diluant pentru grunduri epoxidice si se pot folosi cu succes nitrodiluanti. Am incercat in cantitati mici si alti diluanti, din vreo 8 feluri cate am prin atelier, doar 2 au mers si toti nitroluantii. Ca test, incercati sa spalati un pahar transparent cu urme de produs, daca diluantul il dizolva complet si zeama e omogenta e ok, daca raman firisoare in suspensie sau resturi care decanteaza nu e bine. Nu am pus mai mult de 10 % diluant si asta doar la prima mana cand am vrut o acoperire mai buna. Atentie ca dupa diluare merge bine doar prin HVLP iar aspectul nu mai este grunjos, devine neted, prin pistol de teroson dupa diluare produsul curge prea rapid si improasca cu riscul de a strica lucrarea. Daca ati adaugat prea mult diluant, trebuie aerat sa se evapore diluantul, scoateti pistolul din tub, il curatati (trageti cu el 2-3 fasuri alimentat in nitro sau acetona) si agitati flaconul cateva minute. Se mai poate mari presiunea si distanta de lucru si asa se procedeaza cand se da prima mana pe suprafete mari gen bena, podele.

2. Pistolul, presiune. 
Pentru aspect tipic buburuzat, produsul nu trebuie diluat, merge si prin pistol de teroson si prin HVLP (duza 2.0-3,5 mm) la 4 bari fara probleme. Distanta de vopsire se pastreaza la HVLP la 15-25 cm iar la teroson minim 50 cm. Daca din greseala trageti de la distanta mica sau cu prea mult diluant si iese o minune de ciuperca, o corectati imediat doar cu trafalet si rola cu fir mic (pentru lac), cel de burete se topeste. La duze mai mici de 2.0 pentru HVLP, aspectul este prea fin sau nu prea curge iar presiunea mare evapora rapid solventul, asa ca apar probleme dese cu curatarea. Se mai poate jongla cu distantele cand ai produsul prea diluat, gen sa tragi de la distanta mai mare, dar se pierde mult pe suprafete mici. Mana a doua merge la juma de ora cand dai cu HVLP si la o ora cu pistol dedicat.

 

Tehnici de obtinere a diferitor granulatii https://www.youtube....3&v=5PyAokmjsaY

Nu mai gasesc linkul de la Raptor, vedeti aici tehnica cu un produs similar, practic se desurubeaza duza, se regleaza dispersia, se schimba presiunea si distanta de vopsire sau pt granulatii mai mai mici se foloseste pistolul clasic HVLP https://www.youtube....h?v=CLKyoOYzi-M

 

Aplicare cu trafalet https://www.youtube....h?v=ir6xUAjzeX8

3. Culoare
Baza colorabila fiind alba, trebuie sa va asteptati ca adaugand 10 % vopsea, culoarea finala sa difere fata de original. In practica eu am adaugat pana la 15 %, sau am folosit vopsele mai calitative cu grad mai mare de pigmentare. Ar mai fi o smecherie, cand faceti dupa cod de culoare luati o culoare cateva nuante mai inchise, sau cereti sa va elimine albul din reteta si sa puna in loc culoarea de baza; evident notati reteta nou obtinuta. Nu luati vopseaua diluata, e foarte posibil ca diluantul sa nu fie compatibil ! Pentru a fi siguri ca dati cu aceeasi nuanta, goliti toate flacoanele intr-o galeata noua mare cu capac si amestecati cu toata vopseaua, dupa care adaugati in flaconul cu care trageti si adaugati intaritorul (e mai migalos si mizerabil). Daca nu e cu pretentii, puteti pune si treptat vopsea in fiecare flacon de Raptor, dar trebuie farmacie sa nu iasa cu nuante. 

La prefabricate din lemn sau aluminiu, sau cand se da pe metal curat, e bine sa se dea un grund in prealabil, are si Raptor in linia asta un grund la spray dar eu il prefer pe cel folosit de mine.

 


  • 1

#9 Andrei HD

Andrei HD

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 826 posts
  • Gender:Male
  • Location:TIMISOARA - VATA
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0721/...,...
  • Marca ATV:CF MOTO 820 LE
  • Numar ATV:HD 14 XLX

Posted 17 April 2019 - 06:10 PM

Multumim pentru informatii.

Nu am vopsit prea mult pana acum dar dupa aceste informatii nu mi-ar fi firica sa ma apuc de reparat ceva unde este rugina.👍
  • 0

#10 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 17 April 2019 - 08:02 PM

Danut, multumim pentru pretioasele informatii !!! thumbup.gif  chiar foarte utile pentru cineva care doreste sa iasa o lucrare de calitate.

Chiar te rog ca informatii de genul acestora sa postezi in acest topic pentru a putea fi gasite mai usor.


  • 0

#11 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 26 January 2020 - 11:42 PM

Pentru ca multi vor sa vopseasca carenele cu Raptor, sunt cateva chestii care trebuie stiute. De obicei ele sunt facute din polietilena de inalta densitate, pe scurt HDPE, e materialul care respinge cel mai bine murdaria, e elastic si rezistent la solventi, uv, ect deci se preteaza cel mai bine la facut carenele noastre. Sunt unele carene care chiar sunt facute din HDPE si se vede dupa cum lucesc (Can Am are carenele bune si foarte greu de vopsit), altele din polietilena de mai proasta calitate, cum sunt cele de pe atv-urile chinezesti (Linhai, TGB, CF Moto generatille vechi) care dupa ceva ani de stat in soare devin aspre si mate, semn ca materialul a fost ars de UV si nu a fost prea bun; alea se pot vopsi mai usor de acum thumbsup.gif

 

La masini, partile caroseriilor din plastic (bara, spoiler) si sunt facute din amestecuri de policarbonat (PC) si ABS, sau alte tipuri de plastice care se preteaza la vopsit. Polietilena si mai ales cea de inalta densitate prin definitie nu se poate vopsi. Nici un promotor de aderenta sau plastic primer cum se numesc, nu se lauda ca tine la PE sau HDPE, unele nu merg nici la polipropilena (PP). Printre cele mai bune cu care am lucrat e 800 R de la Cromax, dar repet, nu tine nici el pe polietilena. Acum nu mai folosesc deloc, am gasit un grund-primer care adera fantastic, dar nu pe PE evident. Raptorul adera si el pe multe, dar nu tine pe HDPE, dupa un timp cand se usuca sau se indoaie piesa sare.

 

Cum aflati din ce e facuta carena voastra ? Va uitati pe partea interioara sa vedeti o stanta cu un triunghi si cifre, foarte probabil va fi HDPE sau PE-HD si asta inseamna ca e materialul care nu se poate vopsi. Sau mai simplu, muiati o carpa in acetona pura si stergeti putin piesa care vreti sa o vopsiti, daca se dizolva putin si se lipeste, merge vopsita, daca luneca - nu.

 

Totusi s-a gasit si pt asta rezolvarea, se arde cu flacara, tehnica care nu e la indemana oricui. Eu mi-am perfectionat-o pe tevi de canalizare si nu a fost usor, am dat zeci de rateuri. 

 

Cum se face operatiunea, vedeti in filmulete. In mare se da cu grija cu flacara pe carena, se misca flacara si nu se tine intr-un loc, dupa asta se da imediat cu alcool de 96 si se sterge cu o carpa. Proba se face cu u spary cu apa, daca raman bobite inseamna ca nu va prinde vopseaua, daca se scurge e ok. Piesele mari se fac in 2-3 etape, grija la punctul de topire al piesei care este cu cateva grade mai sus decat sweet-spotul, practic se arde acea substanta care a fost in matrita si care e si un strat de protectie. Prima data apare aspectul de umed si e ok, daca iese fum plecati imediat din zona ca urmeaza sa se arda. La fel, atentie ca alcoolul si cu focul nu fac casa buna, inchideti torta si dupa asta se pulverizeaza alcoolul pe piesa. Ca durata, la un atv de demontat, preparat, vopsit si remontat sunt intre 40-50 ore de munca ca sa stiti la ce va bagati. Al meu l-am vopsit dar nu am mai apucat sa-i fac si hidrotransfer, vopseaua are 3 ani si nu s-a cojit decat 1 cm la o carena plesnita. Vecinul meu, vopsitor cu multi ani experienta, desi l-am avertizat sa nu se joace cu Raptorul pe carene, l-am vazut mult timp cu un atv in curte asta toamna ca am crezut ca si-a luat si el; de fapt daduse gres la un client ca a dat direct pe carene cu Raptor si s-au cojit si a stat cateva saptamani sa-l refaca. 

 

https://www.youtube....h?v=GTiCWp0unjs

https://www.youtube....YONRUE-M&t=113s


Edited by danutlupu, 26 January 2020 - 11:46 PM.

  • 0

#12 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,095 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 27 January 2020 - 09:09 AM

thumbsup.gif thumbsup.gif


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto