Salut,
ai facut o alegere buna, conform criteriilor tale. Este un atv foarte bun si, mai ales ca il vei folosi putin, nu se justifica achizitia unuia mai scump.
Iti raspund la intrebari, din punctul meu de vedere:
1. nu o sa putem spune cat de rigid sau de moale trebuie sa fie. Este fix dupa preferintele tale. In general, setarile de fabrica vin reglate pentru confortul a doi pasageri + ceva bagaj. Daca mergi singurel, o sa ti se para tari.
Avantaj suspensie mai rigida: stabilitate mai buna pe viraje si la mers inclinat lateral (pe deal). adica nu iti face balans la trecerea peste eventuale denivelari iar senzatia de rastunare laterala este mai mica putin. Cand ai pasajer si bagaj voluminos, este necesara intarirea suspensiei, deoarece la hopuri o sa se comporte ca barca pe valuri si nu este placut pentru nimeni.
Dezavantaj suspensie mai rigida:: socurile resimtite vor fi mari si se simt ca si clantanitul dintilor in gura, doar ca o sa iti sara toate organele interne.
O suspensie mai moale vine cu un confort mult mai bun la drum si prin paduri, doar ca trebuie o atentie sporita la inclinari. Nu e de speriat, dar e de luat in calcul.
oricum, este nou si e normal sa ti se para rigid si "batos". Mergi cu el 500 km si abia apoi vezi daca e necesar sa si cum reglezi suspensia.
2. Mers normal. Asta inseamna o viteza pe drum drept (asfalt) de maxim 65 km/h si cam 40 km/h in paduri pe forestiere. Altfel, urcari si coborari nu foarte lungi, de evitat noroaiele adanci si baltile mari. Adica nu forja la el ca in primii 500 km face el destula pilitura in ulei.
Daca faci o pauza de cate 10 minute la fiecare jumatate de ora de mers sau 45 de minute, este ideal in rodaj. Racirea si incalzirea motorului este importanta in rodaj.
3. Da, primul la 250 km. O sa scoti pilitura din motor si grupuri de zica ai polizor, nu atv. Eu am mai facut un schimb la 500 km (si bine am facut) apoi la 1.200 apoi la fiecare 1.000 km. Imi este mai usor sa tin minte.
Sa verifici nivelul uleiului de motor inainte de fiecare iesire. Iar presiunea in roti sa fie intre 0,5 -0,7 atm, in functie si de existenta pasagerului. Eu merg pe 0,7 atm, singur pe atv. Rezista mai bine anvelopele la intepaturi sau la diverse lovituri. Mie imi place sa mai casc gura dupa caprioare si mi pierd din vedere drumul.