Pot spune urmatoarele:
- Aceeasi piesa produsa pentru fabrici de masini difera din cauza controlului de calitate. La aodi se verifica 3 piese din 10, la vv 1 din 10. Platesti mai mult, ca sunt mai multi oameni care controleaza, regleaza aparate etc. Dar, aodi plateste mai mult decat vv-gen, pentru aceeasi piesa. Asta spun ca inamplator am in familie rude care lucreaza in domeniul auto. Greseli intetionate la marci si denumiri!
- in domeniul ceasurilor, rotite si subansamble se produc in China pentru firme elvetiene! Adica, daca iti cumperi un tisot, cerina, hamilton, mido etc....ceasuri entri level, siguar ai piese si din china produse de fabrica seagul etc. Daca iti cumperi un rolex, omega sau ceva premium....astea au piese doar din elvetia.
- asa si la atv...daca 10 isi cumpara linhai sau cf moto de noi, iar 4 isi cumpara second hand de 10 ani suzuki sau alta firma, kawasaki, yamaha sa spunem, sau tgb etc., la care credeti ca se strica primul o piesa? Eu spun ca la cel SH, dar este un risc care ti-l asumi. Mai este ceva, de regula unul incepator, cum sunt si eu, are tendinta sa porneasca cu un atv de capacitate mica, poate mai nou, dar sunt sanse sa strice repede din cauza lipsei de experienta. Daca cumpar o yamaha si o voi strica, ce voi spune? sau daca cumpar un cf nou, la fel ce voi spune cand se strica?
Can am-ul, desi nu cunosc asa bine domeniu atv-urilor, dar cunosc cateva principii generale, pot spune ca sunt scumpele ...pentru ca investesc in inovatii, varietate si cineva trebuie sa fie platit pentru asta. O cunostinta, are un bombardier de 14 ani, de 400 cc, daca retin bine, cumparat de nou, cu 8000 km si este foarte multumit de achizitie si acum. Dar ce este interesant ca isi tin pretul chiar asa stricacioase, cum se spune. Dar nimeni nu isi asuma afirmatia ca un can am nou poate este mai fiabil ca un yamaha sh de 10 ani! Totusi un grizzly nou, cu inscriere este cam 13000-14000 euro in germania, iar un can am apropiat ca performante este mai ieftin.
Eu parca as mergi pe ideea asta un can am de 570 nou, ar fi mai ok decat un yamaha de 10 ani sh in aceeasi bani.
ce spuneti?
Eu as lua si suzuki, nu cred ca ar fi asa mari probleme la ele. Mlte de la noi se aduc si se cumpara SH si de aceea se formeaza cateva pareri....in fine doar imi dau cu presupusul. Ca la centralele de aprtament....intr-o zona se vand 100 de areston si 10 veilant....cand intrebi la service ....aceia iti spun "domnule din 100 s-au stricat 10 bucati, iar la vailante s-a intors una in service, ca numar de bucati 10 italiene te sperie, dar statistic este acelasi numar de centrale si de la un producator si la altul....in fine poate ati inteles...