Jump to content



Photo

Problema? Cf Moto 550

cf cf moto cf 550 cf 500 ho

  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Wess13

Wess13

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 17 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:-
  • Marca ATV:-

Posted 08 April 2020 - 09:51 PM

Va salut!

 

Am o posibila problema la al meu CF 550, 2016, 2.400km.

 

Nu scoate nici un sunet sau bataie in nici o alta situatie decat atunci cand e pe cric cu spatele ridicat si misc energic o roata spate inainte si inapoi sau in mers in special la viteza mai mare pe offroad daca blochez intermitent rotile spate, cum ar fi franatul agresiv pe teren accidentat si rotile se desprind de sol intermitent.

 

Este normal sau nu sunetul din video? Daca nu, care este problema si ce trebuie reparat, sunetul vine din cutia de viteze, nu din cardan sau cruci.

 

https://youtu.be/L9kP7oyHS1w

 

Mersi anticipat!


Edited by Wess13, 08 April 2020 - 10:03 PM.

  • 0

#2 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 09 April 2020 - 10:09 AM

In principiu, este normal. Iti bate grupul. E adevarat ca se aude cam tare, posibil sa ai ulei lipsa sau sa ai jocul mai mare intre grup si satelit. Sa verifici si nivelul de ulei.

Daca ai frana pe cardan, e normal sa iti bata si cand franezi brusc si tare, deoarece cand actionezi frana, aceasta blocheaza cardanul, iar rotile fac exact aceeasi miscare pe care o faci si tu, incercand sa invarta cardanul. Dar fiind joc (normal) in grupul spate, el se transforma in bataie.

O sa vezi ca adaca ai cuplat 4x4 si franezi brusc, nu vei mai auzi acea bataie, sau va fi foarte usoara.


  • 1

#3 Wess13

Wess13

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 17 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:-
  • Marca ATV:-

Posted 09 April 2020 - 02:27 PM

Mersi fain! 

 

Am verificat uleiul, este aproape la limita de sus.


  • 0

#4 cleoclod

cleoclod

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 410 posts
  • Gender:Male
  • Location:BACAU
  • Interests:Sanatate,nutritie si sport
  • Nume real:claudiu
  • Telefon:0761137712
  • Marca ATV:BOMBARDIER OUTLANDER 810 R ESP ,2010 CAN-AM OUTLANDER 800 R XT MAX 2009 CF MOTO 520 L EPS

Posted 09 April 2020 - 04:16 PM

Uleiul este in regula daca este acolo .

Dar din cate am inteles eu de la tine ,sunetul se aude puternic in cutie nu ?....Nu in grup sau la crucile cardanice ..nu ?

 

Poti incerca o chestie mai clara , ca sa te convingi mai exect ...desfa capacul de la CVT ,scoate cureaua, desfa ambreiajul secundar , cel care vine montat pe cutie .

O sa iti ramana axul si incearca sa misti cu mana de el stanga dreapta asa cum faceai cu roata in video ....vezi daca de acolo se aude ?....


  • 1

#5 Wess13

Wess13

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 17 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:-
  • Marca ATV:-

Posted 10 April 2020 - 02:12 PM

O sa sugerez mecanicului la urmatorul service, eu din pacate nu cred ca m-as descurca... Mersi fain de sfat!


Edited by apriliacluj, 13 April 2020 - 07:59 AM.
NU da QUOTE postului anterior, posteaza direct ce ai de zis!

  • 0

#6 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 10 April 2020 - 02:46 PM

 

...cum ar fi franatul agresiv pe teren accidentat si rotile se desprind de sol intermitent.

 

 

si asta este normal.

Oricum, la urmatoarea iesire, cupleaza-i 4x4 si incearca sa simulezi toate cele de mai sus. O sa vezi ca nu se mai intampla. Si asta este normal.


  • 1

#7 Wess13

Wess13

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 17 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:-
  • Marca ATV:-

Posted 14 April 2020 - 07:41 AM

Am iesit si am testat, nu mai scoate deloc, deloc, nici un sunet cu 4x4 activ.

 

 

Poti sa-mi spui, te rog, ce ar ce se poate intampla, in timp, de la acea bataie? Banuiesc ca bine nu-i cade cand trosneste cateodata pe acolo de zici ca se rupe-n doua... Sau ce s-a uzat si de ce?


Edited by apriliacluj, 14 April 2020 - 07:44 AM.
NU da QUOTE postului anterior, posteaza direct ce ai de zis!

  • 0

#8 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 14 April 2020 - 01:54 PM

Hai sa iti explic.

La grup, ai doua pinioane: unul mare care angreneaza rotile si unul mic ce vine de la cardan si il angreneaza pe cel mare.

 

Attached File  diff.jpg   106.16KB   0 downloads

 

Avand discul de frana pe cardanul spate, tu cand franezi, de fapt, blochezi cardanul, care blocheaza pinionul mic, care blocheaza pinionul mare. In momentul in care tu franezi brusc si violent, tot acest angrenaj se blocheaza dar, rortile cauta sa se invarta. Neputand, ele au o miscare (pe care ai sesizat-o deja) de topaiala, asta inseamna ca incearca sa invarta pinionul mare. Din topaiala rezulta tensionarea si relaxarea violenta a transmisiei spate. Pinionul mare fiind in legatura directa cu rotile vrea sa se invarta dar, dintii lui izbesc in dintii pinionului mic, care este blocat de frana. Astea sunt izbiturile pe care le auzi.

 

In momentul in care ai 4x4 cuplat si franezi violent, tensiunea cardanului spate este preluata de grupul fata, de aceea nu mai auzi bataia. Ea exista, dar nu se mai aude.

 

In principiu, aceste izbituri nu sunt bune. Orice bataie in transmisie o sa afecteze in timp (spargeri de carcasa, de camasa de rulment). Ca si protectie, evita franarea brusca si violenta (adica blocarea rotilor spate) la viteze mari. Franeaza pana la limita blocarii lor. Evident, cand ai situatie de urgenta, blochezi tot ce ai.


  • 0

#9 Wess13

Wess13

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 17 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:-
  • Marca ATV:-

Posted 14 April 2020 - 04:49 PM

Multumesc @pitesti !

 

Pinionul mic, cel cu priza pe cardan se schimba fara sa necesite craparea motorului in doua? Banuiesc ca fiind mai mic el se uzeaza si cauzeaza acea bataie, nu?


  • 0

#10 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 22 April 2020 - 03:58 PM

Cele doua pinioane vin montate pe grupul spate. Am notat pe imagini.

E greu de spus care se uzeaza mai repede. Adica eu nu stiu. Poate sari bucata dintr-un dinte si sa afecteze alti dinti, fie de la pinionul mare, fie de la cel mic.

 

Attached File  c.jpg   191.98KB   1 downloads

 

Attached File  grup-spate-cf-moto-500.jpg   104.88KB   0 downloads


  • 1

#11 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 23 April 2020 - 08:46 PM

Ma bag si eu ca unul patit....

Acel zgomot ce se aude in clip pare mai degraba din jocul crucilor cardanice.

Daca exista joc anormal in grup, atunci se poate observa invirtind rotile si observind cum reactioneaza axul cardanic.

Uzura in grup se poate manifesta in mai multe feluri:

1. Uzura intre pinionul de atac si coroana - se poate rectifica prin incercari cu diferite line (garnituri metalice ce se adauga intre coroana si rulment)

2. Uzura pinionului de atac si distrugerea rulmentului cu ace din interiorul carcasei - daca fenomenul a inceput, mai tirziu va ceda si rulmentul si semeringul exterior (dinspre axul cardanic), va pierde ulei si se aud trosnituri in grup, in special la viteze mari. In final vei ramine si fara frina.

 

Posibile teste de diagnostic:

a. Vizualizare joc in grup (intre roti-planetare si axul cardanic - necesita ceva experienta.

b. Decuplarea axului cardanic si verificarea jocului axial al pinionului de atac - necesita scule, dispozitive si indeminare.

c. Verificarea amnuntita a grupului -presupune demontarea lui - nu e simplu dar nici nu necesita cunostinte NASA. 

 

Personal am avut probleme asemanatoare la un X8. Simptomul final care m-a trezit la realitate a fost ca am ramasa fara frine in virf de munte (spre bucuria celor cu Canam).

Unul din avantaje a fost ca inca mai functiona frina fata (datorita partiei sistemului).

Orice detaliu iti pot da si in privat


  • 1

#12 Wess13

Wess13

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 17 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:-
  • Marca ATV:-

Posted 24 April 2020 - 01:09 PM

Cele doua pinioane vin montate pe grupul spate.

Multumesc fain inca odata de informatii, speram ca pe viitor vin cu mai multe poze din iesiri decat cu posibile probleme tehnice. Zgomotul din filmare venea strict din motor, cutia de viteze a motorului...

ATV-ul a plecat la buyback, calculat ca avans de 4.800 de euro pentru modelul 600 touring 2020. Ar trebui sa ajunga pe sfarsitul lunii viitoare. Un lucru e cert ! M-am lecuit, ATV SH smile.png

 

Acel zgomot ce se aude in clip pare mai degraba din jocul crucilor cardanice.

Nu era din cruci sau  grup sau altundeva, venea strict din motor, partea din spate, cutia de viteze a motorului, strict din interiorul ei se auzeau zgomotele respective. Multumesc fain de sfaturi !

ATV-ul a plecat la buyback, calculat ca avans de 4.800 de euro pentru modelul 600 touring 2020. Ar trebui sa ajunga pe sfarsitul lunii viitoare. Un lucru e cert ! M-am lecuit, ATV SH smile.png


Edited by Wess13, 24 April 2020 - 01:11 PM.

  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: cf, cf moto, cf 550, cf 500 ho

Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto