Jump to content



Photo

Sfat Achizitie Canam Sh Sau Cfmoto Nou?


  • This topic is locked This topic is locked
16 replies to this topic

#1 FlorinJianu

FlorinJianu

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 18 posts
  • Nume real:Florin
  • Telefon:0734007646
  • Marca ATV:NotYet

Posted 25 May 2020 - 07:25 PM

Salutare!
Ma numesc Florin, sunt nou pe aici si sper sa ma integrez in comunitate.
Am fost posesor de atv, am avut un Linhai worker de 300, prin 2007 si un Linhay Dragon Fly de 500 pana anul trecut.
Ideea este ca vreau sa urc si pentru asta, am o mare dilema:
CanAm Outlander de 800-1000 sh din 2015-2016 inmatriculat la politie cu nr negre sau CFmoto de 800-1000 nou?
Intrebarea vine in ideea in care vreau sa il inmatriculez la politie pentru a nu fi ingradit in niciun fel!
Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
  • 0

#2 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 25 May 2020 - 10:34 PM

................Intrebarea vine in ideea in care vreau sa il inmatriculez la politie pentru a nu fi ingradit in niciun fel!..................

1) probabil doresti sa circuli pe autostrada si eventuale excursii cu ATV-ul in strainatate ?

 

 

2) nu imi dau seama de ce ai postat acelasi lucru in doua topicuri diferite ? (am sters eu unul dintre ele)

3) ti-am mutat postarea la "generale" deoarece nu cred ca mai esti asa de "incepator".


  • 0

#3 Anin

Anin

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 3 posts
  • Nume real:Lazar Florin
  • Telefon:0723276299
  • Marca ATV:Can Am

Posted 27 May 2020 - 03:15 PM

Salut,

Eu iti recomand Can-Am, de preferat nou (mai ales ca ai garantie 4 ani) si eu am cauta ceva sh, dar diferenta de pret de la nou la sh este mica asa ca am ales nou. Pana acum am vazut doar omologare T la Can-Am cea ce inseamna ca se inregistreaza la primarie (exista varianta cu inmatriculare in Bulgria la politie).

Bafta


  • 0

#4 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 27 May 2020 - 06:01 PM

Can-Am.


  • 0

#5 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 27 May 2020 - 09:58 PM

Revad aceleasi gen de intrebari mereu, iar cei ce intreaba de cele mai multe ori merg intr-un final pe "vibratia" initiala si ignora sfaturile ... si uita sa mai dea pe aici dupa ce'si rezolva "dilema". 

Sunt nenumerate topicuri pe tema asta, din care unele bine documentate cu argumente solide in favoarea fiecarei alegeri ... dar nu multi se deranjeaza sa caute. 

 

Florin, iti recomand cu caldura sa cauti putin prin forum si ai sa iti gasesti raspunsul. 

Mie mi-a prins tare bine cel galben... wink.png


Edited by Sergiu, 27 May 2020 - 09:59 PM.

  • 0

#6 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 27 May 2020 - 10:11 PM

Revad aceleasi gen de intrebari mereu, ................................

Mare dreptate ai, dar vezi unii (sau cei mai multi) prefera sa intrebe dacat sa "rasfoiasca" nenumarate topicuri pe aceeasi tema.

Oricum directia finala sau varful se pare ca este "galbenul de 1000" cu toate cheltuielile mari de intretinere.


  • 0

#7 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 28 May 2020 - 07:59 AM

"Oricum directia finala sau varful se pare ca este "galbenul de 1000" cu toate cheltuielile mari de intretinere."

 

Treaba asta e oarecum mitica drept sa iti zic ... cine e curios sa compare direct preturile la consumabile si piesele uzuale (filtre, curele, bucse, capete de bara .. etc) ar putea constata cu uimire ca preturile sunt foarte apropiate sau chiar usor mai mari la asiatice ... (CF, TGB si chiar Linhai) - vorbim stric de piese originale ca asa si pentru BRP se gasesc o sumedenie de piese after market de calitate sub-standard si preturi considerabil mai mici, dar daca te apuci sa carpesti un produs calitativ cu "petice" mai putin calitative ... intr-un final cred ca vei avea un produs mai putin fiabil. 

 

Uite un exemplu cu care m-am confruntat si preturile aproximative la momentul respectiv:

 

Curea BRP premium (100% BPO / Kevlar) = 650+ ron

Curea TGB standard 1000CC= 950+ ron

Curea CF Moto standard 1000CC = 950+ ron

Curea Linhai standard (pt 400 cc) = 550 ron

 

Cam la fel sta treaba si la alte consumabile si piese de uzura ... si pot sa zic din experienta ca bucsele sau capetele de bara de CanAm tin binisor mai mult la uzura decat cele de CF. In cazul TGB-ului de 1000 situatia e chiar mai putin roz, acesta nu are bucse schimbabile la bascule si daca apare joc (si apare!!) in mod normal conf manual service neceista schimbarea basculei cu totul care e cam 6-700 ron bucata (si sunt 8 de toate snitch.gif ) ... dar se poate rezolva si altfel mai putin costisitor nerespectand recomandarea producatorului ... shifty.gif . N.B.: Cel putin la generatia 2015-2016 de TGB 1000, constructiv cam asa statea treaba.

 

As putea spune ca ATV-urile mai ieftine sunt defapt mai scump de intretinut deoarece sub-ansamblele tind sa tina mai putin, necesita reparatii mai dese ceea ce costa bani, timp si nervi. - vorbim din primsa unui utilizator care le-ar exploata pe toate la fel. Si uite asa se poate ajunge usor usor la concluzia ca ieftin initial e posibil sa fie mai scump intr-un final pe durata exploatarii. 

 

Acum ramane la aprecierea fiecaruia cum e mai ok pentru el:

 

X de 10'000 euro dar in 3-4 ani de utilizare depaseste Y de 13'000 euro considerand costurile totale de utilizare, in conditiile in care Y e pozitionat mai bine din start ca performante si fiabilitate. 

 

Alegerea e a fiecaruia, in functie de cat de bine e informat si apreciaza informatia. umnik.gif 


Edited by Sergiu, 28 May 2020 - 08:01 AM.

  • 0

#8 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 28 May 2020 - 11:30 AM

Multumesc Sergiu pentru completarile competente pe care le-ai postat.

Afirmatia mea de mai sus s-a bazat doar pe parerile postate de alti colegi in decursul timpului, eu neavand personal ocazia sa fac o comparatie pertinenta intre diferite marci.

Chiar am incredere si stiu ca afirmatiile tale sunt bine documentate si experimentate personal.


  • 0

#9 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 28 May 2020 - 01:57 PM

Multumesc de apreciere Chrys si ii invit pe cei mai sceptici sa cerceteze in directia asta, comparand preturile pentru diferite piese uzuale (de uzura) OEM, intre precum Can Am / Polaris / CF Moto, TGB si chiar Linhai si la final sa traga concluzia. 

 

La poarta fabricilor asiatice e foarte probabil ca piesele sa fie mai ieftine dar o distributie mai scazuta in EU (mai putini importatori directi, volume mai mici, concurenta mai mica) are ca efect practicarea de adaosuri comerciale mai mari si de aici pretul final platit de consumator sa fie apropiat sau chiar mai mare decat in cazul celor Americane sau Japoneze cu o distributie mai ampla la nivel global. 


Edited by Sergiu, 28 May 2020 - 01:58 PM.

  • 0

#10 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 28 May 2020 - 02:23 PM

Sergiu, te intreba tot in contextul acesta, mult discutata problema a curelei la CanAm .

A fost sustinuta la o vreme ideia ca ar fi aceeasi curea la cele de 1000 ca si la cele de 800 si din aceasta cauza puterea marita a motorului le cam "mananca". Adica se cam merge cu o curea de rezerva in buzunar la orice iesire ca nu stii cand se poate rupe si vei ramane in drum ?

Din experienta ta personala cam cum vezi aceasta problema ?


  • 0

#11 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 28 May 2020 - 03:44 PM

 

 recomand Can-Am, de preferat nou 

hahahaha, buna asta! :)


  • 0

#12 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 28 May 2020 - 03:45 PM

Personal nu am rupt nici o curea la nici un ATV / SSV. Am schimbat cureaua la 3000 km pur preventiv la Can Am cu una CanAm performance (BPO) desi cureua stoc era in tot parametrii, cu grad minim de uzura. Drept dovada o port de rezerva pentru mine sau alti colegi.

 

Din trupa, nimeni nu a rupt cureaua la vre-o iesire coumuna.

 

Ne-am intersectat iarna aceasta pe un traseu cu un alt grup care tocmai flendurise o curea la un Outlander 1000 incaltat cu anvelope foarte agresive (de noroi) si de 28" care a fost pe post de deschizator de drum in zapada mare. Povestea e chiar haioasa si norocul lor a fost ca unul din noi avea o curea noua de rezerva ce i-a oferit-o celui la nevoie. 

 

Motoarele mari pun stres mare pe toata transmisia iar punctul cel mai slab (asa si calculat de producator) este cureaua care trebuie sa cedeze in anumite conditii pentru a proteja alte componente mai costisitoare sau mai greu de servisat.

 

Totul tine de degetul celui care il conduce si de modul cum si unde ii da "blana". 

Daca nu faci drifturi pe suprafete foarte aderente (asfalt, beton), plecari in forta, montezi diametre foarte mari de anvelope, folosesti corect treapata low in functie de panta si greutatea transportata, din experienta zic ca nu vrei rupe sau degrada prematur cureaua stoc si te va tine la fel de mult ca la orice alt ATV similar constructiv (adica va duce 4-6000 km linistit).


  • 1

#13 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 28 May 2020 - 03:58 PM

Multumesc pentru precizari . thumbsup.gif


  • 0

#14 FlorinJianu

FlorinJianu

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 18 posts
  • Nume real:Florin
  • Telefon:0734007646
  • Marca ATV:NotYet

Posted 28 May 2020 - 04:43 PM

Scuze pentru dublare CHRYS!
Va multumesc tuturor pentru pareri, chiar daca unele au avut mai putina legatura cu intrebarea mea. :)
Am citit si alte pareri Sergiu, dar nu strica sa intrebi odata in plus, mai ales ca cel putin pt mine, un buget de 10-12k nu inseamna putin deloc.
Intrebarea cuprindea ceva mai mult decat ce s-a inteles, nu voiam sa stiu care e mai bun, nu sunt novice. Ideea era sa aflu daca CFmoto de 1000cmc este un partener de nadejde pe care te poti baza in orice conditii, daca iti da o satisfactie de putere suficienta si daca exista sanse sa mai gasesti pe piata sh un canam intreg, bun si care sa-si merite banii.
Oricum, va multumesc inca odata pentru raspunsuri.
Voi reveni cu prezentarea atv-ului, imediat ce-l achizitionez.

Edited by FlorinJianu, 28 May 2020 - 04:45 PM.

  • 0

#15 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 28 May 2020 - 04:54 PM

Daca era primul tau ATV si nu stiai ce-ti trebuie si la ce sa te uiti te sfatuiam sa iei nou. 

Acum ca ai ceva experienta cu ATV-eala si ar trebui sa stii cu ce se manannca si la ce sa te uiti ai putea sa te uiti si la un SH din recomandari. 

 

Oricare ai alege dintre CF nou si Can Am SH (sau un Can Am 650 nou cu putina suplimentare de buget...) diferentele vor fi notabile fata de Linhai-urile avute. 


  • 0

#16 seby_dumi

seby_dumi

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 297 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Nume real:Sebastian Dumitrasc
  • Telefon:0722436009
  • Marca ATV:CF 520L, CF X10

Posted 28 May 2020 - 07:17 PM

Salutare tuturor,
îmi permit să-mi spun și eu părerea legata de această dilemă, după o oarecare experiență la nivel de amator, de prin 2009: în alegerea unui ATV trebuie să ții cont de o căruță de factori( dacă vrei!):
-Buget(!)
-Temperament( trebuie să te cunoști!)
-Relief(câmpie, deal sau munte)
-Anturaj( singur sau cu acompaniament)
Legat de acest ultim aspect, nu are rost sa iei ceva mai slab decât restul, vei regreta(logic). Dacă cei cu care vei ieși au RZR sau Maverick de sute de cai, nu vei face față cu un CF 500, să zicem...
Despre fiabilități nu are rost sa amintesc eu, s-a discutat oriunde și oricând... Nu exista brand infailibil, contrar părerii unora... Și știu destui?
Alege ce-ți place, ce consideri că te reprezintă în întregul context!
Baftă!
  • 0

#17 FlorinJianu

FlorinJianu

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 18 posts
  • Nume real:Florin
  • Telefon:0734007646
  • Marca ATV:NotYet

Posted 28 May 2020 - 07:29 PM

Multumesc pentru sfat! 👍🏼
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto