DIY - Scoaterea Limitatorului
#21
Posted 02 May 2008 - 11:45 PM
#22
Posted 03 May 2008 - 10:18 AM
#23
Posted 03 May 2008 - 12:12 PM
#24
Posted 12 July 2008 - 01:22 AM
turatia se duce pe la 7800 rpm viteza nu prea corespunde...dupa 4000 km in cutia de viteze exista niste bile de metal cu greutati precise, astea daca scad in greutate influienteaza in jos viteza.
Cauciucurile originale ale mele de linhai au facut 4800 km si sunt uniform tocite cam 3 sferturi, am belit-o la schimbare. Ma costa mai mult decat alea pentru masina ...nu-mi mai iau toyo la masina iau excavator la tractor
#25
Posted 12 July 2008 - 01:29 AM
modificarea se simtea ..si la benzina too.
Pentru info am aflat ca un carburator de chinez costa 600 e ! sper sa fie o minciuna.
Postez dupa ce pun un carburator pe ea modificat...sa vad cu jiglerele ..un 0.35 ceva... si asa Linhaiul consuma prea putin, merg cu el de uit..140 km cu 9-10 l
Daca este semnimicativa modificarea si castigul atunci va recomand ! Altfel NU INCERCATI SINGURI ACASA !
#26
Posted 05 August 2009 - 10:49 PM
#27
Posted 06 August 2009 - 11:56 PM
eu zic sa iti iei motor daca vrei mai multa viteza
#28
Posted 08 October 2009 - 03:14 PM
urmeaza fisa ngk si bujia ....filtru este schimbat...am facut snorkel la ambreaj si l-am sigilat total nu mai am probleme cu apa....urmeaza snorkel la filtru ....apoi sa vedem ....:)va tin la curent:)
Edited by Armadilo, 08 October 2009 - 07:29 PM.
#29
Posted 14 October 2009 - 07:09 PM
#30
Posted 06 November 2009 - 05:57 PM
#31
Posted 06 November 2009 - 06:56 PM
pai din ce am vazut pe aici pe forum un suzuki de 450cmc prinde 80 km/h. viteza de 68 km/h pentru un linhai de 300cmc mi se pare una corecta.
#32
Posted 06 November 2009 - 07:27 PM
#33
Posted 09 November 2010 - 10:54 PM
salut, din moment ce a fost limitat la 7500 rpm nu cred ca e ok sa scoateti limitarea. E posibil sa castigati 20 km/h in plus dar sa stricati motorul ... nu va luati dupa mine e doar o parere personala pentru ca si eu ma gandeam la acest lucru. La mine in spate la CDI este un fir ca un strap. Daca il tai "teoretic" numai este limitat. Am vazut la alt linhai identic nu avea acel fir. Cred ca depinde de modelul de cdi. Bafta!
Edited by Papu, 09 November 2010 - 10:55 PM.
#34
Posted 10 November 2010 - 10:21 AM
#35
Posted 22 November 2010 - 10:21 AM
#36
Posted 12 December 2013 - 12:58 PM
Am studiat un pic partea de evacuare de la linhai. Parerea mea este ca aceste componente(valva pneumatica si furtunele) nu au nici o treba cu limitarea.
Limitarea vitezei se face din aprindere.
Prin furtunelul mic 4 care se duce la carburator nu trece nici un fel de gaz din esapament.
Acel furtunel (furtunul 4) este de vacuum(este situat pe admisie, dupa carburator unde este depresiune cand clapeta de acceleratie nu este deschisa complet), si prin el se comanda deschiderea valvei cu actionare pneumatica.
Gazele de esapament intra in furtunul 3 si ies prin furtunul 2, filtru,si furtunul 1 fiind eliberate in atmosfera nu in carburatie(deci nu are EGR).
Acest ansamblu de furtune + valva sunt acolo cu un alt scop,si anume pentru a mentine o presiune mica pe evacuare la turatii mici si o presiune mai mare in esapament la turatii mari.
Acest lucru asigura o putere mai mare la turatii mici.
Acelasi concept se gaseste si la aprilia 125 si se numeste power valve. Numai ca la aprilia comada se face prntr-o elecovalva cu flux variabil si nu este comandata de vidul din galeria de admisie ci de calculator printr-un motoras pas cu pas. COmanda este mult mai precisa si eficienta fata de linhai.
La linhai este varianta rudimentara a power valve.
La deschiderea totala a clapetei de acceleratie in turatii mari se inchide valva si gazele esapate ies numai prin toba creeand o oarecare presiune.
Descrierea completa se gaseste aici:
The exhaust ultimate power valve (EXUP) is a device fitted to select Yamaha motorcycles (FZR, YZF, XV1900, R series,MT-01) that constantly adjusts the back pressure within the collector of the exhaust system to enhance pressure wave formation as a function of engine speed. This ensures good low to mid-range performance. At low engine speeds the wave pressure within the pipe network is low. A full oscillation of the Helmholtz resonance occurs before the exhaust valve is closed, and to increase low-speed torque, large amplitude exhaust pressure waves are artificially induced. This is achieved by partial closing of an internal valve within the exhaust — the EXUP valve — at the point where the four primary pipes from the cylinders join. This junction point essentially behaves as an artificial atmosphere. The alteration of the pressure at this point controls the behavior of reflected waves at this sudden increase in area discontinuity. Closing the valve increases the local pressure, inducing the formation of larger amplitude negative reflected expansion waves. A servo motor controlled by the ECU opens and shuts the valve. The EXUP valve operation goes from being almost fully closed at idle speed, through to being fully open at 9000 to 11000 RPM (2500 RPM for XV1900).
Edited by samy., 12 December 2013 - 12:59 PM.
#37
Posted 13 February 2014 - 06:28 PM
Samy , confunzi power valvele cu EGR sau recircularea gazelor .
Power valvele se foloseste doar la 2 t . Din cate stiu si vazut parca si unele vitezane aveau asa ceva dar la o anumita turatie lasau gazele de esapament sa paraseasca evacuarea mai repede ( o honda .. nu ai retin modelu )
Ce este pus pe linhai ( la mine nu mai este ) e doar sa ia o parte din gaze sa le reintroduca in admisie ( carcasa filtru de aer ) ca sa reduca normele de poluare ( cred ca sunt singurii fabricanti de atv care s-au gandit la asta si parca mai nou si cei de la Suzuki dar e destul de ambigu ce au facut ca sa fie un clean ride .
Limitari sunt doar in avans dupa cum ziceai , transmisie si carburatie .
#38
Posted 14 February 2014 - 09:16 AM
Am mai studiat acea supapa minune de la linhai. Pe deoparte ai dreptate, am mentionat eronat, nu este power valve. Pe alta parte nu ai dreptate, 100% nu este EGR.
Nu ia nimic din evacuare. Este conectata la Vacuumul din galeria de admisie doar actionarea valvei pneumatice.
Retrag ce am spus eraonat intr-un post anterior cum ca ar fi POWER VALVE.
Am demontat valva piesa cu piesa si am constatat urmatoarele:
Este conectatla la sistemul de vacuum al motorului in galeria de admisie doar pentru actionarea valvei. Aceasta devine operativa doar in FULL THROTTLE cand vacuumul din galerie este absent, clapeta de accleratie fiind deschisa.
Aceasta valva atunci cand este deschisa (in full throttle) permite absobtia de aer proaspat de afara si introducerea lui in GALERIA DE EVACUARE.
Stoiu ca pare ciudat, pentru ca in mod normal galeria de evacuare este presurizata, insa in anumite momente scurte, din cauza inertiei gazelor, si pauzei dintre 2 evacuari se creeaza o depresiune. Aici intervine aceasta valva, daca este deschisa, si anume in timpul acestei depresiuni se abosarbe aer proaspat in galeria de evacuare.
Daca vei pune degetul pe furtunelul ce ceie din filtrul mic, alb, vei observa ca in acceleratie puternic se trage aer pe acolo.
Acum ca am descoperit ce fece, m-am intrebat de ce face asta.
Concluziile pe care le-am dedus sunt urmatoarele:
In accleratie maxima (full throttle) camera de ardere este umpluta la maxim, si amestecul carburant nu mai arde complet. Astfel o parte din amestec ajunge partial ars in evacuare. Aici nu are cum sa mai arda din cauza lipsei de oxigen. Aici intervine valva mai sus mentionata, aducand un aport de oxigen, astfel ceea ce a ramas se reaprinde si arde complet inainte de a fi eliberat in atmosfera.
In consecinta aceasta valva are urmatoarele roluri:
Asigura o ardere completa pe traseul de evacuare a gazelor partial arse, si evita aparitia detonatiilor la toba de esapament (flacari,scantei).
Micsoreaza cantitatea de monoxid de carbon (printr-o ardere secundara) eliberata in atmosfera.
Din punctul meu de vedere are rol strict de poluare, si nu afecteaza sesizabil performantele motorului. Poate doar creeaza anumite turbulente pe traseul de evacuare incetinind putin viteza gazelor pe traseu.
Am atasat si o schita rudimentara.
Attached Files
#39
Posted 14 February 2014 - 10:06 AM
da asa ceva face . sunt si scooterele chinezesti in 4T echipate cu asa ceva . daca o anulezi parca merge mai ok dar parca este valabil doar la unele modele la , nu se simpte nimic . eu personal le indepartez .
#40
Posted 21 August 2016 - 09:13 PM
Salut!
Aceasta modificare / de-limitare se poate aplica si la Dragon Fly 400?
Intreb deoarece am gasit valva pneumatica atarnad in furtunase, au cedat tampoanele de ancorare de corpul motor (imbatrinite) si ma bate gandul sa dau tot ansamblul jos daca si asa nu prea vrea sa stea locului
La modelul DragonFly 400 furtunul 4 duce direct din valva in corpul motorului la partea superioara (nu in carburator) dupa cum se poate observa in imagini.
Prin urmare se aplica principiul si la acest model de 400 sau valva pneumatica este necesara pentru buna functionare a motorului in acest caz?
IMG_9150.JPG 107.11KB 28 downloads
IMG_9152.JPG 108.03KB 21 downloads
IMG_9153.JPG 88.04KB 16 downloads