Asadar dupa restaurare arata asa : sertizata din nou prin metoda secreta vopsita gresata si siliconata ca la carte !
Maine si un video cu actionarea ei
Attached Files
Edited by mapo13, 02 March 2022 - 09:02 PM.
Posted 02 March 2022 - 08:59 PM
Asadar dupa restaurare arata asa : sertizata din nou prin metoda secreta vopsita gresata si siliconata ca la carte !
Maine si un video cu actionarea ei
Edited by mapo13, 02 March 2022 - 09:02 PM.
Posted 03 March 2022 - 09:45 PM
Aici proba de functionare a bobinei TURF ...
Posted 04 March 2022 - 02:17 PM
Posted 04 March 2022 - 10:29 PM
Mai puteti citi ....hiihii ...daca nu ma opresc ...ca nu.i gata povestea decat 50 la suta
Asadar am terminat cu repararea bobinei avem acum elementul de actionare dar nu imi ajungea nici tensiune de comanda la actionarea comutataorului TURF de pe ghidon .Mai rau nici ca se putea …asa cum v.am mai spus !
Am mers pe procedura ,am verificat cablajul pana la bobina , am verificat comutatorul - erau toate OK din pacate ! Speram sa fie o problema mai simpla…dar nu a fost .
Am localizat unitatea de comanda PDM care gestioneaza intreaga functionare electrica si electronica a ATV –ului .
Este situata sub portbagajul din fata in apropierea radiatorului de racire . Am dat jos cutia fata de plastic, ocazie cu care am curatat totul pe acolo se revopsit si izolat cu teroson .
Va pun cateva foto pentru edificare ...
Edited by mapo13, 04 March 2022 - 10:36 PM.
Posted 05 March 2022 - 09:45 PM
Mai departe ...
Asadar am dat jos unitatea PDM (Power Distribution Module) din cele doua mufe laterale si am pus.o pe masa de operatie .Nu o sa intru in detalii tehnico-electronice ci doar va spun ca am schimbat MOSFET-ul IRFZ44N care comanda bobina TURF - acest Mosfet era intrerupt .
In acest PDM avem toate sursele electronice de tensiune, diodele duble pentru controlul celor trei faze din alternator , regulatorul compensatoriu pentru incarcare , sursele de tensiune pentru modulul de INJECTIE E.F.I , protectiile de tensiune si partea de comunicatie cu interfata SPEED.ometrului din bord , si multe altele !
Dupa toata procedura de depanare am curatat bine tot ansamblu electronic PDM, impreuna cu garnitura de inchidere si am remontat totul .
Las foto sa vorbeasca – daca aveti nelamuriri sau curiozitati legate de tema aceasta va voi raspunde aici …
Edited by mapo13, 05 March 2022 - 09:49 PM.
Posted 06 March 2022 - 07:37 PM
Mai puteti citi ....hiihii ...daca nu ma opresc ...ca nu.i gata povestea decat 50 la suta
Da, da putem citi , nu cred ca este cazul sa te opresti.
Asteptam episoadele viitoare
Posted 06 March 2022 - 08:24 PM
Apoiii..e cam gata povestea - sper ca v-a placut
In final video cu rezultatul ....
Tineti aproape
Posted 07 March 2022 - 09:46 PM
Urmatoarea lucrare are oarecum legatura cu TURF.ul pentru ca atunci cand am dat dupa bobina sa o gasesc , ridicand ATV pe cric si incercand sa desfac roata spate cand am pus mana pe ea am vazut ca se misca in toate partile , cand ma uit mai bine se misca fuzeta ...hmmmm...am crezut ce e spart rulmentul initial desi la miscare nu facea zgomot . BIne ca nu m-am dat cu el ...stupooare ...surubul cu piulita care tine fuzeta in brat era forfecat complet .
Asa ceva ! Probabil cineva a incercat sa il desfaca si l-a rupt ...
M-a chinuit puternic sa birui si aceasta lucrare ...o sa vedeti de ce .
Era totul blocat la maximum . Fuzeta la Polaris se tine doua bucsi culisante jos si doua bucsi mai mici sus .
Cea de jos era blocata durere ....in toate felurile am incercat sa desfac dar nu am reusit . Am bagat si masina de gaurit industriala cu coloana de am rupt burghiu de 200 de lei . Durere si extaz ...vedeti foto !
Edited by mapo13, 07 March 2022 - 09:51 PM.
Posted 08 March 2022 - 01:32 PM
Am bagat si masina de gaurit industriala cu coloana de am rupt burghiu de 200 de lei . Durere si extaz ...vedeti foto !
pffff....., nasol....
Posted 08 March 2022 - 10:15 PM
Asadar bucsile care stau in fuzeta la Polaris in partea de jos erau lipite efectiv de fuzeta , ea fiind din aluminiu a oxidat si s-a sudat totul acolo . In cartea de service scrie clar ca acolo trebuie desfacut si gresat manual odata la 2000 de km . Evident in 10.000 de km nimeni nu a facut nimic ...gresoare sunt doar pe partea superioara a bratelor .
M-au rupt pana le-am dat afara ...zau
Vedeti foto
Posted 09 March 2022 - 05:20 PM
M-au rupt pana le-am dat afara ...zau
'tu-i 'mnezeii ei de bucsi!
Posted 09 March 2022 - 09:51 PM
Da Apri ...efectiv m-a obosit lucrarea aia !
In fine ...le-am dat jos cumva asa sudate de oxid si am dat dupa ele pe NET !
Sunt doua versiuni de schimb dar nu merg direct la Polaris 500 cum e modelul meu - nici acum nu am inteles de ce ! Probabil sunt pentru modelul mare SPORTSMAN 800.
Eu doar asa le-am gasit . Mai lungi si bucsile si axul care tine fuzeta !
Fuzeta trebuie sa fie libera sa miste pe acest ax adica sa aiba un grad de libertate !
Iar axul trebuie sa fie foarte fix in lacasul lui adica in bratul de jos si bine strans sa nu se miste circular ...am o foto daca va uitati cu atentie mai jos .
Kitul cu bucsile le-am taiat la cotele mele de pe bratul inferior care este 14.3 cm la Polaris Sportsman 500.
A fost 200 de lei un kit de reparatie si sunt fabricate in Taiwan cu indicatie de USA California .
Important ca se gasesc .
Am curatat totul ca la carte de oxid , am gresat puternic componentele cu vaselina alba de LITIU pontru apa si am montat toate piesele . A iesit super ok dar a fost bataie de cap . Aceasi treaba urmeaza sa fac si pe partea cealalta unde sigur e totul blocat ca si aici . Am luat si kitul de reparatie pentru partea aceea .
Posted 10 March 2022 - 08:05 PM
Mai departe ...
Asadar am dat jos unitatea PDM (Power Distribution Module) .........…
Salutare! Un utilaj asemanator am si eu , dar cu probleme la PDM . Vechiul proprietar cand a schimbat bateria , a reusit sa faca scurt si a cedat PDM-ul. Acum bordul face flash cand invart cheia in contact. Am dus PDM-ul la diversi electronisti, impreuna cu schema , dar fara rezultat.
Intrebarea mea este daca ma poti directiona catre un electronist care sa imi repare unitatea PDM ? am exact acelasi model 4011657
Multumesc!
Edited by CHRYS, 12 March 2022 - 09:34 PM.
Posted 10 March 2022 - 10:21 PM
Salutare ...din pacate aceste module vad ca nu rezista la erori de manipulare , au doar o serie de protectii minime implementate din ce am studiat eu pana acum . Si eu inca mai am o problema in PDM , cu circuitul de incarcare al bateriei , inca nu am ajuns sa depanez sectiunea dar o voi face .
In cazul tau cred ca ai o problema pe sursele de alim. de joasa tensiune .
Imi trebuie mai multe informatii ca sa ma pot pronunta . Ce face in afara de flash pe Speedometru ? Porneste ATV.ul ? Merge regulat ...etc ...imi trebuie inform. suplimentare .
O sa incerc sa te ajut daca voi putea dar aici trebuie vazut cine si ce a facut in modul pana acum .
Nu imi place sa intervin dupa alte persoane din principiu . Nu ies lucrurile niciodata bine si se demonstreaza mereu ca altii strica si ce era bun . Fara jignire !
Putem discuta in privat sa nu poluam topicul aici ...am pregatire de specialitate in electronica si telecomunicatii.
Nu sunt simple de depanat aceste PDM - uri pentru ca e greu sa creez conditiile de functionare si masura pe bancul de lucru in atelier , ca sa poti face masuratori si depanare . Mi-am creat deja un circuit de simulare al lui ca si cum ar fi montat direct pe ATV ca sa pot face masuratorile necesare si sa vad ce semnale am pe el cu osciloscopul . Asa am reparat TURF-ul !
Eventual pe whats.up e si mai bine - in limtia timpului disponibil .
Marius 0754870529
P.S - ai cumva schema electronica interna al moduluiu ? Eu nu am resuit sa o gasesc ...am scris acum o scrisoare la Polaris Industries in State la asistenta tehnica sa mi-o trimita - sa vedem daca o vor face !!! Eu zic ca o vor trimite ...
Edited by mapo13, 10 March 2022 - 10:31 PM.
Posted 11 March 2022 - 09:05 AM
puteti vorbi linistit aici! ...chiar recomand
orice sfat tehnic e binevenit!
Posted 11 March 2022 - 10:17 PM
Multumim ...
Continuam cu opera de restaurare …
Printre ele am facut si lucrari de estetica , farurile nu imi placeau cum arata , stopurile , si banchetele !
Bancheta principala nu arata nici ea prea bine – aveam doua ciupituri in piele care nu se mai puteau repara , asa ca m.am decis sa mi le retapitez eu singur cu piele neagra ecologica .(mi-am luat si capsator cu ocazia asta ) !!!Farurile si stopurile le-am luat la polishat cu masina , am eliminat toata zgarieturile finalul fiind ca in foto ( la R.A.R m-au intrabat daca sunt noi ..ca nu e posibil sa arate asa ..erau tzipla se tot mirau !
La banchete se munceste mai greu daca nu ai ajutor …am biruit si de unul singur.
Vedeti foto ...
Posted 12 March 2022 - 08:37 PM
Odata cu restaurarea banchetelor am refacut si LOGO-urile cu Polaris foarte faine ....originale ...hiiii .( or mai ramas si de vanzare )
Edited by mapo13, 12 March 2022 - 08:39 PM.
Posted 12 March 2022 - 09:49 PM
Multumim ...
Continuam cu opera de restaurare …
Printre ele am facut si lucrari de estetica , farurile nu imi placeau cum arata , stopurile , si banchetele !
..........................Farurile si stopurile le-am luat la polishat cu masina , am eliminat toata zgarieturile finalul fiind ca in foto ( la R.A.R m-au intrabat daca sunt noi ..ca nu e posibil sa arate asa ..erau tzipla se tot mirau !
Da, farurile au iesit foarte bine, doar ca ar mai fi necesara o protectie pentru ele, adica folie transparenta speciala sau aplicarea unui strat de lac pentru protectie.
Daca nu se face aceasta operatie ele se vor matui in cel mai scurt timp.
Probabil stii treaba asta si ai luat masuri in acest sens.
Pentru orice eventualitate totusi ti-am reamintit.
Posted 13 March 2022 - 08:56 PM
Daaa...o sa pun folie probabil , dar am bull bar in fata si le cam apara acolo de lovituri .
O alta lucrare mai mica dar importanta a fost troliul .
Desfacut , spalat , gresat , verificat si remontat .
De cand l.am luat am observat ca rolele de ghidare de la cablu scartzaiau si aveau un joc ciudat la rulare .
Pana si acolo am gasit rugina pe plastic , in bucsa care era consumata ! Suruburile cele lungi si ele pline de rugina ...vai mama lor ! Am dat cu Chelade si am rez, problema ca de fiecare data ...
Am pus mana pe ele si mi-am dat iute seama ca sunt uzate bucsile de plastic . Am desfacut totul – vezi foto – si am dat jos bucsile . Bucsi de schimb nu aveam pt asa ceva asa ca am frezat, gaurit si polizat unele pe masura mea din niste bare de plastic dur pana le-am adus la cotele mele .
Am gresat bine iarasi cu vaselina speciala pentru plastic de aceasta data si am remontat totul .
Am sablat carligul si capatul de cablu ca era tot zgariat si am refacut limba galbena dintr-o coarda de storuri de geam , i-am dat un spray si a iesit ceea ce vedeti in foto – un ATV cu limba galbena !!!
Foto:
Edited by mapo13, 13 March 2022 - 09:01 PM.
Posted 14 March 2022 - 11:32 AM
buei, felicitari, jos cu palaria, de mult nu a mai fost un topic de restaurare asa de fain!!
bravos!!