Jump to content



Photo

Direcție Instabilă Pe Teren Accidentat Bashan 250Cc


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 futurebreeze

futurebreeze

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 2 posts
  • Nume real:Florin
  • Telefon:0744507838
  • Marca ATV:Bashan 250cc
  • Numar ATV:NA

Posted 18 June 2022 - 12:37 PM

Salut,
Am recondiționat un ATV Bashan 250cc S-H, desfăcut de tot și vopsit electrostatic, bucșe, pivoți, rulmenți...tot ce trebuie ca să nu mai joace toate cele.
Nu știu dacă este problemă sau nu pentru că nu știu cum trebuie să se comporte un ATV sport nou dar în cazul meu, când ma dau pe drumuri de pământ cu gropi nu foarte adânci, simt că roțile "își fac propriul traseu" și îmi forțează ghidonul să merg în zig-zag. Comparativ cu fiul meu care are un KXD 110cc și încă niște adolescenți cu ceva mai mare dar dar modele non-sport (mai spre "farmer" așa) ei nu ai niciun fel de problemă cu schimbarea forțată a traiectoriei prin aceleași gropi care nici măcar nu sunt prea mari.
Am observat că la ei bucata de metal din coloana de direcție și în care sunt cele două găuri de fixare a capetelor de bară, este mai scurta vizibil decât la ATV-ul meu, astfel ar fi dificil ca roțile față să "învingă" ghidonul datorită pârghie mici. La mine este mai ușor că mișcând roțile cu mâna să pot mișca ghidonul.
Este normal un astfel de comportament la un ATV sport? Am aliniat cât am putut de drept roțile, totul drept,nu unghiuri de niciun fel, pe asfalt merge foarte bine și virează constant. M-am mai dat cu ATV-uri închiriate prin concedii, nu am observat să nu pot merge relativ drept prin gropi. Nu erau chinezării chiar ca Bashan-ul meu ce e drept, dar tot 4 roți aveau :)
Îmi cer scuze că nu am nicio poză mai concretă cu problema descrisă, nu sunt la țară la ATV, aceasta este una din pozele de pe timpul reasamblării.

Attached Files


  • 0

#2 futurebreeze

futurebreeze

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 2 posts
  • Nume real:Florin
  • Telefon:0744507838
  • Marca ATV:Bashan 250cc
  • Numar ATV:NA

Posted 24 June 2022 - 09:34 PM

Am găsit tot eu răspunsul între timp:
ATV-urile și motocicletele au la direcție ceva numit "amortizor/stabilizator direcție". Acestea pot fi mai complexe (piston culisant sau doar niște simple inele de cauciuc presate de o carcasa care strânge axul direcției (ca la ATV-ul meu). Ideea principală este ca ghidonul să meargă ceva mai greu la manevrare. La mine nu mai existau acele inele și eu (necunoscător) mă bucuram cât de ușor mergea direcția :).
Am găsit niște inele și le-am montat în interiorul jumătăților de carcasă, am strâns ceva mai ferm și aia fost. Merg și fără mâini pe ghidon prin gropi.
Am pus câteva poze pentru că între timp am ajuns la ATV să mai șurubăresc la el. Se vede și piesa de prindere a capetelor de bară care am văzut că este mai lungă decât la câteva alte ATV-uri care nu sunt model sport.

Attached Files


Edited by futurebreeze, 24 June 2022 - 09:39 PM.

  • 0

#3 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 27 June 2022 - 09:42 AM

thumbsup.gif thumbsup.gif


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto