Acum aprox. 6 saptamani am avut mici incidente cu Suzy a mea, datorate chefului excesiv de coclauri pe la Sarata Monteoru. Intrucat evenimentele au fost repetate, nespectaculoase si fara urmari pentru subsemnatul, nu merita povestit mai mult.
Ce merita insa spus este povestea de dupa:
Repet, avarii intervenite din mai multe incidente micute, rasturnari pe o parte sau alta la viteza mica, in panta, unde draga de Suzy nu reusea sa se opreasca decat infigandu-se intr-un pom, be pe o parte, ba pe alta.
Incepem cu rotile: Din propria prostie, nu am investit cele xzeci de lei pentru un manometru digital, drept pentru care inainte de tura am trecut pe la o vulcanizare destul de dotata ca sa fac o presiune corecta la pneuri (Maxxis Bighorn de 26''). WRONG!!! Ulterior am contatat ca aveam in roti aprox. 1,3 bar in loc de 0,7 cat am cerut.
Avarii: Prinderi far dreapta rupte, ghidon indoit, grila portbagaj fata indoita minor, bascula dreapta fata inferioara deformata, scarita stanga facuta varza, burduf plenetara stanga spate rupt, diverse alte mici rani si julituri.
Deviz reparatie: un service ATV vizitat de multi dintre noi: 2800 lei, din care piese 1900 lei. (cei drept, a fot un pret cam din burta, la telefon, fara un calcul riguros, dar totusi enuntat)
Cost piese, termen de livrare etc.: Deci, sun la furnizorii de piese, respectiv la firma de la care am cumparat ATv-ul dar si la un asa-zis importator de piese (de pe net), primesc raspuns numai de primul dupa o saptamana si interventie telefonica la patron. Al doilea mi-a spus mascat ca nu are preturi, ca asteapta sa vina de la furnizor oferta si ca mai dureaza....propabil ca si in ziua de astazi asteapta, eu nu am mai auzit de ei.
Alternativa: comanda pe siteuri americane. (la nemti preturile sunt ca la noi, deci nici o afacere). Fac log-in, aleg piesele, dau sa platesc cucu, nu accepta plata prin card romanesc. Tzeapa!
Alternativa 2: Reparatie:
Burduf planetara Tico: 18 lei, timp manopera (personala) 45 min.;
Ghidon inlocuit cu unul de la United Motors - 90 lei (de Cobra AEON?), timp manopera aprox. 1 ora cu tot cu demontat/montat toate acareturile de pe el;
scarita laterala: 190 lei materiale (profile de aluminiu, cate 3ml din fiecare ajunge sa mai refac inca 3-4 scarite), manopera la un atelier de sudura: 80 lei, timp manopera personala cu montat-demontat aprox. 30 min;
bascula am demontat-o si indreptat-o la acelasi atelier, dupa care am ramforsat-o cu o placa metalica sudata cordon pe ¾ din suprafata acesteia, cost total 75 lei. Manopera aprox. 30min. demontat-montat.
Plus inca 1 ora pentru refacerea prinderilor farului, indreptat grila, etc.
Total: aprox. 460 lei, adica foarte mult sub pretul enuntat de service si cam la ½ din pretul pieselor ce puteau fi comandate (de catre altii probabil) de pe site-ul american.
Concluzii:
Sigur, poate ca era mai bine sa inlocuiesc piesele cu unele originale. Sa nu credeti ca nu as fi facut-o daca ele ar fi fost pe stoc. Dar, in primul rand, livrarile de piese pentru KQ sunt o gluma. Proasta. Dureaza 1 saptamana pana primesti un pret, alte 3-4 pana se livreaza marfa.
Doi, manopera pentru inlocuirea pieselor nu ar fi depasit 3 ore. Aprecierea service-ului era de 900 lei, adica 300 lei/ora de service, adica cam de trei (!) ori cat platesc la service la Mercedes sau VW!!! Pentru manopera de inlocuire, fara sa necesite scule sau cunostinte deosebite.
Cert este ca sigur voi mai indoi ceva la Suzy a mea si mi-e groaza ca iar nu voi gasi piesa la un termen rezonabil si ca probabil iar incep sa fabric piese. Pe de alta parte, cu diferenta de 2400 lei, ma dau de multe ori cu ATV-ul, chiar si daca nu are piesele originale pe el.
In orice caz, sfatul pe care pot sa-l dau dupa aceasta experienta este ca acolo unde reparatiile se rezuma la inlocuire de piese indoite, in cazul in care nu aveti doua maini stangi, sa va apucati singuri de operatiune.
Edited by fatcat, 05 September 2008 - 07:31 PM.