Jump to content



Photo

Reparatiile Mele La Suzy


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 fatcat

fatcat

    OLD IRON

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 998 posts
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:arta īnaltă a supravieţuirii la oraş
  • Nume real:Robert
  • Telefon:0722 385...
  • Marca ATV:green Suzy
  • Numar ATV:B-XX-ATZ

Posted 05 September 2008 - 07:26 PM

As putea sa postez asta si la capitolul accidente sau DIY Suzuki, dar cred ca este mai instructiv daca o fac aici.

Acum aprox. 6 saptamani am avut mici incidente cu Suzy a mea, datorate chefului excesiv de coclauri pe la Sarata Monteoru. Intrucat evenimentele au fost repetate, nespectaculoase si fara urmari pentru subsemnatul, nu merita povestit mai mult.
Ce merita insa spus este povestea de dupa:
Repet, avarii intervenite din mai multe incidente micute, rasturnari pe o parte sau alta la viteza mica, in panta, unde draga de Suzy nu reusea sa se opreasca decat infigandu-se intr-un pom, be pe o parte, ba pe alta.
Incepem cu rotile: Din propria prostie, nu am investit cele xzeci de lei pentru un manometru digital, drept pentru care inainte de tura am trecut pe la o vulcanizare destul de dotata ca sa fac o presiune corecta la pneuri (Maxxis Bighorn de 26''). WRONG!!! Ulterior am contatat ca aveam in roti aprox. 1,3 bar in loc de 0,7 cat am cerut.
Avarii: Prinderi far dreapta rupte, ghidon indoit, grila portbagaj fata indoita minor, bascula dreapta fata inferioara deformata, scarita stanga facuta varza, burduf plenetara stanga spate rupt, diverse alte mici rani si julituri.
Deviz reparatie: „un service ATV vizitat de multi dintre noi”: 2800 lei, din care piese 1900 lei. (cei drept, a fot un pret cam din burta, la telefon, fara un calcul riguros, dar totusi enuntat)
Cost piese, termen de livrare etc.: Deci, sun la „furnizorii de piese”, respectiv la firma de la care am cumparat ATv-ul dar si la un asa-zis importator de piese (de pe net), primesc raspuns numai de primul dupa o saptamana si interventie telefonica la patron. Al doilea mi-a spus mascat ca nu are preturi, ca asteapta sa vina de la furnizor oferta si ca mai dureaza....propabil ca si in ziua de astazi asteapta, eu nu am mai auzit de ei.

Alternativa: comanda pe siteuri americane. (la nemti preturile sunt ca la noi, deci nici o afacere). Fac log-in, aleg piesele, dau sa platesc – cucu, nu accepta plata prin card romanesc. Tzeapa!

Alternativa 2: Reparatie:
Burduf planetara Tico: 18 lei, timp manopera (personala) 45 min.;
Ghidon inlocuit cu unul de la United Motors - 90 lei (de Cobra AEON?), timp manopera aprox. 1 ora cu tot cu demontat/montat toate acareturile de pe el;
scarita laterala: 190 lei materiale (profile de aluminiu, cate 3ml din fiecare – ajunge sa mai refac inca 3-4 scarite), manopera la un atelier de sudura: 80 lei, timp manopera personala cu montat-demontat aprox. 30 min;
bascula am demontat-o si indreptat-o la acelasi atelier, dupa care am ramforsat-o cu o placa metalica sudata cordon pe ¾ din suprafata acesteia, cost total 75 lei. Manopera aprox. 30min. demontat-montat.
Plus inca 1 ora pentru refacerea prinderilor farului, indreptat grila, etc.
Total: aprox. 460 lei, adica foarte mult sub pretul enuntat de service si cam la ½ din pretul pieselor ce puteau fi comandate (de catre altii probabil) de pe site-ul american.

Concluzii:
Sigur, poate ca era mai bine sa inlocuiesc piesele cu unele originale. Sa nu credeti ca nu as fi facut-o daca ele ar fi fost pe stoc. Dar, in primul rand, livrarile de piese pentru KQ sunt o gluma. Proasta. Dureaza 1 saptamana pana primesti un pret, alte 3-4 pana se livreaza marfa.
Doi, manopera pentru inlocuirea pieselor nu ar fi depasit 3 ore. Aprecierea service-ului era de 900 lei, adica 300 lei/ora de service, adica cam de trei (!) ori cat platesc la service la Mercedes sau VW!!! Pentru manopera de inlocuire, fara sa necesite scule sau cunostinte deosebite.
Cert este ca sigur voi mai indoi ceva la Suzy a mea si mi-e groaza ca iar nu voi gasi piesa la un termen rezonabil si ca probabil iar incep sa fabric piese. Pe de alta parte, cu diferenta de 2400 lei, ma dau de multe ori cu ATV-ul, chiar si daca nu are piesele originale pe el.

In orice caz, sfatul pe care pot sa-l dau dupa aceasta experienta este ca acolo unde reparatiile se rezuma la inlocuire de piese indoite, in cazul in care nu aveti doua maini stangi, sa va apucati singuri de operatiune.

Edited by fatcat, 05 September 2008 - 07:31 PM.

  • 0

#2 undercover

undercover

    pasionat

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,053 posts
  • Gender:Male
  • Location:constanta
  • Interests:atv-4x4
  • Nume real:IOAN.M
  • Telefon:0766469431
  • Marca ATV:linhai 4x4 , kingquad 750
  • Numar ATV:atv

Posted 05 September 2008 - 08:23 PM

ai dreptate daca nu esti stangaci rau poti sati repari singur acasa. eu personal ma ocup de atv-urile mele thumbsup.gif ,revizii sau reparatii la linhai si suzuki.
  • 0

#3 otto_csm

otto_csm

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 956 posts
  • Gender:Male
  • Location:Valenii de Munte(Prahova)...in weekend
  • Interests:Atv - iesc !
  • Nume real:Cosmin Oto
  • Telefon:prietenii il cunosc
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:....TTO

Posted 05 September 2008 - 08:40 PM

Si eu am inceput de mult treaba asta ...la linhai ...adevarul e ca tot am nevoie de piese..nu le pot indrepta /suda sau alte chestii .
Dar la montat demontat/schimbat ma descurc .
E o alternativa la stersul ,si banii cheltuiti in plus la service .

SPOR LA INSURUBAT tabletalk.gif

Edited by otto_csm, 05 September 2008 - 08:41 PM.

  • 0

#4 Richelieu

Richelieu

    Membru Arfos

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,466 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Mircea Muntean
  • Telefon:724031626
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700

Posted 12 March 2009 - 10:54 AM

Nu vreau sa mai deschid un topic, pentru o problema minora. N-am mai scos de mult ATV-ul si azi l-am pornit sa vad daca mai am baterie. L-am scos din hala si l-am miscat putin si am constatat ca imi ramane blocata frana de pe fata. Totodata, am constatat si o crestere a nivelului de lichid de frana in borcanas. Sa inteleg ca trebuie sa ma pregatesc pentru schimbatul placutelor de frana? Am vreo 3600 km...
  • 0

#5 undercover

undercover

    pasionat

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,053 posts
  • Gender:Male
  • Location:constanta
  • Interests:atv-4x4
  • Nume real:IOAN.M
  • Telefon:0766469431
  • Marca ATV:linhai 4x4 , kingquad 750
  • Numar ATV:atv

Posted 12 March 2009 - 11:15 AM

QUOTE (richelieu @ Mar 12 2009, 10:54 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Nu vreau sa mai deschid un topic, pentru o problema minora. N-am mai scos de mult ATV-ul si azi l-am pornit sa vad daca mai am baterie. L-am scos din hala si l-am miscat putin si am constatat ca imi ramane blocata frana de pe fata. Totodata, am constatat si o crestere a nivelului de lichid de frana in borcanas. Sa inteleg ca trebuie sa ma pregatesc pentru schimbatul placutelor de frana? Am vreo 3600 km...


daca se tocesc placutele de frana automat lichidu scade in nici un caz nu creste , si la km astia nu cred ca sau dus placutele.poate ramane blocata frana pe fata ca sa depus pe discu de frana ceva rugina .....mergi putin cu el foloseste frana fata bine si vezi dupa cum este.

Edited by undercover, 12 March 2009 - 11:17 AM.

  • 0

#6 Atevezul

Atevezul

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 30 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Stanciulescu Constantin
  • Telefon:0722363760
  • Marca ATV:Linhai Muddy

Posted 12 March 2009 - 12:59 PM

QUOTE (richelieu @ Mar 12 2009, 10:54 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Nu vreau sa mai deschid un topic, pentru o problema minora. N-am mai scos de mult ATV-ul si azi l-am pornit sa vad daca mai am baterie. L-am scos din hala si l-am miscat putin si am constatat ca imi ramane blocata frana de pe fata. Totodata, am constatat si o crestere a nivelului de lichid de frana in borcanas. Sa inteleg ca trebuie sa ma pregatesc pentru schimbatul placutelor de frana? Am vreo 3600 km...

Este tot mana colegilor invidiosi,care in ianuarie ,in mod intentionat , au incuiat hala!!!!Scuze,am glumit! hypocrite.gif
  • 0

#7 Richelieu

Richelieu

    Membru Arfos

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,466 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Mircea Muntean
  • Telefon:724031626
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700

Posted 12 March 2009 - 02:09 PM

Da da...biggrin.gif Las ca-l trimit maine la service. Oricum ar cam trebui schimbat uleiul si cureaua...cam patineaza...
  • 0

#8 gaby72ro

gaby72ro

    Super ATV-ist

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,522 posts
  • Gender:Male
  • Location:CONSTANTA
  • Nume real:Constantin Gabriel
  • Telefon:0744518543
  • Marca ATV:ex KINGQUAD 700
  • Numar ATV:s-a dat...

Posted 13 March 2009 - 09:08 AM

cu uleiul cum stai? ti-a mancat din el intre schimburi???
  • 0

#9 Ionut Lesovici

Ionut Lesovici

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 252 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti / Offroad in Buzau
  • Nume real:Ionut Lesovici
  • Telefon:0722 555 417
  • Marca ATV:YAMAHA Grizzly
  • Numar ATV:BZ-07-SNH

Posted 13 March 2009 - 10:03 AM

Patineaza cureaua la 3600KM??? Nu cred ca e normal...
  • 0

#10 Richelieu

Richelieu

    Membru Arfos

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,466 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Mircea Muntean
  • Telefon:724031626
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700

Posted 13 March 2009 - 12:40 PM

QUOTE (gaby72ro @ Mar 13 2009, 09:08 AM) <{POST_SNAPBACK}>
cu uleiul cum stai? ti-a mancat din el intre schimburi???


Nu stiu...n-am avut curiozitatea sa-l verific biggrin.gif. Mi se pare ca trebe sa desfac un capac de plastic pentru a ajunge la joja....e prea complicat laugh.gif

QUOTE (Ionut Lesovici @ Mar 13 2009, 10:03 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Patineaza cureaua la 3600KM??? Nu cred ca e normal...


Nu cred c-ai vrea sa fii in locul curelei aleia...sa vezi ce-a patimit biggrin.gif. Nu ma mira...si-a luat multe in freza. Oricum...dupa carte, cureaua se schimba la 2000km.
  • 0

#11 Ionut Lesovici

Ionut Lesovici

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 252 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti / Offroad in Buzau
  • Nume real:Ionut Lesovici
  • Telefon:0722 555 417
  • Marca ATV:YAMAHA Grizzly
  • Numar ATV:BZ-07-SNH

Posted 13 March 2009 - 02:59 PM

QUOTE
Nu cred c-ai vrea sa fii in locul curelei aleia...sa vezi ce-a patimit biggrin.gif. Nu ma mira...si-a luat multe in freza. Oricum...dupa carte, cureaua se schimba la 2000km.


Adevarat - dupa carte la 2000 se schimba. Eu am mers normal cu ATV-ul meu - numai offroad, 3000km. Cureaua e in limitele normale (masurata cu sublerul). Am luat cureaua noua de Suzy (Mitsuboshi) dar omul de la piese mi-a spus ca nu am de ce sa o schimb pana dupa 10,000km ca nu se uzeaza. Il auzeam si pe REVO ca nu a schimbat-o la ATV-ul vechi - si omul merge destul de mult si numai in offroad.
Tu stii cum ai mers. Daca i-ai dat la maxxxxim, e posibil sa fie uzate si piesele metalice care intra in frecare pe curea.
  • 0

#12 Richelieu

Richelieu

    Membru Arfos

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,466 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Mircea Muntean
  • Telefon:724031626
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700

Posted 13 March 2009 - 03:40 PM

A vazut multe plecari in forta in linie dreapta. Deh...ca la inceput cu atv-ul laugh.gif Sincer nu am desfacut sa vad transmisia, sa vad cum se prezinta. E posibil sa fie doar funingine si sa patineze din cauza aia. Nu stiu. Oricum am primit doua curele de la sora-mea din canada, originale asa ca am curele cat sa ma tina pana vand atv-ul.
  • 0

#13 gaby72ro

gaby72ro

    Super ATV-ist

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,522 posts
  • Gender:Male
  • Location:CONSTANTA
  • Nume real:Constantin Gabriel
  • Telefon:0744518543
  • Marca ATV:ex KINGQUAD 700
  • Numar ATV:s-a dat...

Posted 13 March 2009 - 04:05 PM

prietene....asa am zis si eu la inceput. ca e prea complicat sa scot capacul sa verific joja......dar dupa discutiile privitoare la ulei....am inceput sa verific. si crede-ma, mai bine pierd 5 min. inainte de fiecare iesire sa verific uleiul decat sa raman pe campuri cu motorul in punga......va costa prea mult apoi aceasta comoditate. parerea mea..... thumbup.gif
  • 0

#14 Richelieu

Richelieu

    Membru Arfos

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,466 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Mircea Muntean
  • Telefon:724031626
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700

Posted 13 March 2009 - 05:34 PM

Da-l in ma-sa de motor....trebe sa traiasca si producatorii...nu? biggrin.gif. (exagerez, evident, deocamdata nu-mi permit sa cumpar un atv in fiecare luna.) dar nici grija nu prea am de ele. Nici la masina nu deschid capota intre revizii, decat eventual sa completez lichidul de spalat parbrizul. Nu sunt genul care bibileste utilajele. Am fost...acum multi ani, cand ma ocupam de mecanica auto, tinichigerie, confectii metalice si alte prostii, dar mi-a trecut. Am pierdut toata placerea de a repara ceva cu mana mea.
  • 0

#15 oldshaterland

oldshaterland

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 377 posts
  • Gender:Male
  • Location:timisoara
  • Nume real:doru
  • Telefon:0722870487
  • Marca ATV:suzuki 750axi

Posted 15 March 2009 - 08:00 AM

QUOTE (richelieu @ Mar 13 2009, 05:34 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Da-l in ma-sa de motor....trebe sa traiasca si producatorii...nu? biggrin.gif. (exagerez, evident, deocamdata nu-mi permit sa cumpar un atv in fiecare luna.) dar nici grija nu prea am de ele. Nici la masina nu deschid capota intre revizii, decat eventual sa completez lichidul de spalat parbrizul. Nu sunt genul care bibileste utilajele. Am fost...acum multi ani, cand ma ocupam de mecanica auto, tinichigerie, confectii metalice si alte prostii, dar mi-a trecut. Am pierdut toata placerea de a repara ceva cu mana mea.

Merita sa te uiti inainte sa pleci pe coclauri la nivelul de ulei de la motor! E o operatie simpla si te scuteste de cheltuieli majore. Referitor la curea, e adevarat ca scrie in carte ca se inlocuieste la fiecare 2000km dar daca trebuie. Eu am 3500 km facuti in offroad(de toate tipurile) si nu simt ca ar patina. E drept ca m-am bagat de citeva ori prin apa mare si a intrat apa la curea dar, dupa ce am scos-o impreuna cu praful negru rezultat din uzura curelei, nu am mai avut probleme. Daca tot veni vorba, cit costa o curea de buna calitate?
  • 0

#16 Richelieu

Richelieu

    Membru Arfos

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,466 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Mircea Muntean
  • Telefon:724031626
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700

Posted 16 March 2009 - 12:38 PM

Nu stiu sa-ti spun....eu o am de la sora-mea din Canada, originala, luata de la Suzuki. Acolo a costat 140 CAD. Nu stiu aici cat costa.
  • 0

#17 gaby72ro

gaby72ro

    Super ATV-ist

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,522 posts
  • Gender:Male
  • Location:CONSTANTA
  • Nume real:Constantin Gabriel
  • Telefon:0744518543
  • Marca ATV:ex KINGQUAD 700
  • Numar ATV:s-a dat...

Posted 17 March 2009 - 09:05 AM

richelieu, tu ai dreptate.....nici eu nu ridic capota la masina si nu imi bagam nasul nici la atv.....dar cand am vazut discutiile pe forum despre ulei, am inceput sa-l verific inainte de fiecare iesire.......vreau sa merg linistit pe coclauri, nu cu gandul la ulei..... thumbsup.gif
  • 0

#18 Richelieu

Richelieu

    Membru Arfos

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,466 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Mircea Muntean
  • Telefon:724031626
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700

Posted 17 March 2009 - 02:28 PM

Dreptate avem amandoi...dar fiecare in felul lui laugh.gif Si sigur tu ai ceva mai multa decat mine...general vorbind. Da' nah...tot lenes sunt.
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto