Jump to content



Photo

Ce Faci In Cazul Unui Accident?


  • This topic is locked This topic is locked
60 replies to this topic

#21 gaby72ro

gaby72ro

    Super ATV-ist

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,522 posts
  • Gender:Male
  • Location:CONSTANTA
  • Nume real:Constantin Gabriel
  • Telefon:0744518543
  • Marca ATV:ex KINGQUAD 700
  • Numar ATV:s-a dat...

Posted 22 September 2008 - 01:19 PM

QUOTE (alx @ Sep 22 2008, 12:39 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Nici cu coordonatele nu e simplu. De exemplu sistemele de GPS de pe ambulante sunt, in majoritatea lor, iGO, ale carui coordonate nu bat cu cele ale Garminului. Mai mult decat atat, elicopterele au sisteme GPS care se bazeaza pe coordonate geografice care chiar nu au nimic in comun cu coordonatele Garmin. Deci, daca dai coordonatele cuiva, trebe ca acela sa aiba GPS ca al tau.

Esentialul este sa NU mergi singur. Probabilitatea de a-si rupe gatul 2 atv-uri e mica si astfel, in caz de nevoie, celalalt poate merge dupa ajutor.




stimate coleg......nu cred ca ce spui este adevarat. coordonatele nu au legatura cu aparatul care il folosesti. coordonatele le transmit sateliti (minim 3) aparatul doar il afisaza. cu cat ai semnal de la mai multi sateliti ai o locatie mai exacta a locului unde te aflii......coordonatele sunt aceleas pentru orice tip de aparat care foloseste satelitii. singura diferenta poate fi precizia. referitor la ce folosesc ambulantele....ei folosesc hartile mio, cea ce e altceva....doar nu crezi ca un sofer de ambulanta ar putea merge la o adresa folosind coordonatele. ca sa poti merge undeva de pe coordonate iti trebuie o harta.......ca sa poti la le suprapui pe acestea....am putea sa discutam pana maine acest subiect.....dar un lucru e clar....coordonatele si busola nu au legatura cu softul aparatului. le afiseaza in raport cu sateliti si nu cu programul folosit....
  • 0

#22 undercover

undercover

    pasionat

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,053 posts
  • Gender:Male
  • Location:constanta
  • Interests:atv-4x4
  • Nume real:IOAN.M
  • Telefon:0766469431
  • Marca ATV:linhai 4x4 , kingquad 750
  • Numar ATV:atv

Posted 22 September 2008 - 03:43 PM

e bine sa ai la tine tamaie si o lumanare sa o aprinzi in caz de . hysterical.gif .. glumeam ..

pana acuma am asistat de 2 ori la accidente in off road, si va spun sa nu va puneti bazele in salvari sau eu stiu cui.

de fiecare data am fost nevoiti sa ducem victima la spital sau pana la cea mai apropiata sosea sal poata prelua salvarea .. care ca de obicei a intarziat foarte mult. asa ca bazativa cel mai mult pe colegi vostri de traseu. tabletalk.gif

Edited by undercover, 22 September 2008 - 03:44 PM.

  • 0

#23 gaby72ro

gaby72ro

    Super ATV-ist

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,522 posts
  • Gender:Male
  • Location:CONSTANTA
  • Nume real:Constantin Gabriel
  • Telefon:0744518543
  • Marca ATV:ex KINGQUAD 700
  • Numar ATV:s-a dat...

Posted 22 September 2008 - 03:56 PM

PAI DE FAPT LA ASTA MA REFEREAM SI EU IONUT.....CA TREBUIE SA NE DESCURCAM NOI CA ALTFEL....NU NE AJUTA NIMENI...DE ACEEA NU E BINE SA IESI SINGUR PE OFFROAD...... thumbsup.gif
  • 0

#24 n.vasiliu

n.vasiliu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 721 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:IT &amp; ATVs :)
  • Nume real:N.Vasiliu
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700
  • Numar ATV:de tabla.

Posted 22 September 2008 - 04:16 PM

Da dar cum ne descurcam? Ca nimeni nu are nici cele mai elementare cunostinte de prim-ajutor.
  • 0

#25 jpc

jpc

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • Gender:Male
  • Location:ONESTI jud BACAU ROMANIA
  • Nume real:Adi
  • Telefon:747011010
  • Marca ATV:suzukilikq
  • Numar ATV:BC..JPC

Posted 22 September 2008 - 06:14 PM

se presupune ca toti conducatorii de atv-uri au permis de conducere luat pe drept , de aici rezulta ca toti avem cunostintele necesare acordarii primului ajutor pana la sosirea ambulantei sau a salvamontistilor. Iar daca aprofundam conform legislatiei tarii noastre este 100% vina victimei ptr ca nu are ce cauta in paduri sau pe drumuri forestiere
  • 0

#26 Alexx

Alexx

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 227 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:-
  • Nume real:Alexandru P.
  • Telefon:744440774
  • Marca ATV:Suzuki Eiger 4x4
  • Numar ATV:PH 39 ... - mai conteaza?...ca e galben?

Posted 22 September 2008 - 06:18 PM

QUOTE (n.vasiliu @ Sep 22 2008, 05:16 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Da dar cum ne descurcam? Ca nimeni nu are nici cele mai elementare cunostinte de prim-ajutor.


Asta nu ai de unde sa stii.....unii mai invata pe la scola.
Sunt sigur ca in caz de urgenta, toti stim sa facem un masaj cardiac, o atela.....sa improvizam o targa sau un suport pentru gat.

Nu generalizati si mai ales.....nu plecati de la premiza ca la fiecare iesire se va intampla ceva rau, pentru ca se va intampla; nu are legatura cu norocul ci cu psihicu' - te vei convinge singur ca TREBUIE sa ti se intample ceva rau.

ATENTIA si CONCENTRAREA te scot din bucluc, dar principalul este sa nu iti depasesti LIMITA abilitatilor (prietenii si insotitorii ar trebui sa conteze aici)

Este doar pararea mea, va rog sa nu dati cu pietre
Alexx
  • 0

#27 jpc

jpc

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 88 posts
  • Gender:Male
  • Location:ONESTI jud BACAU ROMANIA
  • Nume real:Adi
  • Telefon:747011010
  • Marca ATV:suzukilikq
  • Numar ATV:BC..JPC

Posted 22 September 2008 - 06:19 PM

QUOTE (n.vasiliu @ Sep 22 2008, 05:16 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Da dar cum ne descurcam? Ca nimeni nu are nici cele mai elementare cunostinte de prim-ajutor.

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
eu cred ca 99% dintre forumisti au permis de conducere , din 26 de intrebari 2 sau 3 sunt de prim ajutor, raspund ca am primit pe messenger link cu acest subiect deschis dupa parerea mea din dorinta de a posta cu orice pret
  • 0

#28 Alexx

Alexx

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 227 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:-
  • Nume real:Alexandru P.
  • Telefon:744440774
  • Marca ATV:Suzuki Eiger 4x4
  • Numar ATV:PH 39 ... - mai conteaza?...ca e galben?

Posted 22 September 2008 - 06:27 PM

QUOTE (jpc @ Sep 22 2008, 07:19 PM) <{POST_SNAPBACK}>
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
eu cred ca 99% dintre forumisti au permis de conducere , din 26 de intrebari 2 sau 3 sunt de prim ajutor, raspund ca am primit pe messenger link cu acest subiect deschis dupa parerea mea din dorinta de a posta cu orice pret


Esti putin nedrept....
Il cunosc pe Nicu si nu e cazul sa creada cineva ca posteaza de dragul postatului.....este doar perfectionist, atat.

Bafta si noroi sub talpi
Alexx

Parerea mi-am spus-o....asa ca nu voi mai adauga nimic.

Ciao
  • 0

#29 lari

lari

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 405 posts
  • Nume real: Laurentiu
  • Telefon:745064269
  • Marca ATV:Suzuki King Quad 700
  • Numar ATV:B-65-VUA

Posted 22 September 2008 - 07:24 PM

QUOTE (jpc @ Sep 22 2008, 05:19 PM) <{POST_SNAPBACK}>
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
eu cred ca 99% dintre forumisti au permis de conducere , din 26 de intrebari 2 sau 3 sunt de prim ajutor, raspund ca am primit pe messenger link cu acest subiect deschis dupa parerea mea din dorinta de a posta cu orice pret



Nu este vorba de asta,nu vrea doar sa posteze, problema asta il macina de mai mult timp.
  • 0

#30 Mugur

Mugur

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 239 posts
  • Gender:Male
  • Location:IF ZURBAUA
  • Nume real:Mugur
  • Telefon:0724227445
  • Marca ATV:Zforce 1000 sport
  • Numar ATV:galben

Posted 22 September 2008 - 07:45 PM

QUOTE (lari @ Sep 22 2008, 08:24 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Nu este vorba de asta,nu vrea doar sa posteze, problema asta il macina de mai mult timp.

Dragilor,

Si eu sunt de parere ca nu ar trebui sa ne gandim la astfel de lucruri deoarece cu cat discutam mai mult cu atat crestem sansele sa ni se intample, deci ganditi pozitiv si ganditi-va la lucrurile care vreti sa vi se intample si nu la cele pe care doriti sa nu vi se intample!

Pe partea cealalta, Nicu are dreptate! Daca se intampla ceva si nu stii ca are gatul fisurat sau ceva asemanator de grav, risti sa il misti si sa agravezi lucrurile. Teoretic toti cei cu permis de conducere ar trebui sa stie sa acorde primul ajutor, dar am o intrebare, cati dintre noi au vazut un accident live sa spunem de masina, sa opresti si sa vezi victima plina de sange si ca nu mai misca! Ce faci? o misti? poate ramane paralizata....deci din nou, ce faci? in afara de a suna la 112?

Teoria e simpla, credeti-ma pe cuvant ca in practica e altceva, am fost martorul unui asemenea accident rutier si cand vezi victima intr-o stare ....nasoala, s-ar putea sa nu faci cele mai intelepte lucruri....

Cred ca fiecare dintre noi ar trebui sa aiba ceva cunostinte minime(din simt civic,poate poti face un bine candva)!

Subscriu si eu ideii - niciodata singur in Off-Road + protectii obligatorii de la brau in sus mai ales casca!

In rest fiti cuminti si cu minti!

Si nu in ultimul rand, optimisti!

Parerea mea thumbup.gif
  • 0

#31 Forte

Forte

    Super ATV-ist

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,611 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Nume real:DMR
  • Telefon:0723/337007
  • Marca ATV:Linhai/Suzuki/Yamaha
  • Numar ATV:CT-xx-FRT

Posted 23 September 2008 - 08:40 AM

Am 10 000km pe ATV, imi place la nebunie sa ma dau cu el, mi-e frica la fiecare portiune dificila, nu mai risc inutil, nu merita pretul platit!

Cel mai important este sa pleci la plimbare, nu la concurs ... la noi in grup, la fiecare pasaj mai greu ne oprim si ne ajutam unii pe altii ... Astfel eliminam riscul de a se intampla un accident! Este foarte important sa ai un grup unit, eu fara Ionut, Razvan sau Ciprian nu ma simt in siguranta ... stiu ca pe ei ma pot baza!

Cele 2 accidente de care spune Undercover s-au petrecut din cauza vinei soferilor care au riscat inutil!
- O rasturnare pe o panta pe care nu s-a putut urca din prima si a nu stiu cata oara ... mana a ramas infipta in acceleratie ...
- Efectiv ... o cursa nebuneasca pe macadam, la iesirea pe asfalt a avut ghinion sa se intalneasca cu o soferita fara permis care avea reflexe pe invers ... s-au evitat intrand unul in altul!

Au mai fost zeci de cazaturi, dar fara urmari ... cel mult o oglinda rupta ...

Parerea mea ramane ca nu mergem la concurs, ci doar la plimbare ... nu ma duc pentru destinatie, ci sa admir tot pana acolo!

Am si un mare defect ... SUNT ETICHETAT, CA VITEZOMAN. Yamaha zboara pe off-road ... nu de putine ori m-am trezit ca mergeam cu peste 80kmh pe off-road ... INCERC SA MA TRATEZ!

A si inca ceva ... decat o mie de cunostinte/pregatiri, mai bine un gram de noroc!
  • 0

#32 n.vasiliu

n.vasiliu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 721 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:IT &amp; ATVs :)
  • Nume real:N.Vasiliu
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700
  • Numar ATV:de tabla.

Posted 23 September 2008 - 09:20 AM

QUOTE (Alexx @ Sep 22 2008, 07:18 PM) <{POST_SNAPBACK}>
sa improvizam o targa


Sigur ca da, doar ca nu stiu cum si din ce poate cineva improviza o targa pt un om care cantareste in jur de 100kg.... ca marea majoritate din grupul nostru are cam 100kg....





QUOTE (jpc @ Sep 22 2008, 07:19 PM) <{POST_SNAPBACK}>
din dorinta de a posta cu orice pret


Fals. Am si lucruri mai bune de facut.


Si ai sa fii surprins cati au cu adevarat cunostinte de prim ajutor....



QUOTE (Mugur @ Sep 22 2008, 08:45 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Si eu sunt de parere ca nu ar trebui sa ne gandim la astfel de lucruri deoarece cu cat discutam mai mult cu atat crestem sansele sa ni se intample



Eu sunt de parere ca ar trebui sa ne gandim in ideea prevenirii. Nu sa mergem teama sau altceva. Sansele de a se intampla sunt aceleasi indiferent ca discuti despre ele sau nu. Ce vreau eu sa zic este ca am impresia ca lasam prea multe la voia intamplarii, ne bazam prea mult pe noroc. Un plan pus la punct nu poate strica nimanui.
  • 0

#33 gaby72ro

gaby72ro

    Super ATV-ist

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,522 posts
  • Gender:Male
  • Location:CONSTANTA
  • Nume real:Constantin Gabriel
  • Telefon:0744518543
  • Marca ATV:ex KINGQUAD 700
  • Numar ATV:s-a dat...

Posted 23 September 2008 - 10:40 AM

SI EU SUNT DE PARERE CA TREBUIE SA FI CAT DE CAT PREGATIT......DAR NU LE POTI STII PE TOATE......EU MI-AM PUS IN ATV O TRUSA DE PRIM AJUTOR...IN CAZ DE NEVOIE....O ALTA SOLUTIE AR FI SA GASIM UN MEDIC DE LA URGENTE CARE SA FIE PASIONAT DE ATV-URI SI SA-L LUAM CU NOI LA FIECARE IESIRE......CE PUTEM FACE? SUNT LUCRURI CARE SE POT FACE SI LUCRURI CARE TREBUIE SA FI SPECIALIST......IDEEA CRED CA E SA NU APARA EVENIMENTE...... thumbsup.gif
  • 0

#34 Dr. Ionut-BGS

Dr. Ionut-BGS

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 13 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Ionut
  • Marca ATV:LINHAY Worker 300 2x4
  • Numar ATV:B-34-SWN

Posted 26 September 2008 - 12:17 PM

Salut,
Nu stiu daca va mai amintiti de mine. Sunt cel care a avut anul trecut accidentul de la podul operei cu citroenul. Sunt un mic robocop acum w00t2.gif . Este foarte interesant topicul pe care l-a plasat Nicu. Eu as fi onorat sa va fiu de folos cu informatii privind primul ajutor in caz de accident mai mult sau mai putin grav. Sunt medic pe ambulanta. Deci, cu un semn inainte pe [email protected], va pot sta la dispozitie. Lucrez la Ambulanta BGS si am avut ocazia sa "profesorul" celor care acum fac parte din BGS Divizia Dezastre si Calamitati (puteti accesa pagina web a bgs-ului). Este foarte important sa stim ce trebuie facut in caz de accident. Ma bucur ca s-a lansat topicul acesta. Cel mai bine ar fi sa nu avem parte de astfel de evenimente, dar ca si in cazul meu altii pot fi de vina si atunci trebuie sa fim pregatiti.
Va doresc toate cele mai cele.
Ionut

PS. ems se poate "traduce" si emergency medical solution thumbsup.gif
  • 0

#35 n.vasiliu

n.vasiliu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 721 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:IT &amp; ATVs :)
  • Nume real:N.Vasiliu
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700
  • Numar ATV:de tabla.

Posted 26 September 2008 - 12:32 PM

Salut Ionut. Da, imi aduc aminte de accidentul tau.


Eram curios sa te intreb: exista vreo posibilitate sa ajunga un medic la tine daca esti prin paduri? Eu de exemplu nu stiam de Divizia Dezastre si Calamitati... ? Exista vreo solutie pt aceasta problema?
  • 0

#36 gaby72ro

gaby72ro

    Super ATV-ist

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,522 posts
  • Gender:Male
  • Location:CONSTANTA
  • Nume real:Constantin Gabriel
  • Telefon:0744518543
  • Marca ATV:ex KINGQUAD 700
  • Numar ATV:s-a dat...

Posted 26 September 2008 - 02:37 PM

vedeti? cea mai buna solutie......sa avem cu noi un doctor de ambulanta pasionat de atv-uri..... hysterical.gif
  • 0

#37 budy

budy

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 532 posts
  • Gender:Male
  • Location:SINAIA SI BUCURESTI
  • Nume real: LUCIAN
  • Telefon:0723359171
  • Marca ATV:nu mai am momentan
  • Numar ATV:fara

Posted 26 September 2008 - 05:43 PM

In primul rand trebuie atentie MARE ATENTIE ITI RUPE OASELE INSTANTANEU DEPINDE DE NOROC,eu sant patit nici acum nu mi-a trecut umarul,
teoretic trebe sa vazi ce are victima,si dupa acea sa iei masuri,multi cand vad victimA ca urla si tipa de durere SE PIERD ,NU PREA AI CE SA FACI DACA ARE LEZIUNI INTERNE ,DACA NU AI PREGATIRE MEDICALA .
DUPA PAREREA MEA NU AI CE SA FACI IN CAZUL UNUI ACCIDENT GRAV ,COLOANA BLA BLA
DOI FUG DUPA AJUTOR IAR RESTUL RAMANE CU VICTIMA
SA SPERAM CA N-O SA PATEASCA NIMENI NIMIC
  • 0

#38 Dr. Ionut-BGS

Dr. Ionut-BGS

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 13 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Ionut
  • Marca ATV:LINHAY Worker 300 2x4
  • Numar ATV:B-34-SWN

Posted 26 September 2008 - 06:52 PM

QUOTE (n.vasiliu @ Sep 26 2008, 01:32 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Salut Ionut. Da, imi aduc aminte de accidentul tau.


Eram curios sa te intreb: exista vreo posibilitate sa ajunga un medic la tine daca esti prin paduri? Eu de exemplu nu stiam de Divizia Dezastre si Calamitati... ? Exista vreo solutie pt aceasta problema?



Din pacate in locatii izolate cum ar fi padurile este greu sa ajunga o ambulanta sau cum spunea cineva mai sus ceva de elicopter. In astfel de cazuri ar fi bine ca macar unul din grup sa cunoasca zona/localitatea cea mai apropiata. Este de asemenea foarte important sa se spuna un punct de reper pentru ca echipajul care va veni sa poata ajunge cat mai aproape de victima. Este inutil faptul ca ambulanta vine in cel mai scurt timp un zona respectiva, daca lipsa unui reper face ca echipajul sa bajbaie mult timp pentru a gasi adevarata locatie.
  • 0

#39 monicadtru

monicadtru

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 27 posts
  • Gender:Female
  • Location:constanta
  • Nume real:dumitru monica
  • Telefon:0721591057
  • Marca ATV:dinli 802
  • Numar ATV:ct 14 sis

Posted 26 September 2008 - 07:25 PM

Concret in ce consta primul ajutor.
Etape ale primului ajutor: - incercam sa stabilim comunicarea cu persoana ranita/cu victima (prin intrebari de genul: ma auziti?, ce va doare?). Sunt si situatii in care victima nu poate vorbi din cauza traumelor provocate de accident, dar daca reactioneaza si raspunde prin gesturi la intrebarile noastre, la atingeri sau la altfel de stimuli externi inseamna ca este constienta. -daca nu raspunde si nu reactioneaza in nici un fel la stimulii verbali sau la atingeri inseamna ca nu este constienta si atunci trebuie verificate imediat cele doua functii vitale: respiratia (daca victima respira spontan) si circulatia (daca inima functioneaza – controlul pulsului: la nivelul gatului - artera carotida, la nivelul incheieturii mainii – artera radiala). Cea mai importanta metoda pentru a ajuta la salvarea vietii unui om este resuscitarea cardio-respiratorie. Aceasta este o tehnica de mare eficacitate, aplicabila si de persoanele care nu au studii medicale. Este bine sa se cunoasca faptul ca in caz de oprire a inimii, cel care acorda primul ajutor dispune doar de 3 – 4 minute pentru a efectua cu succes resuscitarea. Dupa 4 minute se considera ca hipoxia cerebrala (lipsa de oxigen la nivelul creierului) duce la leziuni cerebrale care vor transforma bolnavul, eventual salvat, intr-o fiinta pur vegetativa. ABC-ul resuscitarii: Respectati etapele de actiune in evaluarea functiilor vitale:
A. Airway. – Eliberarea cailor aeriene Eliberati caile respiratorii prin ridicarea barbiei si hiperextensia capului apasand pe frunte. Puneti una dintre maini pe fruntea pacientului (astfel incat degetul mare si cel aratator sa ramana libere pentru a putea pensa nasul victimei cand i se face respiratie gura la gura.) In acelasi timp cu doua degete de la mana cealalta ridicati barbia victimei. In cazul victimei inconstiente este posibil ca limba sa-i cada in spate spre faringele posterior blocand astfel caile aeriene superioare. Facand o hiperextensie a capului si ridicand barbia, limba se ridica si elibereaza caile aeriene. Eliberati gatul de eventualele haine stranse. Indepartati orice cauza de obstructie evidenta din gura. Aceasta poate fi: dantura rupta, proteze dentare rupte, saliva, sange etc. Nu pierdeti timpul cautand obstructii ascunse.
B. Breathing – Respiratia Pastrand caile respiratorii libere ascultati, simtiti si observati daca victima respira adecvat. Va aplecati asupra victimei cu fata catre torace si ascultati la nivelul cavitatii bucale a victimei zgomotele respiratorii, simtiti daca exista schimb de aer apropiind obrazul de nasul si gura victimei, observati miscarile pieptului Pentru a decide prezenta sau absenta respiratiei ASCULTATI, SIMTITI SI VEDETI timp de minimum 5-10 secunde.
C. Circulation - Circulatia Circulatia este realizata de cord. Evaluarea acesteia se face prin verificarea pulsului. Pulsul se poate simti cel mai bine pe artera carotida care este situata in santul format de unul din muschii gatului si marul lui Adam. Degetele aratator si mijlociu localizeaza marul lui Adam si vor aluneca lateral pe gat pana se simte bataia in varful acestora. Pulsul poate fi palpat pe ambele parti ale gatului, dar niciodata in acelasi timp. Aceasta etapa poate fi executata simultan cu verificarea respiratiei, de asemenea timp de 5-10 secunde. In urma evaluarii unui pacient inconstient ne putem confrunta cu una din situatiile descrise in continuare: Victima nu respira si nu are puls: Primul gest in aceasta situatie este anuntarea situatiei la 112 solicitand ajutorul echipei medicale calificate si cu dotare corespunzatoare dupa care incepem resuscitarea cardio-pulmonara. Daca victima nu respira, nu are puls si esti sigur ca va sosi ajutor profesionist calificat, incepe ventilatia artificiala si compresiunile toracice. Ele se executa succesiv. * In cazul in care sunteti singurul salvator raportul ventilatie masaj cardiac trebuie sa fie de 2:30, acest lucru repetandu-se timp de un minut * In cazul in care sunteti doi salvatori acest raport trebuie sa fie de 2:15. Se executa 10 cicluri dupa care se face reevaluarea pacientului. Tehnica ventilatiei artificiale Ingenuncheati langa pacient. Cu capul victimei in hiperextensie se mentine gura usor intredeschisa cu o mana, in timp ce cu cealalta se sustine fruntea si se penseaza nasul. Inspirati profund aer, aseaza-ti etans gura pe gura victimei, si insuflati aer timp de 2-3 secunde. In acelasi timp se verifica daca toracele se ridica atunci cand noi insuflam . Fiecare respiratie trebuie sa fie suficient de puternica astfel incat toracele sa se ridice. Tineti capul in hiperextensie cu barbia ridicata indepartand gura de la gura victimei si lasati ca toracele pacientului sa revina. Volumul de aer pe care il insuflam este mai important decat ritmul in care il administram. Tehnica masajului cardiac extern Cu victima asezata pe spate pe un plan dur se localizeaza punctul de compresie situat in partea inferioara a sternului. Degetul inelar merge de-a lungul rebordului costal pana la apendicele xifoid (locul de intalnire a coastelor). La acest nivel langa acest deget se aseaza alte doua degete, respectiv degetul mijlociu si cel aratator, dupa care asezam podul palmei celeilalte maini, tangent la cele doua degete plasate pe piept, aceasta este locul in care trebuie facute compresiunile toracice. Ingenuncheati langa victima, faceti doua ventilatii, dupa care gasiti punctul de reper cu degetul inelar, pornind din partea inferioara a rebordului costal, catre apendicele xifoid (locul de intalnire a coastelor). Ajungand cu degetul inelar la apendicele xifoid,asezati degetul mijlociu si aratator langa el, apoi asezati podul palmei celeilalte maini,acesta fiind locul in care trebuie facute compresiunile. Asezati cealalta mana (cea cu care am reperat apendicele xifoid), peste mana situata pe stern fara ca degetele sa se sprijine pe torace. Cu coatele intinse, cu bratele perpendicular pe stern, linia umerilor sa fie paralela cu linia longitudinala a pacientului se fac compresiunile astfel incat sa infundam sternul cu o adancime de aproximativ 4-5 cm (numarand cu voce tare, si 1 si 2 si 3 si 4 si 5’’). Frecventa compresiunilor externe trebuie sa fie de 80-100/min. Victima nu respira dar are puls: In acest caz prima etapa de actiune consta din efectuarea unui numar de 10 ventilatii artificiale dupa care vom anunta 112 solicitand ajutor medical calificat. Ne reintoarcem, reevaluam starea pacientului si vom actiona in functie de ceea ce vom constata. In cazul in care situatia va fi nemodificata vom continua ventilatia pacientului verificand periodic pulsul pacientului. Victima respira si are puls: Daca victima respira si are puls, dar este inconstienta o vom aseza in pozitia laterala de siguranta. Ingenunchind langa victima vom elibera caile aeriene prin hiperextensia capului si ridicarea barbiei. Asezam bratul cel mai apropiat al victimei in unghi drept fata de corp, iar antebratul se indoaie in sus. Vom trece celalalt brat al victimei peste torace asezand dosul palmei pe obrazul victimei. Se ridica genunchiul ( cel opus fata de salvator) victimei, tragandu-l in sus si mentinand piciorul pe pamant. Cu o mana vom prinde umarul opus fata de salvator si cu cealalta mana genunchiul pacientului. Il vom intoarce lateral spre salvator; ne asiguram ca se sprijina pe genunchi si pe cot, rearanjam capul in hiperextensie si deschidem gura. Anuntam la 112 solicitand ajutor medical calificat. Ne reintoarcem apoi la victima, reevaluam situatia si supraveghem pacientul pana la sosirea echipajului medical.
Daca la evalarea primara victima respira spontan (singura) si comunica verbal nu se scoate casca!!Daca victima nu respira atunci se va scoate casca si se incepe ABC ul ,primul ajutor.
Fracturile- se va imobiliza membrul fracturat cu o atela (creanga).NU se va incerca punerea oaselor la locul lor in caz de fracturi cu deplasare(se pot leza pachete vasculo nervoase).
Hemoragii- la nivel torace, abdomen se vor opri prin compresiune cu o carpa, orice material care il aveti la indemana.La fel in leziuni ale menbrelor, capului care nu sangereaza abundent.Daca hemoragia este la nivelul membrelor.Se va observa culoarea si forta cu care sangereaza.Daca sangele este rosu aprins si are presiune inseamna ca este sange arterial si se leaga membrul afectat cu o fasa deasupra leziunii.Daca sangele este mai inchis la culoare si iese din plaga ca dintr un pahar plin in care inca mai punem apa este sange venos si se leaga sub leziune.
  • 0

#40 monicadtru

monicadtru

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 27 posts
  • Gender:Female
  • Location:constanta
  • Nume real:dumitru monica
  • Telefon:0721591057
  • Marca ATV:dinli 802
  • Numar ATV:ct 14 sis

Posted 26 September 2008 - 07:33 PM

Pentru cei interesati descarcati documentul atasat.Reprezinta cele spuse mai sus dar exemplificat cu poze.Este cursul de prim ajutor care mi sa predat in facultate (medicina).Sper sa fie destul de explicit si sa va ajute.

Attached Files

  • Attached File  BLS.ppt   930.5KB   100 downloads

  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto