Sal,
am cam 87 km (parca) si parca nu mai ajung odata la 500 ca sa-i pot da forja.
Deja a inceput sa zornaie toba, vechea poveste. Maine iau un colier de papuc s-o fac.
Alta chestie, cam trage dreapta, creca e unghiul de fuga de vina. La ochi se observa ca una din roti e un picutz mai deschisa. Am mai dezumflat roata stanga, dar fara efect.
Era s-o pun si de-o rasturnare azi, dar n-a fost sa fie. Iata cum:
Am mers un pic cu al meu frate (care are permis de conducere de vreo 7-8 ani si conduce zilnic masina, fara sa fine, insa, un sofer prea bun sau prea atent), l-am dus in spate, i-am explicat pe drum cate ceva. Apoi am schimbat locurile. I-am explicat ce si cum, ca e foarte simplu, ce sa zic. Apoi a trecut el in fatza. A plecat usor de pe loc, a parcurs cam 10 metri si, nush cum dreaq a facut, a sarit cu ATV-ul de pe drum, in dreapta si acolo era o panta la vreo 75-80 grade, inalta de vreo 80-90 cm (dealul e terasat in zona aia). Am simtit ca se rastoarna ATV-ul spre dreapta, eu am sarit de pe el si, cred eu, sarind, mi-am facut avant pe el si sprijinirea asta pt. salt a mai compensat tendinta de rasturnare. Parerea mea e ca, altfel, sigur ne rasturnam. Cand l-am intrebat ce si cum a facut, de ce s-a dus asa, a zis ca nu stie sa-si explice, ca nu a fost atent, ca se uita la bord si ca nu a fost pe faza cand l-a furat. platoul pe care mergea el era neted si nu avea nici viteza, tocmai plecase de pe loc. Poate e si din cauza faptului ca, ATV-ul tragand dreapta, l-a furat atunci cand el se uita la bord (dar, 'tui mama ei de treaba, trebuia sa se uite la bord si sa se familiarizeze cu el inainte sa plece de pe loc).
Aveti grija de voi.
Bafta,
Matteo
Primele iesiri - era s-o pun
Started by
matteo_tgv
, Feb 04 2007 05:38 PM
4 replies to this topic
#1
Posted 04 February 2007 - 05:38 PM
#2
Posted 04 February 2007 - 06:22 PM
nasol cu belele astea....te lasa cand ti-e lumea mai draga
#3
Posted 04 February 2007 - 08:17 PM
QUOTE (matteo_tgv @ Feb 4 2007, 05:38 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Alta chestie, cam trage dreapta, creca e unghiul de fuga de vina. La ochi se observa ca una din roti e un picutz mai deschisa. Am mai dezumflat roata stanga, dar fara efect.
stai sa vezi dupa ce il rastorni de cateva ori: se echilibreaza perfect
QUOTE (matteo_tgv @ Feb 4 2007, 05:38 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Era s-o pun si de-o rasturnare azi, dar n-a fost sa fie. Iata cum:
Am mers un pic cu al meu frate (care are permis de conducere de vreo 7-8 ani si conduce zilnic masina, fara sa fine, insa, un sofer prea bun sau prea atent), l-am dus in spate, i-am explicat pe drum cate ceva. Apoi am schimbat locurile. I-am explicat ce si cum, ca e foarte simplu, ce sa zic. Apoi a trecut el in fatza. A plecat usor de pe loc, a parcurs cam 10 metri si, nush cum dreaq a facut, a sarit cu ATV-ul de pe drum, in dreapta si acolo era o panta la vreo 75-80 grade, inalta de vreo 80-90 cm (dealul e terasat in zona aia). Am simtit ca se rastoarna ATV-ul spre dreapta, eu am sarit de pe el si, cred eu, sarind, mi-am facut avant pe el si sprijinirea asta pt. salt a mai compensat tendinta de rasturnare. Parerea mea e ca, altfel, sigur ne rasturnam. Cand l-am intrebat ce si cum a facut, de ce s-a dus asa, a zis ca nu stie sa-si explice, ca nu a fost atent, ca se uita la bord si ca nu a fost pe faza cand l-a furat. platoul pe care mergea el era neted si nu avea nici viteza, tocmai plecase de pe loc. Poate e si din cauza faptului ca, ATV-ul tragand dreapta, l-a furat atunci cand el se uita la bord (dar, 'tui mama ei de treaba, trebuia sa se uite la bord si sa se familiarizeze cu el inainte sa plece de pe loc).
Am mers un pic cu al meu frate (care are permis de conducere de vreo 7-8 ani si conduce zilnic masina, fara sa fine, insa, un sofer prea bun sau prea atent), l-am dus in spate, i-am explicat pe drum cate ceva. Apoi am schimbat locurile. I-am explicat ce si cum, ca e foarte simplu, ce sa zic. Apoi a trecut el in fatza. A plecat usor de pe loc, a parcurs cam 10 metri si, nush cum dreaq a facut, a sarit cu ATV-ul de pe drum, in dreapta si acolo era o panta la vreo 75-80 grade, inalta de vreo 80-90 cm (dealul e terasat in zona aia). Am simtit ca se rastoarna ATV-ul spre dreapta, eu am sarit de pe el si, cred eu, sarind, mi-am facut avant pe el si sprijinirea asta pt. salt a mai compensat tendinta de rasturnare. Parerea mea e ca, altfel, sigur ne rasturnam. Cand l-am intrebat ce si cum a facut, de ce s-a dus asa, a zis ca nu stie sa-si explice, ca nu a fost atent, ca se uita la bord si ca nu a fost pe faza cand l-a furat. platoul pe care mergea el era neted si nu avea nici viteza, tocmai plecase de pe loc. Poate e si din cauza faptului ca, ATV-ul tragand dreapta, l-a furat atunci cand el se uita la bord (dar, 'tui mama ei de treaba, trebuia sa se uite la bord si sa se familiarizeze cu el inainte sa plece de pe loc).
neatentie si lipsa totala de experienta. ideea ar fi sa inveti la maxim din pataniile fara urmari grave, pentru ca nu se stie daca a doua oara vei avea acelasi noroc.
multa bafta
#4
Posted 04 February 2007 - 09:32 PM
Point fixation si necorelarea vitezei in raport cu traseul.Este o greseala frecventa la cei care merg pentru prima data cu atv-ul.
Anul trecut am asistat la un accident asemanator.Pe sosea,atv-ul din fata mea a virat brusc dreapta,intrand intr-un gard.Driver-ul nu si-a explicat cum a luat dreapta de ghidon
Iar la problema cu trasul intr-o parte,ar fi bine sa verifici presiunea si la rotile din spate.Banuiesc ca ti se pare ca roata dreapta fata este mai deschisa.Am vazut la mai multe Linhai-uri treaba asta,dar m-am gandit ca e o iluzie optica
De asemenea este necesara atentie la negocierea virajelor bruste,deoarece grupul spate este blocat(asta inseamna ca rotile spate nu se pot invarti independent una de cealalata) si va puteti rasturna relativ usor.
Anul trecut am asistat la un accident asemanator.Pe sosea,atv-ul din fata mea a virat brusc dreapta,intrand intr-un gard.Driver-ul nu si-a explicat cum a luat dreapta de ghidon
Iar la problema cu trasul intr-o parte,ar fi bine sa verifici presiunea si la rotile din spate.Banuiesc ca ti se pare ca roata dreapta fata este mai deschisa.Am vazut la mai multe Linhai-uri treaba asta,dar m-am gandit ca e o iluzie optica
De asemenea este necesara atentie la negocierea virajelor bruste,deoarece grupul spate este blocat(asta inseamna ca rotile spate nu se pot invarti independent una de cealalata) si va puteti rasturna relativ usor.
Edited by zixx, 04 February 2007 - 09:36 PM.
#5
Posted 04 February 2007 - 09:41 PM
citeste in carte despre unghiul de atac al rotilor fata.Fiecare din acestea trebuie sa fie mai deschise in partea fata cu 2-3 mm fata de partea din spate a rotii