
Echilibrare Roti Atv
#1
Posted 31 January 2010 - 09:26 AM
#2
Posted 31 January 2010 - 09:45 AM
#3
Posted 31 January 2010 - 09:50 AM
Totusi, inainte de asta. Unele pneuri sunt "echilibrate" din fabrica. Atentie deasemenea la montaj. Au un cerculet care trebuie sa fie in dreptul valvei.
Intentionez si eu sa-mi echilibrez bighoarnele. Cand le-am montat pe atv nu aveam deloc vibratii sau oschilatii ale ghidonului. Acum am. O sa vad daca era din cauza noroiului si a zapezii, o sa le verific pe curat ca sa zic asa. Daca fac figuri o sa incerc sa le echilibrez. Au mai facut si altii lucrul asta cu rezultate bune.
Chiar sunt curios si de alte pareri.
P.S. la mine oscilatiile incep de la peste 90km/h in sus... stiu, o sa vina unii si or sa zica, ca ce, si asa nu se merge cu asemenea viteze. Dupa cum ziceam si alta data, noi cei din Galati, suntem nevoiti sa bagam si asfalt pana la zonele de off-road si acolo dam maxim in gaz.
#4
Posted 01 February 2010 - 12:01 AM
#5
Posted 01 February 2010 - 12:24 AM
#6
Posted 01 February 2010 - 07:20 AM
Bighornul de exemplu, fata de Dunlopul original, trepideaza mult mai mult la viteze mari. E vorba si de profil. Acu...daca te dai preponderent pe sosea, sau in zone de viteza, nu stiu daca ti-ai ales neaparat cel mai bun cauciuc. Iar daca te dai in zone mai tehnice, nu vei merge cu viteza atat de mare ca sa te deranjeze. Eu spun ca nu merita, mai ales ca, probabil le vei echilibra la fiecare 2 iesiri. Dar, poti incerca...
#7
Posted 01 February 2010 - 09:54 AM
#8
Posted 01 February 2010 - 09:56 AM
#9
Posted 01 February 2010 - 12:46 PM
Perfect de acord.
Offtopic: Eu am aschimbat relativ curand jantele. Cand am dat jos BH de pe janta originala, la rotile din fata inauntru era ceva apa si noroi. Nu imi explic cum a intrat acolo fara sa mi se fi dezumflat rotile ?!
Edited by fatcat, 01 February 2010 - 12:47 PM.
#10
Posted 01 February 2010 - 08:38 PM
Cred ca putini au observat ce am zis eu. Anume, la inceput cand am pus pneurile pe atv NU vibrau deloc. Dupa ce am mers mai mult cu ele a inceput treaba asta... si, ce am patit. La una dintre iesiri, intre janta si pneu aveam iarba, noroi, pietricele, etc... e posibil sa fi intrat in interior si alea sa faca probleme.
O sa desfac roata sa vedem daca avem surprize in interior. Daca nu, o sa incerc sa le echilibrez si vedem ce iese.
#11
Posted 01 February 2010 - 08:47 PM
O sa desfac roata sa vedem daca avem surprize in interior.
poate gasesti vreun iepure pe acolo

Edited by undercover, 01 February 2010 - 08:48 PM.
#12
Posted 01 February 2010 - 10:50 PM

Ce viteza este aceasta? 60-80 total ilegala, inteleg mai putin de 50 prin localitati si sub 90 pe afara ... iti recomand sa mergi mai legal ... adica cu fix 103+ ...
La 0.4 presiune ... cred ca nu este asa greu sa se strecoare cate ceva in interior!
#13
Posted 02 February 2010 - 10:50 AM
#14
Posted 02 February 2010 - 10:57 AM
#15
Posted 02 February 2010 - 11:52 AM
Corecta afirmatia de a se echilibra dupa circa 200 km.
#16
Posted 02 February 2010 - 03:43 PM
- cat am avut gumele originale nu am avut niciun fel de probleme.
- imediat ce am pus gume mai grele, in jur de 45-50km pe ora tremura ghidonul. Peste si sub - nu !
Cateva probleme ce pot duce la o dezechilibrare a rotii:
- indoirea buzei jantei. La Kawa jantele standard sunt de aliaj moale si cu toata protectia pe care o are cauciucul in care se ": ingroapa" buza jentei, mai ales pe fata se indoaie buza exterioara a jantei mai ales la treceri prin rauri si bolovanis serios. Cand se indoaie buza jantei apar trepidatii. Trebuie reindreptata
- zapada inghetata/noroi pe interiorul jantei. Dupa treceri prin zapezi si noroaie adanci verifica interiorul jantei. Se fac depuneri de zapada care ingheata de la contactul cu discul cald de frana si mai ales depuneri de noroi. Astea dezechilibreaza serios janta.
O solutie: beadlock-uri. Sunt acele inele care se pun pe buzele exterioare ale jantei ca sa nu se mai indoaie. Echilibrezi jantele, pui inelul si gata !
Problema e ca in Ro nu am gasit inele din astea....
Daca reusesti cu echilibrarea zi-ne si noua. Dar dupa 2-3 folosiri ca sa vezi daca rezista plumbii