De acord cu tine, dar cu cazut la 260 km ai avut noroc oricum
Casti De Top...
Started by
elian
, Feb 18 2010 09:49 AM
28 replies to this topic
#21
Posted 13 March 2010 - 09:31 PM
#22
Posted 07 April 2010 - 02:09 AM
eu zic ca un flip-up ff bun este c3 de la schuberth si bmw system 6 (acelasi lucru doar un pic diferit)
#23
Posted 13 April 2010 - 10:36 PM
Parca ma tenteaza si pe mine o casca integrala. Iesirile de la sfarsit de saptamana cu casca de motocros parca-mi afecteaza oleaca sinusurile desi incerc sa tin tot timpul ochelarii pe ochi, mai ales in sezoanele toamna-iarna-primavara cand temperaturile prin zonele montane sunt relativ scazute -xx -> +8 Grade . O zi doua dupa weechend suflu de cateva ori nasul desi nu sunt racit.
Aveti experienta cu asa ceva pe atv ? Vreau sa o folosesc pe trasee tehnice prin padure , noroi etc. care se desfasoara la viteze relativ mici si cu opriri dese (ma gandesc ca aici as mai putea sa tin viziera ridicata , desi risti sa mai iei cate o craca in ochi) iar ocazional mai apar si drumuri pe forestier/asfalt mai in viteza (aici ar trebui sa ofere o protectie mult mai buna la curent decat casca de mc).
Un model vizat ar fi KBC Force RR.
Aveti experienta cu asa ceva pe atv ? Vreau sa o folosesc pe trasee tehnice prin padure , noroi etc. care se desfasoara la viteze relativ mici si cu opriri dese (ma gandesc ca aici as mai putea sa tin viziera ridicata , desi risti sa mai iei cate o craca in ochi) iar ocazional mai apar si drumuri pe forestier/asfalt mai in viteza (aici ar trebui sa ofere o protectie mult mai buna la curent decat casca de mc).
Un model vizat ar fi KBC Force RR.
#24
Posted 20 April 2010 - 08:58 AM
Am mers si merg pe atv 99.9% din timp cu casca integrala. Se poate, chiar foarte bine. Culmea, dupa ce mi-am luat o casca de motocross, m-a deranjat in utilizare si m-am intors la prima iubire, Shark-ul meu full face...
Sfaturi la tocmirea unei integrale - cauta un model...
... cu vizor cat mai mare (= camp vizual cat mai generos, in special vederea periferica, pe laterale!);
... echipat cu / pregatit pentru Pinlock (face diferenta la aburire, cand e rece / umed afara);
... echipat cu deflector pentru nas (la fel, face diferenta la aburire, respiratia nu ajunge pe vizor);
... cu un sistem de ventilare cat mai bun (nu uita ca mergi cu viteze mici comparativ cu moto si vrei sa circule aerul si iarna (antiaburire) si vara (antitranspiratie);
... omologat, de la un producator OK - greutate mica, te ajuta daca ... Doamne fereste!, rezista in timp dpdv estetic si functional etc.
Si da, sunt multe momente cand stai cu viziera deschisa sau macar intredeschisa. Ce naiba de crengi sa iei peste bot, tu nu esti acolo sa le vezi? In cel mai rau caz poti prinde o musculita sau sa inghiti praf / noroi / altele de la cei din fata...
In functie de buget, vezi ca sunt si casti 2-in-1, cand full face cand motocross - vezi Arai Tour X3.
La final - orice iti iei, probeaza inainte! Nimic de genul 'am avut Nolan XL si mi s-a potrivit, maine comand pe net un Shoei XL' --> calapodurile difera, marimile difera si se prea poate ca produsele unui anumit manufacturier pur si simplu sa nu fie pentru tartacuta ta. Asadar, pe probatelea.
My 2 cents.
Sfaturi la tocmirea unei integrale - cauta un model...
... cu vizor cat mai mare (= camp vizual cat mai generos, in special vederea periferica, pe laterale!);
... echipat cu / pregatit pentru Pinlock (face diferenta la aburire, cand e rece / umed afara);
... echipat cu deflector pentru nas (la fel, face diferenta la aburire, respiratia nu ajunge pe vizor);
... cu un sistem de ventilare cat mai bun (nu uita ca mergi cu viteze mici comparativ cu moto si vrei sa circule aerul si iarna (antiaburire) si vara (antitranspiratie);
... omologat, de la un producator OK - greutate mica, te ajuta daca ... Doamne fereste!, rezista in timp dpdv estetic si functional etc.
Si da, sunt multe momente cand stai cu viziera deschisa sau macar intredeschisa. Ce naiba de crengi sa iei peste bot, tu nu esti acolo sa le vezi? In cel mai rau caz poti prinde o musculita sau sa inghiti praf / noroi / altele de la cei din fata...
In functie de buget, vezi ca sunt si casti 2-in-1, cand full face cand motocross - vezi Arai Tour X3.
La final - orice iti iei, probeaza inainte! Nimic de genul 'am avut Nolan XL si mi s-a potrivit, maine comand pe net un Shoei XL' --> calapodurile difera, marimile difera si se prea poate ca produsele unui anumit manufacturier pur si simplu sa nu fie pentru tartacuta ta. Asadar, pe probatelea.
My 2 cents.
#25
Posted 20 April 2010 - 09:11 AM
Ca sa intaresc ideea cu probatul castii inainte de cumparare, eu am un FoxRacing de cross (love it ) size M si o integrala Marushin, size L. M-ul de la Marushin ma strangea groaznic .
#26
Posted 20 April 2010 - 09:35 AM
Same here: XL la Shark si L la Acerbis
#27
Posted 20 April 2010 - 10:37 AM
Ce de-a caposi p-aici
La fel si la mine. In functie de producator poate fi M sau L, am intalnit diferente destul de mari in sensul de cum simt casca pe tivda.
La fel si la mine. In functie de producator poate fi M sau L, am intalnit diferente destul de mari in sensul de cum simt casca pe tivda.
#28
Posted 24 April 2010 - 01:16 AM
QUOTE (elian @ Apr 20 2010, 09:58 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Ce naiba de crengi sa iei peste bot, tu nu esti acolo sa le vezi?
Le vezi , dar ce rezolvi daca le vezi ? Ca nu poti sa iei mainile de pe ghidon sa le dai la o parte, mai ales daca vin partea dreapta sau daca ai viteza mai marisoara si-ti apar in cale si n-ai pe unde sa le ocolesti , sau esti pe o coborare abrupta pe un fagas etc...... Cand ai cozoroc indrepti privirea catre saua atv-ului si te infigi cu capul printre craci, cozorocul te protejaza ca sa nu-ti alunece cracile pe fata. Cu integrala daca ai viziera deschisa , chiar daca lasi capul in jos, neavand cozoroc mai aluneca vreo creanga pe casca-n jos spre fata. Si nu-i de loc placut sa te beleasca pe fata/ochi .
Cozorocul nu este doar decorativ la castile de enduro , ci ofera protectia necesara prin padure impotriva crengilor.
Arai X3 (cozoroc + viziera) ar fi ideal dar cam depaseste bugetul .
Edited by Mihai Dobrescu, 24 April 2010 - 01:19 AM.