Jump to content



Photo

Cf Moto Cu Jante Intoarse


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 adienache

adienache

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 107 posts
  • Nume real:adi enache
  • Telefon:0729992735
  • Marca ATV:Yamaha Grizzly

Posted 17 March 2010 - 08:50 PM

Deci azi in urma unei idei de asta noapte am incercat sa inversez jantele spate. Si a mers. Adica janta din dreapta am pus-o in stanga cu exteriorul la interior(spre atv) si invers. Sensul de rotatie al cauciucului s-a pastrat si am castigat in jur de10 cm. latime in fiecare parte. Problema e ca prezoanele trebuie inlocuite pt ca sunt scutre in varianta asta pt ca janta pusa normal are niste decupaje unde intra piulita. Neavand prezoane mai lungi am fost nevoit sa infiletez doar 5-6 tre piulita, dar le-am strans bine. Azi dupa masa am dat o tura de vro 40 km pe tot felul de terenuri (asfalt, urcari, coborari inclinate, gropi etc) si dferenta e enorma. Pe asfalt la curbe de 90 grade cu 30 la ora fuge spatele ca la un quad si nici vorba sa se incline periculos, iar pe teren accidentat stabilitatea e fantastica. Intrebarea e ce se poate intampla, ce se poate strica. Astept pareri.

Attached Files


  • 0

#2 sorinok

sorinok

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,529 posts
  • Gender:Male
  • Location:sibiu
  • Nume real:Sorin
  • Telefon:0749.........
  • Marca ATV:de la prieteni

Posted 17 March 2010 - 11:19 PM

Se intampla ceva numai daca uiti sa stringi roata fata smile.gif). E chiar tare chestia ce a facut-o adi, azi am probat si eu atveul si are o stabilitate de invidiat. Acum probabil vor fi mai solicitate bratele spate cat si planetarele. Banuiesc.
  • 0

#3 d-rive

d-rive

    deleted

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,064 posts
  • Gender:Male
  • Location:CO
  • Interests:atv&atv
  • Nume real:Suzuki
  • Telefon:0000000000
  • Marca ATV:Suzuki
  • Numar ATV:10

Posted 17 March 2010 - 11:39 PM

Nu mi-a trecut prin cap sa fac prostioara asta biggrin.gif

Cred ca totusi cu niste distantiere faci treaba mai buna wink.gif E cam exagerat cat le-ai scos in afara. Plus de asta, CF-ul are stabilitate foarte buna, atat laterala cat si longitudinala.
  • 0

#4 undercover

undercover

    pasionat

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,053 posts
  • Gender:Male
  • Location:constanta
  • Interests:atv-4x4
  • Nume real:IOAN.M
  • Telefon:0766469431
  • Marca ATV:linhai 4x4 , kingquad 750
  • Numar ATV:atv

Posted 17 March 2010 - 11:55 PM

se cam forteaza rulmenti, in rest nu vad alte probleme .... cu exceptia ca se ingreuneaza virarea . ai intors doar pe spate sau si pe fata ?

Edited by undercover, 17 March 2010 - 11:57 PM.

  • 0

#5 sabyn

sabyn

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 50 posts
  • Location:BlackSeaCoast
  • Nume real:sabin

Posted 18 March 2010 - 09:19 AM

Doar rulmentii sunt mai fortati!

Edited by sabyn, 18 March 2010 - 09:20 AM.

  • 0

#6 Forte

Forte

    Super ATV-ist

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,611 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Nume real:DMR
  • Telefon:0723/337007
  • Marca ATV:Linhai/Suzuki/Yamaha
  • Numar ATV:CT-xx-FRT

Posted 18 March 2010 - 09:21 AM

A ramas un gol intre janta si butuc, ar fi bine sa-l umpli cu ceva! Daca pui si prezoane mai lungi ramane doar riscul de a strica rulmentul, pe care oricum ni-l asumam cu totii! Avantaje ar fi lipsa greutatii distantierelor si faptul ca este mult usor de echilibrat roata! Ai grija acum ca burdufurile de la planetare si furtunele de frana sunt mai expuse, verifica mai des daca ai agatat ceva acolo!

O sa fac si eu o proba la Suzuki KingQuad cu jante de tabla!
  • 0

#7 adienache

adienache

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 107 posts
  • Nume real:adi enache
  • Telefon:0729992735
  • Marca ATV:Yamaha Grizzly

Posted 18 March 2010 - 10:48 AM

Pe fata nu merge pt ca prezoanele sunt scute si nu am loc de infiletat piulita. Dar cu alte prezoane ar merge. Eu zic ca nu are rost si pe fata ca ar trebui sa tragi mult mai tare de ghidon si va arunca tot noroiul la picioare. Oricum stabilitatea e suficienta.
  • 0

#8 ovico

ovico

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 463 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Nume real:Ovidiu
  • Telefon:0747 75 70 29
  • Marca ATV:Grizzly
  • Numar ATV:de sibiu

Posted 18 March 2010 - 10:52 AM

apare supravirarea.
distanta trebuie sa fie mai mare sau egala intre rotile de fata si cele de spate.
daca este mai mare pe spate atunci stabilitatea creste enorm dar supravireaza.
i-ti recomand sa faci o proba cu fata mai lata.
poti intoarce si cele de pe fata si sa lasi spatele asa cum este original si vei vedea o imbunatatire a stabilitati si o mai buna manevrabilitate a directiei.
  • 0

#9 GRAMER

GRAMER

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 233 posts
  • Gender:Male
  • Location:ROMAN
  • Nume real:iulian
  • Telefon:0788252681
  • Marca ATV:suzuki KQ 750 AXI
  • Numar ATV:NT06YGC

Posted 18 March 2010 - 01:31 PM

Mai fratilor chiar ati inebunit. Oare sa inventat inutil distantierele? Oare nu s-au facut calcule eficiente inainte de a reinventa unii jante intoarse? Chiar este atit de greu sa vedeti ca solicitarile unghiului de atac , rulment, amortizare,bucse in special, brate se dubleaza? Chiar va bateti joc de jucariile voastre si mai mult de atat de banutii vostri? Nu vreau sa cert pe nimeni dar din toate studiile facute si din diverse incercari au crapat bratele , rulmentii ai ia dracu, cauciucuri varza si prea lat pentru off road. Daca ati merge pe strada cracanati cit timp ati face pina la piata? Ce febra musculara ati avea? Puteti sa va latiti cit vreti dar forta de greutate apasa prea puternic prin latire excesiva asupra centrului de greutate si astfel torsionarile la sistemul de rulare si amortizare cat si la sasiul jucariei sunt prea mari si poate prea dure pentru o eficienta buna. Este una si aceasi daca ai lua un sac de ciment in spate si ai sta cu piciorele lipite atunci poti rezista mult dar sa nu bata vantul ca te duci pe o parte iar de stai ceva mai distantat nu cu mult poti rezista si impotriva vantului dar sa va vad cind stati cracanati mai mult cit rezistati? Nu va cedeaza stixurile? Principiul unui punct si al unei parghii mai studiatil putin.

Parerea mea este aceea de a nu face imprudente notabile mai ales ca janta propriuzisa are rol si de protectie asupra sistemului de frinare cat si la burdufele planetarelor.

Pe cat facem pariu ca in 2 luni de exploatare in asemenea conditii apare pe acest forum urmatoarea intrebare: Ajutor am nevoie de planetare. 
  • 0

#10 gaby72ro

gaby72ro

    Super ATV-ist

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,522 posts
  • Gender:Male
  • Location:CONSTANTA
  • Nume real:Constantin Gabriel
  • Telefon:0744518543
  • Marca ATV:ex KINGQUAD 700
  • Numar ATV:s-a dat...

Posted 18 March 2010 - 02:32 PM

trebuie sa fiu de acord cu GRAMMER.....vei distruge si rulmentii si planetarele.....si cred ca si ceva pe la suspensii....chestiile astea nu se fac dupa ureche.....chiar si distantierele pot face sa apara probleme.....ce sa mai vorbim de inventii de acest gen.... surprise.gif
  • 0

#11 sorinok

sorinok

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,529 posts
  • Gender:Male
  • Location:sibiu
  • Nume real:Sorin
  • Telefon:0749.........
  • Marca ATV:de la prieteni

Posted 18 March 2010 - 06:42 PM

Eu cred ca Adi a calculat si aceste riscuri in buget, el stie daca merita ca a gastigat in stabilitate in detrimentul costurilor.
A si nu a inebunit, e doar foarte pasionat biggrin.gif.
  • 0

#12 d-rive

d-rive

    deleted

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,064 posts
  • Gender:Male
  • Location:CO
  • Interests:atv&atv
  • Nume real:Suzuki
  • Telefon:0000000000
  • Marca ATV:Suzuki
  • Numar ATV:10

Posted 18 March 2010 - 07:02 PM

Pai cred ca e un experiment deocamdata, cel putin eu unul asa am inteles.
  • 0

#13 adienache

adienache

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 107 posts
  • Nume real:adi enache
  • Telefon:0729992735
  • Marca ATV:Yamaha Grizzly

Posted 18 March 2010 - 07:14 PM

Din cata fizica mai stiu eu momentul e egal cu forta ori bratul fortei, momentul find forta exercitata de roata asupra bratului si implicit a rulmentului. Un calcul simplu: bratul are in jur de 30 cm iar greutatea pe o roata in jur de 80 kg. In varianta originala 80000x0,3=24000Nm iar dupa modificare 80000x0,4=32000Nm deci aproximativ 25% in plus, asta in repaus si la gol, deci in nici un caz nu se dubleaza cum spunea cineva. In situatii de teren accidentat, viteza etc, aceste valori pot creste si de 10 ori dar proportia se va pastra. Asadar sa zicem ca schimbam un rulment la 10000km in mod normal., in varianta cu jante intoarse ar fi 7500km. Planetarele chiar nu vad cum ar fi afectate in afara fapului ca sunt mai expuse. Eu zic ca merita. Sper ca nu am spus prostii. Daca da spune-ti.
  • 0

#14 d-rive

d-rive

    deleted

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,064 posts
  • Gender:Male
  • Location:CO
  • Interests:atv&atv
  • Nume real:Suzuki
  • Telefon:0000000000
  • Marca ATV:Suzuki
  • Numar ATV:10

Posted 18 March 2010 - 07:34 PM

Lucrurile sunt muuuult mai complexe.

Un 4-5 cm scoase in afara e acceptabil. 10, cam mult.
  • 0

#15 Richelieu

Richelieu

    Membru Arfos

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,466 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Mircea Muntean
  • Telefon:724031626
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700

Posted 18 March 2010 - 07:41 PM

QUOTE (d-rive @ Mar 18 2010, 07:34 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Lucrurile sunt muuuult mai complexe.

Subscriu smile.gif. Vezi ca nu e vorba numai de apasarea rotilor, asupra rulmentilor respectivi actioneaza muuuult mai multe forte, atat radial cat si axial si cam toate cresc. Da...si parerea mea este ca 10 e cam mult. In plus, pe moment te incanta castigul de stabilitate, dar vei vedea ca raportul castig/pierdere nu-i cum crezi tu, ba s-ar putea sa fie chiar pe dos. Depinde si ce faci cu ATV-ul, dar...sunt destui care au renuntat la niste simple distantiere, pentru ca au constatat ca, pe langa avantajele evidente, aduc si dezavantaje destul de mari si nu chiar vizibile in prima faza, in materie de handling.
  • 0

#16 ovico

ovico

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 463 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Nume real:Ovidiu
  • Telefon:0747 75 70 29
  • Marca ATV:Grizzly
  • Numar ATV:de sibiu

Posted 18 March 2010 - 07:58 PM

si eu am renuntat la distantiere...dar cred ca o sa-si dea seama singur adi cand va venii momentul.
Gramer cred ca te-ai incalzit cam tare si modul tau de abordare denota o lipsa de respect fata de colegi.(fara suparare)
in privinta cheltuielilor cred ca sunteti de acord ca acest sport este destul de scump,cine are bani de jucarii are si de intretinere asa ca sa nu mai judecam din acest punct de vedere.
o zi buna.
  • 0

#17 undercover

undercover

    pasionat

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,053 posts
  • Gender:Male
  • Location:constanta
  • Interests:atv-4x4
  • Nume real:IOAN.M
  • Telefon:0766469431
  • Marca ATV:linhai 4x4 , kingquad 750
  • Numar ATV:atv

Posted 18 March 2010 - 07:59 PM

nu mai sariti in cap la om ... jenti intoarse se folosesc de multa vreme ( pentru cine zicea mai sus ca lea reinventat) , si banuiesc ca baiatu nu isi bate joc de ateveul lui . e normal sa experimentezi diferite modificari , bune sau rele. apreciez mai mult o persoana care are curaju sa faca cea ce doreste decat pe cei care stiu doar sa tasteze. asa spuneau multi sa nu punem cauciucuri de 26, 27 etc ca vai ne batem joc de atv si se face praf.....

iar atitudinea lui gramer nu mi sa parut ok.

Edited by undercover, 18 March 2010 - 08:00 PM.

  • 0

#18 adienache

adienache

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 107 posts
  • Nume real:adi enache
  • Telefon:0729992735
  • Marca ATV:Yamaha Grizzly

Posted 18 March 2010 - 08:08 PM

Total de acord ca lucrurile sunt mult mai complexe dar un calcul static, proportional, va fi la fel cu unul dinamic. Vorbesc strict de proportia care va uza in plus o anumita piesa.
  • 0

#19 d-rive

d-rive

    deleted

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,064 posts
  • Gender:Male
  • Location:CO
  • Interests:atv&amp;atv
  • Nume real:Suzuki
  • Telefon:0000000000
  • Marca ATV:Suzuki
  • Numar ATV:10

Posted 18 March 2010 - 09:02 PM

QUOTE (ovico @ Mar 18 2010, 07:58 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Gramer cred ca...

Ovidiu, hai ca fiind moderator ma bag sa moderez, altfel nu ziceam nimic biggrin.gif

Gramer (Iulian) e un om mai direct care zice ce gandeste, cel putin din cat l-am cunoscut eu. In acelasi timp, isi respecta colegii chiar daca, cum ziceam, e mai direct smile.gif Te asigur ca in teren te poti baza pe ajutorul lui sau a gashtii din Roman.


On-topic.
Adi, ce ai facut tu se numeste experiment. O sa vezi pe propria piele daca e bine sau nu. E vorba aia, teoria ca teoria dar practica ne omoara.
Asa ca noi comentam teoretic ceea ce ai facut tu practic. Ramane de vazut daca experimentul are rezultate bune sau mai putin bune. Sunt sigur ca ai sa fii obiectiv si ai sa zici sincer la ce concluzie ai ajuns, cum e mai bine, cu ele normal, sau pe dos biggrin.gif
  • 0

#20 adienache

adienache

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 107 posts
  • Nume real:adi enache
  • Telefon:0729992735
  • Marca ATV:Yamaha Grizzly

Posted 18 March 2010 - 09:22 PM

Asa e D-rive. Oricum nu am avut intentia sa aprind polemici. Speram la raspunsuri mai precise, bazate pe chestii concrete si nu pareri personale. Oricum ce nu au inteles unii, riscul e personal si nu o sa dau vina pe altcineva daca o sa am probleme.
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto