Distantiere Roti
Started by
Dener
, Sep 05 2010 06:26 PM
9 replies to this topic
#1
Posted 05 September 2010 - 06:26 PM
Am cumparat distantiere de la Topquad (au un anunt pe forum) iar dupa doua iesiri pot sa vaspun citeva impresii
Atv ul meu este un Grizzly 700 2009 cu 1200km , traseele facute sint in exclusivitate montane prin padure cu prea putin noroi ca sa conteze , in general multa piatra sau
pamint cu frunze.
Fara distantiere ATV ul este destul de instabil la inclinari laterale cu toate ca am roti mari pe el .Am tot facut teste , am coborit suspensia , am facut o mai moale dar
fara rezultate semnificative.In schimb am descoperit setari mult mai bune ale suspensiei decit cele de fabrica mai ales dupa ce pe fata am pus telescoape reglabile ELKA.
Cu distantiere pe toate cele 4 roti situatia e schimbata radical.Le-am montat prima data pe fata pt ca rotile erau date jos (am schimbat diferentialul) apoi am plecat la vulcanizare sa umflu rotile si sa mi le puna si pe spate.Pe asfalt cu 4x4 cuplat directia este extrem de grea, cu toate ca am EPS ,fara 4x4 nu prea am simtit diferenta.Dupa ce le am montat si pe cele din spate am simtit clar diferenta de stabilitate .Problema este in 4x4 dar nu vad de ce poti avea nevoie de 4x4 pe asfalt.
Pe munte diferenta e mult mai mica, se simte mai grea directia dar nesemnificativ, ce am observat este ca se transmit mult mai puternic socurile aparute in directie cind lovesti cu o roata pietre mari la viteza mai mare de 30km/h.Era o discutie pe forum despre EPS , nu isi are rostul ca strica fun-ul , parerea mea este ca EPS merita toti bani si te protejeaza de multe socuri.Partea frumoasa este ca stablilitatea laterala este mult mai mare, te simti mult mai in siguranta mai ales pe urcari cind trebuie sa ocolesti pomi momente in care risti mult sa te rastorni.
Ca si concluzie pot sa spun urmatoarele:
apar solicitari suplimentare in directie
apare o anumita pierdere putere( pt mine nu e semnificativa pt ca rar ajung cu gazul la max )
stabilitate mult mult mai mare lucru care pt mine e cel mai important( e mai ieftin sa repar directia decit sa ma repar pe mine)
PS
tin sa multumesc celor de la topquad pt ca promoveaza aceste piese care aduc un plus de siguranta
Atv ul meu este un Grizzly 700 2009 cu 1200km , traseele facute sint in exclusivitate montane prin padure cu prea putin noroi ca sa conteze , in general multa piatra sau
pamint cu frunze.
Fara distantiere ATV ul este destul de instabil la inclinari laterale cu toate ca am roti mari pe el .Am tot facut teste , am coborit suspensia , am facut o mai moale dar
fara rezultate semnificative.In schimb am descoperit setari mult mai bune ale suspensiei decit cele de fabrica mai ales dupa ce pe fata am pus telescoape reglabile ELKA.
Cu distantiere pe toate cele 4 roti situatia e schimbata radical.Le-am montat prima data pe fata pt ca rotile erau date jos (am schimbat diferentialul) apoi am plecat la vulcanizare sa umflu rotile si sa mi le puna si pe spate.Pe asfalt cu 4x4 cuplat directia este extrem de grea, cu toate ca am EPS ,fara 4x4 nu prea am simtit diferenta.Dupa ce le am montat si pe cele din spate am simtit clar diferenta de stabilitate .Problema este in 4x4 dar nu vad de ce poti avea nevoie de 4x4 pe asfalt.
Pe munte diferenta e mult mai mica, se simte mai grea directia dar nesemnificativ, ce am observat este ca se transmit mult mai puternic socurile aparute in directie cind lovesti cu o roata pietre mari la viteza mai mare de 30km/h.Era o discutie pe forum despre EPS , nu isi are rostul ca strica fun-ul , parerea mea este ca EPS merita toti bani si te protejeaza de multe socuri.Partea frumoasa este ca stablilitatea laterala este mult mai mare, te simti mult mai in siguranta mai ales pe urcari cind trebuie sa ocolesti pomi momente in care risti mult sa te rastorni.
Ca si concluzie pot sa spun urmatoarele:
apar solicitari suplimentare in directie
apare o anumita pierdere putere( pt mine nu e semnificativa pt ca rar ajung cu gazul la max )
stabilitate mult mult mai mare lucru care pt mine e cel mai important( e mai ieftin sa repar directia decit sa ma repar pe mine)
PS
tin sa multumesc celor de la topquad pt ca promoveaza aceste piese care aduc un plus de siguranta
#2
Posted 06 September 2010 - 07:10 AM
Ma bucura nespus ca ti-a implinit asteptarile si asa cum ai spus uneori e bine sa-ti ajuti norocul
#3
Posted 19 November 2010 - 08:23 AM
QUOTE (Dener @ Sep 5 2010, 06:26 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Pe asfalt cu 4x4 cuplat directia este extrem de grea, cu toate ca am EPS
Vezi sa nu faci febra musculara.....Daca si la grizz diresctia e FF grea cu zici tu, ia incearca un bruteforce...
#4
Posted 08 December 2010 - 10:46 PM
Si eu am avut initial ET-ul mare pe fata (nu cu distantiere ci cu jante), si deseori pierdeam controlul, ma inoda, directia era greoaie si solicita exagerat cam tot pe fata. Dupa experienta asta am renuntat la jantele late pe fata si le-am lasat doar pe spate. Crede-ma ca e alta treaba. Spatele tine stabilitatea atv-ului nu fata (mai ales ca ai si suspensii Elka). Asa ca-ti sugerez sa-ti dai jos distantierele de pe fata si sa faci o proba. O sa ai manevrabilitatea originala a atv-ului cu un plus de stabilitate! Astept impresii
#5
Posted 09 December 2010 - 02:57 PM
Nu am incercat fara distantierele din fata pt ca pe mai multe forumuri am vazut multi ce ziceau sa ai la fel si pe fata si pe spate.
Acum nu prea pot sa incerc ca am vindut ATV ul si probabil prin februarie vine ala nou.Pina atunci nu pot sa ma pronunt.
Oricum ar fii bine sa scrie si altii despre subiectul asta , pe mine din cauza lipsei de stabiltate m au costat reparatiile vreo 1500 EURO.
Acum nu prea pot sa incerc ca am vindut ATV ul si probabil prin februarie vine ala nou.Pina atunci nu pot sa ma pronunt.
Oricum ar fii bine sa scrie si altii despre subiectul asta , pe mine din cauza lipsei de stabiltate m au costat reparatiile vreo 1500 EURO.
#6
Posted 09 December 2010 - 05:43 PM
Cand ti-o veni atv-ul cel nou...ia-ti jante Douglas Cast...si nu-ti mai pune distantiere, o sa vezi ce bine e! Te ajuta Sorin de la Top Quad...mie, tot el mi le-a luat.
#7
Posted 10 December 2010 - 03:04 PM
Daaaaa, Casturile sunt geniale si super rezistente! Ai pe spate ET 47 adica lat cat China
#8
Posted 13 December 2010 - 03:49 PM
Eu am avut pe al meu ITP SS cu gume de 27/11/14 nu stiu cit de mult poate sa face diferenta o geanta Douglas
Eu tot de la Sorin am luat distantierele si daca are un pret bun la genti le iau tot de la el.
Tu cit ai dat pe ele?
Stie cineva ceva solutie pt dejantarea rotilor de fata? LA ITP SS cu gume IPT Mudlite XTR pe fata am umblat cu 0,5 si tot la a doua iesire reuseam sa dau in ceva si sa dejantez cite o roata( numa de fata vorbesc).
Eu tot de la Sorin am luat distantierele si daca are un pret bun la genti le iau tot de la el.
Tu cit ai dat pe ele?
Stie cineva ceva solutie pt dejantarea rotilor de fata? LA ITP SS cu gume IPT Mudlite XTR pe fata am umblat cu 0,5 si tot la a doua iesire reuseam sa dau in ceva si sa dejantez cite o roata( numa de fata vorbesc).
#9
Posted 13 December 2010 - 06:55 PM
QUOTE (Dener @ Dec 13 2010, 03:49 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Eu am avut pe al meu ITP SS cu gume de 27/11/14 nu stiu cit de mult poate sa face diferenta o geanta Douglas
Eu tot de la Sorin am luat distantierele si daca are un pret bun la genti le iau tot de la el.
Tu cit ai dat pe ele?
Stie cineva ceva solutie pt dejantarea rotilor de fata? LA ITP SS cu gume IPT Mudlite XTR pe fata am umblat cu 0,5 si tot la a doua iesire reuseam sa dau in ceva si sa dejantez cite o roata( numa de fata vorbesc).
Eu tot de la Sorin am luat distantierele si daca are un pret bun la genti le iau tot de la el.
Tu cit ai dat pe ele?
Stie cineva ceva solutie pt dejantarea rotilor de fata? LA ITP SS cu gume IPT Mudlite XTR pe fata am umblat cu 0,5 si tot la a doua iesire reuseam sa dau in ceva si sa dejantez cite o roata( numa de fata vorbesc).
Nu stiu cat am dat pe jante, dar il poti suna pe Sorin. Te sfatuiesc sa-ti pui pe fata jante cu beadlock (tot el te ajuta) - are un catalog de 1000 de pagini cu tot felul de extra-uri ptr atv si utv, de la cilindrii...la proiectoare si apoi capacele de ventil , eu am fost foarte multumit de tot ceea ce mi-am luat de la el.
#10
Posted 14 December 2010 - 12:19 AM
Cele mai late jante de pe piata sunt Casturile! ITP-urile sunt super jante dar nu sunt asa late. Daca nu ma insel o janta Douglas pe 12 costa cam 100-110 euro.