Devalorizare Atv
#1
Posted 18 September 2010 - 08:38 PM
Vroiam sa citesc si parerile d-voastra referitoare la devalorizarea unui atv.Pot sa spun ca in ultima saptamana am citit cam toate topicurile de vanzari si mereu am dat peste acelasi lucru.Oameni care se arata jigniti de oferte primite sub valoarea ceruta de ei pe respectivul utilaj,urmate de reactii acide si comentarii rautacioase.
Eu consider ca aceasta reatie e exagerata.Din cate observ sunteti norocosi ca un atv se devalorizeaza destul de greu(cred ca e din cauza ofertei restranse si a pietei slab dezvoltate).Adica chiar si la o revanzare dupa o durata de utilizare de 2-3 ani sumele cerute ,respectiv sumele la care se vand atv-uri sh sunt de 60-65% din valoarea initiala a prodsului.La autoturisme nu se intampla asta mai niciodata,dupa 2 ani de zile eu am primit pe a mea mai puin de 50% din cat a costat.
Mi se pare perfect normal daca tu ceri 5000 de euro si cnv are 3500,si totusi face acolo o oferta(cine stie poate are succes) sa nu fie luat in deradere.Cred ca asta a fost singurul lucru care mi s a parut un pic deplasat pe forum.In rest,chiar mi s a parut ca aveti aici o comunitate primitoare si am primit raspuns la intrebri f repede
Sper sa intelegeti la ce m am referit,si s vrea sa discutam pe tema asta,dar nu vreau sa va plictisesc cu un mesaj prea lung
Astept opiniile voastre
O seara frumoasa
#2
Posted 19 September 2010 - 09:35 AM
Vroiam sa citesc si parerile d-voastra referitoare la devalorizarea unui atv.Pot sa spun ca in ultima saptamana am citit cam toate topicurile de vanzari si mereu am dat peste acelasi lucru.Oameni care se arata jigniti de oferte primite sub valoarea ceruta de ei pe respectivul utilaj,urmate de reactii acide si comentarii rautacioase.
Eu consider ca aceasta reatie e exagerata.Din cate observ sunteti norocosi ca un atv se devalorizeaza destul de greu(cred ca e din cauza ofertei restranse si a pietei slab dezvoltate).Adica chiar si la o revanzare dupa o durata de utilizare de 2-3 ani sumele cerute ,respectiv sumele la care se vand atv-uri sh sunt de 60-65% din valoarea initiala a prodsului.La autoturisme nu se intampla asta mai niciodata,dupa 2 ani de zile eu am primit pe a mea mai puin de 50% din cat a costat.
Mi se pare perfect normal daca tu ceri 5000 de euro si cnv are 3500,si totusi face acolo o oferta(cine stie poate are succes) sa nu fie luat in deradere.Cred ca asta a fost singurul lucru care mi s a parut un pic deplasat pe forum.In rest,chiar mi s a parut ca aveti aici o comunitate primitoare si am primit raspuns la intrebri f repede
Sper sa intelegeti la ce m am referit,si s vrea sa discutam pe tema asta,dar nu vreau sa va plictisesc cu un mesaj prea lung
Astept opiniile voastre
O seara frumoasa
atv-urile si noi sunt ff scumpe de aia si sh sunt tot scumpe. Gandestete ce masina iti poti lua la 5.000- 7.000 euro cat e un kq ( tot sh )
Edited by larry, 19 September 2010 - 09:35 AM.
#3
Posted 19 September 2010 - 06:06 PM
-un linhai muddy 4x4 sh costa in jur de 2000- 2500 euro
Voi ce ati prefera?
#4
Posted 21 September 2010 - 08:04 AM
#5
Posted 21 September 2010 - 08:13 AM
-un linhai muddy 4x4 sh costa in jur de 2000- 2500 euro
Voi ce ati prefera?
poi cel sh , normal pentru ca la randul meu vreau sa-l vand si sa pot cere cel putin 2.000 euro pe el dupa 2-3-4-5 luni de utilizare. Pierzi prea mult la el daca il cumperi de nou si il dai repede .
#6
Posted 21 September 2010 - 09:21 AM
Eu propun ca cei care nu au destui bani ptr un atv de marca...sa se rezume la un chinez sau la unul de marca foarte vechi, fara suparare.
#7
Posted 21 September 2010 - 09:41 AM
Apoi, ideea, scopul pentru care ai facut topicul, care e?
Comparatia facuta de tine e gresita, imatura (tehnico-economic vorbind).
Pretul unui produs, indiferent ca e nou sau vechi il face un mecanism economic vechi de mii de ani, cererea si oferta.
Atata timp cat un obiect se vinde cu un anumit pret, nu vad niciun motiv pentru care sa se vanda mai ieftin.
Apoi, stabilirea pretului la un atv e un fenomen mai complex si nicidecum sa faci un calcul simplu cum ca dupa doi ani, gata, i-a scazut pretul la jumate.
Dupa rationamentul tau, la o devalorizare atat de mare, nu si-ar mai dori nimeni sa cumpere un atv nou, nu vad motivul.
Eu unul, sunt dispus sa cumpar un Suzuki KQ de 750 cu 3500e la orice ora din zi si din noapte daca starea lui tehnica este similara cu a atv-ului meu. Ar fi super afacere. Eventual sa mai aiba si scuturi originale pe el, un troliu warn rt30, niste bighoarne in stare buna si de ce nu, jante, xenoane si alte alea...
In fine, hai ca fabulez dar am mers pe logica ta...
Edited by d-rive, 21 September 2010 - 09:45 AM.
#8
Posted 21 September 2010 - 10:12 PM
A fost si un King de vanzare pe forum , dupa 2 ani se vindea cu 50% din val. de achizitie. A fost super pont si totusi nu l-a luat nimeni, pana s-a razgandit proprietarul si l-a scos de la vanzare.
Parerea mea ca astfel de situatii apar in conditii anormale si sunt relativ rare : proprietarul e stramtorat rau de tot ca sa accepte o asemenea pierdere - 50% din valoare intr-un an-doi.
Deci daca privesti mai atent problema vei vedea ca nu e prea mare diferenta intre piata auto/moto/atv .
Edited by Mihai Dobrescu, 21 September 2010 - 10:13 PM.
#9
Posted 22 September 2010 - 08:31 AM
Este evident ca piata auto a cazut,iar preturile pt masini in conditile acestea sunt foarte scazute.CUm asta e situatia in general pe piata(oricare ar fi ea),m am gandit ca si in cazul ascestui segment situatia va fi apropiata.
Desii sustin ideea lucrului luat de nou,pt mine ca incepator pretul unui atv nou este exagerat.Nu sariti,nu dati cu pietre...pur si simplu asta e parerea mea acum.Poate dupa ceva timp o sa se schimbe,dar acum asta cred.
Nu cred ca e gresita absolut deloc parerea mea din punct de vedere economic asa ca te rog sa argumentezi.(d-rive)
Iti multumesc/Va multumesc
O zi placuta
#10
Posted 22 September 2010 - 12:37 PM
Eu am argumentat mai sus ce si cum dpdv pret.
#11
Posted 22 September 2010 - 07:48 PM
Pot sa spun ca mi-am facut o idee destul de clara.
Poate pentru unii din d-voatra care s au aratat deranjati de ce am spus eu e posibil ca valoarea materiala a atv-ului sa ramana constanta in timp,doar ca valoarea materiala scade treptat in favoarea celei sentimentale.Ori eu ca un cumparator sunt dispus sa achizitionez atv-ul si sa platesc doar valoarea materiala...
Legat de mecaniscmul cerere-oferta,sunt dispus sa discut despre asta cu d-voastra donule d-drive,si o sa incerc sa ma ridic la asteptari(am auzit si eu ceva despre asta)
Totusi, ati facut o omisiune esentiala in acest rationament: aceea ca si cumparatorii sunt foarte putini;ori, acest argument din urma desfiinteaza teoria d-voastra de crestere a pretului.
Toate cele bune
O seara placuta
#12
Posted 22 September 2010 - 09:51 PM
#13
Posted 23 September 2010 - 09:42 AM
Mihai, tu ce intelegi din fraza asta scrisa de tine?
Vezi cumva ca ploua cu atv-uri sh pe forum si nu s-a vandut niciunul?
Nu stiu daca realizezi dar eu nu te-am contrazis cu nimic. Iti inteleg dorinta, vrei un atv cat mai ieftin si cat mai bun dpdv tehnic si estetic. Ti-l vand pe al meu cu 6500e cu pneurile originale si cu scuturile originale. Este perfect dpdv tehnic si estetic chiar daca are 3800km, mare lor majoritate facuti pe asfalt sau forestiere, atv-ul e ca si nou. Rareori ma bag in extrem, asta cand ies cu baietii de la Sacele sau din Bex.
Iti convine pretul? Bonus iti dau la el valoarea sentimentala
Ai grija ca e 2010 an de fabricatie si e din alea bune, din lotul ala facut special pentru competitii
#14
Posted 16 November 2010 - 11:02 PM
o chestie interesanta pe suzuki central quadurile de acolo sunt multe care sunt din 2004 si 2003. oamenii au preferat sa le inlocuiasca motoarele si chestii de genu asta si sa se dea cu ele in continuare.
#15
Posted 17 November 2010 - 09:02 AM
piata face pretul, eu vanzatorul vreu sa vind pentru cat mai mult iar tu cumparatorul vrei sa cumperi cat mai ieftin, iar daca ne intelegem se face vanzare, asta e tot, aici nu sunt sentimente ci bani contra bunuri
e normal ca in orice piata sunt bijnitari, care chiar incearca sa pacaleasca pe vanzatori si cumparatori, dar comunitatea trebuie sa aiba grija si sa dea suturi pentru asemenea bijnitari
visurile si amintirile oricum nu le vindem cu echipamente deci de acea primim mai putini bani decat am investit
de altfel netul e plin cu vehicule vandute din executari si leasinguri intrerupte
#16
Posted 23 March 2011 - 03:32 PM
Eu zic sa platim mai mult pt unul uzat pt ce sentimente nu mai exista in ziua de azi, sunt rare, deci valoroase )
Eu unu tai un euro/ km la uzat.
Apropo un Chinez dupa 5000 de km valoare este 0 de fier vechi pt unele atv-uri
#17
Posted 23 March 2011 - 03:34 PM
#18
Posted 23 March 2011 - 03:35 PM
Foarte bine zicI: cum functioneaza de noi asa functioneaza si dupa 5000 de km, ADIKA NU FUNCTIONEAZA:))
#19
Posted 23 March 2011 - 04:24 PM
Astfel a luat nastere Quatro Ruote, unde omul se poate consulta.
Astfel se da posibilitatea si la marje de negociere, una tinuta in garaj va avea un mic procent peste valoare din tabel una jegoasa mult mai putin, dar preturile stau in niste limite pe care daca le depasesti esti sactionat de piata cu adevarat libera (nu e sti bagat in seama).
Dar undeva o raza de lumina apare.... datorita acestui forum unde sunt prezentate calitatile si defectele marcilor si stim ce ne luam la casa sau ce luam de la casa altora si aducem al a noastra, (daca stim sa cautam pe forum).
POate de asta unii fac up... up pe anunturi de vanzare in van(zadar) ) ca umbla la pocneala, daca pica unu fraier sa ii ia cazanul bine nu, il tine.
Problema e ca acei bulangii (ca nu pot sa le zic altfel) poluiaza forumul:)) si se mai si ifenseaza daac le zici sa se duca pa pascut cu tot cu mormanu de fiare pe care cere 3500 de euro la 3500 de km care nou e 6000 ).
Faza faina ca mai inate se mai si lauda cu poze cu acealsi atv bagat in moloz pana al oglinzi, apoi zice ca e ca nou... fugi tatae....
Edited by Dorin-Tudor, 23 March 2011 - 04:26 PM.
#20
Posted 23 March 2011 - 05:56 PM
"se mai si lauda cu poze cu acealsi atv bagat in moloz pana al oglinzi, apoi zice ca e ca nou... fugi tatae...."
Esti intr-o grava eroare . Un atv plin de noroi pina la oglinzi nu inseamna ca este un atv terminat. Este absolut normal sa apara asa dupa ce tragi de el intr-o ravena sau ceva noroaie, sunt utilaje de exploatat, nu de expozitie. De aia se face mentenanta dupa utilizare, se si spala ca sa arate bine...pina la urmatoarea iesire. Eu asa fac.
Iiti recomand, de asemenea, sa incerci sa iti alegi cuvintele mai temeinic pe acest forum. Parerea mea! Si chiar am apreciat prima parte a interventiei tale. Prima parte numai.
Edited by gospodarul, 23 March 2011 - 05:56 PM.