Povestea de acum este continuare a unei postari facute la topicul inceput de SORINOK si legat de intalnirile din Cindrel. Am urmat sugestia lui si scriu primele mele impresii despre X8. Poate sunt utile cuiva sau poate primesc eu sfaturi, doar nu sunt foarte vechi in domeniu, iar cu X8 am doar 500 de km.
Despre comportamentul unui utililaj care dispune de 63 de cai ce pot sa-ti spun ? Senzatia este de supersonic in comparatie cu trenuletul ala ce facea prin anii ’60 legatura dintre Sighisoara si Sibiu. Apropo, sunt sighisorean de loc, dar de multi ani locuiesc in Medias.
Toate cele prezentate de Concioiu in articolul scris despre X8 sunt adevaruri chiar daca „tragea spuza pe turta lui”, doar este importatorul exclusiv pentru CF in toata zona in afara de Rusia !
Ma refer aici la comparatiile facute in test si dupa aceea scrise in articol. Concluzia mea de pana acum este ca X8 este performant din punct de vedere tehnic la dotarile pe care le are. Varianta este Luxury si se simte intr-adevar la suspensii, stabilitate buna cu cei 26 de toli la roti, iar scutul sintetic este mai bun decat unul din aluminiu, nu se deformeaza, Din cauza asta l-au si inlocuit. Eu am simtit acest lucru in momentul in care a trebuit sa traversez cateva ravene pline de de bolovani mari din gresie, tipici prin zonele noastre sau prin padure unde am calarit trunchiuri de copaci fara a mai fi obligat sa-i ocolesc de data asta !!!
Despre frane.
Cea de motor este dementiala, se simt cei doi cilindri a caror compresie opresc efectiv ATV-ul chiar daca este vorba despre doua persoane iar panta este abrupta.
Frana de picior este buna si eficienta atat cat poate sa fie ea actionand doar pe rotile din spate, iar cea de mana pe maneta stanga, cea care corespunde cu pompa de frana a rotilor din spate deci comuna cu pedala, este catastrofa. Nu te poti baza pe ea, iar daca incerci un reglaj mai strans devine rigida si apropie prea mult sabotii de discul de frana astfel ca in curand vei simti mirosul tipic de ferodou incins.
Frana fata este actionata doar de maneta dreapta si este acceptabila din momentul in care actionezi aceasta maneta este logic faptul ca abandonezi acceleratia iar combinatia dintre frana de motor si cea actionata prin maneta (doar fata) se simte ca fiind eficienta. Un test adevarat se poate face doar intr-un singur mod: pleci lansat, scoti cutia de viteze pe N dupa care „traznesti”o frana. Vei constata ca nu este prea grozava.
Este interesanta combinatia de pedala si manete actionate pe un traseu rapid (atunci cand nu ai pe saua din spate sotia). Ce se intampla cu frana de picior ? Te ajuta in curbe pe principiul derapajului controlat provocat prin blocarea puntii spate (cu simt si control daca poti si sti !!!) La o graba mare in schimb te poate aduce intr-o situatie limita. Exemplu: intr-o dimineata devreme si cu multa roua goneam cu aproape 80km/h pe o lunca frumoasa, adica dreapta. La un moment dat imi aduc aminte ca urma un sant destul de proeminet pentru a provoca putin deranj si actionez puternic frana de picior. Rezultatul a fost spectaculos. S-a pus de-a curmezisul si urma inevitabila rasturnare prin atingerea malului opus, asa ca am dat drumul la frane si am executat un salt frumos in roua diminetii pe malul celalalt. S-a redresat bine si avand suspensiile alea s-a asezat perfect pe sol fara a ma dezechilibra in vreun fel. S-a comportat bine deci, dar ai nevoie de putina practica pe el.
Concluzie provizorie (mai am mult de testat la el). Nu este un Bombardier, chiar daca incearca sa il copieze in unele privinte, iar la pretul mult mai mic este ceea ce este. Un ATV bun la un pret bun. (oricum, despre Bombardier americanii spun ca este putin peste pretul corect - over price !)
In ceea ce ma priveste cred ca, asa cum spunea Bogdan de la Authentic, am facut o afacere corecta. Chiar daca a fost un ATV muncit pe perioada cat a stat la baietii din Cluj a primit ceea ce-i trebuie.
traseu_CRIS_143.JPG 204.04KB
104 downloads