Suzuki King Quad 4x4 Cuplabil Din Mers Da Sau Nu
#1
Posted 31 May 2013 - 11:17 AM
- probabil va da si un grup fata de rezerva
#2
Posted 01 June 2013 - 08:46 AM
#3
Posted 01 June 2013 - 11:25 PM
#4
Posted 02 June 2013 - 09:16 PM
daca se strica grupul fata cum zice unu' intreb de ce "IDIOTII DE INGINERI JAPONEZI DE LA SUZUKI" au facut sistemul de activare in asa fel incat daca esti in mers si apesi pe buton se cupleaza 4x4. O fi fost atat de greu sa puna un senzor care face cuplajul doar daca ATV-ul e in stationare ?!?!? Un senzor din acela cum e cel care nu te lasa sa pornesti ATV-ul in viteze..... Mda....sunt japonezii mai prosti de fel....si din aceasta cauza....noroc cu unii inteligenti de pe forumurile din Romania!
Ca sa elimin orice fel de semn de intrebare pentru acei cititori de pe forum care nu au mai avut un ATV si vor sa cumpere orice ATV( nu doar pe al meu) precizez ca 4x4 se poate activa(cupla) din mers la viteze reduse. La fel cum la o masina decapotabila (fie ea Mercedes, Ferrari, Aston Martin ---masini scumpe) se poate decapota IN MERS la diverse viteze(Reduse)
La fel se intampla la masinile de generatie mai noua cu 4x4 neparmanent. Se poate cupla 4x4 in mers pe cand la modele de generatie mai veche (vezi Daihatzu Feroza din '97-'98) se cupleaza doar in stationare.
Faptul ca e mai bine sa se cupleze 4x4 in stationare e evident. Nu trebuie facut abuz de cuplarea 4x4 in mers, dar e un mare atu faptul ca atunci cand rulezi doar pe tractiune spate si intri intr-o zona unde esti convins ca nu o sa mai iesi decat cu 4x4 (o zona prea abrupta, o zona cu apa si noroi prea mult, etc) si la viteze de 3-5...10 KM/h poti cupla 4x4. Consider ca e mult mai bine sa cuplezi 4x4 in mers la viteze reduse decat sa opresti pe loc, sa cuplezi 4x4 si sa turezi ATV-ul la 7-8000 rotatii pe minut pana te plictisesti ca nu ai vrut sa cuplezi 4x4 si poate sa ramai impotmolit de tot. Daca eu am gresit neprecizand ca se poate cupla 4x4 la viteze reduse in mers se datoreaza faptului ca eu consider ca e de bun simt ca nu are niciun farmec sa cuplezi/decuplezi 4x4 la viteze mari, chiar nu ii vad rostul.
Din cauza ca am folosit ATV-ul foarte putini KM nu ma pot lauda ca am cuplat/decuplat 4x4 in mers de nu stiu cate ori si nu am avut niciun fel probleme. Dar pentru ca mai multe cunostinte au mii si zeci de mii de km pe ATV si sute de cuplari 4x4 in mers si nu au niciun fel de problema cu grupul fata (nici cu grupul spate) chiar nu inteleg de ce s-a gasit unu' inteligent sa se ia de chestiunea aceasta. Putea la fel de bine(sau de rau) sa incerce sa fie ironic vizavi de faptul ca ATV-ul meu are 4 roti....sau ca are ghidon si nu volan....sau eventual sa ma ia la suturi din cauza ca apa e uda....
#5
Posted 02 June 2013 - 10:04 PM
#6
Posted 02 June 2013 - 11:21 PM
#7
Posted 02 June 2013 - 11:38 PM
#8
Posted 03 June 2013 - 07:37 AM
intotdeauna cuplez si decuplez fata in mers la viteze de maxim 40 la ora si este mult mai bine decat sa cuplez in stationare cand este posibil sa nimereasca dinte pe dinte si nu se cupleaza.dar depinde si de "simtul " fiecarui pilot ,nu poti cupla cand esti in accelerare sau in frina de motor ,este similar la cutiile de viteze auto,poti sa schimbi viteza fara a folosi ambreiajul ...
oricum , cardanul fata este in miscare,grupul fata este angrenat de planetare ,deci de ce sa nu se poata daca sti momentul cand raportul de ture este egal si constant ?
diferenta este ca rotatiile din grupul fata sunt in raport cu viteza atv-ului si se transmit prin planetare cand esti pe 2x4 si viteza de rotatie a cardanului fata este data de turatia motorului...deci daca nu accelerezi si esti in viteza constanta poti cupla teoretic la ce viteza vrei
dar trebuie sa cunosti din punct de vedere tehnic functionarea grupului fata pentru a intelege ce face de fapt acel motoras care cupleaza.
#9
Posted 03 June 2013 - 10:11 AM
Multumim He-He!
@APG 10 - nu mai veni cu afirmatii nefondate, tu auzindu-le la nea Caisa din coltul strazii !
Cat despre "caracterizari" si asa mai departe...nu m-am suparat deloc, sunt invatat cu "maestrii in toate" !
- ia manualul, rasfoieste-l si mai vb dupa!
Spor la vanzare!
#10
Posted 03 June 2013 - 10:56 AM
Si ca sa fiu in tema:
La Polarisul meu (RZR) se poate cupla in mers, adica pot sa apas butonul de cuplare la orice viteza insa nu va cupla 4X4 decat in momentul in care turatia scade sub 3000 rpm. Deci exista ATV=/UTV la care se poate face cuplajul in mers. Totusi, la Suzuki KingQuad NU se poate, din cate stiu eu.
Edited by Soare, 03 June 2013 - 10:57 AM.
#11
Posted 03 June 2013 - 11:52 AM
In plus nici pe departe nu am avut intentia de a te supara in vreun fel, imi esti indiferent. Am adaugat comentariul la cerinta moderatorului si pentru a-i lamuri pe acei cititori care nu se pricep deloc la asa ceva, nu pentru a-ti da tie vreo replica, nu am niciun interes in sensul acesta. Intelegi ?
Cum spuneam intr-un post anterior, nu m-am referit la cuplarea 4x4 in mers la viteze mari, Desi cum a spus ovico, daca stii sa asculti si sa simti motorul poti cupla si la viteze mari.....e o kestie de feeling si de experienta...e o alta discutie ce ar trebui tinuta intre cei ce se pricep foarte bine, iar aceia ar fi stiut la ce m-am referit in continutul anuntului meu.
@soare la KingQuad-ul meu cuplarea 4x4 se face si in mers, dar nu am incercat niciodata sa cuplez la viteza mai mare de 12km/h. De fapt o singura data am cuplat la 12km/h....in rest tot la sub 10 km/h. Oricum eu nu prea vad sensul de a cupla/decupla 4x4 la viteze mari, in general cuplezi 4x4 cand ai nevoie de el, nu doar asa sa fie cuplat...poate totusi sunt ATV-uri mai noi la care poti cupla la viteze si turatii mari facandu-se o sincronizare electronica ceva (...nu stiu)
#12
Posted 03 June 2013 - 02:56 PM
Spor la vanzare!
Edited by sorinok, 03 June 2013 - 02:58 PM.
#13
Posted 03 June 2013 - 10:10 PM
Spor la vanzare!
O idee buna - il deschid eu.
@apg10: Bafta la vanzare si data viitoare fii mai atent la descriere !
#14
Posted 03 June 2013 - 10:11 PM
Si totodata sa poata colegul sa isi faca linistit vanzarea in continuare.
Edited by CHRYS, 03 June 2013 - 10:19 PM.
#15
Posted 10 August 2013 - 12:44 PM
Asa ca asta am facut. Precizez ca am 15870 km facuti cu kq 750(luat de nou) si nu am nici o problema la diferentialul fata.
Conditiile de cuplare in mers:
-urci o panta necunoscuta cu L si 2x4 si realizezi ca ar fi fost bine sa incepi cu 4x4. Lasi acceleratia si imediat cuplezi 4x4(nici nu ai cum altfel...) si accelerezi in continuare.
Conditii de decuplare in mers:
-dupa ce ai executat operatia ce mai sus dai de o portiune mai light - lasi acceleratia, decuplezi si accelerezi. In principiu se spune ca la decuplare rotile ar trebui sa fie cat mai drepte fiindca altfel nu se decupleaza chiar daca pe display nu mai apare 4x4.
Mai poate exista o situatie pentru cuplarea din mers:
-cobori o panta cu 2x4 L si, dupa mai multe frane iti dai seama ca era mai bine sa incepi sa o cobori cu 4x4 asa ca lasi acceleratia, cuplezi 4x4 si cobori in continuare.
Cam asta fac eu si, fiindca nu am avut nici o problema cu diferentialul fata, cred ca nu e gresit.
Edited by oldshaterland, 10 August 2013 - 12:54 PM.
#16
Posted 19 August 2013 - 11:35 AM
In plus nici pe departe nu am avut intentia de a te supara in vreun fel, imi esti indiferent. Am adaugat comentariul la cerinta moderatorului si pentru a-i lamuri pe acei cititori care nu se pricep deloc la asa ceva, nu pentru a-ti da tie vreo replica, nu am niciun interes in sensul acesta. Intelegi ?
Cum spuneam intr-un post anterior, nu m-am referit la cuplarea 4x4 in mers la viteze mari, Desi cum a spus ovico, daca stii sa asculti si sa simti motorul poti cupla si la viteze mari.....e o kestie de feeling si de experienta...e o alta discutie ce ar trebui tinuta intre cei ce se pricep foarte bine, iar aceia ar fi stiut la ce m-am referit in continutul anuntului meu.
@soare la KingQuad-ul meu cuplarea 4x4 se face si in mers, dar nu am incercat niciodata sa cuplez la viteza mai mare de 12km/h. De fapt o singura data am cuplat la 12km/h....in rest tot la sub 10 km/h. Oricum eu nu prea vad sensul de a cupla/decupla 4x4 la viteze mari, in general cuplezi 4x4 cand ai nevoie de el, nu doar asa sa fie cuplat...poate totusi sunt ATV-uri mai noi la care poti cupla la viteze si turatii mari facandu-se o sincronizare electronica ceva (...nu stiu)
Uite unde se ascundea si inginerul de la Suzuki Japonia...
Din partea mea poti sa-i dai si foc atunci cand schimbi din 4x2 in 4x4
#17
Posted 19 August 2013 - 01:04 PM
#18
Posted 19 August 2013 - 06:37 PM
#19
Posted 20 August 2013 - 08:26 AM
Nu sustin nici ca e posibil, nici ca e imposibil, dar consider ca ceea ce spune producatorul e "litera de lege". Personal nu sunt dispus sa incerc mai ales avand in vedere utilajul din dotare.
#20
Posted 21 September 2013 - 12:08 AM
Edited by yanq, 21 September 2013 - 12:10 AM.