1. Rulmentii (ca sunt 2) de la intinzatorul de lant i-am schimbat cu ajutorul unui prieten care a modificat rola si axul pe strung, pentru a monta alti rulmenti. Problema era ca, datorita calitatii foarte proaste a rulmentilor originali, intinzatorul s-a lasat si imi sarea lantul inspre interior, intre pinion si brat. Intai foarte rar, doar la "socuri", iar mai apoi, in sarcina din 5 in 5 m
... spre disperarea mea, ma lasa cand aveam mai mare nevoie.
Am studiat problema, l-am desfacut si am vazut ca rola nu mai statea perfect orizontal pe ax, datorita rulmentilor. Era inclinata in jos, astfel conducea lantul spre interior, acesta sarind de pe pinion.
Rulmentii originali sunt foarte subtiri, fara mari pretentii de rezistenta in conditii "grele". Interiorul rulmentilor nu era direct pe ax, avand un fel de bucsa, dar din 2 bucati, pt fiecare rulment. Datorita uzurii, bucsa respectiva nu mai statea la locul ei, intrand in rola (intre rulmenti) astfel rulmentul din interior nu mai era centrat pe ax.
Am stunjit axul in forma conica, pentru a forta rulmentul din interior (l-am bagat cu presa) iar cel exterior are o mica toleranta, dar nu afecteaza inclinatia. Le-am strans cu surubul si de atunci nu mai am probleme, si am ceva km de atunci.
De altfel, dupa operatia asta, daca va fi nevoie sa schimb rola, voi schimba intinzatorul cu altul, ceva "home made" mai rezistent.
Acum, daca nu ai astfel de simptome, si ai doar un zgomot, eu pot sa-ti spun ce s-a intamplat la mine: in partea din fata a bratului la prinderea de sasiu are o bucsa de cauciuc, pe care lantul bate cam tot timpul (datorita pinionului de la cutie care e mic si destul de aproape de brat) La mine s-a uzat bucsa aia si lantul bate deja pe metal. Asta se traduce intr-un zgomot metalic, cred ca "zornait" e ok spus. De asemenea, la bruscari se aude ca o lovitura, dar eu nu-l mai aud deja, la cate zomote suspecte face
.
Sper insa sa mai reziste lantul ...
2. Placutele de frana de pe fata nu le-am desfacut inca. Cele de pe spate sunt foarte usor de dat jos. Ai de scos cele 2 suruburi care tin etrierul pe suport, dupa care, desfacand sigurantele, scoti si cele 2 suruburi care tin placutele. Atentie, dupa ce dai jos etrierul de pe disc, sa nu folosesti frana, deoarece poate sa-ti scoata pistonul afara din etrier si e nasol sa-l pui inapoi.
Placutele sunt prinse de etrier in cele 2 suruburi si se scot numai dupa ce dai suruburile afara. Daca tin bine minte, au si un fel de arc in interior pentru a nu batea la liber. Mare lucru nu e, atata timp cat esti atent ce si cum desfaci. Daca nu e graba mare, saptamana asta trebuie sa le desfac iar sa mai lipesc un ferodo pe ele si pot sa fac poze mai explicite.
Numai bine.
L.E. Am uitat sa mentionez ca la mine suruburile de la etrier sunt altele decat cele originale, le-am schimbat dupa ce am pierdut unul in primii 10 km... asa ca, la tine cred ca e nevoie de cheie de 10... incearca sa folosesti pe cat posibil inelare, fixele nu se inteleg de loc cu suruburile "de plastelina" ale chinezilor...
Edited by Andrei_DLC, 22 October 2007 - 10:42 PM.