Jump to content



Photo

Fum La Motor


  • This topic is locked This topic is locked
14 replies to this topic

#1 MMM73

MMM73

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 4 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Mihai Mazurencu
  • Telefon:000
  • Marca ATV:Linhai worker 300 4x4

Posted 24 March 2008 - 02:05 PM

Salutare !
De ieri, 23.03.2008,sunt posesorul unui ATV, marca Linhai, 300, worker, 4x4. Am cu el 45 km.
L-am incercat in padure, pe drum forestier si dupa ce am urcat o panta cu 2x4, sus, am oprit si am observat ca de sub sa a iesit fum albicios si mirosea .
parca a cablu ars. Am oprit, l-am lasat 15 min. si pe urma am pornit fara probleme.
Stie cineva ce s-a intamplat ( ATV l-am cumparat nou) ?

Si ar mai fi ceva : am mers cu el pe asfalt, cu 50 km/h, si in momentul in care iau mana de pe acceleratie se aude ca un zdranganit la rotile din fata. Daca accelerez imediat zgomotul dispare. Sa fie de la planetare ?
  • 0

#2 revo

revo

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,484 posts
  • Gender:Male
  • Location:atv land
  • Interests:motoarele
  • Nume real:atv REVO - lution
  • Telefon:pm
  • Marca ATV:S U Z U K I KQ750 EPS

Posted 24 March 2008 - 02:08 PM

nu mai urca pante abrupte fara 4x4 si forta,fumul provine de la ambreiaj.
Zdranganitul e interpretabil,poate fi de la cardane,placute etc,trebuie verificat
  • 0

#3 MMM73

MMM73

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 4 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Mihai Mazurencu
  • Telefon:000
  • Marca ATV:Linhai worker 300 4x4

Posted 24 March 2008 - 02:19 PM

[quote name='revo' date='Mar 24 2008, 02:08 PM' post='19763']
nu mai urca pante abrupte fara 4x4 si forta,fumul provine de la ambreiaj.
Zdranganitul e interpretabil,poate fi de la cardane,placute etc,trebuie verificat

Multumesc pentru rapiditatea raspunsului.
Am citit prin acest forum despre intretinere. Sper ca in momentul in care o sa primesc si cartea tehnica a utilajului o sa aflu mai multe .
Daca mai sunt lucruri de evitat, va rog sa mi le spuneti si mie.
Multumesc
  • 0

#4 Slayer

Slayer

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 222 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Nume real:Horia
  • Telefon:0749-329095
  • Marca ATV:Polaris RZR 800 Dragon Fire
  • Numar ATV:1

Posted 24 March 2008 - 03:49 PM

Oricum cand se incalzeste tare esapamentul mai e o "protectie" lipita de suportul de picior dreapta care in prima 100 de km se dezlipeste si miroase a ars.... se recomanda a fi smulsa cand vezi ca miroase deja... smile.gif
  • 0

#5 MPower

MPower

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 35 posts
  • Location:Constanta
  • Nume real:Eu
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Dinli

Posted 25 March 2008 - 08:30 AM

Eu zic sa nu mai urci pante cu el si sa nu il fortezi pana nu termini rodajul.Ia manualul si citeste atent cum se face rodajul ptr modelul tau.Rodajul este foarte important pentru durata de viata a motorului.Atentie,in roda primul schimb de ulei este dupa cateva sute de km.Citeste manualul.
  • 0

#6 Senzoor

Senzoor

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 87 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Paul Belciu
  • Telefon:0741237901
  • Marca ATV:Linhai Muddy Black 300
  • Numar ATV:B-69-VDI

Posted 25 March 2008 - 10:35 AM

Parerea mea ca e de la ambreiaj..l-ai fortat si e normal sa iasa putin fum si sa miroasa. Cel mai bine e sa mergi 500 km pe sosea si sa nu-l fortezi prea tare.
  • 0

#7 MPower

MPower

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 35 posts
  • Location:Constanta
  • Nume real:Eu
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Dinli

Posted 25 March 2008 - 03:14 PM

[Cel mai bine e sa mergi 500 km pe sosea si sa nu-l fortezi prea tare. ]


Cel mai bine e sa faci cum scrie in manual nu dupa cum spune unu si altu.In manual iti spune sa faci rodajul un anumit numar de ore la anumite regimuri de turatie.Tu in acest interval poti depasi 500 de km.Nu am nimic cu nimeni. Sa nu se inteleaga gresit.Citeste manualul si nu o sa ai de pierdut.
  • 0

#8 RS/STI

RS/STI

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 54 posts
  • Nume real:Valentin
  • Telefon:0722275048
  • Marca ATV:yamaha

Posted 26 March 2008 - 11:05 AM

Dar daca urci pe 2x4....cum fortezi ambreiajul???? Dupa parerea mea nu il fortezi pentru ca surplusul de putere il pierzi prin patinarea rotilor, daca urci pe 4x4 chitai ambreiajul pentru ca ai mai multa aderenta si rotile nu mai patineaza , iar diferenta intre viteza motorului si cea a rotilor este suportata de ambreiaj. Tind sa cred ca este vorba de protectia respectiva despre care spunea Slayer.
  • 0

#9 Slayer

Slayer

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 222 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Nume real:Horia
  • Telefon:0749-329095
  • Marca ATV:Polaris RZR 800 Dragon Fire
  • Numar ATV:1

Posted 27 March 2008 - 08:22 AM

Daca ai aderenta buna si panta "suficienta", reusesti si cu 2x4 sa scoti fum din ambreiaj..... eu am reusit destul de des.... dar daca incepe sa miroasa constant.... e porcaria aia de folie cu aluminiu lana si azbest sau asa ceva pare. lol.gif

Edited by Slayer, 27 March 2008 - 08:22 AM.

  • 0

#10 fatcat

fatcat

    OLD IRON

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 998 posts
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:arta īnaltă a supravieţuirii la oraş
  • Nume real:Robert
  • Telefon:0722 385...
  • Marca ATV:green Suzy
  • Numar ATV:B-XX-ATZ

Posted 02 April 2008 - 08:07 AM

QUOTE (Senzoor @ Mar 25 2008, 11:35 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Parerea mea ca e de la ambreiaj..l-ai fortat si e normal sa iasa putin fum si sa miroasa. Cel mai bine e sa mergi 500 km pe sosea si sa nu-l fortezi prea tare.


Supersfat, mergi tu 500 km pe asfalt cu Linhai ca nu-ti mai trebuie ATV!

Nu ai nevoie de nici un manual sau instructaj special:
Pe drum drept si fara pante accentuate mergi in 2x4, high gear.
Pe orice drum alunecos sau cu panta oarecare mergi in 4x4, high gear.
Pe orice panta in fata careia simti nevoia sa te opresti inainte sa o urci, cupleaza pentru siguranta 4x4 si pentru cuplu, obligatoriu low gear, CA AI!
Abordeaza pantele abrupte, fie si scurte, cu putin avant, niciodata nu intra in panta direct de pe loc.

Altminteri nu il menaja prea mult, si asa se pare ca nu vom mai putea merge mult timp cu asa ceva prin paduri si coclauri - profita cat inca mai se poate.
  • 0

#11 n.vasiliu

n.vasiliu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 721 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:IT &amp; ATVs :)
  • Nume real:N.Vasiliu
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700
  • Numar ATV:de tabla.

Posted 02 April 2008 - 03:41 PM

Si al meu scotea un fum albicios... e perfect normal si nu cred ca e de la ambreiaj ci pur si simplu se ard toate substantele de pe el care trebuie sa se arda. Asa am patit si eu. Am pornit motorul in seara in care l-am cumparat si am sunat urgent la dealer ca "iese fum si pute"... dar n-a avut nici pe naiba.
  • 0

#12 oakyz

oakyz

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 677 posts
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Nume real:Laurentiu
  • Telefon:0
  • Marca ATV:Linhai 4x4 Aniversar
  • Numar ATV:DB-20-AKY

Posted 20 April 2008 - 11:14 PM

QUOTE (n.vasiliu @ Apr 2 2008, 03:41 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Si al meu scotea un fum albicios... e perfect normal si nu cred ca e de la ambreiaj ci pur si simplu se ard toate substantele de pe el care trebuie sa se arda. Asa am patit si eu. Am pornit motorul in seara in care l-am cumparat si am sunat urgent la dealer ca "iese fum si pute"... dar n-a avut nici pe naiba.



Buna asta .... Sa o crezi tu ca un atv trebuie sa scoata fum si sa miroasa a ars ... eu am 650 km facuti in 1 saptamana jumate si nu a scos fum si a mirosit a incins decat cand am plecat cu frana de mana trasa biggrin.gif in rest daca te apuci si il fortezi cu H 2x4 pe o panta abrutpta o sa vezi ambreiaj dupa cateva sute de km .... Cat despre rodaj e bine macar pana la primul schimb de ulei sa nu il fortezi ff tare ( pante abrupte si mers pe 50km/h).

Cum a mai spus cineva este posibil sa mai miroasa cand se dezlipeste folia de aluminiu de sub aparatoarea din dreapta dar tu ai spus ca ai urcat cu el o panta asa ca nu mai face teste dastea cu 2x4 si mai ales cand este in rodaj.
  • 0

#13 n.vasiliu

n.vasiliu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 721 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:IT &amp; ATVs :)
  • Nume real:N.Vasiliu
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700
  • Numar ATV:de tabla.

Posted 21 April 2008 - 07:54 PM

La fel mi-a mirosit si KQ-ul vineri, cand avea zero km... smile.gif
  • 0

#14 oakyz

oakyz

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 677 posts
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Nume real:Laurentiu
  • Telefon:0
  • Marca ATV:Linhai 4x4 Aniversar
  • Numar ATV:DB-20-AKY

Posted 21 April 2008 - 10:52 PM

Ai noroc de atv care *miros* biggrin.gif
  • 0

#15 n.vasiliu

n.vasiliu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 721 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:IT &amp; ATVs :)
  • Nume real:N.Vasiliu
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700
  • Numar ATV:de tabla.

Posted 22 April 2008 - 08:36 AM

Linhai-ul si si KQ aveau pe bord cateva sute de metrii. Cand il lasi sa mearga, sau te dai cu el si se incinge evacuara scoate ceva fum. Vineri cand am iesit cu KQ-ul, dupa primii 3 km am oprit si iesea un fum din el de zici ca nu e adevarat. Nu mai zic de miros. Daca n-aveam experienta cu linhai-ul ma panicam TARE smile.gif... cu linhai-ul insa atunci m-am panicat bine .. dupa 5 min dupa ce l-am ridicat scotea fum si i-am sunat pe dealeri ca nu stiam ce se intampla smile.gif
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto