Hi&low, cand este indicat?
#1
Posted 15 December 2009 - 07:39 PM
Am si eu o intrebare mai banala.
Desi am atv de peste un an, nu m-am interesat pana la ce viteza este indicat sa folosesti L(low)... eu merg cu low doar cand este cuplat 4x4 sau cand urc o panta/deal mai inclinat.
Pana la ce viteza pot merge in viteza L 10km/h, 20km/h,....????
Ms anticipat de raspuns
PS. Stie cineva(care e din zona Cj) daca este deja zapada sus la Belis.. vrem sa facem(eu si un amic cu kingq) o iesire(cu atv-urile) sus la munte.
#2
Posted 15 December 2009 - 08:45 PM
#3
Posted 15 December 2009 - 09:13 PM
Eu personal nu folosesc doar foarte rar L...cand tractez ceva sau urc un deal foarte abrupt cu 2 persoane, Ideal este sa folosesti L oricand cand simti ca este solicitatat mai mult ambreajul.Asta cred ca difera de la atv la atv
#4
Posted 15 December 2009 - 09:20 PM
#5
Posted 15 December 2009 - 09:35 PM
Trecand la lucruri serioase ... H si L depinde de la atv la atv ... si este apropiat de ce se intampla si la masina ... cand simti ca nu are putere sa mai traga .. folosesti L in rest e bine sa mergi cu H (astea le "simti" cu timpul).
Cu 4x4 eu merg si pe H si pe L in functie de ce am nevoie sa fac ... L il folosesc la urcari sau cand raman impotmolit in vre`o mocirla )
Cu L ... cel putin la Linhai am mers si cu 20Km/h ... nu e redomandat dar sunt zone unde iti trebuie mai mult avant sau ai o portiune mai mare unde trebuie sa mergi in treapta de forta.
#6
Posted 16 December 2009 - 10:57 AM
Low e bine sa folosesti:
1- cand urci
2- cand cobori, ca sa folosesti maxim de frana de motor
3- cand mergi sub 10km/h indiferent de teren, ca sa protejezi variatorul
4- cand remorchezi, tragi copaci, sau orice activitate care necesita sarcina.
Eu folosesc Low si la 30km/h pe distante scurte de legatura intre zone mai grele si nu am avut probleme, nu ai de ce sa ai probleme. Low este de fapt o reductie a momentului trimis de motor, astfel incat la aceeasi turatie rotile sa se invarta mai incet dar sa ai mult cuplu. Este exact ca la diferenta dintre diesel si benzina la plecarea de pe lor, la diesel pleci si la ralanti, la benzina nu.
#7
Posted 16 December 2009 - 01:11 PM
Low e bine sa folosesti:
1- cand urci
2- cand cobori, ca sa folosesti maxim de frana de motor
3- cand mergi sub 10km/h indiferent de teren, ca sa protejezi variatorul
4- cand remorchezi, tragi copaci, sau orice activitate care necesita sarcina.
Eu folosesc Low si la 30km/h pe distante scurte de legatura intre zone mai grele si nu am avut probleme, nu ai de ce sa ai probleme. Low este de fapt o reductie a momentului trimis de motor, astfel incat la aceeasi turatie rotile sa se invarta mai incet dar sa ai mult cuplu. Este exact ca la diferenta dintre diesel si benzina la plecarea de pe lor, la diesel pleci si la ralanti, la benzina nu.
la fel gandesc si exploatez can-am de 800rotax, care este motor nu gluma, mi se pare cea mai ampla explicatie.Bravo Norian!!!!
#8
Posted 16 December 2009 - 04:38 PM
LOW - INSEAMNA INDEMINARE, CATARARE , COBORIRE, TROLIERE, DEXTERITATE, STIINTA, CURAJ, si tot ce inseamna extrem (se foloseste total in momentul parasirii carosabilului asfaltat sau pietruit)
Ca si viteza nu exista limita deci poti sa ai dai cat tine acceleratia. Aceeasi turatie o ai si pe low si pe hi in schimb scade viteza cind esti low(explicatie generala)
Motorul nu poate fi turat mai mult de un numar de turatii x fie el in HI, LOW, R.
Edited by richelieu, 17 December 2009 - 10:56 AM.
#9
Posted 16 December 2009 - 05:29 PM
Recunosc ca la capitolul Truck sunteti devastator, din toate punctele de vedere: cilindree, cuplu si mai ales dimensiuni si impresie artistica
Totusi, stiu ca stiti ca la capitolul off-road preferati V6tdi din dotare. Nu de alta, dar e mai "manevrabil" si nu se "scufunda". Bottom line: un dif spate blocabil, garda reglabila la sol si un 4x4 syncro compenseaza cei 100cai in minus si vreo 250NM in minus, dupa estimarile mele
Am dreptate ?
Edited by richelieu, 17 December 2009 - 10:57 AM.
#10
Posted 16 December 2009 - 09:19 PM
#11
Posted 16 December 2009 - 09:34 PM
#12
Posted 16 December 2009 - 09:46 PM
Asta aveam si eu in minte
#13
Posted 16 December 2009 - 09:54 PM
#14
Posted 16 December 2009 - 10:15 PM
Treapta Low, se foloseste in celelalte cazuri.....
#15
Posted 17 December 2009 - 09:07 AM
#16
Posted 17 December 2009 - 10:56 AM
Edited by richelieu, 17 December 2009 - 11:11 AM.
#17
Posted 17 December 2009 - 11:10 AM
Las la latitudinea altor moderatori
#18
Posted 17 December 2009 - 11:37 AM
#19
Posted 17 December 2009 - 11:42 AM
Treapta Low, se foloseste in celelalte cazuri.....
foarte tare
#20
Posted 17 December 2009 - 11:52 AM
ce-ti mai place,vezi ca sa deschis un topic nou , discutii pe placul tau......masini,.............descoperal!!!!!!!!