Jump to content



Photo

Hi&low, cand este indicat?


  • This topic is locked This topic is locked
74 replies to this topic

#1 theflo85

theflo85

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 71 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Florin
  • Telefon:nokia
  • Marca ATV:cf500A

Posted 15 December 2009 - 07:39 PM

Salutare

Am si eu o intrebare mai banala.
Desi am atv de peste un an, nu m-am interesat pana la ce viteza este indicat sa folosesti L(low)... eu merg cu low doar cand este cuplat 4x4 sau cand urc o panta/deal mai inclinat.

Pana la ce viteza pot merge in viteza L 10km/h, 20km/h,....????



Ms anticipat de raspuns


PS. Stie cineva(care e din zona Cj) daca este deja zapada sus la Belis.. vrem sa facem(eu si un amic cu kingq) o iesire(cu atv-urile) sus la munte.
  • 0

#2 d-rive

d-rive

    deleted

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,064 posts
  • Gender:Male
  • Location:CO
  • Interests:atv&atv
  • Nume real:Suzuki
  • Telefon:0000000000
  • Marca ATV:Suzuki
  • Numar ATV:10

Posted 15 December 2009 - 08:45 PM

In manual scrie asa. On-road Hi, Off-road Lo.
  • 0

#3 Norbee

Norbee

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 570 posts
  • Gender:Male
  • Location:Tg-Mures
  • Nume real:Trandafir Norbert
  • Telefon:742036608
  • Marca ATV:brp 400xt

Posted 15 December 2009 - 09:13 PM

Si vrei sa zici d-rive ca tu mergi numai cu Lo??nu prea cred...ar exploda ambreajul 1eye.gif
Eu personal nu folosesc doar foarte rar L...cand tractez ceva sau urc un deal foarte abrupt cu 2 persoane, Ideal este sa folosesti L oricand cand simti ca este solicitatat mai mult ambreajul.Asta cred ca difera de la atv la atv
  • 0

#4 d-rive

d-rive

    deleted

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,064 posts
  • Gender:Male
  • Location:CO
  • Interests:atv&atv
  • Nume real:Suzuki
  • Telefon:0000000000
  • Marca ATV:Suzuki
  • Numar ATV:10

Posted 15 December 2009 - 09:20 PM

Eu am zis ce scrie in manual, am fost foarte explicit biggrin.gif
  • 0

#5 oakyz

oakyz

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 677 posts
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Nume real:Laurentiu
  • Telefon:0
  • Marca ATV:Linhai 4x4 Aniversar
  • Numar ATV:DB-20-AKY

Posted 15 December 2009 - 09:35 PM

Pai asa ... in manual la linhai zice sa nu urci pante cu inclinatie mai mare de 15-20grde ... deci o bordura deja ar fii prea mult smile.gif)


Trecand la lucruri serioase ... H si L depinde de la atv la atv ... si este apropiat de ce se intampla si la masina ... cand simti ca nu are putere sa mai traga .. folosesti L in rest e bine sa mergi cu H (astea le "simti" cu timpul).

Cu 4x4 eu merg si pe H si pe L in functie de ce am nevoie sa fac ... L il folosesc la urcari sau cand raman impotmolit in vre`o mocirla smile.gif)


Cu L ... cel putin la Linhai am mers si cu 20Km/h ... nu e redomandat dar sunt zone unde iti trebuie mai mult avant sau ai o portiune mai mare unde trebuie sa mergi in treapta de forta.
  • 0

#6 Norian

Norian

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,026 posts
  • Nume real:...
  • Telefon:...
  • Marca ATV:...

Posted 16 December 2009 - 10:57 AM

S-a mai discutat chestia asta, dar hai sa o reluam:

Low e bine sa folosesti:

1- cand urci
2- cand cobori, ca sa folosesti maxim de frana de motor
3- cand mergi sub 10km/h indiferent de teren, ca sa protejezi variatorul
4- cand remorchezi, tragi copaci, sau orice activitate care necesita sarcina.

Eu folosesc Low si la 30km/h pe distante scurte de legatura intre zone mai grele si nu am avut probleme, nu ai de ce sa ai probleme. Low este de fapt o reductie a momentului trimis de motor, astfel incat la aceeasi turatie rotile sa se invarta mai incet dar sa ai mult cuplu. Este exact ca la diferenta dintre diesel si benzina la plecarea de pe lor, la diesel pleci si la ralanti, la benzina nu.
  • 0

#7 crinu

crinu

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,378 posts
  • Gender:Male
  • Location:CONSTANTA
  • Nume real:DANU CRINU
  • Telefon:0722 Generalu
  • Marca ATV:BOMBARDIER 800
  • Numar ATV: SCARFACE

Posted 16 December 2009 - 01:11 PM

QUOTE (Norian @ Dec 16 2009, 10:57 AM) <{POST_SNAPBACK}>
S-a mai discutat chestia asta, dar hai sa o reluam:

Low e bine sa folosesti:

1- cand urci
2- cand cobori, ca sa folosesti maxim de frana de motor
3- cand mergi sub 10km/h indiferent de teren, ca sa protejezi variatorul
4- cand remorchezi, tragi copaci, sau orice activitate care necesita sarcina.

Eu folosesc Low si la 30km/h pe distante scurte de legatura intre zone mai grele si nu am avut probleme, nu ai de ce sa ai probleme. Low este de fapt o reductie a momentului trimis de motor, astfel incat la aceeasi turatie rotile sa se invarta mai incet dar sa ai mult cuplu. Este exact ca la diferenta dintre diesel si benzina la plecarea de pe lor, la diesel pleci si la ralanti, la benzina nu.



la fel gandesc si exploatez can-am de 800rotax, care este motor nu gluma, mi se pare cea mai ampla explicatie.Bravo Norian!!!!
  • 0

#8 GRAMER

GRAMER

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 233 posts
  • Gender:Male
  • Location:ROMAN
  • Nume real:iulian
  • Telefon:0788252681
  • Marca ATV:suzuki KQ 750 AXI
  • Numar ATV:NT06YGC

Posted 16 December 2009 - 04:38 PM

La ATV - HI  - inseamna AGREMENT , SPORTIVITATE , VITEZA.....PUNCT (se foloseste numai pe drum asfaltat,pietruit si piste organizate s-au in competitii)

LOW - INSEAMNA INDEMINARE, CATARARE , COBORIRE, TROLIERE, DEXTERITATE, STIINTA, CURAJ, si tot ce inseamna extrem (se foloseste total in momentul parasirii carosabilului asfaltat sau pietruit)

Ca si viteza nu exista limita deci poti sa ai dai cat tine acceleratia. Aceeasi turatie o ai si pe low si pe hi in schimb scade viteza cind esti low(explicatie generala)

Motorul nu poate fi turat mai mult de un numar de turatii x fie el in HI, LOW, R.

Edited by richelieu, 17 December 2009 - 10:56 AM.

  • 0

#9 Norian

Norian

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,026 posts
  • Nume real:...
  • Telefon:...
  • Marca ATV:...

Posted 16 December 2009 - 05:29 PM

@gramer: Sa Traiti ! rolleyes.gif

Recunosc ca la capitolul Truck sunteti devastator, din toate punctele de vedere: cilindree, cuplu si mai ales dimensiuni si impresie artistica biggrin.gif

Totusi, stiu ca stiti ca la capitolul off-road preferati V6tdi din dotare. Nu de alta, dar e mai "manevrabil" biggrin.gif si nu se "scufunda". Bottom line: un dif spate blocabil, garda reglabila la sol si un 4x4 syncro compenseaza cei 100cai in minus si vreo 250NM in minus, dupa estimarile mele

Am dreptate ?

Edited by richelieu, 17 December 2009 - 10:57 AM.

  • 0

#10 Richelieu

Richelieu

    Membru Arfos

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,466 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Mircea Muntean
  • Telefon:724031626
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700

Posted 16 December 2009 - 09:19 PM

Lasa ca facem curat mai tarziu...smile.gif. Adevarul e ca...Low si Dorobanti, nu au ce sa caute impreuna. Stiu f. bine..chiar in Beller locuiesc biggrin.gif
  • 0

#11 d-rive

d-rive

    deleted

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,064 posts
  • Gender:Male
  • Location:CO
  • Interests:atv&amp;atv
  • Nume real:Suzuki
  • Telefon:0000000000
  • Marca ATV:Suzuki
  • Numar ATV:10

Posted 16 December 2009 - 09:34 PM

Rich, cand se termina dialogul facem un split. E pacat sa dispara posturile astea biggrin.gif
  • 0

#12 Richelieu

Richelieu

    Membru Arfos

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,466 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Mircea Muntean
  • Telefon:724031626
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700

Posted 16 December 2009 - 09:46 PM

QUOTE (d-rive @ Dec 16 2009, 09:34 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Rich, cand se termina dialogul facem un split. E pacat sa dispara posturile astea biggrin.gif


Asta aveam si eu in minte biggrin.gif
  • 0

#13 crinu

crinu

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,378 posts
  • Gender:Male
  • Location:CONSTANTA
  • Nume real:DANU CRINU
  • Telefon:0722 Generalu
  • Marca ATV:BOMBARDIER 800
  • Numar ATV: SCARFACE

Posted 16 December 2009 - 09:54 PM

Dar baiatul asta, theflo85 a disparut????a provocat discutii,sa ne spuna si noua ce concluzii a tras si ce parere are despre tractiunii
  • 0

#14 Richelieu

Richelieu

    Membru Arfos

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,466 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Mircea Muntean
  • Telefon:724031626
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700

Posted 16 December 2009 - 10:15 PM

S-a lamurit. Treapta Hi, se foloseste la un ATV, Toyota Patrol 5.0 TFSI, biturbo, tapiterie piele cu masaj in fata, bancheta cu diferential blocabil in spate si 3 trepte automate. Tunat de AMG si folosit intre Dorobanti si Tomis.
Treapta Low, se foloseste in celelalte cazuri.....
  • 0

#15 catalin vintila

catalin vintila

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 467 posts
  • Gender:Male
  • Location:brasov-sacele
  • Nume real:Catalin Vintila
  • Telefon:0744.566.492
  • Marca ATV:CF Moto 500 A
  • Numar ATV:BV 65 CDV

Posted 17 December 2009 - 09:07 AM

Este o concluzie perfecta, in acord cu legaturile intre post-uri si titlu.... hysterical.gif
  • 0

#16 Norian

Norian

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,026 posts
  • Nume real:...
  • Telefon:...
  • Marca ATV:...

Posted 17 December 2009 - 10:56 AM

Toata chestia asta se numeste ADD, cunoscut si ca sindromul: "Attention Disorder Disease" rofl.gif E chiar pe bune faza.

Edited by richelieu, 17 December 2009 - 11:11 AM.

  • 0

#17 Richelieu

Richelieu

    Membru Arfos

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,466 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Mircea Muntean
  • Telefon:724031626
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700

Posted 17 December 2009 - 11:10 AM

Teoretic, ar trebui sa sterg toate posturile de la #10 in jos, pentru ca nu-si mai au locul nici aici, nici in split. Dar..parca nu ma lasa sufletul biggrin.gif.
Las la latitudinea altor moderatori biggrin.gif
  • 0

#18 gaby72ro

gaby72ro

    Super ATV-ist

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,522 posts
  • Gender:Male
  • Location:CONSTANTA
  • Nume real:Constantin Gabriel
  • Telefon:0744518543
  • Marca ATV:ex KINGQUAD 700
  • Numar ATV:s-a dat...

Posted 17 December 2009 - 11:37 AM

foarte tare RICH.... hysterical.gif
  • 0

#19 Bibi

Bibi

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,052 posts
  • Gender:Male
  • Location:constanta
  • Nume real:Bibi
  • Telefon:07224x4fun
  • Marca ATV:Suzuki kingquad 750
  • Numar ATV:bib

Posted 17 December 2009 - 11:42 AM

QUOTE (richelieu @ Dec 16 2009, 10:15 PM) <{POST_SNAPBACK}>
S-a lamurit. Treapta Hi, se foloseste la un ATV, Toyota Patrol 5.0 TFSI, biturbo, tapiterie piele cu masaj in fata, bancheta cu diferential blocabil in spate si 3 trepte automate. Tunat de AMG si folosit intre Dorobanti si Tomis.
Treapta Low, se foloseste in celelalte cazuri.....

hysterical.gif foarte tare hysterical.gif
  • 0

#20 crinu

crinu

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,378 posts
  • Gender:Male
  • Location:CONSTANTA
  • Nume real:DANU CRINU
  • Telefon:0722 Generalu
  • Marca ATV:BOMBARDIER 800
  • Numar ATV: SCARFACE

Posted 17 December 2009 - 11:52 AM

QUOTE (Bibi @ Dec 17 2009, 11:42 AM) <{POST_SNAPBACK}>
hysterical.gif foarte tare hysterical.gif



ce-ti mai place,vezi ca sa deschis un topic nou , discutii pe placul tau......masini,.............descoperal!!!!!!!!
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto