Jump to content



Photo

Problema Diferential Blocabil Fata


  • This topic is locked This topic is locked
13 replies to this topic

#1 Esperatul

Esperatul

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 58 posts
  • Location:Darmanesti, BC
  • Nume real: Esperatul
  • Telefon:07xxxxxxxxx
  • Marca ATV:Suzu KQ 750 AXI

Posted 05 July 2010 - 12:17 PM

Salutare, am o problema recenta la KQ 750. Diferentialul blocabil fata nu lucreaza cum trebuie. 4x4 merge corect(cred) dar cand cuplez DIF LOCK roata dreapta fata nu invarte in sarcina mare.
Mai multe detalii: pe 4x4 normal trag toate corect. Daca dau 4x4 simplu si raman undeva astfel incat stanga fata e suspendata, se roteste dreapta fata, cum e corect. Daca dau DIF LOCK in cazul asta incepe sa roteasca si stanga fata, deci pe stanga lucreaza corect. Daca fac treaba asta invers(dreapta fata suspendata) si cuplez DIF LOCK, celelalte se rotesc dar dreapta fata nu.
Inca ceva, pe DIF LOCK am inteles sa toate rotile ar trebui sa se roteasca in acelasi timp insa daca intru un namol am impresia ca spatele se roteste mai repede ca fata.

Idei?
  • 0

#2 Mardeiasu

Mardeiasu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 534 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:am evoluat
  • Nume real:mazilu petrut
  • Telefon:0766732945
  • Marca ATV:SUZUKI KINGQUAD 700
  • Numar ATV:AG ..........

Posted 05 July 2010 - 05:25 PM

crazy.gif naiba se uita la roti cand ramane in noroi. Nu am ramas niciodata asa blocat ca iti spuneam.
  • 0

#3 Norbee

Norbee

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 570 posts
  • Gender:Male
  • Location:Tg-Mures
  • Nume real:Trandafir Norbert
  • Telefon:742036608
  • Marca ATV:brp 400xt

Posted 05 July 2010 - 08:51 PM

Sar putea sa fie din cauza ca nu se cupleaza,adica dai dif loc doar cand esti deja inpotmolit, si pinioanele nu au cum sa se cupleze daca stai intrun loc si nu se ivart rotile. incearca sa cuplezi dinainte diferntialul si sa incerci asa.(este doar o parere,nu stiu cum functioneaza le KQ diferntialu,dar poate te ajuta cu ceva)Iar referitor diferenta intre fata si spate,trebe sa fie dora o iluzie,gandestete daca sar invarti in alt ritm nu teai putea sa circuli cu ea ca fata s-ar invarti mai incet si pa asfalt.
  • 0

#4 Esperatul

Esperatul

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 58 posts
  • Location:Darmanesti, BC
  • Nume real: Esperatul
  • Telefon:07xxxxxxxxx
  • Marca ATV:Suzu KQ 750 AXI

Posted 05 July 2010 - 09:41 PM

E posibil sa fie din cauza ca nu s-a cuplat, voi verifica.

In schimb la partea a doua sa stii ca am mai investigat si cred ca e normal. E vorba de cuplu diferit transmis diferentialelor. O analogie buna e cea cu un diferential open. Pe asfalt merg ambele roti cu aceeasi viteza dar daca una se inpotmoleste si nu ai blocabil o sa vezi ca doar una se invarte, de obicei cea care nu are aderenta. Aici ajuta diferentialul blocabil care face ca si roata care are aderenta sa se roteasca la aceeasi viteza cu cea fara aderenta. Am inteles ca exista diferential blocabil central care face ca ambele axe sa se roteasca cu aceeasi viteza. Uite aici:

CODE
Four-wheel drive vehicles that drive off-road often use locking differentials to prevent from getting stuck when driving on loose, muddy, or rocky terrain. Locking differentials are considered essential equipment for serious off-road driving. [b]Many such vehicles have a locking differential on the central differential (between the front and rear axles), locking rear differential and locking front differential[/b]; or any combination of any of the 3.

  • 0

#5 Norbee

Norbee

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 570 posts
  • Gender:Male
  • Location:Tg-Mures
  • Nume real:Trandafir Norbert
  • Telefon:742036608
  • Marca ATV:brp 400xt

Posted 05 July 2010 - 10:02 PM

Asta e pentru masini,atvurile nu au difrential blocabil doar in grupul din fata,la masini este altceva.Deci daca te deplasezi pe asfalt de ex si mergi 4x4 si rotile din fata daca nu s-ar invarti la fel ca si rotile din spate nu ai putea sa mergi.Este pur si simplu fizic imposibil.Diferentialul de la Kq dupa cum stiu este ori blocat ori deschis, nu ai posibilitatea sa variezi,deci daca este cuplat ambele roti din fata trebe sa se invarta la fel.Asta ar putea sa iti confirme cineva cu Kq , la al meu esta autoblocant deci nu pot sa iti zic nimica din experienta.Icearca sa o blochezi dianinte si vezi cum reactioneaza...sau poate este cineva mai destept ca mine pe forum.(adica sunt sigur ca este doar sa isi spuna parerea)
  • 0

#6 Esperatul

Esperatul

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 58 posts
  • Location:Darmanesti, BC
  • Nume real: Esperatul
  • Telefon:07xxxxxxxxx
  • Marca ATV:Suzu KQ 750 AXI

Posted 06 July 2010 - 07:55 PM

Am verificat azi si ceva e sigur rau. L-am bagat intr-un namol legat de un pom astfel incat sa nu poata sa iasa. Pe HI si LOW cu 4x4 nu se roteau decat cele pe spate. Acum vreau sa-l suspend de tot sa vad daca fara sarcina se rotesc cele pe fata sau nu. Apoi, am bagat LOW + DIFFLOCK si se roteau spatele + stanga fata.
  • 0

#7 Mardeiasu

Mardeiasu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 534 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:am evoluat
  • Nume real:mazilu petrut
  • Telefon:0766732945
  • Marca ATV:SUZUKI KINGQUAD 700
  • Numar ATV:AG ..........

Posted 06 July 2010 - 08:18 PM

la kq din cate stiunu e bine sa virezi rotile cand e diferentialu activat pt ca se rup planetarele. Si altceva ce mi-a zis un mecanic: atunci cand e 4x4 cuplat cica pe drum drept trage decat stanga fatza. cica asa e la toate. iar cand da de greu se invart toate. asa am auzit.
  • 0

#8 Esperatul

Esperatul

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 58 posts
  • Location:Darmanesti, BC
  • Nume real: Esperatul
  • Telefon:07xxxxxxxxx
  • Marca ATV:Suzu KQ 750 AXI

Posted 07 July 2010 - 11:59 AM

QUOTE (mardeiasu 1 @ Jul 6 2010, 09:18 PM) <{POST_SNAPBACK}>
la kq din cate stiunu e bine sa virezi rotile cand e diferentialu activat pt ca se rup planetarele.


Pai cam asta s-a intamplat, am rupt o planetara sad.gif

Stie cineva daca se potrivesc alea de KQ 700?
  • 0

#9 danilaKQ

danilaKQ

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 72 posts
  • Nume real:Stan Mihai
  • Telefon:0733973130
  • Marca ATV:Suzuki KQ
  • Numar ATV:AG 97 GTY

Posted 12 July 2010 - 08:59 PM

Salut.Inainte sa schimbi planetara,desfa grupul.Ai satelitii blocati si o vei rupe si pe cea noua. Transmisia catre ambele grupuri,fata spate,are obligatoriu acelas coeficient de multiplicare,deci aceeasi viteza la roata,altfel o punte devine parazit si nu va functiona in 4x4 decat pana cedeaza unul dintre grupurile conice.
  • 0

#10 Mardeiasu

Mardeiasu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 534 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:am evoluat
  • Nume real:mazilu petrut
  • Telefon:0766732945
  • Marca ATV:SUZUKI KINGQUAD 700
  • Numar ATV:AG ..........

Posted 13 July 2010 - 01:55 PM

nea Dane, ne bagasi acu niste explicatii ca la carte. thumbup.gif
  • 0

#11 Esperatul

Esperatul

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 58 posts
  • Location:Darmanesti, BC
  • Nume real: Esperatul
  • Telefon:07xxxxxxxxx
  • Marca ATV:Suzu KQ 750 AXI

Posted 13 July 2010 - 02:43 PM

QUOTE (danilaKQ @ Jul 12 2010, 09:59 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Salut.Inainte sa schimbi planetara,desfa grupul.Ai satelitii blocati si o vei rupe si pe cea noua. Transmisia catre ambele grupuri,fata spate,are obligatoriu acelas coeficient de multiplicare,deci aceeasi viteza la roata,altfel o punte devine parazit si nu va functiona in 4x4 decat pana cedeaza unul dintre grupurile conice.


M-ai pus pe ganduri, la mine s-a defectat capul de planetara dinspre roata, au sarit bilele alea. Mi se parea relativ usor de schimbat planetara dar daca zici ca apar alte complicatii probabil trebuie sa o duc in service.
  • 0

#12 danilaKQ

danilaKQ

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 72 posts
  • Nume real:Stan Mihai
  • Telefon:0733973130
  • Marca ATV:Suzuki KQ
  • Numar ATV:AG 97 GTY

Posted 13 July 2010 - 11:45 PM

Rezolva prima data grupul fata,cu planetara este simplu.
  • 0

#13 GreenCat

GreenCat

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 99 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Florin
  • Telefon:072,5,5
  • Marca ATV:Arctic Cat
  • Numar ATV:96ACT&65HOT

Posted 08 August 2010 - 04:29 PM

Deci, era din cauza planetarei?

Eu am invatat pe banii mei ca nu e bine sa blochezi diferentialul cand rotile sunt virate...
Dar a cedat diferentialul, nu planetarele...
  • 0

#14 Esperatul

Esperatul

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 58 posts
  • Location:Darmanesti, BC
  • Nume real: Esperatul
  • Telefon:07xxxxxxxxx
  • Marca ATV:Suzu KQ 750 AXI

Posted 08 August 2010 - 04:47 PM

Da, am o planetara rupta, asta e tot. Inca nu am schimbat-o pentru ca aici e 200 de euro sh. Trebuie sa o comand din USA dar nu am avut timp.
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto