Probleme Ralanti Si Reglaje
#1
Posted 13 July 2007 - 09:02 AM
In ordinea cronologica a evenimentelor, la vreo 90 km de la momentul achizitiei a inceput sa faca figuri legate de alimentarea cu benzina, am ajuns la concluzia ca nu-i vine destula din cauza filtrului, si l-am schimbat cu unul normal, de pe la benzinarii. Pana pe la 300 km a mers bine, cu unul sau doua momente in care mai intrerupea sau se ineca... dar nesemnificative. La 298 km au inceput problemele: pornirea la rece e ok, ca de fiecare data, cu socul tras la maxim si coborat la jumatate imediat dupa ce a pornit... tin cateva minute putin accelerat iar mai apoi las socul de tot. Dupa vreo 10 minute de mers, la ralanti sau in sarcina, incepe sa faca figuri, da sa moara cand accelerez, la ralanti sau in mers... odata ce moare motorul, pornirea e mult mai greoaie, de obicei la a trei-a "cheie" porneste... am urmat sfaturile din carte si de pe forum, am umblat la reglajele de aer si benzina, cel de aer l-am deschis o tura si jumatate de la inchis, iar benzina i-am reglat-o sa stea in jurul a 2000 rpm (manualul zice ca ar fi normal la 1400rpm, dar la asa turatie moare imediat). Carburatorul l-am aspirat cum se face la dacie, sa scoata toata mizeria, l-am golit de fiecare data si nu pare sa se fi imbunatatit situatia.
Repet, merge bine dar numai la rece. Dupa ce se incalzeste ceva pe acolo incepe chinul... cred ca asta ma diferentiaza de restul problemelor expuse legate de alimentare. De ce face asa numai dupa un timp de la pornire?
Am verificat si bujia, care era uscata in toate momentele, iar electrodul are o deschidere de 0.7 si o culoare maroniu deschis, din cat am inteles asa trebuie sa fie.
Am citit in alte topic-uri ca ar fi problema de aer, ca simptomele astea ar fi, ca trage aer fals sau ceva asemantor... ce ar trebui sa verific si unde sa caut problemele? Inseamna ca trage prea mult aer? Cu reglajul de aer inchis moare mult mai repede si porneste si mai greu...
Astea se intamplau acum 2 saptamani... am zis ca e de la benzina, am trecut de la omv 95 la luk95 iar mai apoi la mol... tot la fel... intre timp am mai parcurs inca vreo 60 km cu aceste simptome, dar nu mai rezist deja... in rampe mai serioase ma lasa cu ochii in soare, in intersectii sau la semafor se opreste...
#2
Posted 13 July 2007 - 09:50 AM
#3
Posted 17 July 2007 - 12:27 PM
#4
Posted 17 July 2007 - 11:49 PM
#5
Posted 23 July 2007 - 08:03 PM
Surubelul de amestec? Adica ala mic pus in pozitia aia urata nu e numai de aer ? In manualul foarte prost scris intr-o chino-engleza am gasit ca e de aer.
Tocmai dupa sfatul tau dintr-un post mai vechi l-am reglat... a mers bine cam 200 km si acum iar l-au apucat nebuniile, mai violent ca inainte... am umblat la reglaje de am inebunit si eu, nu mai stiu cum sa-l pun. In manual da ca punct de plecare la reglajul de aer deschis 1,5 ture... iar benzina cam la 1400... de aici am incercat multe variante iar acum nu mai sta la ralanti decat pe la 2500 - 3000, mai jos moare instant. In loc sa ma bucur de un week-end la munte am tot reglat la el... Am mers cu el pana acasa vreo 20 km numai in 5000 de ture ca sa fiu sigur ca nu ma lasa iar in drum...
Am incercat azi cu socul jumatate inchis si pare ca merge mai bine, nu are arderea foarte buna (mai da rateuri si intrerupe destul de des) dar trag sperante ca problema vine de la aer... nu de la aprindere, care, oricat ar fi de simpla, nu ma bag ca sigur pierd garantia la chinezaria mea.
Daca mai aveti sugestii sunt bine-venite, pana atunci mai desfac inca o data carburatorul sa vad daca trage aer pe la cauciucul ala de admisie, eventual incerc si eu sa fac niste garnituri pentru el.
Numai bine.
#6
Posted 30 July 2007 - 02:02 PM
Am desfacut din nou carburatorul cu gandul sa-i curat jigloarele si ce mai are pe acolo, dar parea totul ok in interor... problema, pe care am gasit-o scrisa si pe alt topic, ar fi ca are o garnitura de cauciuc la imbinarea cu galeria (sau mai bine spus cotul) de admisie.
Acolo pare ca nu calca destul de bine inelul de cauciuc, asa ca l-am inlocuit cu altul mai gros. Sincer nu stiu daca de acolo putea sa traga aer fals, dar se pare ca situatia s-a imbunatatit considerabil.
O alta problema ar fi la alimentare, in sensul ca de la rezervor pleaca un furtun spre un robinet, care ii micsoreaza debitul cam la jumatate.
Pe ala l-am anulat, benzina acum vine direct la filtru. Credeti ca e vre-o problema? Oricum nu vad rostul acelui robinet ...
Filtrul original l-am schimbat cu unul decantor cred ca din hartie.
Daca furtunul de la rezervor are o cadere destul de mare, atunci filtrul sta aproape tot timpul plin ochi, iar daca il ancorez undeva in partea de sus a cadrului, filtrul se goleste si refuza sa mai traga benzina. Care ar fi explicatia
...pana la o noua "descoperire" il las sa atarne cat mai in jos, sa fiu sigur ca are de unde trage carburatorul.
Am mai observat inca o problema, poate fi si cauza "crizelor" pe care le facea chinezaria mea: fisa de la bujie este din metal, iar in anumite conditii de intuneric se poate observa o descarcare a scanteii pe exteriorul ei, adica in afara bujiei... cineva mi-a spus ca ar fi de vina electrozii din bujie, in sensul ca e uzata si de aceea scanteia da rateuri... poate fi asta cauza? Am rezolvat-o "romaneste" pentru moment, punand o garnitura de cauciuc intre fisa si bujie in partea de jos, astfel am centrat si inaltat putin fisa fortand scanteia sa se descarce in pertea de sus a bujiei, unde trebuie. Nu se mai vad scantei pe lateral, si pare ca arderea e mai uniforma acum. Credeti ca dupa 645 km ar trebui schimbata bujia? Inca nu am verificat in manual asa ca interb si eu
Astazi fac si niste poze detaliate si le postez aici...
Edited by Andrei_DLC, 30 July 2007 - 02:04 PM.
#7
Posted 30 July 2007 - 04:47 PM
In ordinea cronologica a evenimentelor, la vreo 90 km de la momentul achizitiei a inceput sa faca figuri legate de alimentarea cu benzina, am ajuns la concluzia ca nu-i vine destula din cauza filtrului, si l-am schimbat cu unul normal, de pe la benzinarii. Pana pe la 300 km a mers bine, cu unul sau doua momente in care mai intrerupea sau se ineca... dar nesemnificative. La 298 km au inceput problemele: pornirea la rece e ok, ca de fiecare data, cu socul tras la maxim si coborat la jumatate imediat dupa ce a pornit... tin cateva minute putin accelerat iar mai apoi las socul de tot. Dupa vreo 10 minute de mers, la ralanti sau in sarcina, incepe sa faca figuri, da sa moara cand accelerez, la ralanti sau in mers... odata ce moare motorul, pornirea e mult mai greoaie, de obicei la a trei-a "cheie" porneste... am urmat sfaturile din carte si de pe forum, am umblat la reglajele de aer si benzina, cel de aer l-am deschis o tura si jumatate de la inchis, iar benzina i-am reglat-o sa stea in jurul a 2000 rpm (manualul zice ca ar fi normal la 1400rpm, dar la asa turatie moare imediat). Carburatorul l-am aspirat cum se face la dacie, sa scoata toata mizeria, l-am golit de fiecare data si nu pare sa se fi imbunatatit situatia.
Repet, merge bine dar numai la rece. Dupa ce se incalzeste ceva pe acolo incepe chinul... cred ca asta ma diferentiaza de restul problemelor expuse legate de alimentare. De ce face asa numai dupa un timp de la pornire?
Am verificat si bujia, care era uscata in toate momentele, iar electrodul are o deschidere de 0.7 si o culoare maroniu deschis, din cat am inteles asa trebuie sa fie.
Am citit in alte topic-uri ca ar fi problema de aer, ca simptomele astea ar fi, ca trage aer fals sau ceva asemantor... ce ar trebui sa verific si unde sa caut problemele? Inseamna ca trage prea mult aer? Cu reglajul de aer inchis moare mult mai repede si porneste si mai greu...
Astea se intamplau acum 2 saptamani... am zis ca e de la benzina, am trecut de la omv 95 la luk95 iar mai apoi la mol... tot la fel... intre timp am mai parcurs inca vreo 60 km cu aceste simptome, dar nu mai rezist deja... in rampe mai serioase ma lasa cu ochii in soare, in intersectii sau la semafor se opreste...
Exact acelasi lucru am patit si eu.Vezi ca ai apa in carburator (e de la bezina).Si eu am schimbat benzina dar degeaba ,pana cand am fost cu el la service si baietii de acolo au scos un furtunas din carburator din care a curs apa.
#8
Posted 30 July 2007 - 09:41 PM
Daca te referi la furtunelul de golire din partea de jos a carburatorului, am umblat si la ala dar nu stiu cata apa a curs si cata benzina. Cert e ca am desfacut carburatorul de vreo 3 ori pana acum, asa ca nu cred sa mai fi ramas apa pe acolo. Nu contest ideea, daca incepe iar sa-mi faca probleme il scurg intr-un borcan sa vad ce iese de acolo. Mersi pentru sfat.
#9
Posted 06 August 2007 - 12:04 PM
Am consultat manualul, schimbul bujiei NGK C7 HSA e recomandat la 2000 km, deci pentru mine ar fi prematur sa o inlocuiesc. Totusi, pentru siguranta voi comanda una.
#10
Posted 19 May 2008 - 08:50 PM
am si io un bashan 250s. probleme destul de multe cu el pana acuma, am vreo 800km.
rolul robinetului de pe traseul de benzina este urmatorul: daca cumva iti intra apa in rezervor (si intra daca il speli cu jetu) apa va face cuiul ponton sa nu mai inchida, drept urmare carbu se va inunda cu benzina, care va ineca motoru, si apoi va curge pe acel furtunas de sub carburator. am reusit sa pierd cam juma de rezervor pana l-am tras acasa cu un alt atv, pt ca eram in padure, si facusem cum am auzit de la altii si am demontat robinetul. acuma este la locul lui. filtru de benzina de unica folosinta gen bosch(transparent). extraordinar daca te dai prin noroaie, ca intra si noroi in rezervor si apoi ajunge in filtru, care pe la vreo 200km se arunca si se pune unul nou.
la bascula spate s-au dus bucsile in primi 300km, fapt care ducea frecvent la caderea lantului. cu o operatie foarte simpla se schimba cu unele de dacie, care mai apoi se flexuiesc la dimensiune, apoi se monteaza bascula spate la loc.
mare atentie la toate suruburile care au o tendinta cronica de a se desface, iar daca nu folositi chei bune, se mai si distrug capurile.
alte probleme ar fi pierderea capacelor de la semnalizatoare, fapt care a dus la demontarea lor de pe atv. de asemenea becul spate tine cam 5-10km, se arde frecvent de la socuri. va recomand inlocuirea lui cu unul cu leduri.
alt upgrade ar fi montarea unei manete de frana hidraulica pe ghidon, pt franele fata. iar cea de picior a ramas pe frana spate. la mine cel putin sabotii frana spate tin cam doua ture prin padure, aprox 50-80km.
nu stiu inca daca am facut alegerea cea mai buna cumparand acest atv, dar oricum experienta mecanica este maxima.
oricum fac orice atv linhai la sprint, ca in noroaie ramane si ala la fel ca si asta.
noroiala placuta, ture multe si probleme putine.
#11
Posted 10 August 2008 - 08:15 PM
#12
Posted 10 August 2008 - 08:16 PM
#13
Posted 10 August 2008 - 10:05 PM
asta e poveste .... decat daca tii tu rezervorul fara buson.
.... alta poveste ... (vezi prima poveste) daca ai buson nu iti intra nimic nicaieri ... si filtrele de benzina transparente se schimba cand se murdaresc ... daca tu simti nevoia sa il schimbi din 10 in 10 km e problema ta
Aceelasi lucru au facut si altii la Linhai ... rezultate ? 0 ... poti sa bagi cata benzina vrei tu in carburator ca tot puterea aia o obtii.
Daca vrei putere mai mare ... iti iei alt atv ... sau modifici tot motorul....
#14
Posted 24 January 2012 - 08:03 PM
daca aveti sfaturi sa-mi dati aici sau pe privat
#15
Posted 25 January 2012 - 12:37 PM
#16
Posted 25 January 2012 - 02:16 PM
Cu o chinezarie noname am prins 90 la blana . Deci si bashan-ul tau trebuie sa fuga tot cam pe acolo ...
Numa sa nu fie limitat . Asa si inca o smecherie desfa surubul din spatele acceleratiei de tot
Sper ca am fost de ajutor .
#17
Posted 25 January 2012 - 06:59 PM
#18
Posted 25 January 2012 - 11:10 PM
#19
Posted 26 January 2012 - 01:45 PM
#20
Posted 30 January 2012 - 05:01 PM
crec mi-am dat seama:) nu am observat ca l-am luat cu galeria de la carburator rupta.. deci cauciucul acela care leaga carb. cu motorul si acolo tragea aer fals si nu functiona cum trebuie. sper ca daca o schimb se rezolva problema.