Daca fiabilitatea e punctul forte cautat, de ce nu te uiti la ceva japozene daca BRP-ul l-ai eliminat din start.
Linhai , Goes, Access, CF Moto, TGB ... nu cred ca sunt cele mai renumite pentru fiabilitate. Sunt recunoscute pentru alte atuuri (raport bun pret / calitate sau pret / putere, ori pentru dotari bune la bani mai putini fata de brandurile cotate superioare ... dar nu fiabilitate le defineste din punctul meu de vedere ca si utilizator. Sigur exista si exceptii dar ele sunt date in general de oamenii cu moduri diferite de exploatare si care acorda o mai buna atentie modului de intretinere periodica.
Afirm astea in ideea in care am avut sau inca am in ograda: Linhai, TGB, CF Moto, BRP Can Am.
Daca ar fi sa aleg intre CF Moto X8-ul nou - 850XC (nu stiu daca este inca disponibil la noi) si TGB-ul Blade de 1000, as merge pe X8-ul nou pentru ca:
- are un nou sitem de bascule spate, similar cu BRP
- are amortizoare cu compensatoare pe gaz si reglaje bound / rebound
- e mai populara ca si marca la noi iar importatorul pentru zona asta de Europa este la noi la Cluj (Authentic Spirit), la TGB este ASP Cehia si reprezentat in Romania de dealer.
Avantajul major al TGB-ului este al sau motor de 1000CC cu 86 cai care trage chiar bine! Piese gasesti si pentru acesta cu dispinibilitate stoc sau termen de 1-2 saptamani (pana ajung din Cehia in Romania). Nu am comparat 1:1 pretul pieselor intre CF Moto sau TGB ca sa pot sa iti zic care sta mai bine ... dar daca te macina tare curiozitatea o poti face uitandu-te pe cfmotoparts.eu si aspshop.eu .
Pacat ca mecanici priceputi in ale ATV-urilor precum Adi Radu sau Armadilo nu mai frecventeaza forumul atat de des, cu siguranta ei ar fi emis o opinie pertinenta pe tema asta.