Jump to content



Photo

Abs La Atv, Discutii, Pareri, Experiente

ABS

  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 06 February 2020 - 02:11 PM

haideti sa discutam aici despre ABS la ATVuri

vad ca au inceput sa apara si la ATVuri, si nu am gasit un topic dedicat

 

cum se comporta cand esti pe o coborare abrupta si inzapezita?

cum se comporta pe noroaie?

creste semnificativ distanta de franare pe suprafete umede alunecoase sau e neglijabil?

 

puteti sa povestiti aici experiente personale, sau sa incarcati filmulete de exemplu cand va jucati, testati ABSul

deci hai cu pareri, experiente, feelinguri

 


  • 0

#2 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,207 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 06 February 2020 - 06:31 PM

Vrei sa iti pui si ABS? snitch.gif snitch.gif


  • 0

#3 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 07 February 2020 - 10:52 AM

nu m-am gandit la varianta asta :) doar sunt curios thumbsup.gif

 

....mai degraba un compresor sau o turbina i-as monta! scooter.gif


  • 0

#4 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 07 February 2020 - 09:14 PM

ABS-ul in offroad, pe coborari sau urcari, este nimicitor. Avand in vedere ca nu te lasa sa blochezi rotile pe franare, iti da un avant pe coborari de iti doresti sa ai aripi.

Am vorbit la niste cursuri cu instructorul moto Marius Bacila, si mi-a spus ca este o experienta cam nasoala. El a uitat sa dezactiveze ABS-ul la o motocicleta si doar norocul (eu as spune experienta) l-a salvat si a reusit sa ajunga bine jos.

Avand in vedere ca atv-ul se bazeaza exclusiv pe anvelope cu crampoane, acestea nu sunt aderente pe asfalt, in conditii de franare agresiva. Deci, in opinia mea, ABS-ul este necesar pe asfalt, dar ar trebui sa fie decuplabil in offroad.

In offroad, o frana de motor puternica este infinit mai buna decat un ABS.
  • 0

#5 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,207 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 08 February 2020 - 08:39 PM

Marius.

Cred ca este o mica contradictie.

Din cit ne-am documentat, eu si alti colegi, ABS-ul de la modelele incepind din 2019 Canam, pseudo-inlocuieste viscolocul diferential fata.

Mai pe inteles, nu are functia clasica de a nu bloca rotile cind frinezi ci nu le lasa sa se invirta in gol daca nu au aderenta.

Fizic... le frineaza.

Functia este extrem de folositoare cind innoti in noroi sau zapada.

Personal ma supara ca in situatiile amintite se aude un zgomot (scirtiit) ce te face sa ai impresia ca e ceva anormal in puntea fata.

Colegii care au modelul cu ABS sa ma contrazica sau sa ma sustina snitch.gif


  • 0

#6 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,207 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 08 February 2020 - 09:02 PM

https://youtu.be/zxanv2poc28

 

O mica demostratie


Edited by CHRYS, 10 February 2020 - 12:29 PM.
am facut vizibil link-ul

  • 0

#7 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 09 February 2020 - 07:27 AM

Cu siguranta la Canam vorbim de lucruri mult mai bine gandite. Stim toti de aderenta si performata lor la tot ce inseamna treceri.
Insa, in momentul in care faci o coborare in conditii de aderenta minima, trebuie sa ai controlul fiecarei roti la franare. Astfel, sistemul abs ar trebui sa franeza pana la limita de blocare a rotii dar, totodata nici sa nu o lase sa sw invarta mai tare decat iti doresti. Aceste sisteme nu cred sa poata fi puse pe atv-uri. De exemplu, sa te uiti la sistemul de asistenta la coborare la Toyota Landcruiser. Am folosit cu mare succes acest sistem. Acolo se controleaza fiecare roata in parte, una este accelerata, alta este franata.
Daca luam conditiile ideale de mers, este simplu dar, ce te faci cand incepi sa te duci in jos pe o parte? Adica sa derapezi pe coborare. De cate ori nu ai coborat incercand sa franezi doar rotile spate astfel incat sa poti controla mai usor directia? De cate ori ai cautat cate o radacina, dâmb, piatra sau ridicatura in care sa te opresti putin ca poti redresa? In astfel de situatii, abs-ul standard da drumul la roata sa se invarta, tocmai pentru a nu o lasa sa se blocheze. Jocul asta este foarte periculos in conditii de coborare cu o aderenta minima, printre copaci, pe marginea râpei, sau pe vrei coama.
De aceea ma gandesc ca o frana de motor avansata si puternica, poate fi mult mai eficienta decat un sistem abs. In offroad, evident. Parerea mea este ca abs-ul este introdus pentru mersul pe sosea, acolo unde un atv are o aderenta minima, deoarece merge pe un sfert din suprafata anvelopei (adica pe varful crampoanelor).
Rolul abs-ului este de a iti da posibilitatea sa controlezi vehiculul in conditii de franare violenta, si NU de a scurta distanta de franare.
  • 0

#8 larry

larry

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 500 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dambovita
  • Nume real:Larry
  • Telefon:LG
  • Marca ATV:Grizzly 700
  • Numar ATV:XJA

Posted 09 February 2020 - 10:31 AM

serios ? Cine spune ca rolul abs-ului nu este acela de a scurta distanta, tu ?

Ce studii au stat la baza acestei afirmatii ?


  • 0

#9 larry

larry

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 500 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dambovita
  • Nume real:Larry
  • Telefon:LG
  • Marca ATV:Grizzly 700
  • Numar ATV:XJA

Posted 09 February 2020 - 10:45 AM

nu gasesc butonul de edit. Las si eu mai jos un video in care se obs cum functioneaza abs pe bombardier.

https://www.youtube....h?v=PpJeQexBPT4


  • 0

#10 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 09 February 2020 - 10:49 AM

serios ? Cine spune ca rolul abs-ului nu este acela de a scurta distanta, tu ?
Ce studii au stat la baza acestei afirmatii ?


Pe bune???
  • 0

#11 larry

larry

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 500 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dambovita
  • Nume real:Larry
  • Telefon:LG
  • Marca ATV:Grizzly 700
  • Numar ATV:XJA

Posted 09 February 2020 - 08:27 PM

Iti mai las un link tot insisti :)

https://ro.wikipedia...care_a_roților


  • 0

#12 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 10 February 2020 - 09:36 AM

Iti citez chiar din link-ul pe care l-ai pus, ca tot insisti. :)

 

"Eficiență
Pe suprafetele cu aderență mare, uscate sau ude, majoritatea mașinilor echipate cu ABS obțin distanțe de frânare mai bune (mai scurte) decât cele fără ABS. Un șofer cu abilități medii pe o mașină fără ABS ar putea, printr-o frânare cadențată, să atingă performanțele unui șofer începător pe o mașină cu ABS. Totuși, pentru un număr semnificativ de șoferi, ABS îmbunătățește distanțele de frânare în varii condiții. Tehnica recomandată pentru șoferi într-o mașină echipată cu ABS, într-o situație de urgență, este să se apese pedala de frână până la fund și să se ocolească eventualele obstacole. În asemenea situații, ABS va reduce semnificativ șansele unui derapaj și pierderea controlului, mai ales cu mașinile grele.
 
Pe zăpadă și macadam, ABS-ul mărește distanțele de frânare. Pe aceste suprafețe, roțile blocate s-ar adânci și ar opri automobilul mai repede, dar ABS-ul previne acest lucru. Unele modele de ABS reduc acest efect mărind timpul de ciclare, lăsând astfel roțile să se blocheze în mod repetat, pentru perioade scurte de timp. Avantajul ABS-ului pe aceste suprafețe este îmbunătățirea controlului mașinii, și nu frânarea, deși pierderea controlului pe astfel de suprafețe rămâne totuși posibilă."

  • 0

#13 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 10 February 2020 - 10:00 AM

Din cele observate sau relatate de colegii din trupa care au modelul cu ABS, cel putin la variantele mai noi (2019) sistemul ABS este destul de "transparent" si nu intra in functiune asa una cu doua ...

 

La franari agresive la o viteza mai mica de 15/10 km (nu cunosc valoarea exacta) NU intra in functiune.

La coborari abrupte cand esti in frana de motor si nu actionezi frana - NU intra in functiune sau daca actionezi frana si nu cobori cu viteza mai mare de 15/10 km ... la fel NU intra in functiune deci riscuri scazute sa te incurce mai mult decat sa te ajute in asemenea situatii. 

La accelerari bruste, roata fata care pierde tractiunea este franata intermitent (cam ceea ce face si visco lock-ul) .

 

Unul din colegi a simtit pentru prima oara cum lucreaza ABS-ul dupa luni bune de utilizare... abia in iarna aceasta cand a trebuit sa franeze mai brusc pe suprafata alunecoasa (zapada batatorita) si a resimtit trepidatia in maneta iar franarea a fost dreapta. Cand a reprodus franarea dar la viteza mai mica si nu a mai intrat ABS-ul traiectoria nu a mai fost asa "liniara" / controlabila. 

 

Pe modelele actuale ABS-ul nu poate fi dezactivat de utilizator. 


  • 1

#14 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 10 February 2020 - 11:46 AM

mersi Sergiu! thumbsup.gif

 

ineresante chestii, bine de stiut!


  • 0

#15 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 10 February 2020 - 01:02 PM

Chiar daca parea a fi o disputa de idei intre colegi ,consider interesanta si educativa discutia de mai sus din care toti avem ceva de invatat .thumbsup.gif


  • 1

#16 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 10 February 2020 - 07:58 PM

Nu este o disputa. Eu consider ca este o discutie constructiva. Intelegem diferit, avem experiente diferite, cunoastem diferit lucrurile. Tocmai de aceea impartasim din ele si, impreuna ne documentam si invatam. Acesta este scopul forumului si al nostru.
  • 0

#17 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,207 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 10 February 2020 - 08:28 PM

Personal nu am simtit niciodata sa lucreze ABS-ul la frinare indiferent de viteza.

Teoretic nu il neg, probabil Sergiu a punctat foarte bine conditiile.

Dar in situatii de noroi sau zapada, da, aici l-am simtit suficient de benefic.

 

Larry - am evitat sa pun acel link pus de tine pentru ca personal consider este putin confuz.

 

Marius - sistemele clasice de pe masini, incluzind ABS-ul, lucreaza putin mai aparte pe atv. 

 

Ramine sa mai auzim si alte pareri


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto