Daca siliconul de care vorbesti este la capacul culbutorului (acel orientat spre fata). este foarte posibil ca sa fie etansat cu silicon pentru ca O-ringul original cedeaza dstul de usor dupa care umezeste ulei care mai tirziu se va scurge pe furtunul de racire (in partea de jos a motorului).
O-ringul ca si piesa de schimb nu este un capat de tara, dar de obicei dealerii nu il au pe stoc (piesa nesemnificativa). Atunci se recurge la metode mai neortodoxa - in speta silicon de temperatura.
Daca te referi ca se vede silicon intre bloc si carter - aici nu ma pot pronunta. Trebuie sa intrebi pe cel care vinde daca motorul a avut vreo interventie. La cei 4700km cit se pretinde ca are, nu vad de ce ar fi trebuit sa se umble in motor.
Banuiesc ca esti convins ca la un lucru de SH este si putina loterie.
In mare ti-as recomanda sa verifici:
1. Pornire la rece - chiar daca este vara trage socul. Turatia ar trebui sa urce pe la 1800 - 1900 rpm
2. Dupa ce se incalzeste motorul - relantiul stabil in jur de 1300 rpm
3. Sunetul motorului - sa nu te astepti sa sune ca un BMW sau mai stiu eu cum. Sa nu se auda zgomote suspecte. Asculta si in partea dreapta in capacul variatorului
4. Suspensii, bucse, urme de coroziune puternice pe cadru si / sau fisuri (crapaturi)
5. Blocul de lumini sa fie functional inclusiv actionarea troliului.
6. Cuplarea 4x4 + blocarea diferentialului fata Foarte important
7. Toate accesoriile sa fie prezente, troliu, oglinzi, cirligul de remorcare.
8. Actele sa fie in regula, cartea tehnica si manualul, cartea service.
9. Daca este posibil proba de drum.