Deoarece tot mai multe atv-uri incep sa fie dotate cu ECU ( computerul care dicteaza cum sa functioneze motorul ) multe din ele nu se mai pot repara dupa ureche sau doar curatant sau regland carburatorul ( acum au injector care e mai sofisticat )
Propun sa facem o lista la fiecare marca cu ce diagnoza ( aparat , soft etc ) se poate diagnostica si afla din ce cauza se aprinde minunatul bec FI de pe bord .
Voi incepe asa :
Suzuki King Quad :
Mod de diagnosticare cel mai ieftin si mai simplu : Sarmulita in forma de U ,care se introduce in mufa de diagnoza si practic face un scurt intre cele 2 fire ( ca sa va faceti o idee mufa are 3 sau 4 fire si doar 2 dispuse paralel )
Daca totusi doriti sa o faceti ca la carte mai aveti metoda de a achizitiona :
Dupa ce ati facut scurtul ( cu contactul oprit ) , puneti contactul si pe ecran veti vedea :
Asa ati ajuns sa puteti vedea pozitia TPS si codurile de eroare !
Vreau sa reamintesc ca daca ati schimbat ECU cu unu aftermarlet Nu puteti diagnostica motorul doar cu ecu original !
Can Am
Din ce am citit softul pentru BRP se poate gasi aici :http://www.diag-systems.com/shop
Nu va pot spune deoarece pt moment nu am utilizat .
tot la BRP ca si la alte marci de renume exista diagnoze multi mrca ( ca la masina ) pot sa amintesc 2 marci pe care le-am vazut si incercat ( desi la unele marci chiar daca zice ca au acoperire nu sunt foarte practice )
Este vorba de TEXA ( care e renumita pe piata de profil si are o reputatie buna si diagnosticarea masinilor si oferirea de solutii in remedierea problemei din pacate doar pe partea de auto la moto atv e in continuare o lipsa acuta de solutionare )
A 2 marca si dispozitiv vazut incercat etc este Hella-gutmann care face la fel ce face si Texa doar ca din cate am vazut nu pare asa populara .
Yamaha
Tot ce pot spune e ca nu am reparat si ca si aparate de diagnoza cunoscute are fi : Texa , Hella