Salut. A incercat cineva sa inlocuiasca halogenul de pe faruri cu becurile tip led?
Proiectoare Led Atv
#21
Posted 17 November 2016 - 04:00 PM
#22
Posted 17 November 2016 - 05:27 PM
Eu am incercat la Linhai sa inlocuiesc becurile halogen cu unele xenon de 35w. Ba tea foarte bine, pana cand a luat un balast foc, la propriu, in mers prin padure.
Nu se merita, este prea multa apa si farurile nu sunt suficient protejate
#23
Posted 17 November 2016 - 06:12 PM
Salut. A incercat cineva sa inlocuiasca halogenul de pe faruri cu becurile tip led?
Sal, eu am schimbat becurile de pe King Quad, in loc de H 4/55W (era prevazut cu H 4/ 30w) am pus becuri smd 120 leduri de 6,5 w si sunt ok.
#24
Posted 21 November 2016 - 09:42 AM
Maine o sa incerc sa postez diferite optiuni de pret cu mai multi curieri pentru diferite lumini. In pricipiu pretul real o sa fie pretul de pe (ebay - 20%) + transport in romania.
hai Andrei cu ofertele, ca deja a trecut si mainele la maine cu cateva zile......
Sal, eu am schimbat becurile de pe King Quad, in loc de H 4/55W (era prevazut cu H 4/ 30w) am pus becuri smd 120 leduri de 6,5 w si sunt ok.
poti sa pui un link te rog?
mersi!
#25
Posted 21 November 2016 - 10:48 AM
poti sa pui un link te rog?
mersi!
Uite astea sunt becurile, eu le-am gasit in piata pe la accesorii auto.
O sa revin cu poze sa vedeti cum se vede
https://www.pieseaut...1961002816.html
Edited by adirpe1709, 21 November 2016 - 10:49 AM.
#26
Posted 21 November 2016 - 10:53 AM
Pe Linhai am avut in locul becului H4 tipul acesta de led, insa era un artificiu facut doar de design. Noaptea vizibilitatea era aproape identica cu becurile halogen.
https://ae01.alicdn....t-lamp-with.jpg
Acum au aparut o serie de led uri dedicate pentru auto ( sunt ce le-au montat pe masini, se gasesc pe youtube cateva tutoriale ). Ma refer la acestea.
http://www.auto-ligh...hips-5763_5.jpg
Cred ca ar fi interesant de montat.
#27
Posted 21 November 2016 - 10:53 AM
Uite astea sunt becurile, eu le-am gasit in piata pe la accesorii auto.
O sa revin cu poze sa vedeti cum se vede
Pare o varianta interesanta, asteptam pozele.
#28
Posted 21 November 2016 - 10:55 AM
Becuri de genul, am incercat sa pun pe spate ( frana/pozitie ) si pot spune ca am fost foarte dezamagit. Personal, nu recoman nimic sub tipul acesta.
https://ae01.alicdn....t-lamp-with.jpg
#29
Posted 21 November 2016 - 11:46 AM
Adi: mersi de link, o sa studiez problema
eu m-am uitat pe aici, dar nu mi s-au parut chiar ieftine...
https://www.pieseauto.ro/led-h4.htm
#30
Posted 21 November 2016 - 06:26 PM
In opinia mea, singurul avantaj pe care il ofera acele becuri LED pentru faruri, in afara de aspect, ar fi ca pot sa suplimentez consumul de curent pentru iluminare. Practic, in acest moment eu am: 2 x 35 W (farurile standard) + 2 x 36 W + 2 x 10 W. Daca as micsora consumul pe faruri prin instalarea LED-urilor, as putea aprinde simultan cu proiectoarele si farurile. Asta ar duce la un plus de lumina.
#31
Posted 21 November 2016 - 08:13 PM
Marius, eu pe linhai exact asa am gandit situatia. Am pus led-uri de design , iar noaptea aveam un proiector. Micut (18 w ) dupa cum il vezi insa isi facea datoria superb si e si relativ ieftin ( pe la 100 leei ) .
Desi parca de data aceasta nu-mi mai fac probleme cu incarcatul, parca as merge pe acelasi principiu ..
Attached Files
Edited by rmihaic, 21 November 2016 - 08:16 PM.
#32
Posted 21 November 2016 - 09:11 PM
Sal, eu am led pentru ca aveam o problema cu încărcarea si sa dovedit ca sunt bune, nu bat la distanta mare, dar pe distanță scurtă vezi foarte larg. Pentru pasionați becul cu led nu înlocuiește proiectorul.
Acum pun poze facute la repezeală. Prima poza e cu toate luminile aprinse.
DSC_0619.JPG 58.22KB
1 downloads
DSC_0624.JPG 33.5KB
1 downloads
DSC_0623.JPG 43.04KB
1 downloads
DSC_0622.JPG 36.7KB
1 downloads
Edited by adirpe1709, 21 November 2016 - 09:18 PM.
#33
Posted 25 November 2016 - 12:03 PM
Maine o sa incerc sa postez diferite optiuni de pret cu mai multi curieri pentru diferite lumini. In pricipiu pretul real o sa fie pretul de pe (ebay - 20%) + transport in romania.
colegule, no offence, dar noua ne plac oamenii care se tin de cuvant
17.nov -- 25.nov ....cred ca a cam trecut ''maine''
acuma oare cum sa mai am incredere in tine, cum sa-ti virez niste bani pe oarece produs pe care tu ''maine'' o sa-l trimiti......
#34
Posted 16 January 2017 - 07:29 PM
Salut,
Reînviu un topic ce pare adormit acum și nici unul dintre cei prinși în mrejele discuțiilor de atunci, n-a mai spus ce-a rezolvat.
De la data la care am scris și eu aici a trecut o vreme, astfel că s-au schimbat până și criteriile după care formulam alegerea pentru vechiul cal.
La noul ATV nu prea am de ce să mă plâng c-aș avea o iluminare insuficientă, el fiind dotat cu faruri distincte pentru luminile de drum și cele de întâlnire, iar echiparea este la nivelul maxim permis de legislația din România (55/60W), având lentile pentru faza lungă/drum. (o să atașez un articol despre lumini, foarte bine scris, el fiind de interes mai ales pentru șosea indiferent pe ce suntem călare)
Teoretic acum dispun de aproximativ 2x1450 + 2x1550 lm, deci cam de 6000lm pe drum și de 3000lm la întâlnire (faza scurtă), iar curentul maxim este de aprox. 19 A. O să spuneți că-i cam mare, însă magnetoul instalat pe XTP are 650W.
Cu toate acestea, am ales să instalez și lumini LED pe criteriul randamentului mult mai bun decât al incandescentelor, dar nu orice și nu de orice dimensiune, mai ales fizică pentru că și relativ protejate în încadrarea barelor de protecție sunt în pericol de a le pierde agățându-le prin pădure așa cum am pățit și cu predecesoarele de pe X8 înlocuite de 2 ori.
De aceea m-am oprit la o pereche de proiectoare spot (nu-mi place ideea cu unul singur având puterea cumulată a celor două/toate ouăle într-un coș) de dimensiuni fizice încadrabile oarecum în interiorul barei frontale și cu o putere de doar 2x18W. spot LED.jpg 22.88KB 1 downloads
Caracteristicile lor sunt:
Putere: 18W
Luminozitate: 1530 lumeni
Numar leduri: 6x3W high intensity CREE XBD LEDs
Tensiunea de lucru: 9-32V
Clasa protectie: IP 67
Temperatura culoare lumina: 6000K
Material: Aliaj Aluminiu
Culoare corp: Negru
Material lentila: Policarbonat
Bracketi montaj: Duraluminiu
Unghi lumina: Spot Beam (pentru distanta)
Lungime: 4 inch (cca 10 cm)
Durata de viata: > 30.000 ore
Să zicem că sunt doar 36W și 3060lm, iar temperatura de culoare o apreciez mai mult apropiată valorii de 5000K nu cât este declarată (6000), dar una peste alta senzația oferită la utilizarea lor fără alte lumini aprinse, este cam la nivelul tuturor celorlalte surse funcționând simultan !
Cam ce alte observații sumare mai am: la utilizarea doar a proiectoarelor LED lărgimea câmpului iluminat se reduce față de varianta clasică (fază scurtă +fază lungă), dar crește profunzimea pe câmp deschis (sunt varianta spot).
În pădure gradul de iluminare este foarte bun deoarece se produce o reflexie puternică din corpurile solide din calea fluxului luminos, aștept situațiile de ploaie, ceață, ninsoare și prezența vegetației pentru a formula păreri.
... și acum articolul copiat de pe Dacia Forum
XENON VS HALOGEN; ILEGAL SAU LEGAL
Posted on februarie 5, 2014
bi_xenon_headlights
Vreau sa lamuresc niste lucruri care nu sunt stapanite prea bine si sunt necunoscute pentru multi soferi vis a vis de luminile autoturismelor, autoutilitarelor si camioanelor.
Pe vremuri regula in mare era asa: in fata alb sau galben, in spate rosu (excluzand luminile de marcharriere si lampile de numar). Tot legea spunea ca nu ai voie sa montezi alte lumini fata de cele prevazute de fabricantul vehiculului. La ora actuala legislatia din Romania se aliniaza, sau dorim sa credem ca s-a aliniat regulilor europene. Acolo legea spune clar – ai voie sa folosesti doar sisteme de iluminare omologate pentru circulatia pe drumurile publice si drept urmare asa spune si la noi.
Acum sa lamurim care e treaba cu halogenul si xenon-ul: cele mai raspandite sunt solutile clasice incandescente cu becuri halogen, becuri clasice cu filament. Puterea este limitata la 55W pentru faza de intalnire si 60W pentru faza lunga. Pastrand aceste valori ca standard producatorii folosesc tot felul de artificii constructive pentru a face becuri mai stralucitoare. Varfurile de gama ale acestor becuri beneficiaza de filamente cu multe spire subtiri, materiale speciale, sticla de quartz cu diverse filtre colorate si un amestec de gaze sub presiune in bulb. In detrimentul fiabilitatii se obtin becuri mai stralucitoare si cu lumina mai apropiata de lumina zilei.
Instalatiile Xenon sau HID (high intensity discharge) sunt mai complexe, consuma mai putin si produc mai multa lumina. Suna bine nu? Cumperi o instalatie Xenon compatibila cu becul clasic, o montezi in far si ai numai avantaje! Lucrurile insa sunt un pic mai complicate. O instalatie xenon montata de fabrica pe langa becurile HID si descarcatoarele de inalta tensiune care le gasim si in kit-urile aftermarket contine si alte sisteme. Astfel avem o optica speciala cu lupa pentru becurile xenon, spalatoare de faruri si sistem de reglaj automat al reflectoarelor din far. Nici o instalatie aftermarket nu ofera o solutie similara de echipare. In acest sens deja avem o problema. Orice instalatie aftermarket xenon montata in far clasic gandit pentru bec halogen, va lumina simtitor mai puternic insa va deranja pe ceilalti participanti la trafic.
Din aceste considerente in ultima vreme exista o preocupare a politiei rutiere si a RAR pentru depistarea si sanctionarea conducatorilor auto care circula pe drumurile publice avand masinile echipate cu alte sisteme de iluminare fata de cele legale. Aceste actiuni vizeaza soferii care folosesc becuri halogen avand puteri mai mari de 55/60W sau filtre de culoare pronuntate cat si utilizatorii de sisteme aftermarket xenon montate in faruri clasice destinate becurilor halogen. Luminile de zi montate artizanal care raman aprinse si pe timpul noptii sau impreuna cu faza de intalnire sunt deasemenea o problema si sunt interzise.
Amenda in acest caz este de minim 250 ron in 48 ore iar ca masura suplimentara se retine si talonul vehiculului pana la dovada aducerii la varianta de fabrica a sistemului de iluminare.
Sfatul nostru este sa nu modificati in nici un fel sistemele originale de iluminare si sa folositi numai becuri si instalatii omologate pentru circulatia pe drumurile publice. Daca nu sunteti multumit de lumina oferita de faruri, pana sa alegeti o sursa luminoasa mai puternica va recomandam urmatoarele:
– verificati starea reflectoarelor si dispersoarelor din far -acestea pot fi pline de praf sau matuite influentand negativ lumina reflectata pe carosabil;
– becurile mai vechi de 2 ani tind sa se inegreasca pe interior si lumina emisa sa scada in intensitate; becurile sunt consumabile si se recomanda inlocuirea la 2 ani pentru rezultate bune in iluminare;
– becurile trebuie montate corect in far, iar farurile reglate cu echipament specific; un bec montat stramb in reflector se arde repede datorita racirii insuficiente, lumineaza prosti si creeaza discomfort optic pentru ceilalti participanti la trafic;
– reglajul electric sau manual trebuie sa fie in pozitia 0 pentru situatiile normale cand masina nu este incarcata; odata cu incarcarea mai serioasa a masinii reglajul poate fi actionat pentru a readuce lumina pe carosabil.
Daca ati verificat situatiile enumerate mai sus si totusi doriti o solutie de iluminare mai puternica insa legala, aveti la dispozitie o serie de becuri speciale, foarte stralucitoare. La momentul redactarii acestui articol cele mai bune solutii testate de noi provin de la cei doi lideri mondiali Philips si Osram respectiv gamele X-treme Vision si NightBreaker Ultimate.
Update:
Comunicat „Registrul Auto Roman” 06.04 2016:
„Înlocuirea farurilor iniţiale cu altele cu surse de lumină cu descărcare în gaz (HID/Xenon) este acceptată numai dacă vehiculul este echipat cu tot kit-ul necesar: faruri specifice, surse de lumină cu descărcare în gaz, dispozitiv care declanşează arcul electric (ignitor) şi cel care stabilizează curentul electric (ballast), sistem automat de reglaj în funcţie de sarcină, spălător far.
Dacă aceste componente sunt cele originale, pe care constructorul le montează în fabricaţia curentă pentru o variantă a acestui tip de vehicul, acestea trebuie montate în ateliere autorizate ale reprezentanţei constructorului în România, fapt dovedit prin emiterea unei adrese în care se enumeră elementele montate şi se menţionează că acestea sunt originale (de prim montaj).
În cazul în care componentele sunt destinate montajului ulterior fabricaţiei (retrofit), echiparea vehiculului trebuie realizată în cadrul atelierelor autorizate pentru modificări constructive, instalându-se kit-ul necesar, ce cuprinde toate elementele menţionate mai sus. În acest caz se solicită declaraţia de conformitate emisă de către atelierul respectiv, în care sunt enumerate elementele montate, specificându-se, după caz, numerele de omologare CE/ECE-ONU ale acestor produse.
În ambele cazuri, se menţionează de către RAR în cartea de identitate a vehiculului textul: “Echipare retrofit cu surse de lumină cu descărcare în gaz”.”
Edited by Horia14, 16 January 2017 - 10:08 PM.
#35
Posted 20 January 2017 - 06:59 PM
http://m.ebay.com/it...15af7%7Ciid%3A1
Edited by B K, 20 January 2017 - 07:00 PM.
#36
Posted 20 January 2017 - 07:04 PM
#37
Posted 20 January 2017 - 07:06 PM
E prea puternic ? Sa merg pe cel de 72 w?
#38
Posted 20 January 2017 - 07:08 PM
Aia tu stii la ce il folosesti, dar daca ti se pare prea tare cred ca poti sa ii pui in potentiometru, asa il reglezi cum vrei tu.
#39
Posted 20 January 2017 - 07:09 PM
#40
Posted 20 January 2017 - 07:39 PM
Eu am avut de 72w si am fost foarte multumit de el.
Din pacate aici nu sunt omologate si daca te prinde politia cu ele pornite (pe strada) e cam nasoala treaba, de asemenea cand trebuie sa treci TUV, se leaga mereu de tine. Asa ca am ales sa imi iau doua lanterne Police cu suport si le pun pe ghidon, asa le dau jos mai usor si fac o lumina impresionanta
http://www.ebay.de/i...RYXgwh#rpdCntId