Benzina 95Sau 99?
#1
Posted 10 June 2018 - 02:00 PM
#2
Posted 10 June 2018 - 04:35 PM
Depinde de buget, daca ai bani baga de 99 daca nu baga de 95. Diferenta care se simte e foarte mica ... Eu bag la toate utilajele din dotare (ATV, motocicleta, scuter, masina, motosapa, etc) de 95. Si nu a tusit nici una pana acum.
#3
Posted 10 June 2018 - 05:03 PM
Salut,
Eu personal am testat de 95, 98 si 100 de la OMV. Singura diferenta sesizabila de mine a fost un raspuns mai bun al acceleratiei cu cea de 100, in rest am mers pe 95.( test facut pe un Cf cu motor ca al tau).
#4
Posted 10 June 2018 - 07:09 PM
Numai daca ai bani de aruncat pe geam sa bagi benzina de 99+
Daca ai avea un supercar de peste 100k euro, te-as intelege sa-i bagi benzina cu cifra octanica ridicata,
dar la atelajele astea comune / uzuale, nu are nici un rost!
#5
Posted 12 June 2018 - 01:51 PM
de 95. Cea de 98 are detonatia putin diferita si in timp iti poate afecta pistonul. In afara de asta, nu o sa se comporte ca un cal care mananca un faras de jaratec.
#6
Posted 15 June 2018 - 09:38 PM
Sa va va zic si eu cate ceva legat de 90 si cat o fi ea in realitate si 98 spre 100
La carburatie se simpte ca e putin mai puternica ( nu ma mai dau de mult cu carburatie deci nu mai stiu fiecare feeling )
Legat de injectie si aici e cu 2 probleme :
Injectie care in compozitia ei are si sonda lambda ( Cf moto e dotat cu asa ceva , galbejitii nu stiu asa ceva ca deh ei nu au nevoie de asa ceva )
Si inectie fara sonda lambda ( aici e Galbejitu , KQ , Grizli (nu sunt sigur 100 % ) BF etc
Eu ma dau mult pe 2 roate care se intampal sa fie de la un producator bavarez , sistemul injectie cu sonda si un consum exact ca cel dat de manual .
A mers cu 95 ( cred ca si cu mai putin ca eu alimentez cam unde se aprinde becu rosu cate o data mai merg un pic si se opreste langa cel mai penal peco si circumstantele ma fac sa alimenetez de unde gasesc sau sa imping km .. ) Am bagat de curiozitate si cea mai scumpa ba mai mult am mai aditivat si cu putina dinaia alabstra ( Benzina albastra e de 110 cifra octanica se gaseste in aviatie e putin mai uscata , dar cu super uleiurile din ziua de azi nu e chiar asa problema /teoretic ) La cel cu sonda am simpti un consum mai mic ( mai exact mai multi km cu un plin fata de cat fac in general ) calculul a fost facut pe o distanta de 300 km o data cu rompetrol de 95 si a 2 a oara cu rompetrol aia scumpa ( sa fiu mai precis un drum de bucuresti , de 2 ori cu benzina diferita )
In ATV ca despre asta e vb aici am bagat si normala si de 98 si amestecata cu avion si parca a mers la fel ( poate mai rostund sau ceva dar nu ceva foarte sesizabil) Explicatia ar fi in harta injectiei care este calibrata pt benzina europe care este 95 . Teoretic daca ii pui mai puternic motorul iese din parametrii pt ca nu are senzori care sa verifice calitatea amestecului ( sonda lambda )
Am bagat si in ce faci moto care are sonda amestec de genu dar , in cazul meu motorul ala doar merge nu simpt eu minuni de la el pt ca .. e subdimensionat pt caroseria pe care o are ( UTV cu motor de 600 cc ) si eu ii dau full gaz ca sa merg cu el .. ( viteza medie e 35 km/h )
In consecinta daca ai sonda lambda poti incerca cu benzina mai puternica ( ECU isi face o idee asupra a ce arde ) daca nu ai sonda lambda eu zic ca e o mica irosire de bani pt ca el nu simpte asta ( poate unii vor zice ca e mai puternica si ca se va simpti , da dar totodata ii poate face rau mototorului care a fost calibrat dupa o anumita cifra octanica !!!
Si vedeti si de unde luati carburantul ca poate il luati de 95 la pret de 99+
#7
Posted 18 June 2018 - 06:48 AM
Si vedeti si de unde luati carburantul ca poate il luati de 95 la pret de 99+
bine punctat!
#8
Posted 18 June 2018 - 03:21 PM
Ca experienta personala, benzina de 100 de la Mol pare ca respecta cifra de 98. Restul imi par si mie de 95. Maxim.
#9
Posted 25 August 2020 - 10:14 AM