Va salut!
De ceva timp urmaresc preturile ATV-urilor, specificatiile loc, review-uri, filme pe youtube, samd in ideea achizitiei unui ATV.
Initial m-am oprit la gama ATV-urilor cu capacitate medie, adica 500-600cc, dar am inceput sa iau in calcul si solutia cu mai multi cai putere dupa ce am constatat ca majoritata grupurilor de ATV-iist din Iasi sunt cu mi(o)arele...
In primul rand doresc sa spun cate ceva despre mine. Am 46 ani, 98 Kg, sunt inginer constructor, sunt posesor de permis cat.B si am peste 500.000 km facuti cu autoturismul. De cativa ani mi-am luat niste pamant langa Iasi (peste un hectar) si doresc sa fac si ceva agricultura, in mod special pentru uzul familiei.
Pe langa masina pe care o conduc zilnic, vara mai conduc un... tractor de tuns gazonul de 12CP, cu care tund iarba in livada (am aproape 100 de copaci) . Vreau sa fac si o sera si inca mai car dintr-o parte pamantul prin curte.
Am facuta aceasta introducere lunga ca sa justific cumva ca ATV-ul ma va ajuta mult si prin curte.
Revenind la sfaturi, desi initial inclinam catre gama medie, unde pusesem ochii pe CForce 550 si 600, respectiv pe TGB 600, acum iau foarte in serios si plaja ATV-urilor de 800 si 1000, justificat de urmatoarele: 1.Am vazut mai multi utilizatori care dupa ce au avuta gama de 500 s-au dus mai sus si 2.Majoritatea ATV-istilor din Iasi, cu care vreau sa fac cateva incercari sa ies, au Bombardier de 1000 + TGB 1000.
Dupa lungi cantariri si studii, am ramas la 3 modele: TGB 600, Cfprce 850XC si TGB1000, toate cu ESP. Mentionez ca am o afectiune care imi chinuie putin muschii (ma dor la cel mai mic efort), cu care traiesc de vreo 10 ani (de genul: nu mori, dar nici nu te lasa sa traiesti), asa incat solutia cu ESP este unica care ma avantajeaza.
Pana acum am condus ATV-uri de 300 (Linhai) si 400 (CForce 450), ultimul parand ca se va dezmembra pana la intoarcere (inchiriat la Gura Humorului), dar si un TGB de 1.000 al cumnatului meu.
Aparent nevoile mele sunt satisfacute si cu TGB-ul de 600 de care sunt foarte incantat dupa ce l-am vazut live la Iasi. Intre calitati am gasit:
- garda la sol mare: 32cm;
- latime de 1,2 m - pare foarte stabil;
- schimbator de viteza cu clapeta care se ridica la deget cand vreau sa trec dintr-o treapta in alta (asa aveam la Opel Vectra, un inel sub nuca schimbatorului), care se misca foarte usor (la CForce-ul 450 m-am chunui de numai, numai sa schimb vitezele) si, mai mult decat atat este amplasat in dreapta, ceeea ce pare foarte comod;
- Euro 4, cu diferential blocabil/deblocabil atat pe fata cat si pe spate
- 4 discuri de frana (cate unul pe fiecare roata), fata de majoritatea care au 3;
- nu stiu daca e sau nu un avantaj, dar are o singura frana care actioneaza toate rotile, ca la Can-Am 570
- design-ul cu toba centrala si zgomotul tobei mai placut decat la CForce;
Din pacate nu am avut cum sa merg cu el pentru ca era pentru un client.
Urmatoarea optiune este CForce 850XC, cu urmatorele calitati:
- garda la sol acceptabila;
- cea mai mare latime dintre cele 3 modele analizate, adica 1,26m
- anvelope de 26"
- design placut
- faptul ca are rotile ma in fata fata de TGB, aparent un avantaj cand iei "in piept" zone cu unghi inchis (rape, santuri, etc)
- nu stiu prin ce se remarca noua punte spate copiata cica de la Can-Am, inclusiv cu amortizoare pe gaz; am vazut ca nu mai e cu brat dublu tip A, ci cu o punte prinsa intr-o singura bucsa mai in fata, iar in spate se sprijina pe ansamblul arc-amortizor;
Nu am avut ocazia sa il vad live, am vazut doar X8-ul la showroom in Bucuresti.
Ca dezavantaj vad: schimbatorul pe stanga - mi se pare peste mana, si zgomotole de care se plange toata lumea, inclusiv frica sa intre greu in viteze (de care vad sa se plang posesorii de CF). Mai am un semn de intrebare la zgomotele de la tablele de protectie din jurul tobei (de care se plang cei cu Cf 550)>
Descrierea e foarte slabuta (parca nu vor sa-l vanda!) Nu este review video in romana desi sunt mai multi dealeri. Unii ziceau ca are visco-lock pe spate, altii nu. Nu e clar daca e Euro 4 sau nu, daca diferentialul spate e deblocabil, samd. Din acest motiv optez pentru varianta urmatoare.....
Ultima optiune e TGB 100 ESP, si aici iau in calcul varianta noua cu anvelope de 26x14 (in mod normal au 25x12) si vopsea verde fluorescenta la bull-bar-urile din fabrica, respectiv rosu la etrierii de frana
Ce nu-mi place la el este ca mi se pare ca porneste foarte brutal de pe loc.
Ca avantaje am vazut:
- putere mare;
- loc pe sa confortabil, sa moale (e aceeasi caroserie si sa cu TGB 600)
- impresie de stabilitate
- anvelope Bighorm maxx
- diferentiale deblocabile/blocabile fata spate
- Euro 4
https://www.facebook...?type=3.
Pentru ca mai am doar doua zile in care trebuie sa iau decizia (vreau sa fac achizitia pana la sfarsitul anului), va rog sa-mi raspundeti scurt la urmatoarele intrebari:
- cei care ati trecut de la clasa medie (5-600) la clasa mare (800-1000), de ce ati facut-o? Unde ati simtit o problema?ce va lipsea?
- cei care aveti motoare mari considerati ca puterea mare este un dezavantaj in anumite situatii ? (am vazut un accident cu un Polaris de 1000 unde, dupa ce a trecuta de o rapa cu viteza, in loc sa franeze a accelerat si l-a aruncat ATV-ul pe spate (ca un cal), asa incat acum are coloana prinsa in suruburi...)
- e mai bine sa incepi cu unul mai mic si apoi sa treci la urmatorul? (cu riscul sa nu fii acceptat in grupurile cu ATV-uri mai puternice?)
- se vinde mai usor unul de 1000 vs unul de 5-600?
- in prima faza voi merge cu familia (de aceea vreau cu doua locuri), uneori cu remorca. Va conta la greutatea suplimentara ca e motor de 500, 800, sau 1000? Sau in alte situatii?
- am cerut raza de bracare (intoarcere) de la TGB si de la CF si nu am primt decat de le CF. Dealerul mi-a zis ca CF-ul are raza de intaorcere cea mai mica. Pana si Linhai intoarce mai din scurt (ei vad cand baga si scot ATV-ul din service). Din ochi pare ca TGB-ul intorce destul de in scurt fata de CF (m-am uitat la filme, inclusiv la Hunt the wolf). Avti experiente in acest sens?
- daca cineva a condus si CF si TGB, amortizoarele de pe TGB sunt mai soft sau nu? Eu le prefer mai soft din cauza problemelor musculare si a discopatiei lombare.... Adica prefer sa le strang eu daca sunt prea soft, decat sa nu le pot face la soft la nevoie
Daca nu stii ce faci cu el, visezi sa mergi si in drumetii, si in zone mai de off-road (desi nu sunt adeptul adrenalinei la maxim, dar recunosc ca as vrea sa incerc macar), vrei sa-l folosesti in jurul casei, samd, ce ati alege si de ce? Se merita sa dau 2000E in plus de la inceput ca sa nu-mi para ulterior rau?
Bugetul optim era de 6.000E+TVA, dar l-am urcat pana la 8000-8500+TVA ca sa pot incadra cu ultimele doua optiuni...
Multumesc!
P.S. Initial pusesem ochii si pe un SSV ZForce 10 (1000cc) din motive de siguranta in exploatare, dar parca as vrea sa incep cu un ATV si apoi sa trec la un SSV. Sau mai bine zis sa le am pe amandoua....
In plus, dupa multe filme vazute pe youtube, am senzatia ca mai debraba ramai impotmolit cu un SSV decat cu un ATV....
P.S. 2. Chair daca voi face achizitia intre timp, sper ca acest post sa foloseasca celor care mai au aceeasi dilema ca mine!