DIY - Schimbarea Ambreiajului
#1
Posted 01 November 2006 - 01:01 PM
Dificultate: Usor
Timp: 15 - 30 minute
Scule necesare:
- Tubulara de 8
- Tubulara de 19
- Tubulara sau inelara de 46 sau reglabila
- Surubelnita +
- Criket
1. Scoaterea prizelor de aer ale capacului, sunt prinse cu 2 coliere. Reperele sunt 23603 si 23608
01.JPG 92.63KB 1298 downloads
2. Scoaterea capacului de la transmisie. Este prins cu 12 suruburi M6X52. La unele modele pot fi diferite, cele scurte se prind in blocul motorului, cele lungi in capacul de plastic din spatele ambreiajului. Notati pozitiile suruburilor, daca sunt diferite. Reperul este 23602.
02.JPG 94.27KB 970 downloads
3. Desfaceti piulita care prinde capacul ambreiajului. Reperul este 23802.
03.JPG 89.82KB 1725 downloads
Tip: Folositi un ciocan sau orice piesa in forma de L pentru a bloca rotirea capacului.
4. Desfaceti piulita care prinde ambreiajul de restul ansamlului. Atentie, ambreiajul comprima un arc. Reperul este 23928.
04.JPG 102.58KB 1719 downloads
Tip: Daca nu reusiti sa desfiletati piulita, scoateti tot ansambul: decomprimati fuliile pana ce cureaua de transmisie este la interiorul lor, atat la motor cat si la ambreiaj, si scoateti ansamblul fulii-ambreiaj. Daca folositi o menghina sau ceva asemanator, prindeti ambreiajul in bacuri, in nici un caz nu prindeti in vreun fel de fulii.
5. Montarea ambreiajului - folositi cele 2 ghidaje, tineti arcul comprimat si infiletati piulita. Reperul este 23928.
05.JPG 64.58KB 1417 downloads
6. Montarea capacului ambreiajului. Introduceti capacul pe ax, folosin ghidajele. Strangeti piulita. Reperul este 23802.
7. Montarea capacului transmisiei. Folositi saibe grover la aceste suruburi, se desfac de la vibratii.
8. Montarea prizelor de aer.
#2
Posted 01 November 2006 - 03:21 PM
EDIT: Mi-ai cam pocit numele )
Edited by Armadilo, 15 November 2008 - 01:41 AM.
#3
Posted 01 November 2006 - 11:49 PM
#4
Posted 14 January 2007 - 04:27 PM
Ideea este ca piulita care trebuie desfacuta la punctul 3,nu s-a desurubat nici de-a draq.
Am reusit sa rup si o cheie franceza pe care o foloseam la blocarea fuliei
Asta e ! Am renuntat la DIY si o sa-l duc la service.
#5
Posted 14 January 2007 - 08:57 PM
#6
Posted 14 January 2007 - 09:14 PM
Intra in viteza,insa cand accelerez,caraie ceva urat prin oala de la ambreiaj,cred ca e vreo bucata de ferodo.
#7
Posted 14 January 2007 - 10:01 PM
#8
Posted 15 January 2007 - 09:47 PM
#9
Posted 15 January 2007 - 09:49 PM
#10
Posted 15 January 2007 - 09:52 PM
#11
Posted 19 January 2007 - 12:34 AM
Intra in viteza,insa cand accelerez,caraie ceva urat prin oala de la ambreiaj,cred ca e vreo bucata de ferodo.
Nu cred ca e ferodo, ci o buc de al din corpul discului sau vreun arc (tot din disc).
Pt desfacut cea mai buna varianta este sigur pistolul pneumatic. Mai sunt cateva variante, dar amatoresti, desi nu m-as mira ca la service sa mearga pe variantele amatoresti (una care a mers de cateva ori: pui lichid de frana pe piulita (filet) il lasi sa actioneza, apoi bati cu o dalta in piulita in sensul in care se desface).
#12
Posted 19 January 2007 - 07:11 AM
L-am desfacut la service cu o cheie pneumatica.In 2 secunde am dat oala de ambreiaj jos
#13
Posted 12 July 2008 - 01:55 AM
Ei bine al naibi a distrus si restul discului dar si placa de presiune...
Cred ca service=ul meu mi-a bagat ceva sudat pe acolo ...la-s ca merge asa. Reparatia n-am mai platit-o ..era urat din parea lor ca dupa 30 km sa mai ceara ceva ..dar au incercat. Moto moto !
Ca idee cel original mi-a ajuns 3400 km ! ,,,cam putin
#14
Posted 22 October 2008 - 10:09 AM
#15
Posted 22 October 2008 - 10:41 AM
Cum adica este la fel pe o parte si pe alta ? Cureaua trebuie sa aiba dinti conici ..
#16
Posted 22 October 2008 - 10:41 AM
#17
Posted 22 October 2008 - 10:56 AM
Am citit dar nu mai scrie nimik pe ea nici o sageata nimik ....asa mi s-a luat de stricaciuni ...inteleg ca e linhai dar parca nici chiar asa .
Edited by otto_csm, 22 October 2008 - 11:01 AM.
#18
Posted 23 October 2008 - 01:45 PM
Oala trebuie sa stea pe loc si cand accelerezi sa cupleze ambreiajul si sa miste si oala....asa este nu?
#19
Posted 23 October 2008 - 08:00 PM
adica tre sa fac service-ul la 150 km si tre sa inchiriez platforma
si ma gandesc sa faceu schimbul cu un mecanic, ca eventual daca mi se face schimbul moka atunci m-as deplasa
dar altfel as scimba eu k mi se pare ushor.
merci pt eventualele sfaturi
#20
Posted 23 October 2008 - 10:23 PM