Jump to content



Photo

Echilibrare Roti Atv


  • This topic is locked This topic is locked
15 replies to this topic

#1 Mardeiasu

Mardeiasu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 534 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:am evoluat
  • Nume real:mazilu petrut
  • Telefon:0766732945
  • Marca ATV:SUZUKI KINGQUAD 700
  • Numar ATV:AG ..........

Posted 31 January 2010 - 09:26 AM

am schimbat cauciucurile cu unele noi care au crampoanele destul de inalte. Am inlocuit toate cele 4 cauciucuri, dar pe la 60 la ora incepe ghidonul sa danseze destul de bine cam pana pe la 85 la ora. As putea sa le echilibrez sau ce sa le fac. Cu cele vechi nu facea asa.
  • 0

#2 fatcat

fatcat

    OLD IRON

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 998 posts
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:arta īnaltă a supravieţuirii la oraş
  • Nume real:Robert
  • Telefon:0722 385...
  • Marca ATV:green Suzy
  • Numar ATV:B-XX-ATZ

Posted 31 January 2010 - 09:45 AM

Daca te deranjeaza foarte tare poate merita sa incerci. Cu toate ca ma indoiesc ca se pot echilibra.
  • 0

#3 d-rive

d-rive

    deleted

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,064 posts
  • Gender:Male
  • Location:CO
  • Interests:atv&atv
  • Nume real:Suzuki
  • Telefon:0000000000
  • Marca ATV:Suzuki
  • Numar ATV:10

Posted 31 January 2010 - 09:50 AM

Se pot echilibra.

Totusi, inainte de asta. Unele pneuri sunt "echilibrate" din fabrica. Atentie deasemenea la montaj. Au un cerculet care trebuie sa fie in dreptul valvei.

Intentionez si eu sa-mi echilibrez bighoarnele. Cand le-am montat pe atv nu aveam deloc vibratii sau oschilatii ale ghidonului. Acum am. O sa vad daca era din cauza noroiului si a zapezii, o sa le verific pe curat ca sa zic asa. Daca fac figuri o sa incerc sa le echilibrez. Au mai facut si altii lucrul asta cu rezultate bune.

Chiar sunt curios si de alte pareri.

P.S. la mine oscilatiile incep de la peste 90km/h in sus... stiu, o sa vina unii si or sa zica, ca ce, si asa nu se merge cu asemenea viteze. Dupa cum ziceam si alta data, noi cei din Galati, suntem nevoiti sa bagam si asfalt pana la zonele de off-road si acolo dam maxim in gaz.
  • 0

#4 Bibi

Bibi

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,052 posts
  • Gender:Male
  • Location:constanta
  • Nume real:Bibi
  • Telefon:07224x4fun
  • Marca ATV:Suzuki kingquad 750
  • Numar ATV:bib

Posted 01 February 2010 - 12:01 AM

si al meu face la fel
  • 0

#5 Forte

Forte

    Super ATV-ist

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,611 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Nume real:DMR
  • Telefon:0723/337007
  • Marca ATV:Linhai/Suzuki/Yamaha
  • Numar ATV:CT-xx-FRT

Posted 01 February 2010 - 12:24 AM

Eu zic ca merita sa incerci! Eu le-am echilibrat cand le-am montat, desi se zice ca trebuiesc echilibrate dupa cateva sute de km!
  • 0

#6 Richelieu

Richelieu

    Membru Arfos

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,466 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Mircea Muntean
  • Telefon:724031626
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700

Posted 01 February 2010 - 07:20 AM

QUOTE (mardeiasu 1 @ Jan 31 2010, 09:26 AM) <{POST_SNAPBACK}>
am schimbat cauciucurile cu unele noi care au crampoanele destul de inalte. Am inlocuit toate cele 4 cauciucuri, dar pe la 60 la ora incepe ghidonul sa danseze destul de bine cam pana pe la 85 la ora. As putea sa le echilibrez sau ce sa le fac. Cu cele vechi nu facea asa.

Bighornul de exemplu, fata de Dunlopul original, trepideaza mult mai mult la viteze mari. E vorba si de profil. Acu...daca te dai preponderent pe sosea, sau in zone de viteza, nu stiu daca ti-ai ales neaparat cel mai bun cauciuc. Iar daca te dai in zone mai tehnice, nu vei merge cu viteza atat de mare ca sa te deranjeze. Eu spun ca nu merita, mai ales ca, probabil le vei echilibra la fiecare 2 iesiri. Dar, poti incerca...
  • 0

#7 monster cat

monster cat

    veveritoaica

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,915 posts
  • Gender:Female
  • Location:Rm Valcea
  • Nume real:catalina
  • Telefon:0743 288 874
  • Marca ATV:ARCTIC CAT 450 XC - YAMAHA GRIZZLY 700 - YAMAHA RHINO 700 SE
  • Numar ATV:B XX XEB

Posted 01 February 2010 - 09:54 AM

sustin ce spune richelieu, daca stii ca te dai mai mult pe asfalt schimba-le cu unele adecvate pt asta si pe alea pe poti echilibra.
  • 0

#8 Mardeiasu

Mardeiasu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 534 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:am evoluat
  • Nume real:mazilu petrut
  • Telefon:0766732945
  • Marca ATV:SUZUKI KINGQUAD 700
  • Numar ATV:AG ..........

Posted 01 February 2010 - 09:56 AM

multumesc de informatii o sa le echilibrez si va spun daca mai face.
  • 0

#9 fatcat

fatcat

    OLD IRON

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 998 posts
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:arta īnaltă a supravieţuirii la oraş
  • Nume real:Robert
  • Telefon:0722 385...
  • Marca ATV:green Suzy
  • Numar ATV:B-XX-ATZ

Posted 01 February 2010 - 12:46 PM

QUOTE (richelieu @ Feb 1 2010, 07:20 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Bighornul de exemplu, fata de Dunlopul original, trepideaza mult mai mult la viteze mari. E vorba si de profil. Acu...daca te dai preponderent pe sosea, sau in zone de viteza, nu stiu daca ti-ai ales neaparat cel mai bun cauciuc. Iar daca te dai in zone mai tehnice, nu vei merge cu viteza atat de mare ca sa te deranjeze. Eu spun ca nu merita, mai ales ca, probabil le vei echilibra la fiecare 2 iesiri. Dar, poti incerca...



Perfect de acord.
Offtopic: Eu am aschimbat relativ curand jantele. Cand am dat jos BH de pe janta originala, la rotile din fata inauntru era ceva apa si noroi. Nu imi explic cum a intrat acolo fara sa mi se fi dezumflat rotile ?!

Edited by fatcat, 01 February 2010 - 12:47 PM.

  • 0

#10 d-rive

d-rive

    deleted

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,064 posts
  • Gender:Male
  • Location:CO
  • Interests:atv&amp;atv
  • Nume real:Suzuki
  • Telefon:0000000000
  • Marca ATV:Suzuki
  • Numar ATV:10

Posted 01 February 2010 - 08:38 PM

Ups, ding. S-a aprins lumina.

Cred ca putini au observat ce am zis eu. Anume, la inceput cand am pus pneurile pe atv NU vibrau deloc. Dupa ce am mers mai mult cu ele a inceput treaba asta... si, ce am patit. La una dintre iesiri, intre janta si pneu aveam iarba, noroi, pietricele, etc... e posibil sa fi intrat in interior si alea sa faca probleme.
O sa desfac roata sa vedem daca avem surprize in interior. Daca nu, o sa incerc sa le echilibrez si vedem ce iese.
  • 0

#11 undercover

undercover

    pasionat

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,053 posts
  • Gender:Male
  • Location:constanta
  • Interests:atv-4x4
  • Nume real:IOAN.M
  • Telefon:0766469431
  • Marca ATV:linhai 4x4 , kingquad 750
  • Numar ATV:atv

Posted 01 February 2010 - 08:47 PM

QUOTE (d-rive @ Feb 1 2010, 08:38 PM) <{POST_SNAPBACK}>
.. e posibil sa fi intrat in interior si alea sa faca probleme.
O sa desfac roata sa vedem daca avem surprize in interior.


poate gasesti vreun iepure pe acolo hysterical.gif ....... si eu am gasit pamant si iarba intre janta si cauciuc, si vibreaza ca dracu la viteze intre 60-80 ...daca ii dai mai tare sau mai incet dispare din vibratii.

Edited by undercover, 01 February 2010 - 08:48 PM.

  • 0

#12 Forte

Forte

    Super ATV-ist

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,611 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Nume real:DMR
  • Telefon:0723/337007
  • Marca ATV:Linhai/Suzuki/Yamaha
  • Numar ATV:CT-xx-FRT

Posted 01 February 2010 - 10:50 PM

QUOTE (undercover @ Feb 1 2010, 08:47 PM) <{POST_SNAPBACK}>
poate gasesti vreun iepure pe acolo hysterical.gif ....... si eu am gasit pamant si iarba intre janta si cauciuc, si vibreaza ca dracu la viteze intre 60-80 ...daca ii dai mai tare sau mai incet dispare din vibratii.

Ce viteza este aceasta? 60-80 total ilegala, inteleg mai putin de 50 prin localitati si sub 90 pe afara ... iti recomand sa mergi mai legal ... adica cu fix 103+ ...




La 0.4 presiune ... cred ca nu este asa greu sa se strecoare cate ceva in interior!
  • 0

#13 Mardeiasu

Mardeiasu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 534 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:am evoluat
  • Nume real:mazilu petrut
  • Telefon:0766732945
  • Marca ATV:SUZUKI KINGQUAD 700
  • Numar ATV:AG ..........

Posted 02 February 2010 - 10:50 AM

cauciucurile mele au fost legate foarte strans cu sfori cand le-am luat si de aceea erau un pic deformate. S-a cam chinuit tipu de la vulcanizare sa le puna ca nu se umflau. Le mai las vreo 2 zile pana sa le echilibrez poate isi mai revin.
  • 0

#14 Richelieu

Richelieu

    Membru Arfos

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,466 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Mircea Muntean
  • Telefon:724031626
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700

Posted 02 February 2010 - 10:57 AM

Poate ar trebui sa aplici o metoda mai drastica de umflare....ca sa le indrepti. Era metoda aia cu gazul de bricheta..pe care am vazut-o la Top Gear, cand au dejantat ditamai roata de Hilux pe la polul nord. Bagi gaz de bricheta in cauciuc..si il aprinzi. Explodeaza si sare cauciucul la loc pe janta instant..si se si umfla frumos.
  • 0

#15 catalin vintila

catalin vintila

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 467 posts
  • Gender:Male
  • Location:brasov-sacele
  • Nume real:Catalin Vintila
  • Telefon:0744.566.492
  • Marca ATV:CF Moto 500 A
  • Numar ATV:BV 65 CDV

Posted 02 February 2010 - 11:52 AM

Rectific : spray de curatat frane si cu bricheta se aprinde...

Corecta afirmatia de a se echilibra dupa circa 200 km.
  • 0

#16 Norian

Norian

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,026 posts
  • Nume real:...
  • Telefon:...
  • Marca ATV:...

Posted 02 February 2010 - 03:43 PM

Referitor la chestia cu echilibratul:
- cat am avut gumele originale nu am avut niciun fel de probleme.
- imediat ce am pus gume mai grele, in jur de 45-50km pe ora tremura ghidonul. Peste si sub - nu !

Cateva probleme ce pot duce la o dezechilibrare a rotii:

- indoirea buzei jantei. La Kawa jantele standard sunt de aliaj moale si cu toata protectia pe care o are cauciucul in care se ": ingroapa" buza jentei, mai ales pe fata se indoaie buza exterioara a jantei mai ales la treceri prin rauri si bolovanis serios. Cand se indoaie buza jantei apar trepidatii. Trebuie reindreptata

- zapada inghetata/noroi pe interiorul jantei. Dupa treceri prin zapezi si noroaie adanci verifica interiorul jantei. Se fac depuneri de zapada care ingheata de la contactul cu discul cald de frana si mai ales depuneri de noroi. Astea dezechilibreaza serios janta.

O solutie: beadlock-uri. Sunt acele inele care se pun pe buzele exterioare ale jantei ca sa nu se mai indoaie. Echilibrezi jantele, pui inelul si gata !
Problema e ca in Ro nu am gasit inele din astea....

Daca reusesti cu echilibrarea zi-ne si noua. Dar dupa 2-3 folosiri ca sa vezi daca rezista plumbii
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto