Jump to content



Photo

Aburire


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#21 Richelieu

Richelieu

    Membru Arfos

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,466 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Mircea Muntean
  • Telefon:724031626
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700

Posted 06 January 2010 - 11:01 AM

QUOTE (oakyz @ Jan 4 2010, 02:23 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Poate sunt eu mai ciudat dar am avut de ales intre o casca inchis si una de cross (deschisa) ... am preferat cea deschisa cu ochelari din mai multe motive:

1. Nu se abureste.
2. Vara, fiind deschisa ai sanse mai mari sa nu iti prajesti creierul.
3. De multe ori simt nevoia sa dau ochelarii jos si sa vad fara ...
4. M`am gandit ca o casca inchisa este facuta sa se aeriseasca la viteza, deci ... pe un atv nu si`ar face treaba cum trebuie.
(daca e prea frig iarna... pun o cagula care oricum cred ca e necesara si la cele inchise si am terminat cu frigul) smile.gif

Acum ... adevarul este ca nici nu mi`am propus sa dau 10-1500 ron pe o casca ...poate si asta face diferenta intre una care se abureste si una care nu.


A nu se confunda o casca deschisa, cu o casca de cross. Casca de cross este considerata tot inchisa. Casca deschisa, este cea care nu are protectie in zona fetei...deoarece lipseste partea de sub barbie. Exista doar o viziera mai mare, care vine peste toata fata si care nu te protejeaza la nimic. Din pacate..Forte poate confirma asta.

Referitor la casti: Eu am doua: una de cross si una de strada. Pe ultima o port doar iarna...si vara doar cand merg in zone cu risc mare de a inghiti praf. Prin paduri o prefer pe cea de cross, este mult mai aerisita , respiri mai bine...si cozorocul ala e foarte bun la evitat crengi.
  • 0

#22 oakyz

oakyz

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 677 posts
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Nume real:Laurentiu
  • Telefon:0
  • Marca ATV:Linhai 4x4 Aniversar
  • Numar ATV:DB-20-AKY

Posted 06 January 2010 - 12:34 PM

M`am exprimat gresit atunci... ma refeream la casca de cross ... cele fara barbie ... sunt pentru scuter (sau asa credeam), oricum nu ma riscam sa merg cu unu deaia pe atv smile.gif
  • 0

#23 gaby72ro

gaby72ro

    Super ATV-ist

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,522 posts
  • Gender:Male
  • Location:CONSTANTA
  • Nume real:Constantin Gabriel
  • Telefon:0744518543
  • Marca ATV:ex KINGQUAD 700
  • Numar ATV:s-a dat...

Posted 13 January 2010 - 10:50 AM

d-drive, ce se aude cu "termopanlele" pt. mine si Crinu??? ai ajuns la baieti??? au pe stoc pt. AIROH SV 55???
  • 0

#24 rmihaic

rmihaic

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 114 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Nume real:Mihai
  • Telefon:0000000000
  • Marca ATV:CF 450L

Posted 09 January 2017 - 02:59 PM

Salutare stimati colegi. 

Incerc sa readuc in actualitate problema cu aburirea vizorului.

 

Mai puteti recomanda altceva in afara de  solutia " pinlock " ?

Spunea cineva de un spray antiaburire, ati incercat, sunt utile?

 

Mc


  • 0

#25 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 09 January 2017 - 09:32 PM

Nu exista nimic mai bun decat pinlock-ul. Singura mentiune, la atv, pentru ca se merge cu viteze mici, trebuie totusi putin de tot tinuta ridicata viziera. Aproximariv 1- 2 mm. Sau, cum spunea colegul mai sus, sa folosesti o casca deschisa. Doar ca eu cred ca se va aburi si aceasta in cazul temperaturilor scazute.
  • 0

#26 adirpe1709

adirpe1709

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 418 posts
  • Gender:Male
  • Location:MARU, Jud. CARAS SEVERIN
  • Nume real:adrian
  • Telefon:0740311xxx
  • Marca ATV:king quad 700 , Can am Outlander max 650 cc
  • Numar ATV:144 , 002

Posted 10 January 2017 - 08:55 AM

Sal, eu folosesc casca moto inchisa, motivul fiind deplasarea pe distante de 20- 30 km cu viteza de peste 50 km/h, la viteza respectiva se abureste foarte putin.

La casca inchisa folosesc si cagula pe timp de iarna, altfel este frig.

La viteza mai mica de deplasare tin la fel ca si pitesti  viziera putin deschisa, iar cand se mege foarte incet ridic viziera de tot.

Am si ochelari, care am constatat ca intra si pot fi folositi clasic pentru viteze mici.

In schimb la ultima iesire colegul cu casca deschisa a zis ca la viteza mai mare ia fost rece putin, eu nu am casca deschisa, pentru mine nu este utila momentan.

Asta din ce am experimentat eu.

O zi buna


  • 0

#27 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 13 January 2017 - 09:51 PM

Salut! Am trait si eu cea mai rece iesire a mea, -12 grade afara, timp de deplasare 4-5 ore, viteza intre 0 si 90 km/h.
Si in cazul meu cea mai grea problema a fost aburirea vizierei.
La viteze pana in 20-30 km/h deschideam foarte putin viziera insa am ajuns sa fac asta degeaba cand a inghetat pe partea interioara de la abur.
Aceeasi concluzie, ori stai la 20-25 de grade in casa ori pinlock. La sub -10 grade e greu de gasit un echilibru aburire-aerisire.
Poate ne spun colegii cu pinlock daca intr-adevar face minuni acest pinlock.
Multumesc!
  • 0

#28 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 13 January 2017 - 10:55 PM

Eu folosesc pinlock si la motocicleta dar si la atv. La atv nu l-am probat la -10 grade pentru ca nu am prins aceasta temperatura dar, nu sunt cel mai bun exemplu deoarece ochelarist fiind, mi se aburesc si lunetele asa ca, eu oricum trebuie sa tin putin ridicata viziera.
La moto, pinlock-ul este foarte bun. Pentru ca orice aburire dauneaza destul de grav, mai ales ca se intampla la reducerea vitezei cand nu mai are loc aceeasi ventilatie. Asa ca, atunci cand reduc viteza, nu trebuie sa mai bag instant degetul in viziera ca sa o ridic.
La fel si la atv, vara. Dar iarna ridic mai rar viziera cu pinlock decat pe cea fara.
  • 0

#29 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 14 January 2017 - 01:44 PM

Sau, puteti incerca asta: https://www.motortea...rire-ipone-look


  • 0

#30 Nell64

Nell64

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 217 posts
  • Gender:Male
  • Location:CJ
  • Nume real:Nelu
  • Telefon:Sony
  • Marca ATV:CANAM 850 MAX XTp & CANAM 650 MAX XTp
  • Numar ATV:CJ__XTX

Posted 14 March 2018 - 03:24 PM

Va salut !

 

Referitor la aburire;

 

Era mai demult (pe vremea lui Ceau) o varianta de rezolvare folosita cu succes pentru impiedicarea aburirii ochelarilor sau chiar a sticlei la geamuri la casa sau parbrize la masina.  Solutia e relativ simpla, ieftina si la indemana oricui. N-am probat-o inca, intentionez sa fac asta cu prima ocazie cand mai ies cu atv-ul ca am casca integrala si imdeiat ce las vizorul si respir mai tare raman "pe intuneric" de la abureala.

 

Deci rezolvarea consta in a da cu glicerina lichida pe geamul/suprafatza ce trebuie ferita de aburire, in cazul castilor pe interiorul vizorului. Glicerina lichida se gaseste la farmacie si la magazinele cu tigari electronice, VG si PG cred ca PG e buna ca aia vegetala nu cred sa aiba proprietati suficient de adecvate pentru a rezolva aburirea.. Se pune pe o carpa moale un pic si se da pe sticla pe interior, unde se abureste... si se sterge usor surplusul cu alta carpa. Se zice ca poti sa faci ce vrei si la ce temperatura afara/interior ca nu mai abureste deloc si tzine o perioada destul de lunga de timp.

 

 O sa testez cu prima ocazie si revin cu pareri. Glicerina am ca sunt fumator de electrica..asa ca ramane doar testarea.

 

Repet, n-am incercat inca metoda, o stiu de multi ani ca solutie de a scapa de aburire.

 

L.E. Cred ca si cu antigel ar merge..ca tot pe baza de glicol..nu stiu..:)


Edited by Nell64, 14 March 2018 - 03:25 PM.

  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto