Toba de esapament - vibreaza, problema ce poate fi remediata in mai multe feluri, cel mai simplu ar fi sa puneti alt colier de strangere. Tampoanele care sustin toba sunt proaste, merg inlocuite cu unele de la Dacia, nu mai stiu care anume.
Electrica - destul de simpla, insa inginerii proiectanti au cam dat-o in bara. Cea mai buna idee ar fi sa o refaceti, cu schema electrica in fata, cu izolatii s.a.m.d. Ce am mai observat - pica sigurantele pe aprindere, asa ca aveti grija sa aveti la voi sigurante de 20A. De asemenea pica releul de pornire.
Electroventilatoarele - daca treceti prin apa, au niste arcuri care imping carbunii, care ruginesc. Izolati-le carcasa cu silicon, si cu vaselina pe unde iese axul. Momentan incerc sa gasesc un ventilator mai mare, care sa poata fi montat. Am un pont ca ar merge de Opel.
Limitatorul de viteza pentru marsarierre - se strica in timp. La mers inapoi, daca merge in salturi, pur si simplu scoateti mufa din el. E o cutiuta neagra pe care scrie Speed Limiter. Este doar pentru marsarierre.
Semnalizarile - sunt montate prea in exterior, si se pot sparge prea usor. Bridele de sustinere de pe portbagaje merg indoite spre interior, si se rezolva problema. Incercati sa le incalziti cu autogen, sa nu se rupa.
Scutul de plasa - de la bull-bar, care protejaza radiatorul, trebuie intarit cu o plasa mai deasa, deoarece cea originala are ochiurile prea largi si intra crengute in fagurii radiatorului.
Pompa de apa - are un orificiu ce se deschide la suprapresiune, dar elicea nu e bine dimensionata si poate tine deschis continuu acel orificiu. Un pic de bricolaj la elice cu un cutter rezolva problema. Atentie la garnituri.
Senzorii de pe cutie - o cam iau razna, sunt niste intrerupatoare cam prost realizate. Se mai desfac si suruburile de prindere.
Bujia - Poate intra apa in fisa, exista niste fise izolate, pentru moto. Daca gasesc, va anunt.
Kilometrajul - aveti grija sa nu se desfaca senzorul de pe axul spate, si izolati bine mufele de pe cablu.
Franele - trebuiesc aerisite concomitent pe toate patru rotile, sistemele nefiind separate mana - picior. Am un proiect de a le separa, momentan caut leviere si pompe stanga-dreapta. As face ceva gen picior - toate patru, stanga - spate, dreapta - fata.
Prezoanele - cei cu jenti din tabla aveti mare grija, daca se slabesc nu strica numai janta, ci si fuzeta. Incercati sa gasiti contrapiulite, sau macar verificati-le des. Se desfac totusi si la jentile de aliaj.
Cauciucurile - sunt foarte subtiri, asa ca inarmati-va cu un kit de pene, din acela cu snururi, pentru tubeless. Nu incercati petice la rece, ca nu tin. Nu polizati prea mult cauciucul in interior, ca ajungeti la insertia de panza. Merg insa petice la cald.
Presiunea optima - e 0.7, sincer la mai mult nu imi place tinuta de drum, il inalta prea mult, se rastoarna mai usor. Pentru strada ar mai merge, dar in teren e deja periculos.
Rulmentii - verificati daca nu aveti joc, daca aveti, strangeti piulitele si puneti la loc sigurantele de sarma, mai ales pe fata apar probleme.
Cablul de acceleratie - se gripeaza, folositi ulei de lant spray. Desfaceti cablul din clapeta si carburator, si folositi spray-ul cu incredere.
Cureaua - am abordat subiectul in alt topic, problema este ca in loc sa se toceasca cureaua, se mananca fuliile variabile de la CVT. Cand gasesc o solutie va anunt.
Ambreiaj si placute de frana - verificati-le cat mai des, si schimbati-le cand se subtiaza prea mult.
Amortizoarele fata - au niste bucsi de teflon, care pot scartai. Folositi linistiti vaselina, desfaceti piulita care prinde amortizorul si puneti vaselina peste tot.
Bieletele de la schimbator - vibreaza si se ating de motor, eu le-am facut niste mansoane din coliere de plastic.
Bineinteles, mai pot aparea si alte probleme, eu le-am trecut doar pe cele patite de mine sau de prieteni.
Ce am mai auzit de la altii:
Grupul fata - se poate sparge o ureche de prindere, si am auzit de 2 agregate la care s-a blocat. Se poate sa fi fost un lot cu probleme, sau sa fie fortate pe asfalt cu 4X4 cuplat.
Garnituri diverse - rupte sau cu probleme, oricum tin de garantie.
ATENTIE! Verificati toate suruburile, cat mai des posibil. Se desfac de la vibratii.
Edited by Armadilo, 13 December 2006 - 12:24 AM.