Jump to content



Photo

Accidente Cu Atv-ul Si Noi Victime!


  • This topic is locked This topic is locked
97 replies to this topic

#1 Forte

Forte

    Super ATV-ist

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,611 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Nume real:DMR
  • Telefon:0723/337007
  • Marca ATV:Linhai/Suzuki/Yamaha
  • Numar ATV:CT-xx-FRT

Posted 23 November 2009 - 01:48 PM

Deschid acest topic cu accidentul meu si ii invit pe toti sa povesteasca aici prin ce au trecut ei! Se zice ca ATV-istii se impart in cei care au cazut sau urmeaza sa cada!

A trecut suficient timp de la accidentul meu ... 16.12.2007 si acum pot vorbi deschis despre el! 

Intr-un moment de tigara si alcool, eu nefiind pasionat de nici una din ele ... si pentru ca tocmai urcase un Linhai pe acolo ... incerc si eu, incerc de mai multe ori, anvelopele mele deja formasera un fel de sleau ... sunt indemnat mai tare ... ii dau mai tare si veti vedea filmarea:



In momentul in care ATV-ul a cazut cu bordul pe mine, casca open-face nu m-a protejat ...

Au fost momente de panica, zapada era rosie toata, eu ma ridic ... incerc sa inchid gura, nu se inchidea normal, imi ating dintii cu limba si-mi dau seama ca sunt toti acolo ... dar ceva nu era in regula!

Dupa ... ma urc pe ATV, imi conduc colegii de plimbare din Padurea Babadag pana la Popasul 2Iepurasi unde lasasem masinile ... ma duc la baie ... umplu tot de sange ... eu si Ion plecam cu masina mea spre Cta, lasam remorca in grija lui Razvan! Ajung la urgenta ... radiografii ... ei zic ca totul este ok ... plec acasa ... am deja ochii negri! Vine doctorul de familie (Sabyn) si-mi zice ... sa merg din nou la spital!

A doua zi, impreuna cu Razvan si sotia lui mergem la spital si se descopera ca am maxilarul fracturat in 4 locuri ... operatie, fixat maxilarul de mandibula si 45 de zile am mancat cu paiul, inclusiv sarmale!

Dupa 2 saptamani a nins si am iesit deja cu ATV-ul la plimbare, dar fara casca ... ci doar cu fes, pentru ca nu puteam purta casca din cauza aparatului care imi imobiliza maxilarul!



ATV-ul a avut doar farul central spart, incredibil de rezistent KingQuad-ul!

Urmari: in urma accidentului, am nasul stramb! Am ramas cu frica de pante, si totusi mi-am luat un ATV mai puternic! Mi-am cumparat echipament! Tot ma dau cu ATV-ul, desi majoritatea ma considera nebun, dupa ce am patit la acel accident! "Nu cunoaste inapoi!" ... era deviza de atunci, acum aplic ... "Exista o ruta ocolitoare?"

Concluzia: Nu merita sa risti, daca te intorci sanatos de la o tura se cheama distractie ... atlfel nu!

Multumesc pe aceasta cale, celor care m-au ajutat atunci!

Edited by Forte, 23 November 2009 - 01:51 PM.

  • 0

#2 saisnoua

saisnoua

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 posts
  • Gender:Male
  • Location:fagaras
  • Nume real:cosmin
  • Telefon:0751288081
  • Marca ATV:renegade 1000 xxc

Posted 23 November 2009 - 02:14 PM

WOW Am avut prieten care a avut sarme printre dinti tot datorita maxilarului rupt. Najpa rau faza. Ce aiurea cu Urgentele - totul e ok. pai sa-i legi pe toti cu o cordelina de aTV si sa ii tragi vreo 10 km pe asfalt. Nenorocitii...
  • 0

#3 Forte

Forte

    Super ATV-ist

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,611 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Nume real:DMR
  • Telefon:0723/337007
  • Marca ATV:Linhai/Suzuki/Yamaha
  • Numar ATV:CT-xx-FRT

Posted 23 November 2009 - 02:40 PM

QUOTE (saisnoua @ Nov 23 2009, 02:14 PM) <{POST_SNAPBACK}>
WOW Am avut prieten care a avut sarme printre dinti tot datorita maxilarului rupt. Najpa rau faza. Ce aiurea cu Urgentele - totul e ok. pai sa-i legi pe toti cu o cordelina de aTV si sa ii tragi vreo 10 km pe asfalt. Nenorocitii...

Intentia mea nu este sa acuz pe nimeni, eu am fost singurul vinovat, eu am ales sa incerc sa urc pe acolo si tot eu am plecat la tura ne-echipat corespunzator! In 2007 la SMAEB, cand mi-am cumparat casca, KKY mi-a zis sa am grija cu casca aceea! Am invatat pe pielea mea, echipamentul conteaza! 


Eu am facut mult mai multe greseli in ziua aceea: pozitia pe ATV, viteza prea mare, lipsa de experienta ... totus s-a terminat prost, dar putea fi si mai rau ... 

Deci sa continuam cu astfel de povesti si sa incercam sa invatam din ele!
  • 0

#4 Richelieu

Richelieu

    Membru Arfos

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,466 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Mircea Muntean
  • Telefon:724031626
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700

Posted 23 November 2009 - 02:52 PM

Mda...n-am stiut...cum probabil majoritatea de aici n-au stiut, ca poza aia e fix de la eveniment. Auzisem de patania ta, dar nu faceam legatura intre poza si accident. Privita standalone, poza e de mare efect..iar unghiul din care e facuta poza, nu arata rampa respectiva la fel cum am vazut-o in filmulet...in concluzie am crezut ca urcarea aia a fost una reusita.

Nasol ...nimic de zic. E o idee buna totusi, deschiderea unui astfel de topic.
  • 0

#5 d-rive

d-rive

    deleted

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,064 posts
  • Gender:Male
  • Location:CO
  • Interests:atv&amp;atv
  • Nume real:Suzuki
  • Telefon:0000000000
  • Marca ATV:Suzuki
  • Numar ATV:10

Posted 23 November 2009 - 03:10 PM

Mariuse, de apreciat ca ai facut topicul asta si sper ca mesajul transmis de el catre ceilalti sa aiba efect. Adica sa ne faca sa (ne) gandim mai bine si mai mult atunci cand vrem sa facem ceva.
Am vazut multi atevisti mergand la limitele fizicii. Daca e musai ii intelegeam dar unii isi asuma(u) in mod copilaresc riscuri inutile.

Ca sa fiu on-topic, adica sa zic si patania mea. In fapt fac parte dintre cei care au cazut si sper ca NU mai urmeaza sa cada. Nu mi-am facut radiografie dar sper sa nu-mi fi rupt nimic, cu toate ca in zona cu care am lovit cel mai tare dambul pe care am cazut ma doare si acum la doua luni de zile, cand apas mai tare, ma doare carnea, nu vreun os sau altceva.
Am cazut intr-un mod absolut stupid. Cam cum facem majoritatea de altfel. Dupa o fugareala individuala prin padure unde am atins si 90km/h am cazut cand m-am oprit. Am redus viteza, am franat si virat usor stanga. Nu stiu din ce motiv, vreun damb in care s-a proptit roata dreapta fata sau altceva m-a facut pur si simplu sa zbor de pe atv. Am strans picioarele cat am putut ca sa ma tin de el, la fel si bratele, nu am reusit si am plecat in zbor planat urmat de aterizare fortata cu partea din spate a soldului drept dupa care m-am rostogolit de vreo 3 ori si bineinteles ca am dat si cu casca de pamant de nu s-a vazut biggrin.gif
Baietii care erau normali la cap si nu nebuni ca mine ramasesera mai in urma si cand au ajuns ei credeau ca fac misto de ei si m-am intins pe jos... Atv-ul si-a continuat drumul linistit si s-a oprit razand in sinea lui de mine.

De atunci sunt mult mai concentrat, respect mai mult atv-ul si legile fizicii si am grija mult mai mare. Frica nu am prins si nu ma dau inapoi de la nimic dar sunt mult mai rational.
Vorba lui Marius, daca e naspa pe unde trebuie sa merg, inainte sa atac si sa imi asum riscuri, intai vad ce alte alternative mai sunt.
  • 0

#6 fatcat

fatcat

    OLD IRON

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 998 posts
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:arta īnaltă a supravieţuirii la oraş
  • Nume real:Robert
  • Telefon:0722 385...
  • Marca ATV:green Suzy
  • Numar ATV:B-XX-ATZ

Posted 23 November 2009 - 03:32 PM

Eu sunt unul din aceeia care cade tot timpul. Spre dezonoarea mea, nu consider ca este o mandrie.
Pana acum am luat multe cazaturi din rasturnare, zburat peste ghidon cu sau fara sa-l ating, inclusiv doua evenimente la care am ramas sub el fara sa ma pot misca.
DAR, slava celui de sus, nu am patit niciodata nimic - si aici vroiam sa ajung: ECHIPAMENT. Probabil cel mai mult se datoreaza faptului ca merg numai echipat corespunzator, ca merg aproape exclusiv cu cutie in spate pe ATV, ceea ce m-a protejat de mai multe ori de cele 300kg ale Atv-ului. Intre timp am echipat si ATV-ul cu distantiere la roti, l-am mai lestat cu 10kg pe fata si probabil am mai si capatat experienta, in ultimul timp am cazut mai putin.
Cea mai nasoala lovitura am luat-o insa pe teren absolut plat, pe camp, cand am dat cu aprox. 50kmh intr-un sant de max. 20 cm si mi-am luxat incheietura stanga care m-a durut aproape 1/2 an, iar a doua lovitura cu urmari a fost tot pe teren relativ plat cand am dat intr-un sant transversal pe drum, sapat de un nemernic cu excavatorul ( probabil pentru a fura nisip). Santul avea aprox. 70cm adancime si alte 70 latime ceea ce a facut ca botul lui Suzi sa se infiga in malul opus si sa ma dea cu pieptul de ghidonul care a cedat - bullbar indoit, masca sparta, ghidon rupt, far rupt, bord spart - pieptul meu plin de vanatai (noroc cu armura).
Si ca sa nu repet, ce scrie Cristi este valabil 100% si pentru mine: "De atunci sunt mult mai concentrat, respect mai mult atv-ul si legile fizicii si am grija mult mai mare. Frica nu am prins si nu ma dau inapoi de la nimic dar sunt mult mai rational.
Vorba lui Marius, daca e naspa pe unde trebuie sa merg, inainte sa atac si sa imi asum riscuri, intai vad ce alte alternative mai sunt"

Edited by fatcat, 23 November 2009 - 03:34 PM.

  • 0

#7 Richelieu

Richelieu

    Membru Arfos

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,466 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Mircea Muntean
  • Telefon:724031626
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700

Posted 23 November 2009 - 04:26 PM

QUOTE (fatcat @ Nov 23 2009, 03:32 PM) <{POST_SNAPBACK}>
merg aproape exclusiv cu cutie in spate pe ATV, ceea ce m-a protejat de mai multe ori de cele 300kg ale Atv-ului.


Aici...e o discutie care poate face subiectul unui versus: Cu/fara cutie ...avantaje/dezavantaje. Personal, desi sunt constient de faptul ca, o cutie te poate salva de un atv care sa te striveasca, am renuntat la cutie cand am constatat ca dezechilibreaza atv-ul intr-un hal fara de hal. Adica, acolo unde, cu cutie aveam probleme in a tine ATV-ul pe vreo urcare, fara cutie e joaca e copii. Acolo unde si urcat cu totul pe ghidon abia il tineam, fara cutie urc in sa, fara emotii. De aceea am renuntat la cutie si utilizez o geanta textila, mult mai mica si mai usoara... Adica, risc in cazul unei cazaturi, dar reduc riscul de a cadea smile.gif
  • 0

#8 Norian

Norian

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,026 posts
  • Nume real:...
  • Telefon:...
  • Marca ATV:...

Posted 23 November 2009 - 05:03 PM

Eu mi-am schimbat cutia mare de depozitare cu una pentru pasager, dar pe care o folosesc doar cand ies cu sotia pe atv.

Totusi, cutia cea veche avea 9kg, ca greutate nu m-a incomodat niciodata la urcari, in schimb la manevrabilitate si agilitate in locuri stramte da...
  • 0

#9 fatcat

fatcat

    OLD IRON

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 998 posts
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:arta īnaltă a supravieţuirii la oraş
  • Nume real:Robert
  • Telefon:0722 385...
  • Marca ATV:green Suzy
  • Numar ATV:B-XX-ATZ

Posted 23 November 2009 - 05:03 PM

QUOTE (richelieu @ Nov 23 2009, 04:26 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Aici...e o discutie care poate face subiectul unui versus: Cu/fara cutie ...avantaje/dezavantaje. Personal, desi sunt constient de faptul ca, o cutie te poate salva de un atv care sa te striveasca, am renuntat la cutie cand am constatat ca dezechilibreaza atv-ul intr-un hal fara de hal. Adica, acolo unde, cu cutie aveam probleme in a tine ATV-ul pe vreo urcare, fara cutie e joaca e copii. Acolo unde si urcat cu totul pe ghidon abia il tineam, fara cutie urc in sa, fara emotii. De aceea am renuntat la cutie si utilizez o geanta textila, mult mai mica si mai usoara... Adica, risc in cazul unei cazaturi, dar reduc riscul de a cadea smile.gif



Corect. Eu merg cu cutia aproape goala si cu o geanta textila in fata, in care am toate cele.
  • 0

#10 d-rive

d-rive

    deleted

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,064 posts
  • Gender:Male
  • Location:CO
  • Interests:atv&amp;atv
  • Nume real:Suzuki
  • Telefon:0000000000
  • Marca ATV:Suzuki
  • Numar ATV:10

Posted 23 November 2009 - 05:04 PM

99% dintre noi folosim portbagajul din spate cu cutie, geanta, etc. In cazul unei urcari eu ma ridic in picioare si ma aplec in fata in functie de necesitate, pana intr-acolo incat ma prind cu o mana de portbagajul din fata, bineinteles daca terenul imi permite sa merg doar cu o mana pe ghidon pentru directie. Greutatea pe spate dauneaza mult translatand centrul de greutate spre spate iar atunci cand urcam... nici nu vreau sa ma gandesc.

Cred ca ar fi mult mai util sa asezam greutatea pe fata, geanta sau cutia. Din pacate cutiile de spate sunt mult prea voluminoase pentru a fi puse in fata si singura solutie e o geanta textila pe fata. Sau cutie mica, speciala pentru fata. La coborare nu e bai, pur si simplu lasi atv-ul sa curga daca vrea sa se ridice de fund in sus... si oricum, eu unul nu am vazut pe nimeni "cazut in cap". Adica sa fie coborarea atat de abrupta incat sa ii vina atv-ul in spinare.

Cu toate astea eu folosesc o geanta textila pe spate in care am doar strictul necesar. Distantierele au rezolvat problema stabilitatii laterale.
Zicea Robert ca sunt importante protectiile. Asa e, cu toate astea eu am cazut cu o parte a corpului care nicio armura nu o protejeaza, noroc cu putin burete care il aveau pantalonii pe lateral, pe sold, ca altfel mi-o luam si mai rau.

Film. Tipul din imagine e super artist dar panta aia e "botezul" la noi la Galati. Nu pare mare smecherie dar va asigur ca e la limita chiar daca, cunoastem cazuri cand un CFmoto a urcat si coborat cu 5 viteji pe el tongue.gif
Panta nu e foarte abrupta dar sunt terase, praguri care o fac destul de dificila de abordat daca nu stii sa dozezi acceleratia astfel incat sa urci dar sa nu ridici fata (cum i s-a intamplat lui Forte). Deasemenea, pamantul e destul de sfaramicios, cu iarba pe alocuri.
La coborare iar e nasol. Trebuie s-o abordezi la un moment dat pe diagonala si iti pleaca spatele inaintea fetei si trebuie mare grija.

Nu in ultimul rand, aici au cazut destul de multi, destul de urat, inclusiv cu "taierea filmului".
Cand am urcat-o eu prima data, la inceputurile mele atevistice, am zis ca nu e cazul sa fortez nota si sa-mi vad de treaba dar erau niste urme vechi si am zis... daca au urcat altii eu de ce nu as putea. Si am urcat si coborat, de mai multe ori. Acum realizez ca mi-am asumat riscuri inutile si multi colegi din Galati care au urcat-o si coborat-o de mai multe ori, evita sa mai faca asta, mai ales din cauza a ceea ce au patit altii.
Deci, ne distram dar cu ratiune.
  • 0

#11 Sever Oprisan

Sever Oprisan

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 207 posts
  • Gender:Male
  • Location:Covasna
  • Nume real:Sever Oprisan
  • Telefon:749207700
  • Marca ATV:Suzuki KQ700
  • Numar ATV:neinmatriculabil

Posted 23 November 2009 - 05:46 PM

"... si oricum, eu unul nu am vazut pe nimeni "cazut in cap" "

Ba uite eu unul era sa cad in cap. Coboram o panta abrupta cu pietris de nu tinea nici frana nici
motorul in L, adica ATV-ul aluneca oricum I-am dat un pic drumul sa curga, dar m-a proptit
intr-un bolovan. Am incercar sa accelerez putin sa trec peste el dar m-a asezat lateral pe panta.
La urmatoarea incercare de accelerare a trebuit sa sar de pe ATV in spate si noroc ca nu
s-a rostogolit la vale ci a intrat in rapa de langa drum si s-a oprit in niste tufe.

Dupa acesta patanie cel mai frica imi este sa cobor cu ATV-ul.
  • 0

#12 55 RAC

55 RAC

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 187 posts
  • Location:Sacele - Brasov
  • Nume real:Raluca
  • Telefon:acelasi
  • Marca ATV:CF MOTO
  • Numar ATV:BV 55 RAC

Posted 23 November 2009 - 06:05 PM

QUOTE (Sever Oprisan @ Nov 23 2009, 05:46 PM) <{POST_SNAPBACK}>
"... si oricum, eu unul nu am vazut pe nimeni "cazut in cap" "

Ba uite eu unul era sa cad in cap. Coboram o panta abrupta cu pietris de nu tinea nici frana nici
motorul in L, adica ATV-ul aluneca oricum I-am dat un pic drumul sa curga, dar m-a proptit
intr-un bolovan. Am incercar sa accelerez putin sa trec peste el dar m-a asezat lateral pe panta.
La urmatoarea incercare de accelerare a trebuit sa sar de pe ATV in spate si noroc ca nu
s-a rostogolit la vale ci a intrat in rapa de langa drum si s-a oprit in niste tufe.

Dupa acesta patanie cel mai frica imi este sa cobor cu ATV-ul.


Subscriu. E clar ca depinde de perceptia si experienta fiecaruia.
Eu nu am o problema cu urcarile, dar am cazut deja de 2 ori la coborare (usor ce-i drept) si continui sa am retineri...Consider ca la coborare ai nevoie de mai multa forta si tehnica. Fiecare piatra, fiecare "treapta" din panta, iti zmuceste ghidonul din maini...De nenumarate ori am urcat fara probleme prin locuri in care la coborare am intampinat dificultati...

Cred cu tarie ca cel mai important este sa iti cunosti si sa iti recunosti posibilitatile!!! si asta e valabil in genera, indiferent ca esti in masina, pe ATV sau motor...
Nu e o rusine sa ceri o pauza, sa-l lasi pe altul "la ghidon" sau chiar sa te retragi daca esti depasit ca ritm sau dificultate...Pana la urma e o pasiune pt. marea majoritate, putini sunt cei care fac si vor performanta...
  • 0

#13 oldshaterland

oldshaterland

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 377 posts
  • Gender:Male
  • Location:timisoara
  • Nume real:doru
  • Telefon:0722870487
  • Marca ATV:suzuki 750axi

Posted 23 November 2009 - 08:16 PM

E bine ca mai povestim si despre cazaturi. Si eu am cazut de mai multe ori cu diverse urmari(urgente, suturi, pause de 2-3 luni, etc) dar intotdeauna cu echipament corespunzator pe mine ca altfel...
Poti sa cazi si la urcare si la coborire(e drept ca eu am cazut doar la urcare dar am colegi care au comis-o la coborire). Un lucru util pe care l-am invatat pe pielea mea este ca reglarea suspensiilor are o mare importanta mai ales la urcari difiile cu obstacole(busteni). Dupa mai multe setari am ajuns la concluzia ca cea mai buna setare este cit mai moale pe fata si intarite pe spate, asa ca mi-am setat suspensiile pe 1 pe fata si 4 pe spate(la cauciucuri BH pe 26).
Pe de ala parte, cutia spate mi-a scapat scafirlia de mai multe ori! Subscriu ca nu trebuie puse lucruri grele in ea si e utila o geanta fata textila.
In rest, asa cum zic cascadorii: "break your legs!"
  • 0

#14 yanq

yanq

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 352 posts
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Nume real:Iancu E.
  • Telefon:0722000000
  • Marca ATV:KingQuad 750AxI
  • Numar ATV:BZ-99-ATV

Posted 23 November 2009 - 09:04 PM

..si eu am avut un "eveniment" in vara pe asfalt....eram in tranzit prin statiunea buzoiana Monteoru (traversasem prin padure/drumul forestier dinspre zona Ciolanu)...deci eram doar in trecere pe acolo..nu in plimbare...vara sunt multe masini care se plimba cu viteze de croaziera de maxim 20-30 km/h..admirand privelistea ....

...am incercat sa depasesc o astfel de masina care mergea foarte incet...am accelerat progresiv undeva pe la 70 km/h si m-am incadrat pe stanga sa-l depasesc....cand am ajuns la aprox. 10 m sa depasesc masina, aceasta a franat brusc..si in acelasi timp a deviat spre centrul soselei(asfaltul fiind destul de ingust acolo)....mi-am dat seama ca era un sant ce traversa asfaltul (fusese deja astupat)...dar probabil soferul a considerat ca zona cea mai buna de a-l aborda e cea din mijlocul soselei...

..am franat violent...eu deja ma vedeam infipt cu atv-ul in fundul lui..si zburand peste acea masina...in mod nesperat franarea a decurs ok si atv-ul s-a oprit, dar exact in momentul final al franarii a avut o deviere spre stanga....eu am "zburat" de pe el..dar in mod fericit am cazut pe picioare ..in 2-3 pasi...mai rau a fost cu prietena care a cazut pe o parte pe asfalt...vanataie pe umar, sold, coapsa...noroc cu manusile de protectie si casca...a scapat doar cu atat....atv-ul s-a proptit in bara de protectie de pe marginea soselei...cu putin nenoroc...de vreo 50 cm...se ducea pana in rapa..

Edited by yanq, 23 November 2009 - 09:06 PM.

  • 0

#15 otto_csm

otto_csm

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 956 posts
  • Gender:Male
  • Location:Valenii de Munte(Prahova)...in weekend
  • Interests:Atv - iesc !
  • Nume real:Cosmin Oto
  • Telefon:prietenii il cunosc
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:....TTO

Posted 24 November 2009 - 08:45 AM

Mie mi se pare ca majoritatea cazaturilor urate se intampla atunci cand vrei sa demonstrezi cat esti de tare. Cand toti te incurajeaza sa ii "dai tare" ..sa-ti faci curaj.

Eu de obicei cand nu sunt sigur de o panta, cer ajutorul fara nici un fel de rusine. In final, chiar daca par in ochii celor cu care ies un incepator, scap cu bine si totul este ok....asta conteaza.

Alta data eu urc si ei nu urca/coboara. Noaptea eu nu mai apreciez corect cat de abrupta este panta.

In privinta urcarilor in panta:

...daca stau pe fata peste ghidon cand urc..cand atv-ul se ridica nu mai am ce sa fac. Cum sa compensez mai mult decat cu greutatea mea? In schimb daca stau pe sa sau putin ridicat, in momentul in care se ridica de fata ma ridic brusc in picioare si in momentul acela se lasa de bot....iar daca panta nu e foarte abrupta tot in momentul acela il si accelerez putin... si urc.

Pana acum nu am cazut rau si sper sa nu cad vreodata. Doar "cazaturi laterale" de pe loc.

Edited by otto_csm, 24 November 2009 - 08:49 AM.

  • 0

#16 Norian

Norian

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,026 posts
  • Nume real:...
  • Telefon:...
  • Marca ATV:...

Posted 24 November 2009 - 10:14 AM

O singura cazatura pana acum, cu un rental acum 2 ierni, cand de altfel m-a si apucat microbul ATV. Scena clasica: pe zapada adanca faceam drifturi -era un 2x4-, pana cand roata dreapta fata s-a proptit intr-un morman de iarba inghetata, iar din inertie eu am zburat de pe el. Am aterizat in picioare, a fost fara urmari, iar rentalul s-a pus pe o parte...

Cu Bruta nu am avut pana acum incidente, doar "close calls".....Multe ce-i drept, multe chestii care puteau iesi foarte urat, evitate in ultima fractiune de secunda:

1- Urcare urata in S printre brazi, radacini de brad pe jos. Gaz prea mult ca sa urc, se ridica fata in mijlocul S si eu ma duc drept spre brad. Nu am cum sa evit impactul. Brachez maxim dreapta ca impactul sa il iau in roata stanga fata, sa nu lovesc carenele. Scap cu anvelopa semidejantata si fara alte urmari

2- Viteza prea mare pe macadam. Coboram Valea Garcinului cu vreo 90-100km/h pe macadam doar in 2x4...Curba in fata mai stransa decat am anticipat: Iau mana din gaz ca sa intre frana de motor (la 2inV se simte din plin), problema e ca fiind in 2x4 pleaca fundul catre extrerior. Situatie super nasoala: franez dar se duce sanie pe pietris. Aplic in disperare o tehnica pe care am invatat=o la scoala de pilotaj: fac un balans ca sa se duca spatele in exteriorul virajului si gaz cat cuprinde: reusesc sa ies din viraj intr-un drift superb, dar eram deja inghetat de frica la faza asta: langa drum era o prapastie de vreo 20m si parapet nu era acolo. O situatie clara de idiot - eu - la ghidon thumbdown.gif care s-a scos cu mare noroc. Nu spun ca din spate faza a parut super meseriasa, iar eu nu mai stiam cum sa le spun celorlalti ca nu am vrut sa iasa asa....

Astea-s cateva doar, in general incerc sa am grija, dar uneori ma joc mai mult decat trebuie...

Referitor la urcari si coborari, am instinctul de conservare foarte dezvoltat si daca nu sunt sigur, nu fortez. Cer ajutor, folosim sufe, etc, orice masura de siguranta e mai buna decat nimic
  • 0

#17 Richelieu

Richelieu

    Membru Arfos

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2,466 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Nume real:Mircea Muntean
  • Telefon:724031626
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 700

Posted 24 November 2009 - 11:04 AM

O singura cazatura am avut si eu...si aia tot din prostie (a se citi drift). N-am patit nimic, aveam protectii si in plus, in copilarie am facut judo..si am invatat sa cad. E adevarat ca au trecut multi ani de atunci, dar unele chestii raman in reflex smile.gif. Ce m-a enervat atunci, a fost faptul ca s-a intamplat la finalul unui traseu destul de greu, cu elemente periculoase, urcari pe portiuni de pamant galben descoperit, fara vegetatie...condimentate de o ploaie torentiala smile.gif....si multe altele....in care n-am patit nimic. Am fost concentrat si am reusit sa trec peste tot, fara ca macar sa zgarii atv-ul. Si la final, pe o pajiste dreapta dreapta...m-a apucat driftuiala...si am prins un musuroi.... De atunci, am decretat ca driftul in sine e o tampenie..si nu mai fac. Macar daca e sa patesc ceva..s-o patesc in traseu.
  • 0

#18 d-rive

d-rive

    deleted

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,064 posts
  • Gender:Male
  • Location:CO
  • Interests:atv&amp;atv
  • Nume real:Suzuki
  • Telefon:0000000000
  • Marca ATV:Suzuki
  • Numar ATV:10

Posted 24 November 2009 - 03:32 PM

Citind aici toate pataniile noastre am tras si o concluzie. Aceea ca ar fi bine sa vorbim mai mult despre siguranta, scoala conducerii atv-ului, etc.

Noi la Galati ne-am facut un soi de echipa, deja ne stim, ne cunoastem, ne simtim unii pe altii in traseu. Sa vezi comedie cand deodata au aparut 4 colegi noi. Garantat eram 70% cu ochii in oglinzi si doar 30% ma uitam in fata. Dupa aia am stabilit si cu ei niste reguli si acum e ok biggrin.gif
  • 0

#19 Norian

Norian

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,026 posts
  • Nume real:...
  • Telefon:...
  • Marca ATV:...

Posted 24 November 2009 - 03:41 PM

Corect, avem nevoie de mai multe "riding tips" ...

Odata cu Bruta a venit si un "Ride Safe" ghid si un CD tot pe aceeasi tema. Le-am citit/vizionat pe amandoua si chiar mi-au folosit. Daca vrea cineva asa ceva...

Nu in ultimul rand cand ies cu "straini", cu oameni cu care nu m-am mai dat, ma simt usor mai in garda ca de obicei si prefer sa stau ultimul ca sa le observ miscarile. Am avut 2 experiente nefericite cand oameni cu care am mers pentru prima data m-au pocnit din spate...ba ca nu au avut timp sa franeze, ba ca nu le-au tinut franele. Regretele sunt tardive in cazuri de astea, eu m-am bucurat ca nu am avut avarii, altii in schimb - plasticuri sparte din greu.
  • 0

#20 d-rive

d-rive

    deleted

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,064 posts
  • Gender:Male
  • Location:CO
  • Interests:atv&amp;atv
  • Nume real:Suzuki
  • Telefon:0000000000
  • Marca ATV:Suzuki
  • Numar ATV:10

Posted 24 November 2009 - 07:51 PM

Si eu tot ultimul merg de obicei biggrin.gif Si din motivul expus de tine.
Si la Suzuki in manual, ghidul de utilizare sunt date mai multe sfaturi dar probabil nu le citeste mai nimeni.

Primul lucru care mi l-am facut la atv a fost bullbar spate biggrin.gif Deci spate si nu fata si toata lumea se uita crucis la mine ca de ce am facut aceasta alegere. Stiam eu de ce, fiind ultimul i-am vazut pe cei din fata "comprimandu-se".
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto