Jump to content



Photo

Aceeasi Boala...alt Om :)


  • Please log in to reply
89 replies to this topic

#1 Frantic

Frantic

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 57 posts
  • Location:Constanta
  • Nume real:Liviu Preoteasa
  • Telefon:0722636555
  • Marca ATV:Linhai Aniversary 2x4

Posted 22 May 2012 - 12:41 PM

Salut tuturor !

Sunt posesor de Linhai 2x4 Anniversary cumparat acum 1 an la mana a doua. Fostului proprietar se pare ca nu prea i-a placut sa aibe grija de vehicul, prin urmare a stat cca 3 ani fara prelata, fara garaj, ci gol in frig, caldura, ploaie etc. Mai mult, in ultimul an inainte de vanzarea catre mine, nici macar nu a mai fost folosit. Ma rog, si-a facut treaba la mine in ciuda aspectului precar (rugina multa, mici probleme tehnice) pana mai acum vreo luna cand in plina urcare a unui deal m-am trezit ca nu mai intra in viteza. Ulterior am constatat ca de fapt intra, cardanul se invartea, dar nu transmitea grupului spate implicit rotilor.Nu va mai spun cam cum a fost cu impinsul de unul singur catre casa. Pe langa aceasta noua problema, mai aveam eu una veche, respectiv se pierdea tot antigelul din vasul de expansiune la o singura tura prin padure de cca 1-2 ore. Daca tot s-a intamplat asa, acum vreo 2 saptamani mi-am pus eu pe hartie un plan de bataie, care arata cam asa :

1) Desfacut tot atv-ul pana la ultimul surub, sau cat mai aproape
2) Sablat tot ce inseamna fier (sasiu, componente sasiu, jante etc)
3) Vopsit in camp electrostatic toate cele de mai sus
4) Sablat sau matuit tot ce inseamna plastic (carena, portbagaj etc)
5) Vopsit tot plasticul
6) Schimbat piese defecte cu altele noi originale
7) Schimbat anumite piese cu altele noi de la alti producatori de calitate mai buna
8) Schimbat cauciucurile (au stat peste iarna desumflate pe jante si s-au taiat)
9) Schimbat filtre aer / benzina cu altele de calitate
10) Schimbat tot ce inseamna surub, saiba, piulita, holsurub cu altele din otel inoxidabil A2
11) Schimbat evacuarea cu o alta calitativ mai buna si din inox
12) Reasezare instalatie electrica cu prinderea in niste coliere serioase pe sasiu
13) Schimbat tot ce inseamna colier de furtune cu altele din otel inoxidabil A2
14) Mici intarituri ale sasiului

Sper ca n-am uitat nimic ... daca da, voi reveni pe masura ce-mi amintesc. Si da, stiu, pentru cei care vor sa mi-o spuna, sunt un mare tampit sa investesc atatia bani si munca intr-un Linhai, dar pasiunea-i mare, ca sa nu spun boala.

Avand in vedere ca atv-ul il tin la casa de la tara, undeva la 100 km de domiciliul meu si unde ajung vara aproape in fiecare weekend iar iarna cam odata pe luna, toate lucrarile de mai sus sunt sigur ca se vor intinde poate pe vreo 2 chiar 3 luni. Cel putin asa sper.

Oricum, acum 2 saptamani, m-am apucat de treaba. Am cumparat deja :
1) Variator si fulie Malossi
2) Filtru aer K&N + kitul de intretine bine-nteles
3) Burduf schimbator de viteze (era praf, spart)
4) Conductele radiatorului (alimentare, retur, incarcare) + arcul pentru conducta de retur, toate erau cam inmuiate si am impresia ca nici colierele nu prea tineau iar arcul total rugina. Stiu va rugini si cel nou dar probabil in ceva mai multi ani decat asta
5) Conducta care leaga cutia filtrului de aer de carburator. Era sparta bine de tot.
6) Prezoanele de la toate rotile fiindca s-au cam distrus la prima desurubare. Asta arata calitatea materialelor folosite de Linhai.
7) Capetele de bara de la coloana de directie - roata. Nu mai aveau nici un pic de garnitura pe ele, practic tot praful, noroiul intra cu usurinta acolo.
8) Capetele de bara de la schimbatorul de viteze. La fel ca mai sus - garniturile de cauciuc lipsa.
9) Ambreiajul.Terminat.
10) Sitele de la gurile de aer ale ansamblului ambreiaj. Rugina, pe care n-o mai suport.
11) Bucse bascula. Nu arata tocmai bine si mai mult, una dintre ele trebuie taiata ca nu vrea pur si simplu sa iasa de pe sasiu. Nici cu lampa, nici cu wd40, nimic.
12) Cam 80% din tot ce inseamna surub, piulita, saiba, holsurub. Luate din otel inoxidabil A2.
13) 4 cauciucuri noi Innova Mudgear.

Tot acum 2 saptamani m-am apucat si de treaba murdara, respectiv dat jos tot de pe atv si lasat in pielea goala smile.gif, aproape in pielea goala, mai am inca de scos o bascula (cea mentionata mai sus care nu vrea sa iasa) si swing arm-ul. Intre timp am dus deja la sablat jantele de tabla. Astept sa vad cum ies, apoi daca e in regula voi folosi aceeasi companie si pentru sasiu + elemente componente.

Atasez si cateva imagini din timpul operatiunilor de mai sus. Nu multe ca nu-i tocmai interesanta demontarea, multa munca, mizerie. Probabil voi pune mai multe din timpul montajului.

Toate cele bune si nu ma blamati pentru alegerea stupida pe care am facut-o. E deja mult prea tarziu sa dau inapoi.
Attached File  2012_05_19_18.47.23.jpg   428.3KB   312 downloads
Attached File  2012_05_19_17.30.05.jpg   372.59KB   205 downloadsAttached File  2012_05_06_14.28.30.jpg   331.75KB   232 downloadsAttached File  2012_05_06_14.28.45.jpg   371.93KB   228 downloadsAttached File  2012_05_06_16.24.51.jpg   388.36KB   260 downloadsAttached File  2012_05_12_14.43.48.jpg   372.81KB   209 downloadsAttached File  2012_05_19_10.59.40.jpg   353.58KB   179 downloadsAttached File  2012_05_19_11.14.32.jpg   350.32KB   195 downloadsAttached File  2012_05_19_17.14.08.jpg   407.15KB   228 downloadsAttached File  2012_05_19_17.14.18.jpg   474.43KB   304 downloads

  • 1

#2 Andrei HD

Andrei HD

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 826 posts
  • Gender:Male
  • Location:TIMISOARA - VATA
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0721/...,...
  • Marca ATV:CF MOTO 820 LE
  • Numar ATV:HD 14 XLX

Posted 22 May 2012 - 06:29 PM

Felicitari pt proectul pe care il incepi thumbsup.gif
Nu cred ca, conteaza foarte mult marca daca pasiunea este mare, toata lumea vrea ca utilajul care-l detine sa fie in forma buna indiferent ca este Linhai sau vreo marca de renume.
Poate ar fi bine sa verifici si motorul daca tot l-ai dat jos.

Bafta!


  • 0

#3 pretorian

pretorian

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 704 posts
  • Gender:Male
  • Location:Berceni City
  • Interests:umblatu' pe coclauri
  • Nume real:Cristi
  • Telefon:0744961681
  • Marca ATV:Can Am 1000R MAX LTD
  • Numar ATV:B-131-DSC

Posted 22 May 2012 - 08:36 PM

Bravo, iti admir curajul si entuziasmul si nu pot decat sa iti urez succes la restaurarea jucariei.
  • 0

#4 sorinok

sorinok

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,529 posts
  • Gender:Male
  • Location:sibiu
  • Nume real:Sorin
  • Telefon:0749.........
  • Marca ATV:de la prieteni

Posted 22 May 2012 - 09:08 PM

Liviu esti nebun de legat smile.gif) in sensul bun al cuvantului. Felicitari pentru proiect! Vezi ca intre cardan si grupul spate este o piesa de legatura cilindrica care costa 60 de lei. La aia s-au dus canelurile de pe interior si deaia iti merge in gol. Am pati-o si eu la al meu.
Bafta!
  • 0

#5 Frantic

Frantic

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 57 posts
  • Location:Constanta
  • Nume real:Liviu Preoteasa
  • Telefon:0722636555
  • Marca ATV:Linhai Aniversary 2x4

Posted 23 May 2012 - 08:26 AM

QUOTE (andr @ May 22 2012, 07:29 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Felicitari pt proectul pe care il incepi thumbsup.gif
Nu cred ca, conteaza foarte mult marca daca pasiunea este mare, toata lumea vrea ca utilajul care-l detine sa fie in forma buna indiferent ca este Linhai sau vreo marca de renume.
Poate ar fi bine sa verifici si motorul daca tot l-ai dat jos.

Bafta!


Merci frumos. Am banuit ca o sa uit ceva din lista, motorul se verifica cu siguranta.
  • 0

#6 Frantic

Frantic

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 57 posts
  • Location:Constanta
  • Nume real:Liviu Preoteasa
  • Telefon:0722636555
  • Marca ATV:Linhai Aniversary 2x4

Posted 23 May 2012 - 08:26 AM

QUOTE (pretorian @ May 22 2012, 09:36 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Bravo, iti admir curajul si entuziasmul si nu pot decat sa iti urez succes la restaurarea jucariei.


Multumesc frumos. Sper sa apuc si ziua cand voi face prima tura cu el reconditionat smile.gif
  • 0

#7 Frantic

Frantic

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 57 posts
  • Location:Constanta
  • Nume real:Liviu Preoteasa
  • Telefon:0722636555
  • Marca ATV:Linhai Aniversary 2x4

Posted 23 May 2012 - 08:31 AM

QUOTE (sorinok @ May 22 2012, 10:08 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Liviu esti nebun de legat smile.gif) in sensul bun al cuvantului. Felicitari pentru proiect! Vezi ca intre cardan si grupul spate este o piesa de legatura cilindrica care costa 60 de lei. La aia s-au dus canelurile de pe interior si deaia iti merge in gol. Am pati-o si eu la al meu.
Bafta!


Multumesc Sorin. Sens bun sau rau al cuvantului...tot in zona nebuniei oscileaza smile.gif
Referitor la piesa de legatura de la cardan, ce-i drept la prima vedere pare logic ca in zona aceea este problema, fie la aceasta piesa, fie chiar in grupul spate. Ideea e ca atunci cand am dat jos capacul ambreiajului am constatat ceva interesant. Adica invartind manual de oala (clopotul) ambreiajului, se invarte si cardanul si culmea, de data asta, se invart si rotile spate ?! Ceea ce ma face sa cred ca poate "buba" e doar la ambreiaj. Oricum desfac si grupul spate fiindca am vazut ca, cardanul e cam ros in zona unde intra in grup, clar si acolo este ceva in neregula.

Numai bine
  • 0

#8 HoriaKMG

HoriaKMG

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 42 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Pana Horia-Ionut
  • Telefon:0720000000
  • Marca ATV:Linhai
  • Numar ATV:AG-22-KMG

Posted 23 May 2012 - 09:16 AM

Din partea mea ai tot respectul!! Bafta, si daca ai nevoie de ceva ajutor, intreaba, poate am dat si eu de vruna din problemele de care te lovesti. biggrin.gif
  • 0

#9 Frantic

Frantic

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 57 posts
  • Location:Constanta
  • Nume real:Liviu Preoteasa
  • Telefon:0722636555
  • Marca ATV:Linhai Aniversary 2x4

Posted 23 May 2012 - 11:33 AM

QUOTE (HoriaKMG @ May 23 2012, 10:16 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Din partea mea ai tot respectul!! Bafta, si daca ai nevoie de ceva ajutor, intreaba, poate am dat si eu de vruna din problemele de care te lovesti. biggrin.gif


Merci Horia. Cu siguranta voi apela daca intampin probleme carora nu le gasesc singur rezolvarea.
  • 0

#10 Frantic

Frantic

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 57 posts
  • Location:Constanta
  • Nume real:Liviu Preoteasa
  • Telefon:0722636555
  • Marca ATV:Linhai Aniversary 2x4

Posted 23 May 2012 - 11:42 AM

Stimati colegi smile.gif

Am deja o mica nedumerire. Zilele astea urmeaza sa duc radiatorul la verificat pentru eventuale scurgeri. In cazul in care are sparturi sau mai stiu eu ce, prefer sa-l schimb. Daca tot il schimb parca n-as lua tot original de Linhai. Am gasit in Brasov la Romradiatoare un astfel de radiator special facut pentru Linhai 2x4 Anniversary. Este din cupru cu bazine de alama. Ei bine, aici e dilema, fiindca sunt atat de multe controverse intre cupru si aluminiu incat habar n-am daca sa-l iau sau nu. Are cineva vreo experienta in acest sens ?

Multumesc
  • 0

#11 sorinok

sorinok

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,529 posts
  • Gender:Male
  • Location:sibiu
  • Nume real:Sorin
  • Telefon:0749.........
  • Marca ATV:de la prieteni

Posted 23 May 2012 - 09:43 PM

Daca iei cupru trebuie sa fii atent ce antigel cumperi.....dar cel mai bine mergi pe pe radiator de Al...si la motor ai piese tot de Al, altfel risti sa-ti corodezi motorul sau invers.
Legat de acel cuplaj dintre cardan si grup...e normal sa invarta rotile daca l-ai ridicat sus, nu opune forta si sigur inca acel cuplaj nu este dus de tot si inca tine la mers in gol. Cand il pui pe roti iti spun ca nu va mai trage. Daca accelerezi si motorul invarte cardanul si se tureaza normal....dar rotile raman nemiscate sigur este acel cuplaj care intentionat este facut dintr-un material mai moale sa protejeze grupul.
  • 0

#12 Frantic

Frantic

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 57 posts
  • Location:Constanta
  • Nume real:Liviu Preoteasa
  • Telefon:0722636555
  • Marca ATV:Linhai Aniversary 2x4

Posted 24 May 2012 - 09:16 AM

QUOTE (sorinok @ May 23 2012, 10:43 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Daca iei cupru trebuie sa fii atent ce antigel cumperi.....dar cel mai bine mergi pe pe radiator de Al...si la motor ai piese tot de Al, altfel risti sa-ti corodezi motorul sau invers.
Legat de acel cuplaj dintre cardan si grup...e normal sa invarta rotile daca l-ai ridicat sus, nu opune forta si sigur inca acel cuplaj nu este dus de tot si inca tine la mers in gol. Cand il pui pe roti iti spun ca nu va mai trage. Daca accelerezi si motorul invarte cardanul si se tureaza normal....dar rotile raman nemiscate sigur este acel cuplaj care intentionat este facut dintr-un material mai moale sa protejeze grupul.


Merci mult de sfaturi Sorin. Intr-adevar, inainte de dezasamblare, pe roti fiind, nu tragea deloc. Probabil ca intr-adevar acel cuplaj este de vina. Oricum desfac tot si ma lamuresc.

Sal
  • 0

#13 Frantic

Frantic

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 57 posts
  • Location:Constanta
  • Nume real:Liviu Preoteasa
  • Telefon:0722636555
  • Marca ATV:Linhai Aniversary 2x4

Posted 29 May 2012 - 11:26 AM

Sal tuturor

Au venit jantele de la sablat. Au iesit bine. Dupa-amiaza pleaca spre vopsirea in camp electrostatic.

Numai bine

Attached File  2012_05_29_12.15.30.jpg   219.51KB   161 downloads
Attached File  2012_05_29_12.15.17.jpg   263.73KB   177 downloads
Attached File  2012_05_29_12.15.08.jpg   222.71KB   141 downloads
Attached File  2012_05_29_12.14.57.jpg   279.97KB   202 downloads
  • 0

#14 Frantic

Frantic

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 57 posts
  • Location:Constanta
  • Nume real:Liviu Preoteasa
  • Telefon:0722636555
  • Marca ATV:Linhai Aniversary 2x4

Posted 29 May 2012 - 04:07 PM

QUOTE (sorinok @ May 23 2012, 10:43 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Daca iei cupru trebuie sa fii atent ce antigel cumperi.....dar cel mai bine mergi pe pe radiator de Al...si la motor ai piese tot de Al, altfel risti sa-ti corodezi motorul sau invers.
Legat de acel cuplaj dintre cardan si grup...e normal sa invarta rotile daca l-ai ridicat sus, nu opune forta si sigur inca acel cuplaj nu este dus de tot si inca tine la mers in gol. Cand il pui pe roti iti spun ca nu va mai trage. Daca accelerezi si motorul invarte cardanul si se tureaza normal....dar rotile raman nemiscate sigur este acel cuplaj care intentionat este facut dintr-un material mai moale sa protejeze grupul.


Azi s-a verificat si radiatorul, este in stare perfecta, nu scapa nicicum. Il aranjez putin si va fi reutilizat. Probabil pierderile masive de antigel sunt in alta zona. Continui cu verificarea pe traseul de racire.

Sal

  • 0

#15 laurentiu x6

laurentiu x6

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 358 posts
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Nume real:laurentiu
  • Telefon:0742xxx
  • Marca ATV:cf moto x6
  • Numar ATV:eat my dust!!!

Posted 30 May 2012 - 09:04 PM

Succes! Sa ne tii la curent!
Eu urmaresc cu interes munca oamenilor dedicati(pasionati)!
  • 0

#16 Frantic

Frantic

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 57 posts
  • Location:Constanta
  • Nume real:Liviu Preoteasa
  • Telefon:0722636555
  • Marca ATV:Linhai Aniversary 2x4

Posted 31 May 2012 - 08:38 AM

QUOTE (laurentiu x6 @ May 30 2012, 10:04 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Succes! Sa ne tii la curent!
Eu urmaresc cu interes munca oamenilor dedicati(pasionati)!


Merci Laurentiu, asa voi face smile.gif

  • 0

#17 Frantic

Frantic

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 57 posts
  • Location:Constanta
  • Nume real:Liviu Preoteasa
  • Telefon:0722636555
  • Marca ATV:Linhai Aniversary 2x4

Posted 31 May 2012 - 03:33 PM

A sosit si surubaraia de otel inoxidabil din Anglia smile.gif
Arata impecabil, super calitate.

Sal

Attached File  2012_05_31_16.10.29.jpg   177.98KB   189 downloads Attached File  2012_05_31_16.10.39.jpg   57.48KB   139 downloads Attached File  2012_05_31_16.10.59.jpg   247.81KB   239 downloads
Attached File  2012_05_31_16.11.23.jpg   172.65KB   100 downloads Attached File  2012_05_31_16.11.39.jpg   230.01KB   101 downloads
  • 0

#18 Frantic

Frantic

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 57 posts
  • Location:Constanta
  • Nume real:Liviu Preoteasa
  • Telefon:0722636555
  • Marca ATV:Linhai Aniversary 2x4

Posted 31 May 2012 - 03:36 PM

Si jantele de la vopsit in camp electrostatic, nu sunt perfectiunea intruchipata insa arata ok.
Si cred ca nu sunt tocmai perfecte din cauza sudurilor de fabrica imperfecte care au lasat ceva urme pe suprafata lor.

Numai bine

Attached File  2012_05_31_16.00.36.jpg   200.68KB   120 downloads Attached File  2012_05_31_16.00.15.jpg   286.96KB   122 downloads
Attached File  2012_05_31_15.59.45.jpg   321.21KB   165 downloads Attached File  2012_05_31_15.59.35.jpg   258.81KB   149 downloads
  • 0

#19 Frantic

Frantic

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 57 posts
  • Location:Constanta
  • Nume real:Liviu Preoteasa
  • Telefon:0722636555
  • Marca ATV:Linhai Aniversary 2x4

Posted 31 May 2012 - 03:37 PM

QUOTE (Frantic @ May 31 2012, 04:36 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Si jantele de la vopsit in camp electrostatic, nu sunt perfectiunea intruchipata insa arata ok.
Si cred ca nu sunt tocmai perfecte din cauza sudurilor de fabrica imperfecte care au lasat ceva urme pe suprafata lor.

Numai bine

Attached File  2012_05_31_16.00.36.jpg   200.68KB   120 downloads Attached File  2012_05_31_16.00.15.jpg   286.96KB   122 downloads
Attached File  2012_05_31_15.59.45.jpg   321.21KB   165 downloads Attached File  2012_05_31_15.59.35.jpg   258.81KB   149 downloads


Am uitat sa mentionez ... urmele care se vad pe jante sunt de la un praf verde, n-am apucat sa le spal, vi le-am prezentat
la cald smile.gif

  • 0

#20 sorinok

sorinok

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,529 posts
  • Gender:Male
  • Location:sibiu
  • Nume real:Sorin
  • Telefon:0749.........
  • Marca ATV:de la prieteni

Posted 31 May 2012 - 07:17 PM

Au iesit bine....ce vrei sa faci cu surubaria? Ce ti-a mai trecut prin cap?
nu stiu daca ai umblat si la senzorii de Up and Down care sunt pe cutie si iti indica treapata in care esti. ar fi bine sa-i verifici, sa dai cu spary de contatcte pe la ei, sa verifici garniturile dintre senzor si cutie. Pe acolo iti poate patrunde apa, senzorul nu mai recunoaste in ce treapta este, ba chiar iti poate arata ca esti in R si sa-ti intre limitarea pe mersul inapoi. Nu e chiar palcut pe o panta sa-ti intrupa.
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto