Jump to content



Photo

IeȘire De VarĂ


  • Please log in to reply
265 replies to this topic

#221 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 15 August 2017 - 09:00 AM

Cât de virgini mai sunt Apusenii ?

La invitația unui prieten, am ajuns ca în două zile să mai străbat o porțiune din văile și culmile din partea nordică a Apusenilor, atât cât să ajungem a urca pe Vlădeasa și a ne întoarce din nou în apropierea Aghireșului, loc din care ne-am pornit.

Este adevărat că am căutat a nu intra în Parcul Natural Apuseni, dar am cochetat cu marginile sale atât cât să putem face o mică verificare a afirmației zornăitoare de prezență a virginității sale. Că violul este evident și a făcut parte zeci de ani, dacă nu secole de-a rândul, din comportamentul locuitorilor săi sau a celor veniți de aiurea pentru a se bucura de darurile sale, nu trebuie să o mai punem la îndoială, important ar fi dacă am reuși să mai păstrăm din ceea ce n-am reușit încă a distruge.

Că își schimbă aspectul și farmecul cu care ne-am obișnuit este o altă realitate.

Da, Apusenii se depopulează prin abandonarea activităților tradiționale, cedarea micilor proprietăți, apariția unui turism de gratargii duminicali și practicarea în continuare a tăiatului pădurilor indiferent unde se află ele, în Parc sau în afara lui, determinantă este doar motivația declarată în spatele documentului care îndreptățește pornirea drujbei. Deci se taie cu acte în regulă, oficial este furt doar cel înfăptuit de prăpăditul ce aduce acasă un brad în căruță pentru a-și repara stâlpul șurii ce stă să cadă.

Dezolantă este și prezența gunoaielor moderne lângă și împrejurul fiecărei localități din Apuseni, fără excepție, sau abandonarea prin păduri a diferitelor ambalaje cu mare perioadă de absorbție naturală.

Să nu credeți acum că aceste gesturi sunt apanajul societății moderne. Ele există de secole, locuitorul din vechime tot la vale sau în fundul curții își arunca cele netrebuincioase, doar că atunci acele lucruri nu aveau atâta rezistență în fața timpului și-a naturii ca acum.

Pozitivă ar fi în ultima vreme doar apariția mai multor jandarmi montani și impunerea mai multor interdicții. Greșit este doar faptul că se abordează problema cam ”de la mijloc” și nu se aplică niște măsuri firești, abordate fix în ordinea impactului pe care îl au asupra a ceea ce a rămas din Apuseni.

Attached Files


  • 0

#222 dyanyta68

dyanyta68

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,150 posts
  • Gender:Female
  • Location:URICANI-HD
  • Interests:ATV PASIUNE
  • Nume real:diana
  • Telefon:FARA FIR
  • Marca ATV:POLARIS SPORTSMAN 550 EPS-EFI
  • Numar ATV:DYA 79

Posted 03 September 2017 - 10:15 AM

Si uite cum continua topicul, IESIRE DE VARA, si in acest an cu multe aventuri, peripetii, distractie, oameni noi traesee noi.

Attached Files


  • 0

#223 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 24 September 2017 - 09:55 AM

Ceea ce a devenit tradiţional în septembrie tocmai s-a transformat într-o plăcută amintire la care ne gândim cu drag și nădejde de-a se mai petrece încă multă vreme.
De data asta gașca a fost o țâră mai lată și mai lungă, iar planul ni l-am făcut pentru a atinge câteva zone inedite pentru uni dintre noi, dar tot cu plecare și închidere la Sibiu. Așa am putut străbate mai pe îndelete sau doar tăindu-i în două, masive muntoase cu impresionante-le lor priveliști, inevitabil prinCindrel, Lotru cu Vf. Prejba, Latoriței în care șerpuiește Strategica, Căpățânii pe care am vrut neapărat să atingem vârful Ursu și ca punct extrem estic cel a Coziei în care n-am avut totuși norocul de-a ne bucura de priveliștea de pe vârful ascuns mereu în ceață.
Se pare că merită să străbați câteva mii de kilometri și-a ajunge în România pentru a te bucura de puțină adrenalină, de-a privi peisaje ce-ți taie respirația sau de-a gusta din haioșenia unor interminabile glume și vorbe de duh pe care doar într-un astfel de grup le poți savura. Oaspeților noștri le urăm să nu le dispară pofta de-a mai urca pe jucăriile ce te pot purta prin locuri nemaipomenite.
A fost o săptămână plină, din care vă ofer pentru a admira imagini surprinse de-a lungul turei noastre, ce s-a întins pe-o arie mărginită de Sibiu, Voineasa, Horezu, Olănești, Călimănești și un pic dincolo de el.

Attached Files


  • 1

#224 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,095 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 25 September 2017 - 07:28 AM

ca de obicei, cuvintele nu-si mai au rostul!

bravos!


  • 0

#225 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 18 May 2018 - 08:23 PM

Salut,

Am revenit după două ture făcute într-o săptămână, una în Maramureş, iar alta în munții mei de suflet Cindrel și Șureanu.

Turele au fost total diferite, iar din a doua încep cu un videoclip ce-o poate descrie destul de bine.

Am profitat de componența unui grup mai experimentat pentru care am pregătit câteva ”probe speciale” dintre care vă arăt un videoclip ceva mai spectaculos.

https://www.facebook...24574874277075/

Ploua și camera nu era tocmai curată, dar am văzut și filmări mai proaste snitch.gif


  • 0

#226 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 18 May 2018 - 09:43 PM

Strasnica coborare! Cred ca te felicitai intruna ca ai scut montat :) . Poate si cauciucurile Maxxis V1 si jentile beadlock au contribuit la un final fericit. 

Asteptam cuminti prezentarea turelor!


  • 0

#227 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 18 May 2018 - 09:57 PM

Niciodată n-am făcut acel track neavând scut. Pentru așa ceva recomand PEHD, nu vreți să auziți cum face unul de aluminiu și cam ce formă are după acel tratament, este adevărat că am mai și pierdut bucăți din el.

Despre roți, prima dată am trecut pe acolo fără beadlock, era cu elefantul alb (X8) în 2014, presiune aprox. 0,4 spate și 0,5 față, fără probleme.


  • 0

#228 georgevici

georgevici

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 200 posts
  • Gender:Male
  • Location:Valcea
  • Interests:masini .bere si mai nou atv.
  • Nume real:gheorghe cojocaru
  • Telefon:0740065961
  • Marca ATV:can am 650 max xt p
  • Numar ATV:vl 07 baj

Posted 18 May 2018 - 10:13 PM

V-ati intrebuintat nu gluma.Ar fi fost interesanta urcarea pe acel traseu.


  • 0

#229 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 18 May 2018 - 10:32 PM

Probabil va fi peste încă patru săptămâni, în tura de Dunăre.

Tu ai ratat-o ca și coborâre în 2014, era în tura aia ciudată de Sarmisegetuza când s-a refuzat intrarea pe vale și-am mers pe versantul opus.

A fost interesantă și aia cu pârâul lateral.

În tura asta am făcut urcare peste fosta groapă de pe drumul de TAF, pe care nu prea ai cum s-o uiți.


  • 0

#230 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 19 May 2018 - 12:02 PM

Ca să ajungi la Săpânța nu-i mare lucru.

O poți face pe uliță cu o simplă mașină sau ca mine cu muuulți ani în urmă, călare în șaua unei biciclete pedalând și mai muuulți kilometri de la Clujul ultimei vacanțe din vremea studenției.

Acum aveam să o fac în altă șa.

Am plecat din Luna Șes de lângă mai cunoscutul Negrești Oaș, având ca bază o pensiune deosebită a doctorului Omer.

O recomand deoarece chiar dacă nu-i deschisă încă publicului, mai având de rezolvat amenajările exterioare și accesul, acum puțin mai dificil, condițiile de cazare sunt superbe.

Să vă spun acum câte ceva despre zonă.

Locurile au un farmec aparte prin diversitatea mare a peisajelor încântătoare atât cele oferite de punctul în care harta noastră se atârnă-n cui, cât și de vecinătatea cu partea din Maramureșul Istoric ce se află acum în Ucraina de peste Tisa. Păcat că ale noastre sunt crestate-n mare parte de drujbele mânuite cu atâta eficiență.

Cu toate astea, zona este tare căutată de plimbăreți de prin Polonia, Cehia sau de alții mai vestici, dintre care în prima zi de traseu am întâlnit un grup mărișor de ATV-iști din Austria. Totuși, cei mai mulți se pare că sunt cei cu mașini de teren, pe care-i întâlnesc de mulți ani pe aici sau prin Munții Rodnei.

Câteva treburi mai puțin plăcute sunt aspectul dezolant pe care l-a primit Piatra Săpânței ce-a fost devastată de un incendiu pornit din mâna cuiva și ”aspectul chinezesc” al bisericii Cimitirului Vesel din Săpânța.

Nu știu pe cine au consultat cei care au refăcut înfățișarea acelui fost monument arhitectural local, dar culorile și materialele folosite sunt dezgustătoare, mare păcat. Cu toate astea, erau mulți vizitatori ce veniseră pentru faima răspândită-n lume, dar eu n-am intrat, senzația dată de cele văzute m-a copleșit.

Am trecut peste toate astea și-am plecat spre alte locuri care meritau a fi privite, spunându-vă că merită de-a ajunge aici chiar și pentru doar două zile, imaginile pe care le atașez fiind edificatoare.

 

 

Attached Files


  • 1

#231 Andrei HD

Andrei HD

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 826 posts
  • Gender:Male
  • Location:TIMISOARA - VATA
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0721/...,...
  • Marca ATV:CF MOTO 820 LE
  • Numar ATV:HD 14 XLX

Posted 19 May 2018 - 12:31 PM

Horia, ca intodeauna superb👍. Frumoasa zona, frumoase poze

Am fost acum cativa ani prin zona Maramuresului Istoric, la Sapanța intradevar biserica din cimitirul vesel nu mai are nici o legatura cu zona si mestesugurile din zona. In schimb tot in Sapanta am vizitat o biserica din lemn. Am inteles ca este printre cele mai inalte din Europa(ca, constructie din lemn).
  • 0

#232 grimm

grimm

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 260 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Nume real:AArpad
  • Telefon:0742XXXXXX
  • Marca ATV:CF Moto 820 LE
  • Numar ATV:urmeaza

Posted 20 May 2018 - 10:53 AM

fruomasa zona aceea... faine poze


  • 0

#233 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,095 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 21 May 2018 - 06:54 AM

misto de tot! thumbsup.gif


bravo!


  • 0

#234 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 22 May 2018 - 09:38 PM

Prin Șureanu bântuim de ceva ani buni și cu toate astea tot mai găsim un plai pe care n-am ajuns încă sau un șanț la care muncim câteva ore, de până și berea-i mai bună așezați la hodină.

Uite că ați aflat și care a fost a doua tură legată de cea din Munții Igniș.

Am spus că a fost legată deoarece prima s-a încheiat duminică după amiază, cu masa de despărțire de la pensiunea doctorului Omer de lângă Negrești Oaș, iar a doua zi de dimineață eram deja la Gura Râului de unde noul grup avea ca țintă traversarea Cindrelului ca mai apoi să ne facem veacul pe trasee care nu ar fi fost nimic nefiresc să atingă și o parte din Apusenii sudici, Metaliferii, până la Roșia Montană.

După o primă zi de acomodare cu noul grup, ei mai făcuseră o zi prin Cindrel, răcorită pe seară de o răpăială zdravănă, ne-am cuibărit la Curmături, mai sus un pic de Tău Bistra, iar pentru cea următoarea hotărâsem să renunțăm la calea lungă până în Apuseni, poate și pentru faptul că n-ar fi conținut prea multe porțiuni spectaculoase prin dificultatea lor, așa cum musafirii noștri și-au dorit.

Marțea am avut în program câteva pâraie legate-între ele, astfel ca pe la vremea prânzului să ajungem undeva pe sub Vf. Cârpa, pe care mai apoi să-l urcăm pentru a ajunge pe Aușel și Vf. lui Pătru cu ai lui 2130m.

A dracului vreme ne-a însoțit aproape toată ziua asta, cu atingerea unor vârfuri atât de înalte și frumoase și ce-ți oferă plilejul de-a admira aproape tot lanțul de creste ale Șureanului împreună cu munții ce se întind de jur împrejur. Pâcla era uneori atât de deasă încât, cu luminile aprinse ne strângeam unii în alții ca să nu ne pierdem în valurile ei.

Am încercat să ne așezăm la așteptat împrăștierea ceței într-o stână ce ne-a permis să ne mai uscăm cârpele de pe noi sau să ne încropim o cafeam la primusul cărat între boarfele mele, dar degeaba.

Soarele s-a arătat abia când coborăserăm în Luncile Prigoanei, eram deja pe terasa unei cafenele unde ne astâmpăram setea și ... valea mai apoi spre cina pregătită la Curmături.

Miercuri avea să fie și ”cea mai tare” dintre zilele de Șureanu pentru că era cerință de hard și hard a fost. Din memoratele trasee mai vechi s-au legat câteva ”probe speciale”, unele din program iar altele ”la surpriză” pentru că numai cutreierând prin ele de ceva ani, am constata că geografia se schimbă !

Probabil că ploile din anii trecuți au fost zdravene, deoarece lungi porțiuni din căile cunoscute, aproape au dispărut sub forța lor, vechiul acces pe Valea Sasului era acum albie de râu, la fel și o bună porțiune din legătura dintre Cantonul Km 29 – șaua Sinca. Nici ea nu mai exista, de-am fost nevoiți să improvizăm o legătură spre vechiul traseu dintre Bătrâna și Godeanu. Probabil că sunt prea multe denumiri ce vor părea străine, dar cunoscătorii zonei și le vor aminti.

Probabil că ultima zi n-are nimic atât de special în ea pentru a fi detaliată, poate doar popasul la terasa benzinăriei din Șugag pentru a ne admira zâmbetele satisfăcute cu ”o mai făcurăm o dată” sau poza de grup înainte de coborârea spre Gura Râului.

 

 

Attached Files


  • 0

#235 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 22 May 2018 - 11:32 PM

Noi avem un obicei, ii zicem :Iiiiiihaaaa !!!!

thumbup.gif


  • 0

#236 adirpe1709

adirpe1709

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 418 posts
  • Gender:Male
  • Location:MARU, Jud. CARAS SEVERIN
  • Nume real:adrian
  • Telefon:0740311xxx
  • Marca ATV:king quad 700 , Can am Outlander max 650 cc
  • Numar ATV:144 , 002

Posted 23 May 2018 - 07:18 AM

Foarte frumos


  • 0

#237 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,095 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 23 May 2018 - 07:28 AM

diiiiii! misto de tot! thumbsup.gif


  • 0

#238 cleoclod

cleoclod

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 410 posts
  • Gender:Male
  • Location:BACAU
  • Interests:Sanatate,nutritie si sport
  • Nume real:claudiu
  • Telefon:0761137712
  • Marca ATV:BOMBARDIER OUTLANDER 810 R ESP ,2010 CAN-AM OUTLANDER 800 R XT MAX 2009 CF MOTO 520 L EPS

Posted 23 May 2018 - 08:48 AM

Foarte frumoasa iesirea...SUPERBE FOTOGRAFII SI ZONE .....


  • 0

#239 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 29 May 2018 - 10:44 PM

Printre puzderia de necazuri mecanice pe care le întâlnesc scrise aici pe forum, vă mai deranjez cu ultima mea recomandare în materie de locuri neapărat de văzut. Am făcut-o de data asta, văzutul, în șaua ATV-ului plecând din Gărâna, un loc în care-mi propusesem de mai multă vreme să ajung în felul ăsta.

Asta și poate din cauza faimei festivalului de jaz ce se petrece aici de mai mulți ani, dar cel mai important a fost că primisem o invitație de la unul dintre prietenii dobândiți prin pasiunea noatră de-a ajunge offroad în diferite locuri. (amatorilor genului vă pot spune că în 2018 festivalul ”se face” între 12 și 15 iulie)

Dar nu despre festival am vrut să împart câteva gânduri cu voi, ci o parte a unei povești prea scurte despre niște locuri ce vă pot impresiona prin ceea ce-au fost și ceea ce mai sunt încă. Este vorba despre Banatul Montan.

Probabil că peisajele n-au în ele spectaculozitatea de prin alte părți, doar Cheile Nerei sau cascada Bigăr fiind mai rezonante pentru o parte dintre noi, dar ceea ce ascund acești munți ca fiind făurit de om, este de-a dreptul impresionant.

Poate și mai puțini dintre noi știm că zona deține câteva recorduri ale industrializării timpurii ale Europei ce premerg nume celebre din domeniul metalurgiei care s-au consacrat câteva decenii mai târziu, cu ar fi chiar uzinele Krupp.

De fapt în Ardeal, odată cu deschiderea oțelăriei de aici în 1771, o altă localitate care deținuse monopolul zonal pentru prelucrarea metalelor, este vorba despre Rimetea (cea de sub Piatra Secuiului) avea să intre în decădere.

Informații găsiți acum din diferite surse, doar căutând pe net.

Impresionant pentru perioada de la începutul secolului XX este modul în care s-a sistematizat bazinul hidrografic al zonei, care prin aducțiuni foarte ingenioase asigura debitul barajelor ce produceau energia electrică necesară atât industrializării cât și transportul lemnelor de pe versanții Semenicului. În acest scop au fost construite canale și tuneluri din piatră și beton ce aduceau apa și lemnele către barajele hidrocentralelor sau ”grătarele/greblele” ce recuperau butucii ”trimiși” de prin exploatările forestiere. Lemnul era transformat în mangal cu ajutorul bocșelor ce fumegau încontinuu prin văi.

Interesant este și faptul că zona Banatului Montan s-a racordat la sistemul energetic național abia în 1956, n-avea nevoie, era independentă energetic !

Sunt multe informații pe care le pot găsii doritorii, dar până atunci o să vă arăt imagini din Lindenfeld, Gărâna, Brebu și bineînțeles cu Muntele Semenic și câteva dintre canalele și tunelurile pomenite în povestea mea.

 

Attached Files


  • 0

#240 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,095 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 30 May 2018 - 06:57 AM

impresionant! thumbsup.gif thumbsup.gif


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto