Ulei Amestec 2t In Benzina
#1
Posted 23 December 2012 - 02:35 AM
Dar daca ajutorul ar veni "din ambele parti ale pistonului" ca sa zic asa, adica din si benzina aditivata cu ceva ulei de amestec pentru o ungere suplimentara ? Detin si drujbe si alte unelte gen atomizor si au un regim de functionare pe la 8-9000 ture si va pot spune ca duc ani de zile gen 10 ani si sute de ore de munca fara a fi nevoie a fi segmentate sau de umblat in motor, in schimb cand ai uitat sa pui ulei de amestec in benzina lor, ai facut-o praf in cateva minute. La dracu, un atv bun costa cat o masina si daca ar fi dupa mine jucaria asta inglobeaza un pic mai multa tehnologie decat o motoprasitoare si ar fi normal sa coste 3-4000 EUR nu 14.000 !!! Si daca imi iau unul de 14.000 cum sa nu ma apuce toti dracii cand stiu ca pe la 5-6.000 km, care se pot face si intr-un concediu, ar trebui sa ma astept la probleme la motor ?
Proportia la un motor 2T este 1/50 adica 2%, avand deja baie de ulei ma gandesc ca la ATV cu motor in 4 timpi si baie de ulei ar fi suficient 1/200 sau 0,5%. Proportia asta eu deja o folosesc si la masinile mele disel odata cu noile norme de poluare care au dus la eliminarea sulfului si implicit a ungerii din motorina si nu numai eu, sunt mii de soferi care isi aditiveaza motorina care e acum prea "uscata" iar diferentle de functionare se simt imediat. Ungere inseamna mai putina frecare deci uzura mai mica si nu poate fi decat benefic, motoarele disel pot sa functioneze integral cu ulei indiferent de care si nu ridica probleme la proportia de ulei de amestecul de motorina.
Dupa cum stiti, benzina prin natura ei e mult mai "uscata", mai "aspra" decat motorina si ce se poate intampla la motorul pe benzina in 4 timpi care are deja baie de ulei si care este aliment cu benzina in care se pune si ulei de amestec ? Cred ca daca se pune o proportie mica nimic rau cred, dimpotriva zic si am testat asta pe propria piele, din ceva 6 plinuri facute decand am luat ATV-ul, in 4 rezervoare am pus si ulei de amestec. La inceput am pus mai putin de 0,5 % - vreo 30 ml la un plin, de frica sa nu se intample ceva rau, dar se pare proportia de 0,5% e la limita sa se simta diferenta. In afara de sunetul schimbat a "motor de drujba", daca ai o ureche fina iti poti da seama ca merge altfel, mai uns adica
Am folosit clasicul ulei rosu de la Stihl folosit la motoarele cu turatii mari si in sarcina constanta, ulei pe care il cunosc de mult vreme, e mineral dar sunt si uleiuri de amestec full sintetice, desi nu cred ca e diferenta mare. Stihl e un mare producator de unelte, care are si motoare in 4 timpi care functioneaza cu ulei de amestec, este vorba de 4-MIX, motorul in 4 timpi care nu este definit prin combustibilul pe care il foloseste ci prin numarul de revolutii/rotatii pana la producerea exploziei. 4mix de la stihl este in 4 timpi dar pentru ungere foloseste sistemul de adaugare a uleiului in benzina, are supape, da scinteie tot la a 2 a rotatie doar ca prin alimentarea cu amestec a fost eliminata baia de ulei de la 4 timpi clasic, din motiv ca le trebuia un motor puternic si usor iar ungerea cu ulei in combustibil este superioara celei cu baie de ulei si in plus se poate lucra cu ele in orice pozitie. Si noi avem motoare de turatii si in sarcina constanta, basca le mai folosim in toate pozitiile , ma intreb de ce nu le fac pe amestec si ne mai scutesc si de niste kilograme ?
Deschid acest topic din dorinta de a cauta solutii pentru a ne prelungi viata scurta a motoarelor noastre, cei ce doresc pot incerca combinatia si impartasi experientele aici pe forum. Nu stiu pe termen lung ce implicatii poate avea acest lucru la ATV, adica infundare catalizator si alte trasnai, de asta rog sa participe la discutie cei cu experienta in domeniu. Am si o rugaminte catre copiii care au o jucarie cu 4 roti acasa dar sunt depasiti de subiect sa nu-l polueze.
#2
Posted 23 December 2012 - 09:45 AM
si eu am folosit un coctail de genul acesta la grizzly 700 si rezultatul a fost surprinzator de bun.
doar ca recomand un motorex low smoke si proportie maxima 1%
un ulei de amestec de proasta calitate si o cantitate mai mare poate influenta negativ injectorul...
am mai folosit si metabond gold in ueiul de motor rezultatul fiind insesizabil ca si performante ex.ture,consum,power.... dar la o rasturnare cand sa scurs tot uleiul din motor am putut sa merg aprox. 40 km fara ulei in motor ,la un regim de functionare normal si fara a se strica motorul.... (nu este reclama doar o experienta cu un produs anti frictiune)
#3
Posted 23 December 2012 - 09:08 PM
Personal sunt convins ca nu esti suficient documentat ca sa faci diferenta intre un motor 4T si unul 2T.
Solutii " romanesti" de a face un motor sa sune mai "uns" s-au mai vazut.
No hard feelings.
#4
Posted 23 December 2012 - 10:31 PM
Daca nu stii, traim in plina economie de consum, de ce te-ar invata vreun producator cum sa treci cat mai rar prin service cand toti vor sa le cumperi piese si consumabile ? Solutiile astea "romanesti" au rezultate confirmate de foarte multa lume.
Ne poti explica tu te rog diferenta intre un motor 4T si unul 2T ? Pe mine ma intereseaza in mod special ungerea, fortele de frecare, durata de functionare pana la servisare si regimul de turatii din fiecare motor.
#5
Posted 24 December 2012 - 01:04 AM
si eu am folosit un coctail de genul acesta la grizzly 700 si rezultatul a fost surprinzator de bun.
doar ca recomand un motorex low smoke si proportie maxima 1%
un ulei de amestec de proasta calitate si o cantitate mai mare poate influenta negativ injectorul...
am mai folosit si metabond gold in ueiul de motor rezultatul fiind insesizabil ca si performante ex.ture,consum,power.... dar la o rasturnare cand sa scurs tot uleiul din motor am putut sa merg aprox. 40 km fara ulei in motor ,la un regim de functionare normal si fara a se strica motorul.... (nu este reclama doar o experienta cu un produs anti frictiune)
Eu am Scrambler cu carburator, credeti ca nu face nimic rau daca pun ulei in benzina max 2% ?
#6
Posted 24 December 2012 - 11:16 AM
nu imi permit sa dau sfaturi pe aceasta tema ,nu cunosc diferenta intre un 2T si 4T
poate va raspunde domnul cvalro care este mai documentat se pare.
oricum , ca si parere strict personala , 2% este mult chiar daca este carburatie si afecteaza bujia fiind de 4T si neavand ardere completa la ture inalte face "fir" la bujie...
#7
Posted 24 December 2012 - 12:33 PM
#8
Posted 24 December 2012 - 03:09 PM
Parerea mea este ca trebuie umblat la racire, poate radiatoare mai mari si ventilatoare mai puternice. O alta problema la atv sunt filtrele de aer care de cele mai multe ori nu sunt intretinute la timp si corect....pe acolo intra cele mai multe impuritati care poate sa distruga motorul. Din pacate sunt utilizatori care nu au de grija de filtru de aer. eu personal il curatam la 200km, mai ales vara cand nu ducem lipsa de praf.
Legat de ulei bagat in benzina....poate este ok la cele pe injectie, nu stiu dar la carburator cred ca va trebui mai des curatat...repet nu stiu ca nu am bagat niciodata ulei in benzina pentru 4T, decat odata din greseala am folosit benzina de drujba cu amestec pentru o masina de tuns iarba si nu a vrut sa mai porneasca...era amestec 2%.
Legat de ce a spus ovico: si eu am folosit metabond pe doua atv-uri, unul l-am dus la 8000km ( linhai) fara probleme si altul la 4300km ( arctic cat) tot fara probleme. Stiu arctic cat 400 la care s-a folosit metabond gold a dus motorul la 20000km si merge in continuare.
Ok....toate astea nu conteaza daca nu faci schimburile la timp, este cel mai important.
Edited by sorinok, 24 December 2012 - 03:10 PM.
#9
Posted 24 December 2012 - 03:53 PM
Nu cred ca ar trebui sa fac eu pe profesorul aici sa explic diferenta intre un 2T si un 4T. Cine vrea sa afle cu adevarat este disponibila o gramada de documentatie si cea mai la indemina ramine netul (un simplu search in Google).
As vrea sa iti atrag atentia in mod politicos, mi se pare ca ca nu faci distinctia intre MAS (aprindere prin scinteie) si MAC (aprindere prin compresie). Si spun asta referitor la afirmatia ta de mai sus "masinile mele personale cele pe motorina"
Daca ai avea un atv cu motor diesel as fi tacut milc si nici nu ai fi aflat de axistenta mea, ba chiar te-as fi incurajat in folosirea uleiului ca un combustibil alternativ.
Personal nu sunt pentru ulei in combustibilul atv-rilor cu motoare in 4T - MAS. Ba mai degraba as opta pentru un combustibil cu cifra octanica cit mai ridicata sau ceva aditivi care sa faca asta. Asta pe scurt despre combustibil.
Cit despre durata de viata a motoarele privind uleiul folosit se poate face o polemica care ar dura la nesfirsit. Parerea mea este ca depinde foarte mult de modul de exploatare a motorului, stilul de conducere, notiunile mecanice elementare, instinctul fiecaruia de a se bucura cit mai mult cu cheltuieli minime.
Ca o concluzie personala - sunt pentru urmarirea stricta a indicatiilor constructorului privind orice aspect.
Si asta dublata de o experienta de peste 25 de ani in domeniul motoarelor navale
Cu tot repspectul si ....
Craciun Fericit !
#10
Posted 24 December 2012 - 10:29 PM
sa nu comparam un motor naval cu un motor de atv,nici macar in gluma.
chiar daca vorbim de MAS 4T.
putem sa vorbim si tehnic daca este necesar,ma refer la un motor otto ,nu intra in discutie un boxer.
cel naval are racire suficienta,ture constante etc.
la atv este racirea la limita,ture aiurea sau alandala (foloseste termenul agreat ) cuplu si efectele frictiunii pe un piston ...
in legatura cu cifra octanica cat mai ridicata experienta a dovedit ca grizzly 700 mas functioneaza mult mai bine cu benzina de 90 decat cu benzina de 95-99-100, unde apare fenomenul de supraturare (dereglare computer) si autoaprindere pe timpul verii.
edit:
sorinok am vandut grizzly cu 24000 km si actualul proprietar a mai bagat cam 5000 deja , motorul functionand impecabl in continuare.
oare de ce ? din cauza ca am schimbat uleiul la 1500 km -2000 km ?
din cauza filtrului de aer curatat des 100-200 km ?
nu sunt singurul care intretine corect un atv si totusi,sunt motoare care duc cam 10000-15000 si "obosesc"
sau din cauza eliminari frictiuni la maxim ?
Edited by ovico, 24 December 2012 - 10:38 PM.
#11
Posted 25 December 2012 - 11:59 AM
Ti-am zis faza cu ulei in benzina nu am incercat.
#12
Posted 26 December 2012 - 12:21 PM
#13
Posted 26 December 2012 - 01:13 PM
Cel mai bun si mai ieftin aditiv pentru motorina este gazul lampant, in tarile nordice se merge cu asa ceva in rezervor pe timp de iarna, motorina de acolo e altceva decat cea de la noi.
Si ca sa revenim la subiect, azi am mai dat o tura cu jucaria si e mai fain asa cu motorul mai putin zgomotos, folosesc in continuare 0,5% ulei de amestec in benzina si nu cred ca asa o concentratie ii afecteaza aprinderea adica nu simt vreo pierdere de putere. De accelerat accelereaza la fel de rapid sau nu am putut sa-mi dau seama de diferente in schimb s-au atenuat niste zgomotele metalice ce se faceau in accelerare si parca in frana de motor e o idee mai putin eficienta, adica cand iau degetul de pe acceleratie nu opreste la fel de brusc si mai trebuie piscata si frana. Intentionez ca la urmatorul schimb sa-i pun si eu Metabond in ulei, am folosit la o masina asa ceva si a fost ok in sensul ca e Dacia 1310 si are peste 100.000 KM cu motorul original iar cel care o are acum e incantat de ea.
#14
Posted 13 December 2013 - 12:14 AM
Salutare, am citit topicul si am ramas cu o intrebare , ce efect are metabondul asupra ambreajului centrifugal care lucreaza in ulei, nu exista riscul sa provoace o patinare nedorita?