Salut baieti! Am si eu o problema poate s-a mai confruntat cineva cu asa ceva,,,Am un cf moto 500, am fost intr-o plimbare cu el toate bune frumoase pana dimineata cand am vrut sa il pornesc iar,,dar acesta nu a mai vrut sa porneasca nici cum, nu am patit asa ceva pana acum,,Am desfacut bujia crezand ca e inecat (dar nu prea avea cum daca seara l-am oprit) dar aceasta era uscata uscata,,Am dat asa la cheie fara bujie pusa, dar am observat ca nu pulveriza benzina, si m-am gandit ca poate sa fie blocat plutitorul acela din carburator,,dar acesta functiona perfect, am curatat tot carburatorul daca tot l-am desfacut ,am cumparat bujie noua ,,am montat la loc si cand ii dau la cheie scoate fum prin filtru de aer ( teoretic ar trebui sa traga aer nu sa scoata fum pe acolo nu???) ,,si de pornit tot nu vrea nici de cum,,,O parere ar fi de milioane , va multumesc
Pornire Cf Moto 500
#1
Postat 28 martie 2016 - 06:36
#2
Postat 28 martie 2016 - 06:43
#3
Postat 28 martie 2016 - 06:57
cand dai la automat suna ciudat sau la fel ca inainte ?
Daca carburatoru e ok , ii vine venzina , fa un test de compresie ( cea mai rapida metoda ) dupa care incepi cu distributia !
Am avut un motor de Cf la desfacut pt o siguranta ( din cutie ) si in chiuloasa am gasit piese din decompresor ! Motorul mergea ok doa pornea mai greu ( invartea )
#4
Postat 28 martie 2016 - 09:17
am desfacut capacul de la culbutori si totu e ok,,dar am vazut ca daca scot bujia si dau la automat nu pulverizeaza mereu benzina.....(si cand dau la automat suna ca inainte)
Aceasta postare a fost editata de mihai0794: 28 martie 2016 - 09:22
#5
Postat 29 martie 2016 - 12:24
Trebuie sa recunosc ca nu ma pricep f mult la CF deoarece nu am avut intalniri prea dese . Legat de alimentarea cu benzina , este totul ok ? Verificat si vine benzina pana in carburator ? Jigloarele ok ? Verificate atent sau superficial ?
Daca spui ca nu mai porneste dupa ce l-ai oprit tu ( oprit sucit de cheie ) trebuie sa verifici alimentarea ( rezervor , buson , robinete filtre si carburator )
#6
Postat 29 martie 2016 - 07:10
#7
Postat 29 martie 2016 - 08:30
Cred ca Adi se gandea sa nu fi sarit cumva de la punct. La asta m-am gandit si eu cand am zis sa verifici daca supapele respecta timpii. Desi este destul de ciudat sa sara de la punct fara niciun simptom inainte (zgomote, mers ciudat, trepidatii, fum).
#8
Postat 29 martie 2016 - 08:52
#9
Postat 29 martie 2016 - 09:19
Scanteie da? Scoate bujia, pune-i fisa, fa-i masa cu chiuloasa, si da-i la automat. Ai grija cum tii bujia in mana sa nu descarce prin tine. Adica nu faci tu masa cu atv-ul.
Poate pur si simplu nu ai scanteie.
#10
Postat 29 martie 2016 - 10:35
Sal, verifica si evacuarea sa nu fie infundata, daca spui ca iti scoate fum pe la filtru de aer
#11
Postat 29 martie 2016 - 01:12
scoate si pe evacuare
#12
Postat 29 martie 2016 - 02:16
parerea mea,esta următoarea:ai un decalaj de câteva grade între aprindere si distribuție.Iti aprinde amestecul înainte ca pistonului sa fie in punctul mort superior si supapele închise.Din cauza asta ai fum peste totscoate si pe evacuare
#13
Postat 29 martie 2016 - 03:17
#14
Postat 29 martie 2016 - 03:35
Poate suna aiurea , dar verifica daca butonul de oprire (cel galben) este in pozitia normala de lucru.
Cursa lui este scurta si inselatoare.
Din cauza lui am stat in padure 15 minute si incepusem deja sa umblu la lucruri mult mai adinc, pina a vazut un pusti ca butonul nu era in pozitie normal.
A fost atins din greseala in urma unor manevre.
Daca nu asta este cauza, as indrazni sa spun ca ti s-a intimplat ceva la distributie. Chiar si un dinte sarit iti da mari probleme.
Trebuie sa o iei metodic, ca la batrinele dacii: benzina, scinteie, compresie.
Ca sa elimini benzina din ecuatie, incearca si da-i cu putin spray in nas ca sa vezi daca are tendinte de explozie=pornire.
La scintei e relative simplu de verificat.
Pentru compresie cred ca ar trebui sa apelezi la cineva care are un aparat dedicat.
Daca aceste conditii sunt indeplinite si nu porneste, trebuie cautat mai adinc - distributia
In manualul din 2006 era sufficient de bine explicat cum trebuie facut asta.
DIn pacate nu mai am acel manual.
#15
Postat 29 martie 2016 - 04:55
#16
Postat 29 martie 2016 - 08:37
#17
Postat 29 martie 2016 - 09:06
Hai sa o luam incetisor si sa vedem ce are , Ca poate ajungi sa desfaci chiuloasa si sa fie de vina bujia noua !
1 Carburatorul , ai zis ca e curat si ca totul este ok . Nu am inteles partea cu aer pe furtunu de benzina dar sa zicem ca aia nu e foarte interesant la ecuatia asta .
2 Imi tot zici de bujie dar nu zici concret : Am pus bujia ( noua , veche , de drujba ,dacie etc ) care infipta in pipa si apropiata de cilindru da scanteie !
3 In general cand sare distributia nu sare cu un dinte ( nu e masina cu distributie pe curea pe care daca o tragi risti sa sara si .. ) de obicei cand sare sare mult dar nici atat de mult incat sa iti dea totul peste cap si sa nu rupa nimic !
Hai sa iti zic niste metode sa verifici daca mai ai copresie ( in cazu in care sre distributia indoaie o supapa si nu mai ai compresie ) Ar fi o pista asta dar , neavand compresie motorul se invarte mult mai usor ( ai zis ca nu sunt diferente la sunetul electromotorului cand dai la automat ! )
Scoate bujia , accelereaza la maxim ( asta ca sa ai performanta maxima ) si pui degetul pe gaura de la cilindru ! Ar trebui sa simpti presiune si sa iti arunce degetul de acolo ( vor zice unii ca va trebuii sa te arda compresia la deget )
Daca nu reusesti asa ( ca iti e frica , nu sti cum se face etc ) da filtrul de aer jos si pune palma pe carburator ( din nou accelerat la maxim ) si dai la automat .Daca carburatorul incepe sa iti traga palma in interior este totul ok si ramanem sa verificam primele 2 puncte . Daca ai ghinionu sa nu ai rezultatele enumerate de mine va fi interesant ...
#18
Postat 29 martie 2016 - 09:07
Eu recomand un test de compresie, mai ales daca spui ca iti da fum si pe admisie. Poate fi o supapa de admisie fisurata sau sparta. Poate o supapa nu mai inchide bine.
Un test de compresie se face simplu si spune multe.
Si o supapa se poate fisura si dupa ce ai oprit motorul, mai ales daca a fost foarte incins.
Tot din acest motiv iti poate baga presiune pe sistemul vacuumatic.
L.E. Intai de toate incearca sa tragi de sfoara de pornire. La CF compresia este f puternica, cu mare greutate ar trebui sa treci de compresie. Daca merge usor, verifica compresia cu un compresmetru.
Aceasta postare a fost editata de samy.: 29 martie 2016 - 09:10
#19
Postat 29 martie 2016 - 09:45
are compresie iti muta degetu de acolo si vb ta te si arde , am 3 buji si toate da scandeie cand fac masa cu el,,am schimbat ca ma avut de rezerva su o bobina de inductie ca am zis ca na cine stie,,,.dar am observat cum am zis ca imi da aer pe furtunu vecumatic..nu trebuie sa traga aer pe acel furtun ca sa deschida rebinetu vacuumatic??
#20
Postat 29 martie 2016 - 09:51
Bun atunci mai incearca partea cu vacumul la carburator ! Daca ai vacum acolo e suspect ! Daca nu este vacum verifici axu cu came ( decopresorul de pe el ) jocul la supape si distributia !