Salutare!
Sunt Sergiu din Piatra-Neamt si de curand sunt posesorul unui SideBySide / UTV CF Moto Z8 EX EPS 2016 (Anniversary) achizitionat de nou de la un dealer Motoboom din Bucuresti.
Informatiile tehnice complete se pot vedea pe site-ul producatorului asa ca nu are rost sa le insirui aici.
http://cfmoto-us.com...2015/zforce-800
Anterior m-am dat cu un Linhai DragonFly 400 4x4 cumparat in 2010 pe care inca il mai detin si utilizez ocazional.
Am facut trecerea de la ATV la SSV deoarece majoritatea iesirilor pe care le fac sunt cu prietena si suntem genul de "ATV-isiti peisagisti", adica ne plac turele mai lungi in care admiram si ne bucuram de natura parcurgand trasee soft si mediu ca dificultate si in care accentul se pune pe revenirea in siguranta deoarece de cele mai multe ori iesim singuri din lipsa de coechipieri (majoritatea colegilor din Piatra-Neamt s-au reorientat catre zona de off-road auto sau enduro mai extrem).
Am pendulat cu alegerea intre un ATV lung de 2 locuri (X8) si acest SSV. Am ales SSV-ul deoarece se preteaza mai bine la genul nostru de iesiri si este mai placut la plimbari in 2, in special pentru pasager care acum e si el in randul intai .
Ca prime impresii dupa primii 1'000 de km parcursi prin munti comparativ cu ATV-ul Linhai:
- Un sentiment de siguranta sporita (in special pentru pasager) datorita centurilor in 4 puncte, faptului ca este in fata si vede mai bine traseul, posibilitate de prindere de manerul din fata sau lateral, prezenta roll-cage-ului
- Stabilitate mai mare pe inclinari deoarece este ceva mai lat ca un ATV si are centrul de greutate mai jos.
- Mai soft pe denivelari, scutura mai putin si este prietenos cu rinichii si coloana
- Considerabil mai confortabil pentru cei 2 pasageri datorita scaunelor dedicate si destul de moi.
- Desi este ceva mai lat nu am sesizat un inconvenient la "strecurarea" printre copaci, vireaza destul de strans si EPS-ul din dotare isi face treaba cu brio chiar si la virarea in loc. Ma asteptam la un inconvenient serios pe partea manevrabilitate in spatii inguste dar pana acum nu s-a dovedit asa.
- Spatiul mai generos pentru bagaje se dovedeste util profilului nostru.
- Din punct de vedere lucrativ (asamblare), materiale si calitate plastice este peste Linhai. Sper si ca fiabilitate sa fie peste Linhai (deoarece Linhai-ul e precum Dacia oarecum ... nu te lasa la greu dar trebuie sa ii ridici capota des.)
- Ma asteptam sa fie ceva mai puternic (agresiv) datorita motorului de 800CC si 63 CP dar nu prea e ... am sa intreb pe colegii din service daca exista vreun soi de limitare electronica sau mecanica activa in perioada de rodaj. De exemplu la pante mai abrupte parca gafaie si ar da senzatia ca nu poate la deal dar urca ... ceva mai agale .. Vad prin filmuletele de pe Youtube ale altor posesori ca e mai nervos (pleaca cu derapaje de pe loc, urca in viteza pante abrupte ... ba unii fac si sarituri la trambulina ..., al meu nu prea pare sa stie din astea ... . Ma rog nu prea ma dau in vant dupa sarituri la trambulina dar mi-as dori sa pot face o urcare mai in forta cand se impune).
- Pana acum am scos un consum estimativ de 13l / 100 km, ceea ce inseamna aproximativ o autonomie de 200+ km.
Fata de varianta standard de echipare la modelul EX EPS aniversar (adica jante aliaj de 14, directie asistata electric, troliu electric, acoperis si semi-parbriz) i-am mai adaugat urmatoarele accesorii:
- Scut complet Iron Baltic: care s-a dovedit extrem de util pe creasta muntilor Calimani.
- Extra bulbar metalic : destul de serios construit - Made in Russia
- Set proiectoare suplimentare LED pentru ca ne mai prind noptile prin paduri: unul central pentru "faza lunga", doua orientate la 45 grade fata de axul drumului pentru vedere periferica, doua mai mici pe laterale (pentru a putea vedea pe timp de noapte mai usor optiunile in padure fara sa rotesc utilajul), un proiector pentru mers inapoi
- Baterie suplimentara AGM de 28Ah pe care este legat sistemul de lumini aditionale si alte accesorii electrice.
- Izolator de baterie: gestioneaza incarcarea consecutiva a bateriilor deoarece alternatorul nu ar putea incarca ambele baterii in paralel. Izolatorul de baterie prioritizeaza la incarcare bateria principala si dupa ce atinge pragul optim de incarcare baga curent si spre bateria auxiliara astfel incat sa fiu sigur ca indiferent de consumatorii auxiliari voi avea baterie sa pornesc. Am patit-o la Linhai unde din cauza consumatorilor aditionali si a frigului iarna combinat cu bateria uzata imi murea motorul in mers..
- Priza de ghidon tip moto cu 2 x USB out 3.1A si indicator digital de voltaj (legata la bateria auxiliara) pentru alimentarea unor accesorii gen Phone-GPS / ActionCam / Tableta-GPS ..etc
- Topor + suport de prindere: Indispensabil in natura ... folosit destul de intens. Dupa ultima experienta in care a trebuit sa iau la topor mai multi copaci cazuti pe o poteca mai ingusta fara posibilitate de ocolire ma bate gandul la o drujba compacta... am vazut ceva cu acumulatori de la Makita.
- Sub capota din fata este un spatiu de depozitat accesorii unde tin in permanenta: trusa medicala de prim ajutor, set de chei fixe si reglabile, kit de pana, compresor, chinga de tractare, mini-chingi de ancorare, lopatica metalica de camping, cabluri pornire, cutit vanatoare si alte maruntisuri
- Canistra 10L: am luat initial una din plastic de la Dedeman care mi s-a parut interesanta ca avea si spatiu de palnie incorporat in corpul canistrei dar s-a dovedit ca fiind potential periculoasa deoarece, din cauza drumurilor denivelate din off-road combinat cu caldura de la soare, canistra de plastic s-a umflat binisor si a trebuit sa o "aerisesc" in cateva randuri. Nu de alta dar mi-a fost frica sa nu se fisureze si sa se prelinga benzina pe partile incise ale motorului care e localizat sub portbagaj ceea ce s-ar fi lasat cu urmari serioase ... Prin urmare am sa trec pe varianta de canistra metalica.
- Pentru navigatie folosesc un telefon android dedicat cu cartela Digi (ca are roaming cu vodafone si beneficiez de acoperirea a doi operatori) pe care am instalat LOCUS, o aplicatie foarte buna de GPS ce permite salvarea offline a hartilor Google satelit si care suporta sa importe lejer foarte multe formate de track-uri. Are inclusiv functia de Live Tracking astfel incat cei de acasa pot sti pe unde cutreier si in caz de nevoie sa ne poate recupera (nu a fost cazul nicioadata pana acum dar ... ) . In perioada urmatoare am sa urc si eu in pagina dedicata cateva track-uri cu trasee facute de-a lungul timpului.
- Nu intra chiar la categoria accesorii SSV dar tot impreuna cu acesta le folosesc: set casti tip scooter cu viziera la care am adaugat un Intercom Bluetooth V6 luat de pe eBay care s-a dovedit foarte util atat pentru convorbiri lejere cu pasagerul cat si cu un coleg care ne insotea cu ATV-ul. In momentele cand pasagerul devine copilot si te ghideaza din afara utilajului cum sa abordezi o portiune mai dificila sau cauta la picior prin padure traseu de ocolire e foarte lejer sa comunici cu el fara sa tipi peste zgomotul motorului ... iar modelul acesta de intercom bate binisor peste 500m in camp liber - multumit pana acum de calitatea intercomului pentru pretul platit!
In viitor, in functie de cum mai "descopar" utilajul, planuiesc urmatoarele upgrade-uri:
- Adaugarea unui controller de injectie combustibil pentru un surplus de putere precum cel de la Dobeck Performance: "AFR+ Auto-Tune System - GEN 4".
- Modificarea greutatilor din sistemul de ambreaj pentru o crestere de cuplu la viteze mici (ceea ce implica o oarecare scadere a vitezei maxime, lucru ce nu ma deranjeaza. Momentan prinde in jur de 80 Km/h si m-as multumi si cu un 60 km/h pentru portiunile unde trebuie sa merg pe asfalt in favoarea unui cuplu mai bun la viteze mai mici, in special la urcari in forta.
- Inaltare garzii la sol cu 4-5 cm prin adaugarea distantierelor la arcuri - exista un kit de la SuperATV.com. Nu sunt stiu daca acest upgrade va afecta comportamentul suspensiei, in sensul sa o faca mai rigida, ceea ce nu prea imi doresc. Poate sunt colegi care au aplicat astfel de lift kit la alte ATV-uri si imi pot da un feedback.
- Modificarea sistemului de priza aer prin adaugarea unui Snorkel deoarece am observat ca unii sa plang ca in pozitia actuala patrunde mult praf in cutia filtrului si colmateaza foarte repede filtrul. Am sa observ cu timpul daca e si la mine cazul.
- Aplicarea unei folii auto tip Military-Camo deoarece utilajul se va utiliza si in cadrul unor evenimente sportive de airsoft. Momentan caut solutie de aplicare a foliei deoarece am inteles ca din cauza cutelor si muchiilor agresive folia standard nu va sta prea mult lipita, mai ales pe plastic ...
Am atasat si cateva poze cu noul membru si accesoriile aplicate.
Voi incerca sa mentin acest topic actualizat pe masura ce timpul imi va permite.
Attached Files
Edited by smprofx, 10 June 2016 - 08:10 PM.