pai sunt 7000$ si ceva la poarta fabricii Mattracks (Karlsdat Cleveland Ohio) plus 1600$ transportul airborne (are 300Kg paletul) + 3% vama persoana fizica sau 4,7% vama persoana juridica + TVA platit in vama la toate astea adunate, si merita toti banii astia pentru ca sunt proiectate de o institutie de invatamant superior din SUA si au ca efect faptul ca viteza superioara si consumul (randamentul vehicolului de fapt initial cu roti) se modifica neglijabil cand folosesti senilele astea.
Adica, ateveurile folosind convertor de cuplu in locul cutiei de viteze de la alte vehicole, acesta fiind un dispozitiv controlat de o sarcina la un moment dat, cu aceste senile, "simte" la o alta turatie (o turatie mai mare a motorului ca la roti cu pneuri pentru ca diametrul rotii motrice a senilei este mai mic decat al rotii cu pneu cu o treime de lungime de cerc) o sarcina neglijabil diferita de cea pe care o "simte" cu roti.
Astfel, cu toate ca senilele au cca 70 Kg bucata, din cauza constructiei lor, viteza maxima a vehicolului ramane aproape aceeasi facand doar sa difere turatia maxima a motorului data prin raport de sarcina de catre convertorul de cuplu.
Motorul de la Kingquad dupa cum se stie merge si la turatii mult mai mari (faceti proba pe loc in pozitia "N") fiind limitat doar de sarcina cand se afla in mers la urcari sau la rulaj cu viteza maxima si pe deasupra s-ar "invarti" si mai repede motorul daca nu ar avea si o limitare de siguranta la nivel de aprindere electronica/calculator stabilita la o marje de siguranta destul de mult sub turatia la care ti se topeste ceva prin motor (asa se procedeaza la propulsoarele de curse cu cilindru si iston 'big bore" si camera de ardere cu sectiune sub forma patrata din cauza reprizei controlate in sarcina cu convertor de cuplu nu cu cutie de viteze).
Cu alte cuvinte, prostiile astea de la mattracks, merg mult mai usor pe oriunde fata de ce fac chinezii si se vand pe la noi cu 2500Euro tot setul cu profitul vanzatorului cu tot.
Cele de pe la noi nu au dimensiunile acestea (sunt cam cu 35% mai mici pe toate directiile), au un sfert din greutatea asta fiecare si nu au galeti sau au dar de dimensiuni neglijabile (astea au galeti cam de 70mm ceea ce confera tractiune fatastica pe unitate de suprafata de contact) iar forma generala care este cea mai importanta, este de poligon neregulat (cu 5 laturi) ce ruleaza de fapt doar pe o latura mica de jos aflata in contact permanent cu solul, nu triunghi ca la cele chinezesti, si isi schimba forma datorita suspensiilor interne ale senilei (independente catre fata si spatele fiecarei senile in parte) schimbandu-si astfel forma din poligon neregulat cu 5 laturi in triunghi aplatizandu-se sau char trecand cu latura de jos peste unghiuri de 180 de grade adica urmarind forma obstacolelor si devenind latura concava latura cea lunga de jos, pastrand astfel contactul si deci tractiunea (aderenta) constanta la orice viteza si din cauza greutatii proprii a fiecarei senile si din cauza sistemelor de "antirotatie" a fiecarei senile fata de vehicol "antirotatie" ce este controlata cu un ansamblu bucsi de torsiune imense ce fac legatura intre senile si sasiu pe spate si intre senile si capetele de bara impreuna cu surubul pivotilor superiori pe fata, si proiectate raportat la restul parametrilor senilei de asa maniera incat sa se pastreze si intre senile (pentru vehicol in ansamblu) efectul obtinut in cadrul mecanismului interior al fiecarei senile in parte, vehicolul functionand practic ca o singura senila uriasa ce se "muleaza" dupa suprafete fara eforturi suplimentare din partea propulsorului sau a subansamblelor caii de rulare.
Cred ca se duc totusi mai repede capetele de bara din cauza manevrelor pe loc sau la viteze mici pe suprafete aderente, asfalt, pamant uscat (dar nu bag mana in foc) pentru ca daca scazi greutatea rotilor si o adaugi pe cea a senilelor ai practic cca 120Kg in plus pe fata si le cam "sucesti" fortat la curbe pe loc chiar daca senilele nu ating jos cu toata suprafata ci doar pe "varfuri".
Traim, vedem. Abea le-am pus. Daca pare cumva ca le laud... ei bine... pana la proba contrarie... DA! ...Le laud! ...ca tare mai sunt bucuros
In poza io-s ala cu mai mult gri suit mai mai sus (spre Sfinx) si o sa fac aceleasi poze dar in pesaj hibernal (adica pe pietrele inghetzate si cu zapada pe ele)
Edited by combiny, 19 December 2007 - 08:22 AM.