Engine Oil
#1
Postat 22 septembrie 2006 - 02:15
Linhai recomanda un ulei SINTETIC, de la SAE 10W30 la 20W50, din clasa de severitate API SG.
Acum sa vedem ce inseamna asta:
- SAE 10W sau 20W inseamna cat de vascos e uleiul rece, deci cat de bine este protejat cilindrul, pistonul si segmentii la uzura, la pornirea la rece. Cel mai fluid ulei este 0W, apoi 5W, 10W, 20W.
- 30, 40, 50 inseamna cat de mult se subtiaza uleiul la temperaturi mari (de fapt se numeste indice de vascozitate si inseamna variatia vascozitatii cu temperatura, nu vascozitatea in sine). 40 este mai fluid decat 50 la temperaturi mari, adica la temperatura de regim normal de functionare a motorului.
Nu este bine sa credem ca, daca alegem un ulei cu cifra mai mare este mai bine, pentru ca ar fi vascos si ar adera mai bine pe cilindru si ar unge mai bine. De ce? Pentru ca o sa creasca si frecarile interne si va creste consumul de benzina si creste si temperatura motorului.
De asemenea, daca cifra e prea mica, scade puterea de ungere, de aderare la suprafetele metalice.
In general, cu cat creste capacitatea cilindrica a motorului sau daca are mai multe supape pe cilintru, prima cifra de vascozitate este mai mica (cea dinainte de semnul "W") si cea de-a doua este mai mare.
Cu cat diferenta dintre cele 2 cifre e mai mare, cu atat uleiul este mai bun, si mai greu de fabricat, adica este mai degraba sintetic decat mineral.
Deci cel mai tare ulei pentru motorul meu este 10W50: pornire usoara iarna si vascozitate suficient de mare la regimuri de temperatura inalta, adica vara, sau cand il forjez. Cu un singur amendament, este un ulei extrem de scump, si in afara de asta avand in vedere ca fac cel putin un schimb pe sezon, pot alege alte uleiuri mai ieftine si adaptate sezonului respectiv.
- Clasa de severitate API inseamna gradul de protectie la regimurile de exploatere dificile si este direct legata de gradul de aditivare cu agenti antioxidanti, dispersanti, de extrema presiune, detergenti, antiuzura, etc. Motoarele vechi sunt mai nepretentioase, au nevoie de clasa SC, SE, dar cele fabricate in ultimii 2-3 ani, cer clasa SG, SH sau chiar SJ, care este cel mai scump.
Atentie! Folositi uleiuri MOTO 4T, nu de masina, sau 2T.
Atasez si o diagrama din manualul Linhai 260, pentru a intelege cum alegem uleiul in functie de temperatura mediului.
Oil.jpg 34,36KB 535 downloads
Multumesc unor useri de pe forumurile de moto din Romania, pentru ajutor si pentru sursele de inspiratie.
#2
Postat 22 septembrie 2006 - 04:09
#3
Postat 22 septembrie 2006 - 11:08
Desi la cate pareri am auzit despre diverse uleiuri, am intra intr-o polemica lunga. Unii zic ca Valvoline, altii Mobil1, altii Esso. Oricum, sa fie de la o firma de renume, si sa fie in parametrii motorului.
#4
Postat 23 septembrie 2006 - 06:32
#5
Postat 03 octombrie 2006 - 05:56
#6
Postat 05 octombrie 2006 - 02:42
#7
Postat 27 februarie 2007 - 04:04
Ideea cu Metabond-ul este ca initial a aparut ca aditiv de ulei si de carburant (diesel sau benzina). Acum insa au si ulei de motor. De fapt este ulei Esso parca (bidoanele seamana si eu am vazut pe undeva o info pe aceasta tema). Am folosit eu la masina (Hyundai Coupe 2.0 DOHC) si merge deocamdata ok. Presiunea este ok, culoarea ok, etc. Este interesant pretul la Metabond (aprox 100 ron pt 4 litri de 10W40 semisintetic).
#8
Postat 18 aprilie 2007 - 06:40
#9
Postat 18 aprilie 2007 - 06:51
#10
Postat 18 aprilie 2007 - 08:32
#11
Postat 20 aprilie 2007 - 05:35
A 3-a schimbare o sa fie la 3000.
#12
Postat 16 mai 2007 - 11:40
http://www.yacco-lub...duse.php?ids=20
Ce-mi recomandati? Pentru Linhai si KQ!
Aceasta postare a fost editata de Forte: 16 mai 2007 - 11:41
#14
Postat 16 mai 2007 - 07:56
Ai idee de pret?
#15
Postat 16 mai 2007 - 07:59
#16
Postat 09 octombrie 2007 - 10:45
#17
Postat 10 octombrie 2007 - 06:29
Filtrul nu trebuie schimbat, pentru ca n-are.Doar sita din baia de ulei trebuie curatata daca e cazul.
Aceasta postare a fost editata de revo: 10 octombrie 2007 - 06:30
#18
Postat 10 octombrie 2007 - 11:58
#19
Postat 14 octombrie 2007 - 12:34
MAI PRECIS CE ULEI SA IAU???
#20
Postat 14 decembrie 2007 - 01:25
Te rog, daca poti specifica unde se afla sita mentionata de tine.
Multumesc.