Aceeasi Boala...alt Om :)
#1
Posted 22 May 2012 - 12:41 PM
Sunt posesor de Linhai 2x4 Anniversary cumparat acum 1 an la mana a doua. Fostului proprietar se pare ca nu prea i-a placut sa aibe grija de vehicul, prin urmare a stat cca 3 ani fara prelata, fara garaj, ci gol in frig, caldura, ploaie etc. Mai mult, in ultimul an inainte de vanzarea catre mine, nici macar nu a mai fost folosit. Ma rog, si-a facut treaba la mine in ciuda aspectului precar (rugina multa, mici probleme tehnice) pana mai acum vreo luna cand in plina urcare a unui deal m-am trezit ca nu mai intra in viteza. Ulterior am constatat ca de fapt intra, cardanul se invartea, dar nu transmitea grupului spate implicit rotilor.Nu va mai spun cam cum a fost cu impinsul de unul singur catre casa. Pe langa aceasta noua problema, mai aveam eu una veche, respectiv se pierdea tot antigelul din vasul de expansiune la o singura tura prin padure de cca 1-2 ore. Daca tot s-a intamplat asa, acum vreo 2 saptamani mi-am pus eu pe hartie un plan de bataie, care arata cam asa :
1) Desfacut tot atv-ul pana la ultimul surub, sau cat mai aproape
2) Sablat tot ce inseamna fier (sasiu, componente sasiu, jante etc)
3) Vopsit in camp electrostatic toate cele de mai sus
4) Sablat sau matuit tot ce inseamna plastic (carena, portbagaj etc)
5) Vopsit tot plasticul
6) Schimbat piese defecte cu altele noi originale
7) Schimbat anumite piese cu altele noi de la alti producatori de calitate mai buna
8) Schimbat cauciucurile (au stat peste iarna desumflate pe jante si s-au taiat)
9) Schimbat filtre aer / benzina cu altele de calitate
10) Schimbat tot ce inseamna surub, saiba, piulita, holsurub cu altele din otel inoxidabil A2
11) Schimbat evacuarea cu o alta calitativ mai buna si din inox
12) Reasezare instalatie electrica cu prinderea in niste coliere serioase pe sasiu
13) Schimbat tot ce inseamna colier de furtune cu altele din otel inoxidabil A2
14) Mici intarituri ale sasiului
Sper ca n-am uitat nimic ... daca da, voi reveni pe masura ce-mi amintesc. Si da, stiu, pentru cei care vor sa mi-o spuna, sunt un mare tampit sa investesc atatia bani si munca intr-un Linhai, dar pasiunea-i mare, ca sa nu spun boala.
Avand in vedere ca atv-ul il tin la casa de la tara, undeva la 100 km de domiciliul meu si unde ajung vara aproape in fiecare weekend iar iarna cam odata pe luna, toate lucrarile de mai sus sunt sigur ca se vor intinde poate pe vreo 2 chiar 3 luni. Cel putin asa sper.
Oricum, acum 2 saptamani, m-am apucat de treaba. Am cumparat deja :
1) Variator si fulie Malossi
2) Filtru aer K&N + kitul de intretine bine-nteles
3) Burduf schimbator de viteze (era praf, spart)
4) Conductele radiatorului (alimentare, retur, incarcare) + arcul pentru conducta de retur, toate erau cam inmuiate si am impresia ca nici colierele nu prea tineau iar arcul total rugina. Stiu va rugini si cel nou dar probabil in ceva mai multi ani decat asta
5) Conducta care leaga cutia filtrului de aer de carburator. Era sparta bine de tot.
6) Prezoanele de la toate rotile fiindca s-au cam distrus la prima desurubare. Asta arata calitatea materialelor folosite de Linhai.
7) Capetele de bara de la coloana de directie - roata. Nu mai aveau nici un pic de garnitura pe ele, practic tot praful, noroiul intra cu usurinta acolo.
8) Capetele de bara de la schimbatorul de viteze. La fel ca mai sus - garniturile de cauciuc lipsa.
9) Ambreiajul.Terminat.
10) Sitele de la gurile de aer ale ansamblului ambreiaj. Rugina, pe care n-o mai suport.
11) Bucse bascula. Nu arata tocmai bine si mai mult, una dintre ele trebuie taiata ca nu vrea pur si simplu sa iasa de pe sasiu. Nici cu lampa, nici cu wd40, nimic.
12) Cam 80% din tot ce inseamna surub, piulita, saiba, holsurub. Luate din otel inoxidabil A2.
13) 4 cauciucuri noi Innova Mudgear.
Tot acum 2 saptamani m-am apucat si de treaba murdara, respectiv dat jos tot de pe atv si lasat in pielea goala , aproape in pielea goala, mai am inca de scos o bascula (cea mentionata mai sus care nu vrea sa iasa) si swing arm-ul. Intre timp am dus deja la sablat jantele de tabla. Astept sa vad cum ies, apoi daca e in regula voi folosi aceeasi companie si pentru sasiu + elemente componente.
Atasez si cateva imagini din timpul operatiunilor de mai sus. Nu multe ca nu-i tocmai interesanta demontarea, multa munca, mizerie. Probabil voi pune mai multe din timpul montajului.
Toate cele bune si nu ma blamati pentru alegerea stupida pe care am facut-o. E deja mult prea tarziu sa dau inapoi.
2012_05_19_18.47.23.jpg 428.3KB 312 downloads
2012_05_19_17.30.05.jpg 372.59KB 205 downloads 2012_05_06_14.28.30.jpg 331.75KB 232 downloads 2012_05_06_14.28.45.jpg 371.93KB 228 downloads 2012_05_06_16.24.51.jpg 388.36KB 260 downloads 2012_05_12_14.43.48.jpg 372.81KB 209 downloads 2012_05_19_10.59.40.jpg 353.58KB 179 downloads 2012_05_19_11.14.32.jpg 350.32KB 195 downloads 2012_05_19_17.14.08.jpg 407.15KB 228 downloads 2012_05_19_17.14.18.jpg 474.43KB 304 downloads
#2
Posted 22 May 2012 - 06:29 PM
Nu cred ca, conteaza foarte mult marca daca pasiunea este mare, toata lumea vrea ca utilajul care-l detine sa fie in forma buna indiferent ca este Linhai sau vreo marca de renume.
Poate ar fi bine sa verifici si motorul daca tot l-ai dat jos.
Bafta!
#3
Posted 22 May 2012 - 08:36 PM
#4
Posted 22 May 2012 - 09:08 PM
Bafta!
#5
Posted 23 May 2012 - 08:26 AM
Nu cred ca, conteaza foarte mult marca daca pasiunea este mare, toata lumea vrea ca utilajul care-l detine sa fie in forma buna indiferent ca este Linhai sau vreo marca de renume.
Poate ar fi bine sa verifici si motorul daca tot l-ai dat jos.
Bafta!
Merci frumos. Am banuit ca o sa uit ceva din lista, motorul se verifica cu siguranta.
#6
Posted 23 May 2012 - 08:26 AM
Multumesc frumos. Sper sa apuc si ziua cand voi face prima tura cu el reconditionat
#7
Posted 23 May 2012 - 08:31 AM
Bafta!
Multumesc Sorin. Sens bun sau rau al cuvantului...tot in zona nebuniei oscileaza
Referitor la piesa de legatura de la cardan, ce-i drept la prima vedere pare logic ca in zona aceea este problema, fie la aceasta piesa, fie chiar in grupul spate. Ideea e ca atunci cand am dat jos capacul ambreiajului am constatat ceva interesant. Adica invartind manual de oala (clopotul) ambreiajului, se invarte si cardanul si culmea, de data asta, se invart si rotile spate ?! Ceea ce ma face sa cred ca poate "buba" e doar la ambreiaj. Oricum desfac si grupul spate fiindca am vazut ca, cardanul e cam ros in zona unde intra in grup, clar si acolo este ceva in neregula.
Numai bine
#8
Posted 23 May 2012 - 09:16 AM
#9
Posted 23 May 2012 - 11:33 AM
Merci Horia. Cu siguranta voi apela daca intampin probleme carora nu le gasesc singur rezolvarea.
#10
Posted 23 May 2012 - 11:42 AM
Am deja o mica nedumerire. Zilele astea urmeaza sa duc radiatorul la verificat pentru eventuale scurgeri. In cazul in care are sparturi sau mai stiu eu ce, prefer sa-l schimb. Daca tot il schimb parca n-as lua tot original de Linhai. Am gasit in Brasov la Romradiatoare un astfel de radiator special facut pentru Linhai 2x4 Anniversary. Este din cupru cu bazine de alama. Ei bine, aici e dilema, fiindca sunt atat de multe controverse intre cupru si aluminiu incat habar n-am daca sa-l iau sau nu. Are cineva vreo experienta in acest sens ?
Multumesc
#11
Posted 23 May 2012 - 09:43 PM
Legat de acel cuplaj dintre cardan si grup...e normal sa invarta rotile daca l-ai ridicat sus, nu opune forta si sigur inca acel cuplaj nu este dus de tot si inca tine la mers in gol. Cand il pui pe roti iti spun ca nu va mai trage. Daca accelerezi si motorul invarte cardanul si se tureaza normal....dar rotile raman nemiscate sigur este acel cuplaj care intentionat este facut dintr-un material mai moale sa protejeze grupul.
#12
Posted 24 May 2012 - 09:16 AM
Legat de acel cuplaj dintre cardan si grup...e normal sa invarta rotile daca l-ai ridicat sus, nu opune forta si sigur inca acel cuplaj nu este dus de tot si inca tine la mers in gol. Cand il pui pe roti iti spun ca nu va mai trage. Daca accelerezi si motorul invarte cardanul si se tureaza normal....dar rotile raman nemiscate sigur este acel cuplaj care intentionat este facut dintr-un material mai moale sa protejeze grupul.
Merci mult de sfaturi Sorin. Intr-adevar, inainte de dezasamblare, pe roti fiind, nu tragea deloc. Probabil ca intr-adevar acel cuplaj este de vina. Oricum desfac tot si ma lamuresc.
Sal
#13
Posted 29 May 2012 - 11:26 AM
Au venit jantele de la sablat. Au iesit bine. Dupa-amiaza pleaca spre vopsirea in camp electrostatic.
Numai bine
2012_05_29_12.15.30.jpg 219.51KB 161 downloads
2012_05_29_12.15.17.jpg 263.73KB 177 downloads
2012_05_29_12.15.08.jpg 222.71KB 141 downloads
2012_05_29_12.14.57.jpg 279.97KB 202 downloads
#14
Posted 29 May 2012 - 04:07 PM
Legat de acel cuplaj dintre cardan si grup...e normal sa invarta rotile daca l-ai ridicat sus, nu opune forta si sigur inca acel cuplaj nu este dus de tot si inca tine la mers in gol. Cand il pui pe roti iti spun ca nu va mai trage. Daca accelerezi si motorul invarte cardanul si se tureaza normal....dar rotile raman nemiscate sigur este acel cuplaj care intentionat este facut dintr-un material mai moale sa protejeze grupul.
Azi s-a verificat si radiatorul, este in stare perfecta, nu scapa nicicum. Il aranjez putin si va fi reutilizat. Probabil pierderile masive de antigel sunt in alta zona. Continui cu verificarea pe traseul de racire.
Sal
#15
Posted 30 May 2012 - 09:04 PM
Eu urmaresc cu interes munca oamenilor dedicati(pasionati)!
#16
Posted 31 May 2012 - 08:38 AM
Eu urmaresc cu interes munca oamenilor dedicati(pasionati)!
Merci Laurentiu, asa voi face
#17
Posted 31 May 2012 - 03:33 PM
Arata impecabil, super calitate.
Sal
2012_05_31_16.10.29.jpg 177.98KB 189 downloads 2012_05_31_16.10.39.jpg 57.48KB 139 downloads 2012_05_31_16.10.59.jpg 247.81KB 239 downloads
2012_05_31_16.11.23.jpg 172.65KB 100 downloads 2012_05_31_16.11.39.jpg 230.01KB 101 downloads
#18
Posted 31 May 2012 - 03:36 PM
Si cred ca nu sunt tocmai perfecte din cauza sudurilor de fabrica imperfecte care au lasat ceva urme pe suprafata lor.
Numai bine
2012_05_31_16.00.36.jpg 200.68KB 120 downloads 2012_05_31_16.00.15.jpg 286.96KB 122 downloads
2012_05_31_15.59.45.jpg 321.21KB 165 downloads 2012_05_31_15.59.35.jpg 258.81KB 149 downloads
#19
Posted 31 May 2012 - 03:37 PM
Si cred ca nu sunt tocmai perfecte din cauza sudurilor de fabrica imperfecte care au lasat ceva urme pe suprafata lor.
Numai bine
2012_05_31_16.00.36.jpg 200.68KB 120 downloads 2012_05_31_16.00.15.jpg 286.96KB 122 downloads
2012_05_31_15.59.45.jpg 321.21KB 165 downloads 2012_05_31_15.59.35.jpg 258.81KB 149 downloads
Am uitat sa mentionez ... urmele care se vad pe jante sunt de la un praf verde, n-am apucat sa le spal, vi le-am prezentat
la cald
#20
Posted 31 May 2012 - 07:17 PM
nu stiu daca ai umblat si la senzorii de Up and Down care sunt pe cutie si iti indica treapata in care esti. ar fi bine sa-i verifici, sa dai cu spary de contatcte pe la ei, sa verifici garniturile dintre senzor si cutie. Pe acolo iti poate patrunde apa, senzorul nu mai recunoaste in ce treapta este, ba chiar iti poate arata ca esti in R si sa-ti intre limitarea pe mersul inapoi. Nu e chiar palcut pe o panta sa-ti intrupa.