Jump to content



Photo

Atv Medias


  • Please log in to reply
511 replies to this topic

#81 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 17 April 2014 - 06:29 PM

Și uite că s-a sfârșit tentativa noastră de a închide primul circuit de trei zile din 2014. Se dorea a fi unul spre Viscri având plecarea din Mediaș și întoarcerea pe valea Hârtibaciului.
Nu ne-a învins vreun incident tehnic sau o programare greșită ci pur și simplu apa căzută de sus timp trei zile aproape încontinuu. 
Din acest motiv ne-am refugiat două nopți la Hanul Dracula (cel din pădure), am bârâit un pic prin împrejurimi astfel încât am ajuns totuși până la Șaeș după care am renunțat.
Traseul a fost: Mediaș-pășunatul Buzdului-Richiș-pădurea Pelișor-Fetea-Mălâncrav-Criș-Stejăreni(Beșa)-Hanul Dracula.
Asta pentru prima zi, după care a doua zi de dimineață am ajuns (pe ploaie) până în Sighișoara pentru o realimentare cu benzină și alimente iar după masa am fost în până în Șaeș și ne-am regrupat din nou (pe ploaie) la Hanul Dracula.
Pentru a treia zi am încercat măcar să ne reîntoarcem la Mediaș în mod onorabil (adică pe ATV-uri), dar în Criș am abandonat lupta cu ploaia devenită bolnăvicios de inegală.

 

Am propus într-una dintre postările anterioare acest traseu (Mediaş-Viscri), el va fi reluat în condiţii mai favorabile.

Acum n-am avut de ales perioada pentru că era vorba despre ceva care a fost programat cu mai mult timp în urmă iar participanţii veneau din afara ţării, dar va urma.

 

Attached Files


  • 1

#82 sorinok

sorinok

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,529 posts
  • Gender:Male
  • Location:sibiu
  • Nume real:Sorin
  • Telefon:0749.........
  • Marca ATV:de la prieteni

Posted 17 April 2014 - 09:02 PM

Ma bucur ca totusi ati facut ceva din traseu, mare pacat de ploaie. Atv-ul cum s-a comportat Horia? Mai este asa deranjant? :D


  • 0

#83 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 26 April 2014 - 09:51 PM

Astăzi am făcut botezul remorcii. 

Am plecat cu gândul de a o utiliza la ceva nu doar să o plimb pe dealuri așa că am ”ecologizat” o parte a ieșirii tradiționale din Mediaș spre traseele mele. Din păcate peturile s-au cam adunat și culmea că la întoarcere aveam deja recoltă proaspătă.

Ce să vă mai spun ? Greutatea cărată n-a fost mare așa că nu pot zice că testul a fost complet, dar apreciez că este destul de stabilă și nu țopăie prea tare în ciuda faptului că n-are suspensie și singura elasticitate este dată de cauciucuri. Pantele urcate/coborâte au fost uneori destul de accentuate pentru a studia tracțiunea sau cât de tare împinge ATV-ul, n-au fost probleme mai ales dacă am folosit 4x4 iar în treapta L lucrurile au stat chiar bine. Pe frânare în schimb este bine să anticipezi bine manevra deoarece are tendința de a împinge și a dezechilibra trăgătorul cu toate că CF-ul de 800 este foarte greu.

Cam asta a fost pentru azi, vă las să vă delectați cu imaginile surprinse, unele chiar doar despre văile străbătute.

Attached Files


  • 1

#84 sorinok

sorinok

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,529 posts
  • Gender:Male
  • Location:sibiu
  • Nume real:Sorin
  • Telefon:0749.........
  • Marca ATV:de la prieteni

Posted 26 April 2014 - 10:53 PM

Respect Horia!

Ii sta bine utilajului cu remorcuta dupa el.


  • 0

#85 dyanyta68

dyanyta68

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,150 posts
  • Gender:Female
  • Location:URICANI-HD
  • Interests:ATV PASIUNE
  • Nume real:diana
  • Telefon:FARA FIR
  • Marca ATV:POLARIS SPORTSMAN 550 EPS-EFI
  • Numar ATV:DYA 79

Posted 27 April 2014 - 09:27 AM

Felicitari, la asa autobuz, remorca pe masura!tank.gif


  • 0

#86 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 27 April 2014 - 06:49 PM

O filmare care are ca subiect un loc drag sibienilor, dealul Gușterița.

 

http://youtu.be/ouU8AP5B9uw


  • 0

#87 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 27 April 2014 - 07:15 PM

Horia,

Acum trebuie sa exersezi si mersul cu spatele si intoarcerile snitch.gif


  • 0

#88 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 27 April 2014 - 09:25 PM

Da, întoarcerile sunt lucruri mai dificile când ești autotren, dar remorca va fi folosită doar ocazional și pe trasee nu tocmai grele.


  • 0

#89 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 04 May 2014 - 08:41 AM

Profitând de una dintre puținele zile fără ploaie din această perioadă mi-am propus să ating două ținte pe care le-am tot amânat în anii ce-au trecut. Una era mult lăudatul sat Stejărișu (Probstdorf-foasta Proștea) cu a lui biserică fortificată restaurată iar cea de-a doua fiind străbaterea pe diagonală a pădurii de deasupra satelor Iacobeni, Netuș, Brădeni, Apold și Șaeș ce are continuitate până deasupra de Sighișoara, pădure cu o întindere deosebită deja pentru România.

Pentru ambele existau câteva provocări ce-ți răscoleau curiozitatea, dacă în Stejărișu (Proștea) era vorba despre implicarea Ambasadei Austriei și a producătorului Porche la restaurarea bisericii Evanghelice, crearea unei pensiuni cu locuri de cazare deosebite și revitalizarea vieții unei părți importante a locuitorilor satului, în ceea ce privește impresionanta pădure doream să o străbat pentru a descoperii semnificația marcajelor turistice pe care le întâlnisem în ocazionalele drumuri prin zonă.

Să vă arăt acum peste ce am dat la Stejărișu.

Ca orice sat din sudul Ardealului care se respectă, pentru prima dată vei remarca silueta arareori delicată a Bisericii Evanghelice care dacă aparține perioadei de așezare a sașilor pe aceste meleaguri, deci este mai veche decât incursiunile tătarilor, cu siguranță va avea înfățișarea de mică cetate cu turnuri și bastioane. De departe vei observa prospețimea și albul tencuielilor ce au îmbrăcat de curând aceste ziduri obosite de trecerea anilor iar interiorul te transpune parcă în alt veac, singura trădare fiind prezența instalațiilor electrice ce se folosesc la iluminatul arhitectural sau îți ajută la străbaterea în siguranță a scărilor ce te conduc în turnul slăninii sau în podul de deasupra navei centrale a bisericii.

Păstrând proporțiile, senzația pe care ți-o declanșează interiorul de loc sobru al acestei biserici este asemănătoare cu cea resimțită la pătrunderea în Frauenkiche din Dresda. La ambele voioșia culorilor pastelate ce acoperă suprafețele vopsite sau pictate pentru cea de-a doua te transpun într-o stare liniște senină. M-a impresionat tare plăcut mai ales observând că este încă activă, chiar a doua zi urmând să fie ținută aici slujba de duminică pentru puținii evanghelici care mai locuiesc în sat, fapt pentru care în curtea interioară și în jurul zidului de apărare se cosea iarba crescută tare viguroasă în urma ploilor darnice din această primăvară.

Ca o raritate în ultima perioadă, în acest sat turnul slăninii ”este viu” în el fiind atârnate așa cum se făcea de secole tablele de slănină cu numărul casei atașat la vedere. Impresionant !
După toate desfătările ochiului am băut o cafea construită săsește într-o ceașcă ce putea adăpostii cu ușurință ceaiul de la micul dejun servită în fosta casă parohială, acum pensiune pentru turiștii care apreciază astfel de locuri. Până și aceasta mi-a răscolit plăcute amintiri din perioadele în care auzeai la tot pasul vorbe rostite în nu foarte muzicalul grai săsesc.
Pornind din nou la drum am trecut prin Iacobeni, dar n-am mai urmat calea spre satul Criș ci am luat-o pieziș către dealurile care se înșiră succesiv spre est și nord-est acoperite cu păduri ale căror capăt îl bănuiești de abia deasupra de Sighișoara. Frumoase păduri (încă nu se aud drujbele), prin care am descoperit acele semne turistice aplicate din loc în loc pe trunchiurile arborilor. Sistemul este identic celui folosit pe traseele montane, bandă albă, roșie sau de altă culoare pentru crestele principale și triunghiuri ori cercuri pentru ce cele secundare sau de legătură.
Ce sunt de fapt aceste drumuri ? Sunt vechile drumuri de pădure sau de legătură între satele de pe aceste văi născute cu secole în urmă și pe care în mare parte le regăsești aproape în aceeași înfățișare ca pe Hărțile Iosefine editate pe la 1769-1773.
Pe unul dintre aceste drumuri am dat peste un grup de tineri care luaseră mașina tatei pentru o escapadă prin pădure, o biată Vitara, manevrată cu prea mult entuziasm și mai puțină pricepere. Stăteau împotmoliți de aproape două ore neîndrăznind să cheme pe cineva cunoscut în ajutor de teama dojenilor ce le-ar fi primit. 
Cu puțină trudă, ceva hârlețe și un mic troliu de pe KBU totul s-a rezolvat în uralele voioase ale imprudenților.
Am ajuns în cele din urmă deasupra de satul Saeș, cunoscut din poveștile mele anterioare despre încercarea făcută în aprilie împreună cu doi prieteni de a ajunge la Viscri. De aici aveam două opțiuni, de a merge mai departe pentru a explora legătura cu restul traseului propus atunci urmată de o întoarcere spre Sighișoara, unde urma să garez ATV-ul până la o recuperare cu remorca, sau de a mă întoarce peste dealuri până în Mediaș.
Am ales a doua variantă cu toate că ceasul îmi spunea că o să fac o bună parte a traseului la lumina farurilor, dar pentru că era vorba despre porțiuni cu ”trasee de casă”, arhistrăbătute și arhicunoscute m-am încumetat și-am ajuns la garaj la ora 22:52.
Alte date tehnice: lungime traseu 128 km, durata 12 ore, în rest se poate vedea reprezentarea grafică.

Attached Files


  • 1

#90 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 04 May 2014 - 06:37 PM

Iti dai seama ca suntem multi cei care te invidiem, nu? Foarte frumos traseul pe care l-ati facut. Ce soft ai folosit pentru afisarea traseului? Si pe ce dispozitiv?


  • 0

#91 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 04 May 2014 - 07:57 PM

Sper că-i vorba despre una pozitivă thumbsup.gif (invidia).

Folosesc un GARMIN MONTANA pe care am încărcat hărți diferite, dar utilizez cu precădere 1:25.000 din setul topo. Îți oferă multe informații despre configurația terenului și eventualele variante pe care să le alegi pentru a te deplasa între două puncte dorite, fără să întâlnești în calea ta un perete imposibil de escaladat sau o vale prea adâncă. De aici se pot descărca pe un banal computer pe care ai instalat Google Earth, MapSource sau altele online dedicate (GPSis, etc.). Pe ultimul îl folosesc pentru crearea traseelor în format gpx, google lucrează în KML și KMZ .

Sunt multe variante de a crea și vizualiza trasee, ele sunt destinate telefoanelor, PDA-urilor sau tabletelor.


  • 0

#92 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 04 May 2014 - 09:20 PM

Cu siguranta este una pozitiva. :)

 

Iti multumesc pentru info. Ma gandesc sa achizitionez si eu un dispozitiv dedicat. Din ce am vazut, telefonul mobil se descarca destul de repede daca ii instalez softuri de salvare a traseelor. Oricum, sunt incepator in utilizarea atv-ului si mai am multe de invatat.


  • 0

#93 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 26 May 2014 - 04:23 PM

Salut,

 

Am descoperit un videoclip făcut prin aprilie și cred că merită văzut, așa că am pus aici un link.

Vizionare plăcută. 

http://youtu.be/iESRpCB2JHM

Când mai am timp o să mă ocup.


  • 0

#94 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 27 May 2014 - 09:34 AM

 Duminica din 18.05.2014 am fost într-o plimbare scurtă prin pădurile dintre Mediaș-Moșna-AlmaVii-Pelișor-Richiș.

O parte din drum a fost împreună cu un învățăcel în ale motoarelor și a drumurilor de pădure de prin împrejurimi.

Am avut și remorca pentru a transporta ceva ușor, deci n-a contat greutatea, în schimb consumul a fost 26/100 în situația în care am folosit treapta L pe mai multe tronsoane. Pun mai jos o filmare făcută atunci dar în care sunt parcurse tronsoane ușoare în care am folosit permanent H. Cei 63 de cai și cuplul aferent își fac datoria cu succes, dar sunt cam fomiști icecream.gif

http://youtu.be/6ThoxuhsF_A

Mai experimentez limitele la deplasarea cu remorca, o să încarc diverse greutăți peste ceea ce am pus până acum (până în 100kg.)


  • 0

#95 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 27 May 2014 - 09:03 PM

Servus Horia.

Ai cumva in plan sa vezi creezi o rulota pentru atv?


  • 0

#96 dyanyta68

dyanyta68

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,150 posts
  • Gender:Female
  • Location:URICANI-HD
  • Interests:ATV PASIUNE
  • Nume real:diana
  • Telefon:FARA FIR
  • Marca ATV:POLARIS SPORTSMAN 550 EPS-EFI
  • Numar ATV:DYA 79

Posted 27 May 2014 - 09:18 PM

La cata ambitie are, cred ca ar face-o si pe asta :) Dar cred ca o sa umple rulota cu canistre de benzina atunci :)icecream.gif


  • 0

#97 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 28 May 2014 - 08:15 PM

Egal. Totul nu trebuie sa depasesca 100 Kg.

Personal nu am avut curiozitatea sa vad cit imi consuma cu remorca dupa mine.

Ce e drept nici nu am plecat spre padure cu ceva tiris dupa mine.

Daca  lui Horia la 63 de cai i-a consumat atit, nici nu vreau sa ma gindesc cit mi-ar lua CF-ul meu.

Asha cum spunea cineva odata - probabil o galeata si un butoi extra / 100 km

Dar ce importanta are cind ai rulota dupa tine si nu depinzi de nimic photo.gif  


  • 0

#98 sorinok

sorinok

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,529 posts
  • Gender:Male
  • Location:sibiu
  • Nume real:Sorin
  • Telefon:0749.........
  • Marca ATV:de la prieteni

Posted 28 May 2014 - 08:35 PM

AMR 1 Day :)))


  • 0

#99 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 29 May 2014 - 06:58 AM

Salut Valentin,

Să nu intrăm pe panta ”inversă” cu rulota. Cred că ar fi o exagerare !

Oricum și așa este uneori dificil să parcurgi tronsoane foarte sinuoase sau foarte abrupte, astea din urmă din cauza raportului dintre greutatea trăgătorului și a sarcinii, deci dacă încarci peste măsură cresc și riscurile asumate pe coborârile ”tari” remorca odată pornită la vale vine peste tine. Spun asta în cazul celui mai greu ATV posibil de omologat în România care dacă mai are pe el și un dobitoc bine hrănit atinge cu ușurință o jumătate de tonă.

Dar hai că divagăm de la topic, remorca are unul separat unde găsești și alte informații din timpul concepției și execuției.


  • 0

#100 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 29 May 2014 - 04:25 PM

Salut Horia.

Nu pot decit sa ma conformez si sa raminem pe topic.

Toate cele bune.


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto