Cf Moto 500 Sau Suzuki Kingquad
#1
Posted 07 October 2013 - 12:07 AM
#2
Posted 07 October 2013 - 10:48 AM
Suzuki Kinq quad
#3
Posted 07 October 2013 - 10:51 AM
Vor fi trei situatii probabile dar niciuna buna 1. remorca te impinge drept la vale si nu poti opri ansamblul pe o distanta utila 2. remorca te arunca de spate si te intoarce sau rastoarna chiar din cauza greutatii si inertiei 3. remorca o in lateral si se pune de latul drumului.
Nu am spus nimic de capacitatea de tractare, peste 50 cai orice atv poate trage asa remorca chiar pe un drum putin inclinat, dar ce te faci la vale ? Si mai e o chestie, nu poti circula pe drumurile publice cu asa ansamblu pentru ca sunt sigur ca acel ATV nu are dreptul sa tracteze nimic, doar unele UTV-uri sunt trecute in certificat cu aceasta posibilitate.
#4
Posted 07 October 2013 - 11:12 AM
Putem asemana cu auto unde greutatea remorcii max autorizata (plina) nu are voie sa depaseasca greutatea proprie a vehicului tragator (greutate proprie goala).
Practic gred ca te-ai putea descurca cu o remorca de care spui cu conditia sa aiba sistem de franare propriu( inertial), bineinteles nu in contextul legilor (adica nu pe drumurile publice).
#5
Posted 07 October 2013 - 05:00 PM
problema este ca masa totala de apăsare pe bila nu trebuie sa depășească 20 kg. Daca folosesti un atelaj tip "caruta" va fi ok, cu conditia sa nu cobori de la Jina cu 80 la ora cum a facut Cabral.
Cu KingQuad-ul in treapta low am carat intr-o zi 40 de tone de pietris cu propria-i platforma Stema. In afara de faptul ca smucea la plecare, nimic dubios
#6
Posted 07 October 2013 - 08:15 PM
problema este ca masa totala de apăsare pe bila nu trebuie sa depășească 20 kg. Daca folosesti un atelaj tip "caruta" va fi ok, cu conditia sa nu cobori de la Jina cu 80 la ora cum a facut Cabral.
Cu KingQuad-ul in treapta low am carat intr-o zi 40 de tone de pietris cu propria-i platforma Stema. In afara de faptul ca smucea la plecare, nimic dubios
Cabral probabil se visa un ghepard (radacini africane).
Ca si posesor de CF nu iti recomand sa cobori pe panta cu greutate pe remorca pentru ca sunt destul de deficitare la frine.
Nu cunosc cum se comporta un KQ la capitolul asta.
Cit despre tractare in plan relativ orizontal, CF se comporta bine si cu o sarcina utila de 300Kg + remorca fara probleme. Mai mult nu am incercat sa incarc (pe tip de remorca- Stema- de 750 sarciana utila fara sistem de frinare)
#7
Posted 07 October 2013 - 10:43 PM
Ca si putere fibilitate sunt super multumit .
Ce urasc la King este cadrul ( de 3 ori sudat ultima data de acum 2 ore ) e un fel de teava pt facut cadru la bicicleta nu pt un utilitar care joaca la categoria grea .
Din alt punct de vedere : Luat la 6500 km , papa ulei , segmentat si facut cu el inca 2500 km , papa ulei si acum dar eu consider ca e ok daca il pun si la munci mai extreme . Nu papa exagerat undeva la 500 ml /1000 km ! Ma gandesca sa pun un ulei mai gros si posibil sa trec pe mineral ( dor experimental ) acum folosesc Motul Power Quad .
Comparativ CF moto si King Quad , CF e versiunea ieftina a KQ , aici vb pana la X8 care la cam intrecut .
Succes !
#8
Posted 07 October 2013 - 11:11 PM
Eu sincer v-am rugat ce recomandati intre cele douå ATV-uri si am specifica pareri de la cunoscatori posesori de asemenea atv si nu amatori ca sa ne dam cu parerea, eu sincer cred ca e mai bine cu un ATV decat un cal, pentru mine care am destula experinta cu atv-ul si remorca de aceea am ales asta.
Mai astept pareri, si daca stiti ceva cu CF x5 sau x6 lung SH pe la 4000 dati-mi de stire va rog
#9
Posted 07 October 2013 - 11:17 PM
Ca si putere fibilitate sunt super multumit .
Ce urasc la King este cadrul ( de 3 ori sudat ultima data de acum 2 ore ) e un fel de teava pt facut cadru la bicicleta nu pt un utilitar care joaca la categoria grea .
Din alt punct de vedere : Luat la 6500 km , papa ulei , segmentat si facut cu el inca 2500 km , papa ulei si acum dar eu consider ca e ok daca il pun si la munci mai extreme . Nu papa exagerat undeva la 500 ml /1000 km ! Ma gandesca sa pun un ulei mai gros si posibil sa trec pe mineral ( dor experimental ) acum folosesc Motul Power Quad .
Comparativ CF moto si King Quad , CF e versiunea ieftina a KQ , aici vb pana la X8 care la cam intrecut .
Succes !
Tocmai deasta am zis si eu, nu ma aleargå nimeni si nici nu ma gråbeste nimeni deci e tot un fel de hoby ATV utilitar plus remorcå, ma ganesc sa iau o remorcutå de la Baumax
#10
Posted 08 October 2013 - 11:44 AM
In alta ordine de idei, ca putere orice ce ai alege intre KQ sau CF se descurca sa traga remorca daca ai aderenta in pneuri. Problema e la fiabilitatea lui, KQ e recunoscut pt cadrul slab care cedeaza si ceva probleme electrice si electronice de la cabalajul prost iar CF-ul e unul din chinezismele mai reusite; deci oricum ai da-o tot faci un compromis.
In alta ordine de idei, remorcile de la Baumax (Pongratz) sau chiar altele noi si mici nu-s chiar asa pt munca grea. Sunt usoare si cam subrezele, adica sa nu te astepti sa tina 500 kg taraita mult timp de drumuri forestiere. Si daca nu are mecanism de franare inertiala, ajuta cand e nevoie si una cu frana de mana asa trasa pe jumate sa nu vina peste tine si sa te rastoarne cand e incarcata.
#11
Posted 08 October 2013 - 01:14 PM
Adi Radu nu stiu ce kq ai tu al meu nu mananca gram de ulei !
Danut Lupu nu cred ca exista atv perfect !! Fiecare marca are puncte slabe si puncte forte !
#12
Posted 08 October 2013 - 07:56 PM
#13
Posted 08 October 2013 - 08:21 PM
Eu intre cele mentionate mai sus as alege kq 450 !
#14
Posted 08 October 2013 - 08:43 PM
Din cate am vazut si am in curte cateva remorci , frana de mana este parte componenta doar a remorcilor cu frana inertiala.
Frana inertiala actioneaza prin comprimarea acelui burduf care se comprima la apropierea remorcii de vehiculul tragator.
Acelasi mecanism de franare este actionat si de acea frana de mana (de stationare).
La revizia ITP cand remorca este pe role tot cu frana de mana se face testul.
In ce priveste alegera ATV-ului eu am Grizzly de care sunt multumit si nu stiu ce sa iti recomand din cele solicitate de tine.
Remorca de 750 Kg (Stema) pe care o detin este cu sistem de franare si nu este cu nimic mai mare decat una fara sistem de franare.
Edited by CHRYS, 08 October 2013 - 08:46 PM.
#15
Posted 08 October 2013 - 09:10 PM
Intrucat consider ca diferenta intre cele doua modele in ideea de a fi folosite in scop utilitar nu este considerabila, nu am sa ma axez pe aceasta treaba, chiar daca asta este ideea topicului.
Ca model de atv pentru uz general iti recomand KingQuad, din punctul meu de vedere are multe avantaje hotaratoare peste CF Moto - fiabilitatea, greutatea, puterea, consum...
KingQuad are trecuta limita de tractare de 450 kg pe drum drept si mult mai putin pe drum denivelat.
Limita de apasare pe carlig este de 10% din greutatea remorcii fara a depasi 45 kg.
Probabil cel mai bun tip de atv pentru tractat este cel cu axa spate rigida si aici ma gandesc la Kawa Prairie, Brute Force si Honda Rubicon sau Rancher.
Consider ca ideea de a inlocui calul cu atv-ul nu este una castigatoare atat ca si capacitate de lucru cat si ca fiabilitate.
Cu atv-ul vei putea tracta mult mai putin decat cu calul. Am lucrat cu amandoua, stiu ce vorbesc.
Cu atv-ul vei putea sa faci treburile usoare prin gospodarie.
La fiabilitate gandeste-te ce socuri ai in CVT, cutia de transfer sau sasiu.
Calul cand nu mai poate se pune jos, atv-ul in schimb se defecteaza.
Stiu ca atv-ul are putere... dar tocmai de aceea noi trebuie sa avem cap.
Acuma treaba cu remorca:
1. Trebuie sa fie cat mai usoara - chiar iti recomand sa iti faci tu una. Pe langa greutate vei iesi mult mai ieftin.
Eu mi-am facut doua: una de 160 kg si una de 40 kg deci stiu ce vorbesc. Aia grea m-a costat pana in 300 Ron iar cea usoara pana in 400 Ron.
Se gasesc in comert si sub 100 kg. Astea au un plus ca au suspensie.
2. Nu te complica cu sistem de franare, nu ca nu ar fi folositor, dar aduce greutate si costuri. La nevoie improvizezi o frana - talpa pusa sub roata si legata de protap.
Daca vrei cu frana de mana poti face dintr-o punte spate de Tico/Dacie...si ii lasi franele si cablul cu tot cu maneta pe care o prinzi de protap.
Referitor la cele din comert, doar cele cu frana inertiala au frana de mana.
Ce cred eu ca conteaza cel mai mult este sa fii cumpatat, adica sa nu pui greutate prea mare, sa nu cobori pante abrupte mai ales pe teren alunecos, sa mentii o viteza redusa si constanta si sa incarci cu grija remorca astfel incat sa fie echilibrata.
Nu incarca pe axa spate ca sa ai aderenta ca ceva trebuie sa cedeze ( dupa cum povesteste si Adi Radu ) si mai bine sa cedeze aderenta !
Bafta !
Edited by iusau, 08 October 2013 - 09:14 PM.
#16
Posted 08 October 2013 - 09:14 PM
Comparativ CF moto si King Quad , CF e versiunea ieftina a KQ , aici vb pana la X8 care la cam intrecut .
Succes !
Adi, eu folosesc Motul 7100 si nu imi consuma ulei deloc. Nimic de la un schimb la altul. Eu zic ca merita incercat.
Referitor la CF Moto ca ar fi varianta ieftina a KinQuad ului... cred ca ai glumit, sper ca ai glumit .
Edited by iusau, 08 October 2013 - 09:16 PM.
#17
Posted 08 October 2013 - 10:08 PM
Referitor la CF Moto ca ar fi varianta ieftina a KinQuad ului... cred ca ai glumit, sper ca ai glumit .
Ultimul ulei este 7100 10w40 . ma gandesc sa pun 20w50 dupa ce trece iarna .
#18
Posted 08 October 2013 - 10:25 PM
Edited by Ko0L, 08 October 2013 - 10:27 PM.
#19
Posted 09 October 2013 - 09:50 AM
Posibil si de modul de exploatare . daca reusesc sa gasesc un cadru intact vreau sa fac kingu ca pt mine si cred ca voi mai castra motoru o data .(voi verifica si ghidajele la supape ca la alea nu m-am uitat )+ alte chestii pe care el nu le are din fabrica dar necesita .
#20
Posted 09 October 2013 - 10:40 PM