Jump to content



Photo

Intretinere Atv


  • This topic is locked This topic is locked
190 replies to this topic

#81 oakyz

oakyz

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 677 posts
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Nume real:Laurentiu
  • Telefon:0
  • Marca ATV:Linhai 4x4 Aniversar
  • Numar ATV:DB-20-AKY

Posted 01 June 2008 - 11:51 PM

QUOTE (claudiu_c @ May 20 2008, 08:10 PM) <{POST_SNAPBACK}>
salut.
astazi am ramas cu atv-ul in padure pt ca mi s-a rupt prinderea de la ghidon de pe coloana de directie. noroc ca eram pe drum drept si am apucat sa franez si sa ma opresc fara incidente. atv-ul a ramas la cineva intr-o curte pana ma duc sa-l aduc cu masina.

momentan bashan sucks thumbdown.gif




Sper sa nu se supere nimeni pe mine DAR :

1. Bashan NU este atv este ... un QUAD (pe cat se poate)
2. QUAD`ul Bashan nu este facut pentru offroad.


Acum fiecare face ce si cum crede dar nu poti avea pretentia de la un quad sa mearga pe unde merge un atv si sa nu se intample nimic pentru ca un quad este facut in general pentru sosea sau alte acrobatii (ca merge si offroad e alta treaba dar nu asta e menirea lui). Exista si quaduri Yamaha sau alte marci consacrate care probabil se comporta mai bine in offroad dar tot nu este ATV.
  • 0

#82 coxx

coxx

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Nume real:costin
  • Telefon:0727224336
  • Marca ATV:bashan acxa 200cc
  • Numar ATV:B-85-NTX

Posted 02 June 2008 - 04:03 PM

QUOTE (oakyz @ Jun 2 2008, 12:51 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Sper sa nu se supere nimeni pe mine DAR :

1. Bashan NU este atv este ... un QUAD (pe cat se poate)
2. QUAD`ul Bashan nu este facut pentru offroad.


Acum fiecare face ce si cum crede dar nu poti avea pretentia de la un quad sa mearga pe unde merge un atv si sa nu se intample nimic pentru ca un quad este facut in general pentru sosea sau alte acrobatii (ca merge si offroad e alta treaba dar nu asta e menirea lui). Exista si quaduri Yamaha sau alte marci consacrate care probabil se comporta mai bine in offroad dar tot nu este ATV.


Ai dreptate ,dar quadul din ce ne spui tu e facut sa mergem cu el pe banda de biciclete de pe 'Romana' sa nu cumva sa intri pe un drum forestier ca se rupe,nu?gresit ,merge perfect pe drum accidentat,cu conditia sa stii ce ii poate pielea si sa nu te aventurezi prin rape sa alte zone unde au acces vehicule 4x4 categorie in care intra si atv-ul si ca sa fiu mai elocvent citeste aici.Pentru cei care nu stiu, de unde provin denumirele acestor 2 clase.
(citat)
ATV este abrevierea de la all terrain vehicle iar QUAD este abrevierea de la quadricycle
La nivel mondial se tinde spre a folosi denumirea de ATV pentru masini cu veleitati utilitare iar denumirea de Quad sa fie folosita in cazul sportivelor
Atvurile se impart la randul lor in clasa A, B, C in functie de caracteristicile tehnice.
De exemlu un ATV clasa A trebuie sa fie dotat cu un motor cu cilindrea peste 499 cmc, sa aiba suspensia independenta pe fiecare roata, sa aiba tractiunea 4x4 reala, diferentialele blocabile conditii indeplinite de SPORTSMAN 800, X2 SI 500 din gama POLARIS.
Quadurile sunt la randul lor impartite in categorii, modelul POLARIS OUTLAW fiind singurul QUAD din lume cu suspensia spate independenta (IRS)


Care este diferenta la condus intre ATVuri si Quaduri?

ATVurile sunt in primul rand mai grele, deci te solicita mai mult fizic, in cadrul competitiilor dar au capacitatea de a rula pe terenuri mult mai accidentate decat quadurile.
Ele nu sunt vehicule la care viteza este importanta ci mai mult cuplul si stabilitatea conteaza iar provocarile sunt de genul “pot ajunge acolo?”
Quadurile sunt mai usor de manevrat, au o viteza maxima constructiva mai mare si uneori si cuplul mai mare,dar nu pot fi folosite pe terenuri foarte accidentate din cauza garzii la sol mai mici.
As spune ca ATVul este un cal de munte care calca foarte sigur iar Quadul este un pursange pe care il chinui degeaba daca il pui sa se catere pe teren accidentat.
  • 0

#83 claudiu_c

claudiu_c

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 posts
  • Gender:Male
  • Location:cluj
  • Nume real:claudiu
  • Telefon:n-am
  • Marca ATV: momentan fara

Posted 04 June 2008 - 10:09 PM

daca nu era pt padure ii puneau slickuri. a meu este cu cauciucuri off-road. daca te uiti atent competitiile de quaduri se desfasoara pe piste de motocross, deci...off-road. cand l-am cuparat am spus ca imi trebuie pt padure, pt ca altfel primeam unul de strada. nu solicitarile extreme au rupt coloana de directie, ci calitatea slaba. la fel ca si suportul de baterie, bucsile, furtunele de frana (am schimbat 3buc), amortizoare fata, rezervor, vitezometru, ventilator, si daca mai scriu mult va trebui sa scriu toate piesele de pe atv-ul meu. scuze quad. motorul si cutia inca merg brici.
noroiala placuta, feriti-va de copaci.
  • 0

#84 oakyz

oakyz

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 677 posts
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Nume real:Laurentiu
  • Telefon:0
  • Marca ATV:Linhai 4x4 Aniversar
  • Numar ATV:DB-20-AKY

Posted 05 June 2008 - 12:03 AM

Pai asta incercam sa explic nu am spus ca un quad nu poate merge offroad DAR pentru asta exista quad`uri facute de firme serioase biggrin.gif ... Pur si simplu Bashan este un quad ... de compromis (sper sa m-am exprimat bine ).

Acum ce sa zic despre cauciucurile tale ... puteau sa ii puna orice incusiv de hummer dar asta nu inseamna nimic.

Asta e .... ai vrut un quad mai ieftin ... calitate mai slaba ( cam aceelasi lucru e valabil si la atv ... ex : Linhai , ... si restul biggrin.gif )
  • 0

#85 oakyz

oakyz

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 677 posts
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Nume real:Laurentiu
  • Telefon:0
  • Marca ATV:Linhai 4x4 Aniversar
  • Numar ATV:DB-20-AKY

Posted 05 June 2008 - 12:06 AM

claudiu nu am zis ca un quad nu poate sa mearga offroad , asta mi`au demonstrat`o 2 baieti cu 2 quad Kawasaki care pe langa multa experienta pe motoare enduro pur si simplu ZBURAU pe cand eu cu linhai mergeam ... dar in ritmul Linhai.
  • 0

#86 Andrei_DLC

Andrei_DLC

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 78 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:FB200S7

Posted 05 June 2008 - 10:14 AM

QUOTE (claudiu_c @ Jun 4 2008, 11:09 PM) <{POST_SNAPBACK}>
nu solicitarile extreme au rupt coloana de directie, ci calitatea slaba. la fel ca si suportul de baterie, bucsile, furtunele de frana (am schimbat 3buc), amortizoare fata, rezervor, vitezometru, ventilator, si daca mai scriu mult va trebui sa scriu toate piesele de pe atv-ul meu. scuze quad. motorul si cutia inca merg brici.


surprise.gif
Sa inteleg ca le-ai schimbat/reparat in garantie? Sau ai un furnizor de piese?
Si eu am reparat destule la el in 1300 km dar nici chiar asa...
Mai nou ma lupt cu pivotii si capetele de bara.
Oricum e slab, urmatorul va fi cu siguranta unul mai solid.
Salutari!
  • 0

#87 claudiu_c

claudiu_c

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 posts
  • Gender:Male
  • Location:cluj
  • Nume real:claudiu
  • Telefon:n-am
  • Marca ATV: momentan fara

Posted 05 June 2008 - 10:08 PM

salut.

laurentiu: bashanul este un atv/quad de compromis, ieftin, ca sa vad daca imi place fenomenul atv, initial inclinam spre motocross (experienta indelungata de MTB). dar urmatorul pas este schimbarea acestui quad cu un atv: Linhai. sunt de parere ca mai mult nu pot/merita investi momentan intr-un atv. si ai dreptate, daca la dacie ii pun cauciucuri off-road nu inseamna ca este jeep, cu toate ca merge aproape pe oriunde.

legat de piesele de schimb, de la cine am cumparat quad-ul, este importatorul direct pt zona cluj. in garantie am schimbat doar furtunele de frana, vitezometrul, si ventilatorul. restul sunt reparate acasa, sudate, inbunatatite. pana si protectia de lant am reusit s-o sparg asta iarna. iar placutele de frana spate nu le mai cumpar, sunt turnate in baia mare. cea mai mare problema era becul spate care se ardea in primii cativa km, asa ca am cautat unul cu leduri, dar nu am gasit. solutia a fost unul homemade cu leduri, orientat spre lateralul fasungului (ca sa fie orientat spre spatele quad-ului), nu inspre in spate cum gasesti pe net de cumparat (ar fi fost orientat spre lateral).

salutari de la cluj

Edited by claudiu_c, 05 June 2008 - 10:15 PM.

  • 0

#88 oakyz

oakyz

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 677 posts
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Nume real:Laurentiu
  • Telefon:0
  • Marca ATV:Linhai 4x4 Aniversar
  • Numar ATV:DB-20-AKY

Posted 05 June 2008 - 10:33 PM

Oricum e grav la cate probleme zici ca ai avut cu el clar nu as recomanda la nimeni... si Linhai`ul meu mai face cate o faza dar atatea ??? huh.gif

QUOTE
Linhai. sunt de parere ca mai mult nu pot/merita investi momentan intr-un atv.


Asa am spus si eu am alte prioritati si 7-8000 euro hmmm se pot face destule cu banii astia.
  • 0

#89 Andrei_DLC

Andrei_DLC

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 78 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:FB200S7

Posted 05 June 2008 - 11:25 PM

Ca idee, in cati km ai intampinat toate problemele expuse? Eu am scris mai spre inceputul topic-ului cam ce am avut la al meu, si, din fericire, am ajuns la 1300 km si nu au mai aparut alte probleme.
Desigur, intre timp am mai facut cateva operatiuni de intretinere/modificari precum si o vizita la un mecanic pentru reglatul carburatorului.
Si la mine se arde becul destul de des, acum am pus unul de la philips si pare ca tine mai mult.
Salutari!
  • 0

#90 claudiu_c

claudiu_c

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 posts
  • Gender:Male
  • Location:cluj
  • Nume real:claudiu
  • Telefon:n-am
  • Marca ATV: momentan fara

Posted 06 June 2008 - 09:55 PM

cam 800km pana in prezent, dar vad ca incetul cu incetul nu mai apar asa des, sau am invatat io sa merg cu el. adevarul este ca de la bicicleta pe care am avut-o am cerut maxim si nu am reusit sa ii dau de capat (pret 1800eur). din obisnuinta am facut acelasi lucru si cu quad-ul, dar mi-a aratat cat poate el. poate acuma am invatat cat sa trag de el, sau inbunatatirile au fost binevenite si nu mai cedeaza.

astept sa vad ce se mai strica. dar pt asta tot am sa ii dau in padure cat ma tine.
  • 0

#91 claudiu_c

claudiu_c

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 posts
  • Gender:Male
  • Location:cluj
  • Nume real:claudiu
  • Telefon:n-am
  • Marca ATV: momentan fara

Posted 11 June 2008 - 01:22 PM

poze cu coloana de directie rupta
intre timp a fost reparata, acuma am descarcat pozele de pe tel.

Attached Files


Edited by claudiu_c, 11 June 2008 - 01:24 PM.

  • 0

#92 oakyz

oakyz

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 677 posts
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Nume real:Laurentiu
  • Telefon:0
  • Marca ATV:Linhai 4x4 Aniversar
  • Numar ATV:DB-20-AKY

Posted 11 June 2008 - 07:45 PM

f nasol sa se intample aia in mers ....
  • 0

#93 Andrei_DLC

Andrei_DLC

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 78 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:FB200S7

Posted 11 June 2008 - 09:04 PM

Da-ne si niste detalii... cum s-a rupt concret, ai sarit cu el, ai dat in ceva bolovani etc.... asta ca sa n-o patim undeva in varf de munte la multi km de civilizatie... poate cu ajutorul tau evitam pe cat posibil astfel de intamplari.
Inclin sa cred ca acolo poate fi si un defect de fabricatie.
Si noi am sarit si am dat cu ele prin toate tipurile de teren accidentat, dar pana acum au cedat doar capetele de bara si pivotii (la directie)...
Salutari!
  • 0

#94 miel

miel

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 62 posts
  • Gender:Male
  • Location:Mangalia
  • Nume real:Alex
  • Telefon:0752146129
  • Marca ATV:Bashan 200cc
  • Numar ATV:...

Posted 20 June 2008 - 02:38 PM

Aveam de gand sa-mi cumpar si eu un bashan din asta unsure.gif dar din cate vad este.... Acum nu stiu ce sa mai cred. Sunt derutat rau de tot. Lamuriti-ma si pe mine cum sta treaba cu bashan-ul asta .. e ceva de el sau e pur si simplu un quad facut pentru incepatori.
  • 0

#95 claudiu_c

claudiu_c

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 posts
  • Gender:Male
  • Location:cluj
  • Nume real:claudiu
  • Telefon:n-am
  • Marca ATV: momentan fara

Posted 20 June 2008 - 11:01 PM

ruptura s-a produs pur si simplu. teava de directie era groasa de 1mm. cred ca mai era si fisurata, sau prost sudata, si la un moment dat a cedat prin forfecare. oricum din sudura a cedat. dar cu noua teava custom de 2mm grosime in perete si sudata ca la carte, adica si in adancime, sigur va tine si nu vor mai fi probleme.
alta cauza posibila este stilul meu de a trece peste santuri sau balti in padure, exact ca si cu bicicleta, practic sarind peste ele: inainte de balta, lasi un pic gazul, apoi accelerezi, te apesi in scarite si tragi de ghidon. in acest fel rotile fata se ridica si trec peste groapa, in plina viteza, doar spatele mai trece prin balta. altfel, ati observat ca in momentul contactului rotilor fata cu balta, viteza scade drastic, existand pericolul de a ramane inpotmolit in balta...

daca mi-as mai lua bashan?
pentru o folosinta strict in padure si pt ce este gandit un atv 4x4, si pt ce am io in cap, NU.
daca as avea unde sa-l folosesc ca si pe un quad (pista motocross, sau drumuri forestiere bune), plus sa ma dau cu el prin oras, DA, pt ca fac orice linhai, este juma de pret, si este mult mai fun. daca ii ud pe jos (si nu numai) poti merge numai in drift, permite tractiunea spate fara diferential. plus ca ambreiajul clasic cu cutie manuala este mult mai bun ca si cvt-ul la linhai (parerea mea). exemplu prietenul meu cu acelasi nr de km care a ramas fara ambreiaj (vezi foto). aia ii coarda cu care ma dau tot timpul in rucsac in cazul in care raman pe undeva inpotmolit si nu il mai pot scoate prin propria forta. cu ea am ajutat doi tipi ramasi intr-un sant. adica io am fost doar cu sufa, ca ei erau cu linhaiuri 4x4, si io nu prea aveam sanse sa il trag afara pe cel inpotmolit.

dar oricum urmatoarea achizitie este un linhai, ca de altceva 4x4 nu am bani. doar sa reusesc sa il fac pe bashan 4x4, ar fi perfect...

gandeste-te bine ce vrei sa faci cu el, sau du-te la un centru de inchiriere si vezi daca au vre-un quad, si da-te cu el, apoi da-te cu un 4x4 si vezi care este diferenta. poti sa te hotarasti dupaia mai usor. si depinde de ce relief ai in spatele casei/ blocului.

de doua saptamani nu am mai iesit cu el. ca ploua intruna la cluj, si iar se sperie cei de la spalatorie de mine, ca am aceiasi culoare cu atv-ul. de cand imi spal atv-ul acolo, au facut pret special pt atv-uri, cam cat un spalat cu spuma la masina, doar pt un jet.

Attached Files


Edited by claudiu_c, 20 June 2008 - 11:02 PM.

  • 0

#96 Andrei_DLC

Andrei_DLC

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 78 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:FB200S7

Posted 21 June 2008 - 10:48 PM

Interesante detalii... ce-i drept, eu nu am incercat sa-l ridic mai ales ca nu stau prea bine la capitolul gaz (deh, reglajele inca mai necesita atentie),
dar am observat totusi ca la al meu, in dreptul sudurii respective exista si doua intarituri laterale, pe care nu le vad in pozele tale.
Oricum e bine ca l-ai intarit macar esti sigur ca acolo nu mai cedeaza.

@miel
Singura mea remarca ar fi: cat dai atata face.
Nu il laud, dar nici nu-s total dezamagit de al meu, chiar daca am avut si voi avea multe probleme cu el.
In cazul meu toate reparatiile le-am facut singur, nu am inlocuit nimic important pe el.
Inca sunt in stadiul incepator (am cam 1500 km cu el) deci pot spune ca mi-e suficient.
Sigur, i-am atins limitele in multe situatii, dar cel mai des simt nevoia de mai multa putere si tractiune 4x4.
In multe cazuri, gumele cu profil mai agresiv de off-road au dat roade cum nu ma asteptam.

Salutari!
  • 0

#97 claudiu_c

claudiu_c

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 posts
  • Gender:Male
  • Location:cluj
  • Nume real:claudiu
  • Telefon:n-am
  • Marca ATV: momentan fara

Posted 23 June 2008 - 10:57 PM

QUOTE (Andrei_DLC @ Jun 21 2008, 11:48 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Sigur, i-am atins limitele in multe situatii, dar cel mai des simt nevoia de mai multa putere si tractiune 4x4.
In multe cazuri, gumele cu profil mai agresiv de off-road au dat roade cum nu ma asteptam.


deci sa inteleg ca si tu ai ramas de multe ori prin balti si noroaie? cam cat la suta te-au ajutat mai mult noile cauciucuri?

eu am motor de 250cmc, cf CI are 13Kw.
  • 0

#98 miel

miel

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 62 posts
  • Gender:Male
  • Location:Mangalia
  • Nume real:Alex
  • Telefon:0752146129
  • Marca ATV:Bashan 200cc
  • Numar ATV:...

Posted 24 June 2008 - 11:37 AM

mdaaa pana la urma mi-am comandat si eu un bashan . Trb sa-mi vina cam intr-o sapt. deoarece este la RAR ( asta mi-a spus vanzatorul ) biggrin.gif astept sa vad daca este ceva de el sau este doar o "jucarioara" pentru weekend. pretul este de 1400 de euro cu tot cu RAR .. iar trasportul pana la Mangalia este in jur de 2 milioane smile.gif deci ... un pret (zic eu ) acceptabil. Cu piesele nu o sa am probleme ( cred rolleyes.gif ) deoarece o sa merg mai mult pe asphalt. O sa vin cu inf. si poze cand o sa il primesc.
  • 0

#99 Andrei_DLC

Andrei_DLC

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 78 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:FB200S7

Posted 24 June 2008 - 05:22 PM

Sigur ca am ramas impotmolit cu el... de foarte multe ori.
La inceput parea distractiv, dupa o perioada ma saturasem. Singura varianta sa ies pe el din noroaie a fost montarea altor gume.
Procentual n-as putea spune cu cat m-au ajutat mai mult, cert este ca acelasi traseu facut cu noile cauciucuri a fost mult mai usor, chiar nu a pus probleme decat in cateva locuri.

Acum am renuntat la ele, am trecut pe unele mai normale, asemanatoare cu cele stock de pe quad-urile de marca. Asta pentru ca prefer trasee montane cu mai putin noroi si mai multi bolovani, mai multa iarba etc. Si astea sunt cu mult peste cele originale, dar nu atat de bune la noroaie. Evit pe cat posibil sa il infund pentru ca se incarca profilul si nu-l mai scot decat cu coarda.

Al meu are motor de 200cc (197cc) si 9kw (12CP) conform CI.
Salutari!
  • 0

#100 Dan.ct

Dan.ct

    Membru

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 608 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanța
  • Nume real:Dan
  • Telefon:mobil
  • Marca ATV:Quad 250
  • Numar ATV:galben

Posted 24 June 2008 - 09:28 PM

salutare tuturor de pe aici, din ce stiu eu despre bashan are un senzor de kilometraj prins undeva perpendicular pe discul de frana nu? m-ar interesa si pe mine cine ma poate ajuta sa aduca pe comanda pe numele lui un senzor de genul asta?(bineinteles daca vrea cineva intai vorbim) are o mufa alba lata cu 3 fire si el are o forma cilindrica, sau stie cineva pe unde sa gasesc de cumparat vreun magazin de piese ceva ? astept idei daca ati avut probleme pana acum cu acest senzor eu ma plimb de ceva km buni fara el fiindca un vecin binevoitor mi-a taiat cablurile la el in fata blocului, o seara buna la toata lumea
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto