
Nelămurire Atv
#1
Posted 10 April 2014 - 08:11 AM
#2
Posted 10 April 2014 - 09:34 AM
Acel broker nu stie ce vorbeste.
Ca sa poti circula cu un ATV pe drumurile publice ai nevoie de permis cat. B si ATV-ul sa fie inmatriculat sau inregistrat.
Ca sa il poti inmatricula (obtinerea talonului de la serviciul de inmatriculari) ai nevoie de Carte de identitate, RCA si ITP valabil.
In cazul atv-urilor cumparate second: Daca este cumparat din tara, pe langa actele de mai sus (carte de identitate, talon, rca si itp valabil) mai ai nevoie de un contract de vanzare-cumparare incheiat intre tine si vanzator, si mai ai nevoie de un certificat fiscal (care trebuie sa ti-l dea vanzatorul).
Daca este cumparat din afara tarii, dar dintr-o tara care se afla in comunitatea europeana ai nevoie de contract de vanzare - cumparare si actele atv-ului (aici nu stiu exact care sunt actele, dar cred ca este vorba despre talon, si/sau certificatul de conformitate - COC-ul)
Daca este cumparat din afara tarii, dar dintr-o tara care nu se afla in comunitatea europeana, pe langa cele scrise mai sus mai ai nevoie de un act vamal, care este eliberat de vamesii tarii din care este cumparat. Acel act atesta faptul ca atv-ul are toate taxele platite. Fara el nu-l vei putea inmatricula. (teoretic poti si fara actul acela, dar timpul si sumele cheltuite vor fi destul de mari si nu cred ca se merita... )
#3
Posted 10 April 2014 - 02:14 PM
#4
Posted 10 April 2014 - 04:52 PM
Nu stiu cu ce broker lucrezi tu, dar se pare ca trebuie sa aprofundeze subiectul. Ca sa circuli cu ATV-ul pe drumuri publice trebuie sa il inmatriculezi, sa ii iei numere, sa ii faci ITP si RCA. Eu am luat asigurarea de la romasig.ro broker care mi-a raspuns la toate intrebarile. Ca sa stii cat de costa asigurarea, foloseste calculatorul, iti da automat ofete de la toti asiguratorii. Ca sa afli costul cu taxa de mediu foloseste calculatorul de la ANAF, e cam la fel si tot gratuit.
#5
Posted 10 April 2014 - 09:42 PM
#6
Posted 10 April 2014 - 10:10 PM
#7
Posted 11 April 2014 - 09:26 AM
#8
Posted 11 April 2014 - 10:43 AM
#9
Posted 11 April 2014 - 12:41 PM
Daca vrei sa folosesti un atv la naveta gandestete la pretu consumabilelor , pretul combustibilului ( Atv-urile consuma mai mult ca o masina ) de ex a meu in 28 km cat ai face tu dus intors ar consuma 3.5 litri benzina fata de 2,2 masina . Uleiul se schimba la 1000 -1500 km fata de 10000-15000 la masina si pretul la ulei si cantitatea e la fel ca la masina.
#10
Posted 12 April 2014 - 03:05 PM
La fel cu cauciucurile. Pe asfalt nu te vor tine mai mult de 3.000 km. Trebuie sa-i pui cauciucuri de strada, iar cu astea de strada nu prea te mai bagi in offroad. Deci ce faci, iei doua randuri de roti si le schimbi toata ziua?
#11
Posted 21 April 2014 - 03:48 PM
Eu ma gandeam sa achizitionez unul de 250-300 cmc,unul care nu mananca asa mult si nici nu are nevoie de o cantitate mare de ulei. Cat despre cauciucuri,cred ca cele de strada o sa-mi fie mult mai practice,acolo am de gand sa circul cu el 98%. Multmesc
#12
Posted 22 April 2014 - 07:25 PM
Nu suntem impotriva atv-ul lui pentru tine personal dar majoritatea dintre noi poate il folosim in proportie de 2% pe asfalt si asa nu credem ca ti s-ar justifica investitia. Te prinde o ploaie, zapada si tu nu ai nimic deasupra capului. Cu un schimb de consumabile faci o zecime din km facuti cu o masina. Banii si alegerile sunt ale tale

#13
Posted 22 April 2014 - 09:43 PM
Domn Crinel , Smartu pe benzina consuma cam cat linhaiul tau , Cel CDI ( diesel ) are consumul fabulos , 3 Litri la 100 km dar asta daca mergi normal cu el si nu racing .
Al meu e CDI si la drum normal ( viteza constanta si fara depasiri ) se invarte undeva intre 3 si 4 . la condus sportiv sta aproape si peste cifra 5 .
PS : E fun sa te dai cu el dar mai fun e cu atv . Fie el si Linhai ( sa nu zica vre-o unu ca compar smartu cu KQ )
#14
Posted 22 April 2014 - 10:34 PM

Si chiar nu obisnuiesc sa fac comparatii intre doua chestii asa diferite si dadeam un exemplu ca vazusem unul de vanzare la un pret asemanator cu cat am dat eu pe worker

Ps: am sa iti spun de consum dupa ce il fac din nou sa fiu sigur de valorile acestuia

#15
Posted 24 April 2014 - 10:16 PM
Doctore, cand ne intalnim ai ocazia sa ii mai golesti rezervorul inca o data
Acuma pe bune, de cand am atv-ul nu am mers asa mult intr-o zi incat sa termin un rezervor de benzina, mare noroc cu rezervele tale, multumesc inca o data !
Eu cred ca Linhai ul tau a consumat mai putin decat Kingul meu de 450 ... atata ca am fost doua persoane pe el. Ii bagasem vreo 8-9 litri peste 3-4 litri cat mai avea si a uscat tot in 100 km plus aproape un litru de la tine... cred ca pe vapori am ajuns acasa ).
Catalin, iarta-ne pentru offtopic, ideea e ca atv-ul e pentru "atv-eala" ... nu de naveta.
Eu daca ar trebui sa fac naveta 14 km si as avea atv, as merge cu ocazie, autobuz, microbuz, un vecin, etc. In primul rand de dragul cauciucurilor, pe urma a consumului si a consumabilelor, pe urma a uzurii reale si morale a atv-ului. Mai mult decat suficiente motive cat sa nu fac naveta cu atv-ul.
Cumpara un atv ca sa te dai cu el pe paduri, coclauri sau ce ai tu prin zona.
De ce nu, sa mai faci cate ceva util prin gospodarie - eu saptamana asta am dus apa la pomii tineri, ca pe la noi e cam seceta perioada asta.
#16
Posted 25 April 2014 - 09:41 AM
PS: iusau, bine ca ai ajuns cu bine, eu fara rezerve nu plec de acasa, oricand! 😉
#17
Posted 29 April 2014 - 01:28 PM